Laihis vauvakuumeen tueksi

Mulla paino vaan jumittaa paikallaan... :-( Mutta uimisen olen aloittanut, jo 3x käynyt! Ehkä se tästä.

Terry (tai muut tietävät), kiinnostuin minäkin noista painonvartijoista, mutta miten noi punnitukset toimii? Siis pitääkö siellä maksaa jotain, jos ei paino tipu? Niillähän ois nyt tammikuun liittymistarjous, joka vähän houkuttelis...
 
Inia, kyllä pitää aina viikkomaksu maksaa, tippui paino tai ei. Eli ensin maksetaan ja vasta sitten mennään puntarille.

Itse olen useaan kertaan ollut Painonvartijoissa. Kerran jopa laihduttanut ihannepainoon ja tasapainoillut itseni kunniajäseneksi. Sillon ei enää tarvitse maksaa ryhmässä käymisistä, kun paino ei ole noussut yli kiloa määritellystä ihannepainosta. Idea tasapainoilussa on oikein hyvä eli opetellaan, miten paljon voi syödä, ettei paino nouse. Tavoite on siis loppuiän elämäntapamuutos. Minulle vaan ei ole onnistunut, vaan aina sitten lipsun takaisin vääriin ruokailutottumuksiin.

Jos pudotusohjelmaa noudattaa, niin varmasti paino putoaa.
 
Hei pitkästä aikaa.

Täällähän on monia negatiivisia uutisia, mikäs sen parempi tässä tapauksessa. Lykkyä pyttyyn kaikille onnistuneille.

Tuossa ihan ketjun alussa kirjoittelin ja silloin oli ajatuksissa, että pudottaisin painoa jouluun mennessä. No, lisäähän sitä tuli ja niin paljon, että taisin tehdä oman ennätykseni ja BMI:n normirajat ne vain paukkuivat. Vuoden alusta on ollut helpompaa, kun voi paremmin säädellä tuota syömistä (ne joulun herkut...) ja mieskin on intoutunut lähtemään kävelylenkille. Siellä me pimeässä (no, lumi valaisee kyllä yllättävän paljon) metsässä olemme nyt useamman kerran rämpineet ja siinähän tulevat jalat kipeiksi - paljon rankempaa kuin tasaisella tiellä käveleminen. Painoa on nyt viikon aikana lähtenyt sellaisen kilon verran, mistä olen ihan tyytyväinen. Mullahan on se uusi, hienon hieno vaaka, joka näyttää myös rasvat ja lihasten määrän. Niitä olen myös yrittänyt seurailla, jotta ei lähde tuo paino lihaksista. Ei onneksi ole niin käynyt.

Terryn mainitsema Painonvartijat kuulostaa aikas hyvältä ajatukselta. Se varmasti auttaisi, kun olisi muita samassa jamassa ja siinä voisi innostaa toinen toistaan.
 
inia Löysin sinut näemmä täältä..Menneinä vuosina olen käynyt paininvartioissa. Tosi hyvä tapa saada painoa pois. Punnitukset joka viikko tai aina kun menee. Punnitus aina ekaksi..Joutuu aina maksamaan vaikka ei paino putoaisi. Sieltä saa hyvää rinnakkaistukea. Ja tosi hyvät ohjeet..Paino putoaa jos niitä noudattaa eikä mitään ihme juttuja ole vaan aiva tavallista ruokaa. Nälkä ei pääse tulemaan ja herkutellakkin saa. Se on minusta hyvä, kun kuka se voi ja jaksaa olla kovin pitkää aikaa ihan ilman mitään hyvää..
 
Kovin olette kaikki hoikkasia minun rinnalla. P.157 ja paino 90. Olin edellisen kerran raskautuessani vielä 5kg painavampi. Raskauden aikana paino putosi hiukan ja imettäessä lisää mutta nyt ollaan taas tässä. Toista lasta toivon esikoiselle seuraksi mutta varsinaisen yrityksen aloitan myöhemmin koska saan nyt sellaista lääkehoitoa jonka aikana ei saa tulla raskaaksi. Minulla siis on vielä kierukka. Aloitan maanantaina ryhmässä joka on liikuntapainotteinen ja toivon laihtuvani 15-30kg. Nuorena tyttönä olin anorektinen ja nopea painonpudotus sekä nouseminen koettu. Lihoin 30kg vuodessa. Katellaan kerkiänkö tänne miten paljon kirjottelemaan. Ainakin yritän lukea muiden kokemuksia.
 
Hohhoi, onneks siirsin punnituspäivän perjantaille, sillä tänään olis tullut suru puseroon :D Mä vaihoin taas tekniikkaa.. Koitan olla syömättä arkisin ma-to klo 18 jälkeen. Eilen meni lörinäks, kun verensokeri laski jumpan jäliltä. Toisekseen, nyt tähän olotilaan se ei taida muutenkaan onnistua, kun ei pystyis paljoa syömään ilman että tulee huono olo. Ja sitä ruokaa olis kuitenkin ahdettava aika tahdilla, ettei illalla tulis sitten kamala nälkä / mieliteko...

Juuh, mä niin haluaisin laihtua, haluaisin niiiin uuden mekon tutun häihin :D Ja muutenkin kuulua tähän sukuun, joka näyttää olevan laihaa ja hyväkuntosta sakkia... :ashamed:
 
Kiva, että uusiakin löytää tänne. Eccu, tervetuloa!

Niin ja Saara, samalla tavalla taisi aika monelle käydä joululoman aikaan. Mutta onneksi voi aina aloittaa alusta.

KS:llä on selkeä tavoite. Tuollainen etappi kyllä kannustaa ponnistelemaan oikein tosissaan.

Mä oon ihan kohtuu tyytyväinen itseeni, vaikken ehtinytkään PV:n maanantain punnitukseen. Mutta mikäli muistan aamupainoni oikein, niin nyt olen sitten reilussa kahdessa viikossa laihtunut kolme kiloa. Toki minulla on loppukiertokin meneillään eli paino laskeen senkin takia vähäsen. Kun menkat taas tulee, niin nestettä kertyy ja se näkyy vaa'assa. Mutta iloisin mielin siis jatketaan.
 
hei. Mukavan näköinen ketju ja poppoo paikalla.Mahtuiskos mukaan vielä yksi jolla muutakin pudotettavaa kun joulukilot? lähtöpaino 75 kiloa ja tavoite ois saada 10 kiloa pois toukokuun loppuun mennessä =) aloitin viikko sitten ja eka viikon pudotus oli -100grammaa...nyt sitten tsemppi päällä että hieman isomman pudotuksen aikaseksi saisin :LOL: myös pco diagnoosi löytyy ja vauva on haaveissa, raskautuminen on sujunut ihan hyvin mutta jossain on mennyt vikaan..takana keskenmenot 9/09 ja 1/10 ja uusi raskaus ois toiveissa ...odotellessa vois painoa tiputella ...nutreilla oon osan ajasta menny ja herkut ja alkoholin laittanu pannaan :D
 
Tervetuloa mukaan uudet!

Terry tai muut tietävät: voiko tuon Painonvartijat sitten lopettaa heti kun haluaa? Esim. jos huomaa parin kerran jälkeen ettei tää oo mun juttu? Mä vieläkin harkitsen, ens viikolla pitäis viimestään mennä jos haluaa... Tekis mieli kokeilla, kun ei tästä muutenkaan tunnu mitään tulevan :ashamed: (no ei oo kyllä paino noussukaan :) )
 
Inia, PV:n voi lopettaa milloin haluaa. Ainakin jos maksaa aina käynnin kerrallaan, mutta jos on maksanut useamman käynnin kerrallaan, ei häviä yhtään mitään. (On mahdollista ostaa jonkinlainen sarjalipun, jolloin yhden kerran hinta on hieman halvempi).

Painonvartijoihin voi liittyä myös kirjalliesti, jolloin ohjeet tulevat kotiin eikä tarvitse käydä missään ryhmässä. Tosin jostain syystä juuri se punnituspäivä ja ryhmässä käynti ainakin minulle on se juju, joka kannustaa ponnistelemaan. Kummallista sinänä, sillä itselleenhän sitä laihduttaa eikä muille ryhmän jäsenille. Täytyy myöntää, että se ryhmäjuttu on vähän lapsellista, mutta mikäs siinä jos se kerran toimii :) En kylläkään ole mikään Painonvartijoiden ylistäjä, sillä jollekin se sopii ja toiselle ei. Mutta sitä ei oikeastaan voi tietää ennen kuin kokeilee tepsiikö.
 
OK, kiitos Terry! Ehkä sitä sitten uskaltaa kokeilla, jos ei tarvii mihinkään sitoutua. Kyllä mäkin sinne sen ryhmän(kin) takia menisin, kyllähän se niin on että porukka kannustaa... Mulla nyt vihdoin -600 g alkupainoon nähden, no tosi vähän mutta jos sais tohon suuntaan menemään...
 
KS myös terot voi jumittaa tätä hommaa.. :( mulla tippu paino, sitten palas normaaliin, ja nyt en oo ees käynyt :/ en halu lannistua taas, mutta vaatteet istuu pareemmin päälle, että varmaan jotain on lähtenyt.

hmm.. nyt oon syönyt vaan säännööllisesti. sunnuntaina uimaan :) hartiatkin sitä huutaa.. :)
 
Mulle tulee kyllä turvotusta menkkojen aikaan 1 - 1,5 kiloa. Sitten taas oviksen jälkeen keho tehostuu ja kilot karisee. Mutta kun asian tietää, niin osaa sitten suhteuttaa laihdutuksenkin siihen.

Lueskelin tuossa ylempänä olevaa sepustustani PV:n 10 kerran kortista ja ihan höpöjä puhuin. Mutta ei siis tarvitse sitoutua etukäteen, jollei sitten ole ostanut tuota kausikorttia. Jos sen jättää käyttämättä, niin silloinhan rahat on heitetty kankkulan kaivoon.

Oikea suunta on tärkeintä, vaikka paino putoaisi vain muutamia satoja grammoja. Mulla on niin, että jos en yritä yhtään mitään, niin kiloja vaan kertyy. Jos niitä tulee vaikka 2 vuodessa, niin eihän se paljon. Mutta 5 vuoden päästä niitä on jo 10 ylimäärästä jne.
 
Aika monella vaikuttaa paino vähän jumittavan eli joko pysyy samassa tai putoaa vain hitaasti. Aina väliin niin käy. Niin kauan kuin suunta ei ole ylöspäin, on se kai hyvä asia. Mulla nimittäin on viikossa tullut 400g lisää, vaikka kuinka olen yrittänyt noudattaa terveellistä elämää: olen syönyt vähemmän ja terveellisemmin sekä vielä liikkunutkin enemmän kuin aikoihin. Vielä kuitenkin yritän pitää sisulla kiinni tästä elämäntapojen muutoksesta. Tosin ovis lähestyy ja itse asiassa olen saanut tänään tosi vahvoja plussia (juu, kaksi testiä on tehty). Aika hassu tuo toinen muuten, kun tikkuun tuli melko haalea kontrolliviiva ja tooosi tumma tulosviiva (olivat muuten eri merkkisiä testejä nuo tänään tekemäni). Olenko vain kuvitellut vai luinko tosiaan jostain, että oviksen aikaankin paino voi nousta. Senhän olen aina tiennyt, että kuukautisten aikaan paino voi nousta, ainakin minulla on noussut, mutta tuo oli uutta, että myös oviksen aikaan.

No, meille kaikille keveämpää kevättä!
 
punniuspäivän tuloksia :D

Neila
Pituus: 162
Aloituspaino: 75kg
Tavoitepaino: 65kg
Paino nyt:71,9kg
Viikkopudotus: -3kg
kokonaispudotus: 3,1kg

Että näin täällä, mie onnistuin =) ensiviikolle en suuria pudotustavotteita asettele, enempi kun tyytyväinen olisin jos 0,9kiloa saisin miinusta ja kokonaispudotuksen sinne 4kiloon mutta minulle riittää kun ei vaan nouse ...kyllä nää kilot tästä näyttää sulavan =) tsemppiä meille kaikille, kesää odotellessa...
 
KS09
Pituus: 166
Aloituspaino: 72,5kg
Tavoitepaino: 60kg
Paino nyt:70,1kg
Viikkopudotus: -200g
kokonaispudotus: 2,4kg

Tää näyttikin hyvältä :) On sitten helpompi itelleenkin seurata... Nää on siis perjantain tuloksia, jota pidän punnituspäivänä. Ja torstai iltana alkoi menkat :( Siinä välill änäytti jo 69,? Mutta ei kai niillä väli painoilla ole niin merkitystä? :D Noh, josko ne menkat ja sitä myöten turvotus häviää tässä viikon aikana, niin ens perjantaille on odotukset korkeella :)
 
Tää uskaltautu sitten kuitenkin vaa'alle :)

Eli:
piupula
Pituus: 168
Aloituspaino: 72,5kg
Tavoitepaino: 62kg
Paino nyt:71,5kg
Viikkopudotus: -1kgg
kokonaispudotus: -1kg

Alotan taas alusta :ashamed: :ashamed: Meni tossa ihan lörinäksi koko touhu :/ Aluksi putos melkein 3kg ja sitten tulikin takasin taas ja sitten toi pitkä kierto sekoitti kaiken, joten nyt uusi viikko uuden kujeen :) Plaah.. kyllä sitä on helppo huijata aina itseensä, kun ei pitä kirjaa eikä listaa. Mutta onneksi on täällä tämä, niin saa ehkä otettua taas itseänsä niskasta kiinni :ashamed: =)
 
Minäkin laitan tuollaisen hienon listan!!! :D

NinniNuppunen
Pituus: 170cm
Aloituspaino: 75kg
Tavoite: 65kg (ensin tuo ja jos tuossa painossa intoa riittää niin sitten 60kg olisi tavoite :D )
Paino nyt: 73,9kg
Viikko"pudotus": +2,7kg
Kokonaispudotus: -1,1kg

Eli siis mullahan meni koko viime viikko ihan vi***ksi. Osasyy oli menkat ja niiden aiheuttama turvotus ja lisänä oli sen turvotuksen tuoma ärsytys jne. :ashamed: joka päivä mussutin jotain herkkua, niin suolaista kuin makeaakin. :ashamed: Jospa tämä uusi alku olisi parempi... :kieh:
 
Mä muuten nyt kävin siellä painonvartijoissa. Onhan tuo sellaista laskemista, mutta hyvähän se vaan on. Ja syödä saa kuitenkin esim. vihanneksia vaikka kuin paljon. Eilen aloitin niitten ohjeilla, ja heti tuli +100 g lisää! :LOL:
 
Inia, eks oo hyvä juttu, kun on muutakin laskemista kuin pp:t tai dpo:t :LOL:
Hyviä pudotuksia toivottelen. Mulle jäi tääkin viikko väliin, kun kärvistelin se olemattoman plussan kanssa maanantaina. En saanut itseäni niin paljon keskittymään, että olisin lähtenyt punnitukseen. Mutta tästä taas lähdetään liikkeelle.
 
NinniNuppunen
Pituus: 170cm
Aloituspaino: 75kg
Tavoite: 65kg
Paino nyt: 72,8kg
Viikko"pudotus": -1,1kg
Kokonaispudotus: -2,2kg

Suunta on nyt oikea, mutta vauhti on mulle liian hidasta... :ashamed: Miksei kilot vois hävitä yhdessä yössä??? |O Tahtoisin niin kovasti olla hoikka. :D
 

Yhteistyössä