Laihis vauvakuumeen tueksi

Terry, mikä sulla on tavoite? 7 kg? Onko sun ongelma makean syönti vai mikä? Millä tavalla yrität laihduttaa vähärasvaisella vai matalilla hiilareilla vai millä?

Mä olen matalahiilarisen puolesta puhuja, että suosittelen sitä kaikille sokeriaddiktoituneille :)
 
Mousse, tavoite siis tuo 7 kg. Esikosta jäänyt 2-3 kiloa ja paino on ikävästi 70 väärällä puolella. Bmi 25 vaatisi neljän kilon pudotuksen.

Ongelma on mussutus, ainakin näin etätöitä tehdessä. Jos on vähemmän töitä, niin poukkoan kaapilla koko ajan. Syön niin makeaa kuin suolaistakin, kaikki käy. Mies on sitä "ihottava" ihmistyyppiä, joka voi syödä vaikka koko ajan, eikä liho. Nyt kun on pieni lapsi, niin tulee iltaisinkin kökötettyä kotona ja syötyä, sen sijaan että lähdettäisiin lenkille. Lapsi on sen verran pieni, ettei jaksa/viitsi kävellä/juosta mukana, muttei kuitenkaan viihdy rattaissakaan enää. Mutta tekosyitä kaikki tyynni. Mulla auttaa liikunta kyllä painonpudotukseen, mutten saa jostain syystä itseäni nyt niskasta kiinni. Plääh!!!!

Matalahiilarista ruokavaliota olen kyllä harkinnut joskus hätäisesti, mutta minusta se tuntuu ajatuksena niin mahdottomalta. Painonvartijoissa olen aikanaan pudottanut painoa ja olen jopa ainaisjäsen, mutten ole pitkään aikaan käynyt ryhmässä. Ehkä pitäisi taas ensimaanantaina mennä. Käyn jumpassa maanantaisin ja sitä ennen voisin ehkä päästä pv-ryhmään. Mutta ehkä sittenkin vasta joulun jälkeen.
 
Matalahiilarisessa on se hyvä, että kun syöt sen lämpimän ruoan esim. niin moneen tuntiin ei tule mieleenkään puputtaa mitään koska on niin kylläinen olo. Mutta jokainen tietty tyylillään. Mulle ei sovi hiilariruoka ollenkaan, olen tunnin päästä pasta-annoksen jälkeen valmis vetämään toisen samanlaisen. :LOL:
Pystyisikö kotijumppaamaan? Parit käsipainot ja joku hyvä jumppavideo?
 
Mie jättäydyn nyt hieman takavasemmalle..ei iske tuo "elämäntapamuutos" nyt yhtään :/ ..mikä lie joulunalus masis..kun on niin pimiääkin, ei lunta oleskaan.. *tekosyitä(köhän)* :whistle:..:D

..vaakallakaan en ole uskaltanut käydä, varmaan tullut ainakin 1kg lisää.. :( ..mutta kohtahan se on vuoden vaihtumisen paikka ja silloinhan niitä "lupauksia" taasen annetaan ;) ..jospa miekin jostain silloin löydän se "narun pään" ja jatkan taasen tuota kuntoremppaa =)

Kovasti muille tsemppejä laittelen:wave: ..ja ihanaista joulun odotusaikaa!!!:xmas:

T: yksi mur-mur tonttunen vain..
 
Mulla tänään -300g :)
Terry, mulla motivoi kaikki vanhat kivat vaatteet, jotka ei mahdu päälle! Ja uusien vaatteiden ostaminen! Siis ensinnäkin se, kun näkee itsensä sovituskopin peilistä :eek: ja toisekseen se, että pitäis ostaa niin isoja vaatteita (entiseen verrattuna), että ei tee mieli ostaa... Olen päättänyt ostaa uusia vaatteita vasta sitten, kun voin ostaa pienempiä!
 
Inia, sinä sen sanoit! SOVITUSKOPIN peili on niin julma, kuin jokin voi vain julma olla. Ei anna anteeksi mitään. Tavallisesti sitä katsoo itseään vain yhdestä suunnasta peilistä, mutta siellä niitä julmuuksia on ympäriinsä. Kamalinta on housujen ostaminen.

Tavallaan nämä vauvahaaveet ja laihdutusyritys lyövät toisiaan korville, sillä minähän haluan olla vatsa pullollaan ensikesänä enkä bikinikunnossa. Mutta toisaalta mitä pienempi aloituspaino sen parempi.

Mousse, ootko kauan ollut matalahiilarisella? Mulle auttaisi jo se, että söisin kotona ollessani kunnon aterian, joka veisi mieliteot muutamaksi tunniksi. Mutta minäpä vaan napsin kaikkea kaapista löytyvää.

Mur-mur, tuu tänne sittten takaisin, kun siltä tuntuu. Haasteellinen juhlakausi on alkanut, mutta tärkeintä ei ole se, mitä syö juhlissa ja erikoishetkissä, vaan se, miten toimii arkena. Mulla menee nyt molemmat pieleen. Mutta kyllä minä vielä ryhdistäydyn, kunhan saan asiaa pureskeltua kunnolla. Näin on hyvä todeta, kun on käpykakkua vatsassa :)
 
Terry ja inia Ihan kun mun suustani. Ei oikein ole jaksanut keskittyä tähän laihin hommaan, kun koulun kanssa vetelen nyt viimeisiä viikkoja ja stressi on jotain aivan mieletöntä, joten tulee syötyö todella huonosti, kaikki säännöllisyys jäänyt johonkin kuusen taakse ja sitten tulee napsittua noita karkkeja.. Onneksi 3,5vuoden piina on ohi seur. perjantaina ja sitten enää valmistumisjuhlat edessä :) Eli toisin sanoen, kartan seuraavan viikon vaakaa ja katson sitten taas maanantaina, kun kaiken on saanut järjestykseen ;)

Ja toi sovituskopin peili!!! Se ON on paha! Ja kun koot vaan pienenee KOKO ajan,.. Ei 3vuotta sitten 38 ollut noin pieni.. (on meinaan kaapissa 38 housut kolmen vuoden takaa ja nyt vastaa kokoa 40) ihan epäreilua masentaa ihmisiä noin xD
 
Eipä ole täällä tällä viikolla hyvin mennyt :| . On ollut sellainen väsymyksen ja alakulon viikko. Olin vielä kotona sairaan lapsen kanssa koko viikon, joten liikkuminenkin jäi vähemmäksi. Koiran kanssa kuitenkin olen käveleskellyt. Olen tällä viikolla ollut myös tälläinen yökukkuja :ashamed: . On niin mukavaa nauttia hiljaisesta kodista, kun muu perhe on unten mailla. Kyllä nuo kolme poikaa saavat ääntä aikaan :eek: !

Eilen illalla minua houkutteli Fazerin Sininen, suuresta levystä oli jäänyt yli puolet, jonka minä sitten yöllä nautiskellen pistelin poskeeni katsellen katulampun valossa leijuvia lumihiutaleita :xmas: Tänään lapsilla olikin sitten paha mieli, kun suklaata ei ollutkaan, paha, paha äiti :kieh: :ashamed:

Tänään puntarilla käydessäni ei kuitenkaan plussaa ollut tullut, ei tosin miinustakaan. Mua motivoi laihduttamaan se, että pitäisi ostaa uusia housuja, mutta en kuitenkaan halua ostaa niin isoja, kuin nyt käytän, joten pakko laihduttaa, kun farkut alkavat jo kulua puhki ;) !
 
Tervehdys myös täältä!

Hienoa, että joillakin on mennyt hyvin :) Itseäni ei voi kehua. Eli aloituspaino oli 72 ja siitä viikossa olin tiputtanut melkein 2 kg. Tänä aamuna vaaka näytti 73 kg :ashamed: Noh, en yhtään ihmettele, oon vähän niin kuin räystäspääsky, eli lapsi ollut kippeenä viime viikolla, ja oon ahminut paljon kaikkea väsymykseen, lisäksi oon valvonut välillä lapsen vuoksi ja välillä taas hiljaisuudesta nauttiaakseni. Lisäksi minussa on samantyyppinen elämäntapa kuin Terry 64:lla, eli teen etätöitä (kotoa käsin) ja popsin jatkuvasti jotakin.

Nyt on kuitenkin kovaa yritystä. Eilen miehen kanssa päätettiin yhdessä, yksin kun on tosi vaikeeta :(. Mietittiin ruokavalio uusiksi, mies kävi kaupassa ostamassa kaikkea missä on paljon proteiinia ja mahdollisimman vähään hiilareita. Ja tänä aamun heitettiin tunnin lenkki pakkasessa,.. joten eiköhän tämä tästä alkaa kohta miinusta näyttämään. :D

Mousse, mitä sinun diettiin kuuluu, mitä kaikkea sä syöt? Jos sais hieman vinnkkiä tähän laihdutukseen.
 
Heip täältäkin :) En edes halunnut käydä vaa'alla tänään, että katsotaan sitten perjantaina uudestaan :D Täällä olen koko päivän yrittänyt saada itseäni tsempattua, et lukisin kokeisiin, mutta kun ei millään jaksaisi, kun koko viime viikko meni samoissa hommissa.. :headwall:

Eilen tuli syötyä taas sipsiä yms, ei mitään terveellistä. Kävinkin hakemassa taas ton detox-kuurin (juotava versio) Ajattelin taas vähän puhdistaa elimistöstä kaikkia kuona-aineita, eli ns. uusi alku tästä viikosta eteenpäin ja yritän tota lautasmallia hyödyntää joka aterialla. :)
 
Heips !

Ei putoo, ei...syön tai en, paino pysyy 77 kg ssa..En käsitä miten meni raskauden jälkeen aivan sekaisin koko aineen vaihdunta???
Imetän ja syön jotain 1800 kaloria päivässä...
Tarkoitus on tammikuusta lopetella imettämistä koska menen töihin helmikuun puolessa välissä. Pakko yrittää saada yösyömiset ainankin pois ja imettää vain illalla. Lumikki.( kohta 7 kk) syö yölläkin neljä , viisi kertaa. Tasan vuosi siitä kun olen nukkunut 5 h yhteen putkeen. Pää tuntuu olevan aina jotenkin oudon oloinen, johtuu varmasti valvomisesta. Kyllähän sitä jaksaa ja olen tyytyväinen että peruskunto oli raskauden alussa hyvä , nyt aivan pohjalukemissa. Otan itseäni niskasta kiinni ja raahaudun punttisalille ja aloitan treenaamisen jotta saan itseni normaali kuntoiseksi.

Pitäkää itsestänne hyvää huolta :)
 
Heips annekristiina siulla onkin pikku neitonen mieltynyt tissutteluun =) vaan mikäs se pikkuisesta mukavampaa onkaan, saapi olla äitiä lähellä ..alkaisiko hän kuitenkin olla jo sen verta iso, että nuo yösyötöt voisi jättää poijes ja se ilta tissuttelu olisi viimoinen sitten vuorokauden aikana?..näinhän olit ilmeisesti itsekkin haaveillut olevan..Siun on saatava pikkasen enämpi unta, kuin tuo alle 5h, et pidemmän päälle jaksa noilla tunneilla-ainakaan töissä sitten pakertaa.. :/

Jos tuntuu vaikialta ja et jaksa kuunnelle neidin itkua/kitinää kun ei saa yöllä tisua, nuku eri huoneessa..tai..ole 1-2 yötä poissa kotoa..hyvin nopsaan pikkuiset tuon tajuavat, että yöllä vain nukutaan. Itse juuri näin esikkoa hieman vieroittelin. Illasta annoin pullosta velliä&tisua päälle(myöhemmin velli/puuro sitten ihan lautaselta) jaksoipa neiti sitten hyvin nukkua yönsä ja aamulla pääsi rinnalle taas..monasti vielä hetki siinä mammittiinkin..oi niitä aikoja.. :)

Vaan taitaa se enämpi olla "isommalla" vaavilla totuttu tapa nousta tissuttelemaan, kuin se nälkä joka yllättäisi kesken unukan..tämä oli tällaista miun ajatelmaa vain.. ;)

Nauti kuitenkin hartaudella joulupöydän herkullisista antimista, aloittelet sitten uuden vuoden puolella sen kuntorempan, kunhan neitikin oppinut yötissuttelusta poijjes-muutoinhan sie ihan väsyt kokonansa!.. :saint:..


Toivon siulle&koko perheellesi ihanaa joulun aikaa!


Lämpimin terkuin.:heart:

mur-mur
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terry64:
Mousse, ootko kauan ollut matalahiilarisella? Mulle auttaisi jo se, että söisin kotona ollessani kunnon aterian, joka veisi mieliteot muutamaksi tunniksi. Mutta minäpä vaan napsin kaikkea kaapista löytyvää.
Olen ollut nyt vuoden verran. 5 kk meni tohon 10 kilon pudotukseen. Nyt olen ollut pääsääntöisesti matalahiilarisella, mutta en ota paniikkia jos ei karppi vaihtoehtoa joka aterialle löydy. Siksi paino pysyy paikoillaan. Tiedän, että jos jättäisin, esim. aamupala voileivän pois ja korvaisin sen esim. leipäjuustolla niin sekin jo auttaisi. Jotenkin en nyt koe niin kovaa laihtumisen tarvetta, olen aika tyytyväinen kroppaani, ja parin kilon pudotus ei tunnu enää niin haasteelta.
 
Heipsan! :wave:

Taitaa tämäkin tyttö liittyä kanssanne laihdutuspuuhiin. Vauvakuume mulla on krooninen, miehellä ei. :kieh: Mutta yritän laihdutella tässä kuumeilun ohessa. =)

Mitäs mun tarvii ilmoitella. Äkkiä lukasin pintapuoleisesti pinoa... :ashamed: Paremmalla aikaa luen tarkemmin. =) Painoa haluaisin pudottaa 20-15kg, mutta se on paljon, enkä edes usko pääseväni milloinkaan tuohon tavoitteeseen, mutta haaveilla saa. :D Realistinen painon pudotus (minkä aioin saada toteutumaan ja ennen kaikkea painon pysymään siinä lukemassa) on 10kg. Saa vain nähdä kauan menee päästä tavoitteeseen... :whistle: Nyt vain innolla syöksymään uuteen vuoteen. :p

Maanantaiko on punnituspäivä? Ilmoitetaanko silloin vain pudonnut määrä vai jotain muutakin?
 
-1,3kg :eek: :eek: voisinpa tänne kirjoitella.. en kyllä ymmärrä miten pn voinut paino pudota, kun tullut jouluna syötyä ihan liikaa :p täytyy vaan yrittää nyt sitten pitää kiinni tästä :D:D
NinniNuppunen maanantai oli aluksi, nyt vissiin perjantai, mutta en tiedä onko sillä niin väliä :)
 
heips! Hyvää uutta vuotta kaikille!!!

Täällä totaalinen joulurepsahdus, ja olen jälleen alkupainossa... näin se mulla aina menee... Mutta uusi vuosihan on taas oivallista aikaa aloittaa uudelleen! Joten tsemppiä kaikille!

Muuten, ei täällä tarvitse viikoittain kilojaan kertoa, jos ei siltä tunnu. Yritetään tsempata toisiamme muutenkin, ja kenties vaihtaa vinkkejä.
 
Joulukilot saatu pois :)

Nyt olo on kuitenkin tosi piukea, vatsanseutu on ihan turvoksissa ja farkut puristaa reisistä ja lanteilta.

Plussasin juuri, turvotus johtunee siitä. Toivottavasti :D
Tällä viikolla olen käynyt kaksi kertaa salilla, olikin vähän taukoa tuossa kipakan flunssan vuoksi. Kyllä oli taas vaikea lähteä salille tauon jälkeen :kieh:
 
Ai niin. Joku kyseli ruokavaliostani:

Eli kaikki missä on paljon hiilihydraatteja: riisi, peruna, pasta ja muut viljatuotteet jätetään pois ja korvataan kasviksilla. Ja tietysti ei sokeria.

Eli syön toisinsanoen tosi paljon salaatteja, lisukkeena juustoja ja lihaa.
Jos teen muulle perheelle esim. jauhelihakastiketta ja pastaa, otan itse pastan sijasta esim. höyrytettyä parsakaalia. Nam!

Syön aamupalaksi palan ruisleipää, muuten en leipää ollenkaan. Perunasta en ole koskaan välittänyt, jos tekee ihan sikana mieli riisiä tai pastaa, niin teen täysjyvästä, en valkoisesta.

Ruokavalio on helppo noudattaa, kunhan sen saa tonne pääkoppaan iskostettua. Nälkä pysyy pidemmän aikaa poissa ja sokeri ei maistu yhtään samalla tavalla kun ennen.

Vieroitusoireet hiilareista on alkuun valtavat. Ne kestää yleensä muutaman päivän ennenkuin kroppa tottuu. Mutta painoon sillä on yleensä huima vaikutus jo sen vuoksi, että hiilarit sitoo nesteitä kroppaan ihan käsittämättömän paljon.

Ja rasvan tulee olla hyvänlaatuista, oliiviöljy on tietty parasta ja kaikki kevytlevitteet ja kevytjuustot heitetään menemään.

 
Kiitos Mousse vastauksesta,.. meinasitko jotenkin muuttaa sitä nyt kun plussasit, .. itsekin sain plussan uudenvuodenaattona, ja ajattelin, että aloittaisin nyt vahtimaan tätä syömistäni, ettei kävisi kuten viime raskauden aikana. Onnea plussasta :hug:

Ja tsemppiä kaikille!
 
Tähdenlento1: Raskaana ollessa tarvii enemmän hiilareita. Ajattelin lisätä hedelmien syöntiä, joita nyt en ole syönyt oikeastaan yhtään. Viljaa en halua lisätä ruokavalioon.

Ja kiitos onnitteluista :)
 
Onnea Mousselle ja Tähdenlennolle.

Mä oon tässä pohtinut, että pitäiskö mennä tänään Painonvartijoihin. Tuntuu kyllä hullulta istua ryhmässä kuuntelemassa samoja asioita, jotka kyllä tietää, muttei vaan saa toteutettua. Mutta toisaalta, jos se sen reilun tunnin istumisen vaatii, niin istutaan sitten. Tosin ei se yksi tunti laihduta, vaan kaikki se muu aika, joka jää jäljelle viikosta :)

Kiloja kertyi "kivastí" jouluvapailla, joten nyt on mitä pudottaa. ÄÄÄÄÄHHHHH!
 
WOW, Mousse ja Tähdenlento! Onnea kovasti plussista!!!

Terry, ootko käynyt siellä kiloklubin sivuilla? Sielläkin voi laskee kaloreita ihan ilmatteex! Tosin ei tietty ole "laihdutuspainetta" eikä kaikkia ruoka-aineita listattuna...
 

Yhteistyössä