Laihis vauvakuumeen tueksi

Kuulostaa tosi hyvältä, Mousse. Sähän oot jo ihan loppumetreillä.
Joo, Inia, kyllä tää on vaikeaa. Ostin just sellasen hianon puntarin, jolla voi mitata kaikenlaiset rasvaprosentit ja muut sellaset. Punnitsin ja se näytti ihan järkkylukemia. Painokin oli pari kiloa enemmän kuin mun vanhalla luottopuntarilla. Rasvaprosentit huitelivat jossain pilvissä. Voisin kuvitella, että tästä ei voi mennä kuin parempaan suuntaan.

Heips!

Vaaka irvisteli aamulla lukemaksi 77.5 kg. Viime punnituksesta pudonnut joo, minulla ihmeellisesti heittelee useita kiloja ??? Käyn aamuin illoin huvikseen ja nytkin viikon sisällä heitellyt 77-80 välillä. Aineenvaihdunta on jotenkin jumissa ja säästöliekillä . Imetän Lumia joten syön terveellistä kotiruokaa ilman ylimääräisiä rasvoja tms. Johtuuko iästä että aineenvaihdunta hidastunut vai miten yhtäkkiä raskauden myötä meni ihan jumiin. Raskauskilojakin kerääntyi kamala määrä ja jotenkin tuntuu että olin jossain mielenhäiriötilassa kun en niitä huomannut kuin synnytyksen jälkeen :LOL: Olin kymmenen vuoden treenauksen jälkeen timmissä kunnossa viime kesänä! Niin ne lihakset ja sixpäkki katosi :'(.. No ensi kesäänennessä!!!! Mitä niistä kiloista muuten mutta kun mulla on totaalisen huono olo koko ajan ja ei vaatteet mahdu päälle. Normaalisti 'käytän" S kokoisia ja nyt olen " päässyt" XL-> L kokoon :( , vasta :ashamed:

Miten muilla menee???

Kaiman tilannetta olekin seurannut kummallakin toisella palstalla. Kyllä ne oireet vielä tulee, usko pois ! Vielä saat pönttöä halailla riittämiin :LOL: Mulla alkoi vatsanippailulla, aamuyön etova olo vahvistui aamulla, flunssan tuntuinen olo, mittari näytti ainakin illalla 37.0 ( norm 36.2).. Seitsemännellä viikolla sitten lensi yrjö aamusta iltaan lähes viidennelle kuulle...

Heipsan,
unohdin sen lähtöpainon punnita, joten teenpä sen töistä päästyä. Olen tietoisesti vältelly vaakaa ja kuulkaas, SEN KYLLÄ HUOMAA :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Eli kauhulla ootan,että se kasikymppiä täällä paukkuu :eek:

Voi kun mukavaa, että olette tännekin ehtineet pistää viestiä. Ymmärrän kyllä, että kuumeilussa ajatukset tahtovat kääntyä sinne kuumeilun puolelle. Enhän sitä minäkään ole kokonaan pystynyt päästämään irti toiveesta, vaikka pitäisi. Kyllä tässä on kaikenmoiset vippaskonstit edelleen käytössä.
Vaan tuosta painavasta asiasta. Eli pistänpä nyt sitten pohjat, ettei kenellekään tule rimakauhua. Tänä aamuna punnitsin ja +1,5 kg. Se oli kyllä tuolla uudella puntarilla, mutta koska lukema on NIIN huima ja epäilen, että tämä vaaka näyttää oikein, niin kyllä tuo saa nyt olla tulos eka viikolle.
Muille parempia tuloksia!

Mulla vähän ajatukset kadoksissa, kun taistelen hammaskivun kanssa. Mutta laihikselle se tekee hyvää, kun ei voi pureskella mitään :)

Mittasin viimeviikon maanantaina 71,6 kg, mutta tänä aamun unohdin. Huomenna yritetään virkistää muistia ja otetaan paino, ennen kuin tädin mukanaan tuomat turvotukset ehtivät tänne.

Saaralle vinkki, että punnitse seuraavalla kerralla vanhalla vaaalla, niin tulee kivat pudotukset :-D

Kirjoitelkaa ihmeessä kaikenlaisista tuntemuksista tänne, sekä asiaankuuluvista että -kuulumattomista. Kyllä mäkin tästä intoudun, kunhan saan tämän leukaluuni kuntoon.

Ylipaino on yksi hedelmällisyyttä laskevat tekijä monien muiden lisäksi. Tässä pinossa yritämme kannustaa toinen toistamme painonpudottamiseen, jolloin raskausmahdollisuus kenties paranee.

Nimi .................... Tavoite....Yht. pudotus....Vkon pudotus

Inia ......................8,0 ...........0,0 .............0,0
Räystäspääsky .........5,0...........0,0..............0,0
mur-mur ...................7,0............0,0 ..............0,0
Leena65 .........nappi kiinni...................................
Terry64 .....................7,0 .........+0,3 ..............+0,3
Enkelinäiti ..................5,0 ............0,0 ...............0,0
Piupula........................7,0 ........-1,0 ................-1,0
annekristiina.............15,0 .......-1.5 ...............-1,5
Möhköfanttis..........12(-15)kg...0,0.................0,0
Saara10......................8,0 ..........0,0 ..............0,0
mousse.....................12,0 .........-9,0 ..............0,0
Tähdenlento1.............5,0 ..........-1,9 .............-1,9
jag1...........................5,0 ............0,0 .............0,0
Tilsu..........................10,0 ............0,0 ............0,0
merette......................9,0 ...........0,0 .............0,0
liiza.............................5,0 ............0,0 ............0,0

Höh, höh! Olisi eilen pitänyt pitää suunsa kiinni ja näppäimet kurissa, kun kuvittelin, että soseruoka olisi laihduttanut. Plussaa 300 grammaa. Hyvin alkaa. Kyseessä on ilmeisesti tädin tulon tuoma turvotus. Täti kun on tulossa vahvojen merkkien mukaan.

Nyt toivotaan muille parempaa tulosta!!!!

Viikon saldo siis - 1,5 kiloa. Luulisi tuon läpi yön syöttämisen kuluttavan jatkossakin :eek:.. Vai oleko osittain tuttina ;). Miten muut? Kirjoittelen kännykällä joten en pääse muiden kirjoituksia lukemaan , jätän kysymykset pois etten huonona nimimuistisena kysele väärillä nimillä :ashamed: . Eilinen meni aamupalalla ja jogurtilla ja mandariineilla huomaamattomasti iltaan saakka..ja illalla jogurtti ja voileipä...aikas kevyt päivä joten tänään täytyy muistaa syödä tuon maidontuotannon takia. Odotan huomista jolloin on polvileikkauksen jälkitarkastus, hiukka hirvittää kun tuntuu huteralta ja fyssarini sanoi antavan ainakin hänen mielestään periksi... Ja tämä johtuu taistelusta vakuutysyhtiön kanssa mikä päätti ettei korvaa kuntoutusta

:kieh: ei siinä muuten mitään potilasturvalautakunnan valitys vie n kuusi kk joten aikas paska tilanne :attn: Ootteko kovastikin kuntoilleet? =) Mukavaa päivää :wave:

Onneksi olkoon hyvästä saavutuksesta, annekristiina!
Terry, kyllä mekin jo ens viikolla, eikös vaan, näytetä ihan toisenlaisia lukemia ;)
Inia, mulle tuli hoitojen aikana joku viis kiloa, kun yritin ottaa rauhallisesti liikunnan kanssa eli ei mitään riehumisia yms. Loput kilot tulivat kai sitten lohtusyömisestä. Niitten piikkien aikana oli kyllä turvotusta. Jotta kyllä se yks kilo sulla varmaan on noista lääkkeistä.
Juu, ja täälläkin on taas turvauduttu kansanviisauteen eli greippiä on mennyt sekä mehuna että hedelmänä, täs kun oottelen oilia. Onks kukaan muu käyttänyt? Miten musta tuntuu, että greipitkin on muuttuneet paljon sokerisemmiksi. Just nyt kyllä oli aika hapan, mutta se taisi olla vähän raaka verigreippi.
Jaa, mutta painopuoli sitten. En ole tänään tarkistanut tilannetta (teen sen aina aamulla, koska silloin paino on ainakin mulla alhaisimmillaan). Liikuntapuoli tuli pikapikaa hoidettua eli puoli tuntia pimeässä, märässä syyssäässä. Ei kovin mukavaa, mutta tulipa ainakin tehtyä. Jospa ens viikolla mittarikin olisi vähän armollisempi.

Nyt takaisin töiden pariin. Tsemppiä kuntoiluun ja terveellisen ruokavalion noudattamiseen!

Heipä hei täältä kuntoremontin keskeltä! :) eli painoa pudonnut -1kg vähän alle. :) Toivottavasti tällä viikolla saisi saman määrän pois :) On kyllä mukava, kun voi periaatteessa keskittyä vaan liikkumiseen, saa nähdä miten käy kun täältä pääsee kotio :D Mutta tsemppiä kaikille tälle viikolle! Seur viikolla otan kirjottamista vähän kiinni :)

moi!

en kuulu nyt tähän pinoon, mutta halusin tulla kannustamaan teitä. itse aloin laihduttamaan reilu vuosi sitten ja sain pudotettua 8 kg tasaisen rauhallisesti ja sitä myötä pääsin takaisin normaalipainoon. kierrot tasaantuivat ja lyhenivät hieman ja viimein yli vuoden yrityksen jälkeen raskauduin, nyt rv 35. laihduttaminen oli kiva tapa saada ajatukset pois kuumeilusta ja uskon että siitä todellakin oli hyötyä myös hedelmällisyyden kannalta. toivon siis kaikille paljon tsemppiä ja lopulta myös niitä plussia! =)

Paino tänään just tasan 70.0 :kieh: Eilen veteilin napaani kaikkea sontaa, pullaa,suklaata palan kuivakakkua...ihan riemuissani, ei oikeastaan tehnyt edes mieli, mutta kun sitä nyt kaapissa oli....

Eilen kävin punttiksella 17 min (huom! Tasan! B) ) juoksua ja lopun aikaa sitten voimailua. Tarkoitus taas huomenna mennä. Perjantaina olisi pikkujoulut :p Siellä ei ole tarkoitus laihdutella vaan syödä ja juoda mitä tarjotaan.

Mutta jos tänään söisi vähän fiksummin. Ei ainakaan yhtään sokeria. :ashamed:

Oli jostain syystä jäänyt lisäämättä mousse listaan. Kiva nimmari sulla.

Annekristiinalla on kiva pudotus, samoin Piupulalla. Ja kiitos kannustuksesta salomelle. Kyllä se laihis varmaan kannattaa, sillä jo 10 % tiputus vaikuttaa kuulemma hedelmällisyyteen. Jostain syystä mä en meinaa millään päästä alkuun. Varsinkin nyt kun täti on ihan ovella, niin tekisi mieli vaan syödä, syödä ja syödä. Mutta ensiviikolla me Saaran kanssa näytetään. (En kyllä vielä tiedä, mitä näytän, mutta sen sitten taas näkee)

Enkelinäidillä onkin sitten erilaiset haasteet edessä. Muista syödä terveellisesti ja sopivasti, muttei liikaa. Toivottavasti pahoinvointi ei ylly ihan hurjaksi.

Inialla onkin jännät vaiheet hoidoissa, jolloin se varmasti on päällimäisenä asiana mielessä.
Mites Räystiksen punnituksessa kävi?

Ketäs muita tiirailee painojaan? Ootko mur-mur päässyt takaisin vauhtiin?

Moi! Tungin tänne ketjuun kyselemään että kuinka paljon aiotte laihduttaa? Eli olen itse miettinyt kun oma paino vaihtelee normaalin ja lievästi lihavan rajamailla (painoindeksillä laskettuna) että pitäiskö vaan yrittää saada pari kiloa putoamaan. itse asiassa olen saanutkin reilun kilon putoamaan työllä ja tuskalla mutta todella tiukassa ne on. Sitten kun olen tälläinen herkkusuu että kuljen naama väärinpäin jos joudun olemaan hapankorppulinjalla ;) . Kuinka paljon täytyy olla liikakiloja että se vaikuttaa hedelmällisyyteen alentavasti?

Hei, mahtuisko mukaan, oon jo aikaisemmin laittanu viestiä, mut nimeä ei näy luettelossa. Eli tavoitteena oli tiputtaa 5 kg. Alkupaino oli 73kg. Tänä aamuna mittasin 71,1 kg eli lähes 2 kiloa nestettä :p on jo poistunut.

Oon jättänyt iltasyömiset pois ja oon liikkunut pyörällä auton sijaan. Nyt on tarkoitus aloittaa myös uimaan pari kertaa viikossa.

Tsemppiä kaikille !

Heips!!

Pikkasen tuosta painosta..

7.3kg sain pudoteltua syksyn aikana..takaisin on tullut 1.3kg..PLÄÄÄH :eek: ..vaan koetan nyt skarpata ne poijjes ja ettei joulun aikaan kauhiasta lisää tulisi!

Elikkäs, mie voisin tästä viikosta lähtien "virallisesti" kattella tuota painoa viikoittain!=)

..juu ja miulla tuo paino on 3numeroinen..:whistle: ..pudoteltavaa riittää, mutta otan hissukseen ja asetan ittelleni pikku etappeja..jos kesällä-mikäli en raskaudu:heart: olisi lukema jo 2numeroinen.:D

((muoks))..miullahan oli tavoitteena saada 16.8-16.12 2009 välillä poijjes painoa 11kg..ei taida ihan mennä putkeen, mutta tästä koetan jaksaa jatkaa..jos vaikka ennen joulua, tuon takaisin tulleen pois poikkeen sulattaisi ;) ..kattellaan ja kuulostellaan, jospa hyvinkin..

..on vain niin mieli taas matalaliitoa, kun en plussanut vieläkään :( ..8yk:taa ei vielä kauhia määrä..mutta silti tänään iski armoton v***tus |O ..ja arvatkaas, tekisikö mieli vähän "syöpötella" .. :kieh: ..kaapissa olisi poikasen synttäreiden jäljiltä aikas paljon herkkuja vielä.. :p..

.."No, tsot tsot mur-mur, koeta hillitä "himosi"!!!!.. :LOL:

Tsemppiä kaikille!!!!:wave:

mur-mur

annekristiina tiedätkös, nyt mie ihan jo ODOTAN sitä pöntön halailua:D ..vaikka tiedän kyllä TÄYSIN sen sika huonon kurjake olon-sitä molemmissa edellisissä raskauksissa oli. Esikolta puklin 32vko:a:x ja tästä -04 onneksi vähemmän sitten..mutta silti sen haluasin NIIN mieluusti taasen!!:)

Anteeksi kovasti, Tähdenlento, että päivitys oli unohtunut. Kaikki ovat kovasti tervetulleita tänne pinoilemaan. Ja listaa saa kopsata ja päivittää mielin määrin, sillä itselläni saattaa olla päiväkausia, etten pääse lukemaan juttuja. Eli vapaat kädet tähän hommaan kaikilla! Hieno pudotus on sulla heti alkuun. Siitä se lähtee.

Erka kyseli tavotteista. Olen ainakin lukenut, että jo 5 - 10 % painonpudotus voi edistää hedelmällisyyttä. Itse kuulun juuri tuohon ryhmään, jolloin paino tasottuisi normaalin puolelle. Ja kun aina nuo viisaammat (ja vanhemmat) sanovat, että painoa kertyy koko ajan vaan lisää ja laihduttaminen vaikeutuu, niin ajattelin, että josko nyt olisi aika sitten palata normaalimpaan. Helposti sanottu, mutta vaikeampi toteuttaa.

Mur-mur,
tuo tylsään oloon syöminen on niin tylsää. Olo voi ihan muutamaksi minuutiksi helpottua, mutta seuraavana päivänä kuitenkin harmittaa. Ihan kuin juomisessakin. Mutta sama vika mullakin, että kun kaikki on mälsää, niin tuntuu niin turhauttavalta vielä "kiduttaa" itseään herkkulakolla, että sitä vaan sitten sortuu. Mutta taas ne viisaamma sanoo, että sortumisen jälkeekin voi taas ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa uuden elämäntavan uudestaan. Yksittäinen sortuminenhan ei sitä romuta, vaan paluu kokonaan vanhoihin tapoihin. Sinunkin pudotuksesi on jo niin hienoissa lukemissa, että jatka vaan samaan malliin. Järkevästi olet asettanut itsellesi pienempiä tavotteita, jolloin iloitsee saavutetusta, eikä yritäkään tuijottaa kokonaistavotteeseen.

Mä harmittelen tätä "vaihetta" tai tekosyytä, että lapsi on niin pieni, ettei voi ottaa mukaan lenkille, muttei toisaalta enää istu rattaissakaan. En kertakaikkiaan raaski iltaisin lähteä yksinäni lenkille. Onko muita samassa tilanteessa ja miten olette tämän dilemman ratkaisseet?
Yhtenä iltana käyn jumpassa, mutta se on aivan liian vähän.

Hei kaikki! Tämähän on mahtava keskustelu, mahtuuko vielä mukaan? Itselläni tavoite olisi pudottaa 5kg jotta pääsisin ihannepainooni 67kg. Kovasti tsemppiä kaikille, mitenhän se painonpudotus onkin niin vaikeaa vaikka teoriassa hyvin tietää kuinka se tehdään :LOL:

Heippa! Saako liittyä mukaan? :wave:

Toista lasta aletaan pian toivomaan vaikka nyt on vielä ehkäisykapseli paikallaan. Mitat on tällä hetkellä 172cm ja 75kg. Tavoitteena on -10kg niin olis mukavampi olo omassa kropassa, varsinkin raskautta ajatellen. Me ollaan menossa ensi keväällä naimisiin eikä puku mene oikein raskausvatsan kanssa päälle niin koitan vielä hetken malttaa :saint: Vaan eihän sitä ikinä tiedä. Tuun kuitenkin mielelläni jo kuumeilemaan ja pudottamaan painoa pinoon!

Yhteistyössä