Anteeksi kovasti, Tähdenlento, että päivitys oli unohtunut. Kaikki ovat kovasti tervetulleita tänne pinoilemaan. Ja listaa saa kopsata ja päivittää mielin määrin, sillä itselläni saattaa olla päiväkausia, etten pääse lukemaan juttuja. Eli vapaat kädet tähän hommaan kaikilla! Hieno pudotus on sulla heti alkuun. Siitä se lähtee.
Erka kyseli tavotteista. Olen ainakin lukenut, että jo 5 - 10 % painonpudotus voi edistää hedelmällisyyttä. Itse kuulun juuri tuohon ryhmään, jolloin paino tasottuisi normaalin puolelle. Ja kun aina nuo viisaammat (ja vanhemmat) sanovat, että painoa kertyy koko ajan vaan lisää ja laihduttaminen vaikeutuu, niin ajattelin, että josko nyt olisi aika sitten palata normaalimpaan. Helposti sanottu, mutta vaikeampi toteuttaa.
Mur-mur, tuo tylsään oloon syöminen on niin tylsää. Olo voi ihan muutamaksi minuutiksi helpottua, mutta seuraavana päivänä kuitenkin harmittaa. Ihan kuin juomisessakin. Mutta sama vika mullakin, että kun kaikki on mälsää, niin tuntuu niin turhauttavalta vielä "kiduttaa" itseään herkkulakolla, että sitä vaan sitten sortuu. Mutta taas ne viisaamma sanoo, että sortumisen jälkeekin voi taas ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa uuden elämäntavan uudestaan. Yksittäinen sortuminenhan ei sitä romuta, vaan paluu kokonaan vanhoihin tapoihin. Sinunkin pudotuksesi on jo niin hienoissa lukemissa, että jatka vaan samaan malliin. Järkevästi olet asettanut itsellesi pienempiä tavotteita, jolloin iloitsee saavutetusta, eikä yritäkään tuijottaa kokonaistavotteeseen.
Mä harmittelen tätä "vaihetta" tai tekosyytä, että lapsi on niin pieni, ettei voi ottaa mukaan lenkille, muttei toisaalta enää istu rattaissakaan. En kertakaikkiaan raaski iltaisin lähteä yksinäni lenkille. Onko muita samassa tilanteessa ja miten olette tämän dilemman ratkaisseet?
Yhtenä iltana käyn jumpassa, mutta se on aivan liian vähän.