Laihis vauvakuumeen tueksi

Mä tahdon myös mukaan tähän pinoon. Painoo tarvis tosiaankin saada putoomaan, jotta olis parempi mahdollisuus raskautua ja jaksaa sitten koko raskausaika.
Mulla tällä hetkellä paino 74kg ja pituutta on huisit 165cm, jotenka 9kg olis kaikekseen mahtava saada painosta pois näin alkuun. Eikä siis mitään haittaa vaikka enemmänkin saisi pudotettua, mutta koitan nyt kuiteskin pysyä ensin sellasessa realistisessa tavoitteessa.
Ne herkut vaan maistuu niin kovin hyvälle ;) ja tuota liikuntaakaan ei oikein mukamas kerkiä harrastamaan lasten hoidon ohella...miehen työt on niin epäsäännölliset ja vievät aikaa paljon, joten lastenhoito ongelmiin kaatuu liiankin usein mun lenkille lähtöni :(
Kaippa se vaan on ruvettava juoksemaan olkkarissa ;) saan varmasti lapsista "lenkki" seuraakin samalla =)

Erka, mulla oli samanlainen tilanne melkein 2 vuotta. En muka ehtinyt ikinä lenkille kun olin lapsen kanssa, toisena selityksenä oli se etten illalla enää halunnut mennä lenkille yksikseni. Isäntä tekee kolmevuorotyötä (ja siihen aikaan vielä opiskeli työn ohessa) eikä hirveesti ollut yhteistä aikaa, joten aina kun sitä aika löytyi vietettiin yhdessä sohvalla, syötiin jotain (epätervellistä, useimmiten myös karkkia) ja katottiin leffaa, molemmat heitti "aivot narikkaan". Tuosta tuli elämäntapaa.

Taustoja itsestäni, olin saanut lähes 20 kg rauskausaikana, joista kymmenen lähti synnytksessä pois, loput jäi. Tuo 73-74 kg mulla on siis kummitellut jo lähes 2,5 vuotta. Nyt olen päättänyt että on pakko saada pois, (sillä seuraavan raskaus saattapi tuoda taas kivasti painoa), ja ruvennut tekemään hyötyliikuntaa ja jättänyt iltasyömiset pois, ei tarvinnut paljoakaan ja tulokset rupes näkymään heti vaa'assa. Eilen esim. kävin hakemassa lapsen hoidosta polkupyörällä. Sinne on 7 km ja takas saman verran, ja kun takana istuskelee poitsu, joka huutelee koko ajan, kovempaa äiti, kovempaa,.. ja ihmiset katsoo huvittuneena, niin on pakko mennä kovempaa. Kotiin pääsin viimeisillä voimillani :LOL: Mutta olin ylpeä siitä, että jaksoin. (joka ylämäessä ajattelin, etten jaksa, kävelen loput,.. mutta sitten löytyi se sisu jostain) En sitten ollutkaan raskaana, joten voin puskea täysillä tässä laihdutusasiassa.

Tsemppiä kanssasisaret, kyllä me jaksetaan ! :wave:

Moi!

tulen mukaan tänne, terry kiva juttu kun aloitit!! Nyt on vaa'asta patterit loppu, eli siinä syy painon jumittamiseen/nousuun :whistle: Maanantaiksi yritän saada patskut hommattua =) :saint:

Mutta haluan pudottaa 5kg JA HETI :LOL:

Tsemppiä kaikille!!

:ashamed: Mä söin eilen pizzaa ja suklaakonvehteja :ashamed:
Miksi oi miksi!

Paino oli noussut sitten tietysti 300g tänään aamulla. Yllätys!

No kävin reippaana sitten aamutuimaan salilla juoksemassa 18 minuuttia (tasan minuutin kauemmin kun tiistaina :LOL: ) ja punttia työntämässä sitten lopun tunnin.

Huomenna on ne pikkujoulut ja en ole ajatellut menväni vaa'alle ennenkuin sitten vasta maanantaina. :saint:

Heipä hei täältä remonttilomalta taas! :)

Kunto oli hyvempi, kuin ajattelinkaan! Painoa pitäisi saada pois, ja mulle laitettiinkin ideaaliseksi liikuntamääräksi viikossa 4-5 kertaa, jos haluan kuntoa parantaa ja sitten paljon rasvaa sisältävät tuotteen pois ravinnosta. :whistle: Ja täällä on tuulut syötyä joka aterian jälkeen tarjottu jälkkäri :ashamed: kuuluu kuitenkin maksettuun ruokaan, mutta illalla on tullut syötyä hedelmiä, ja vähän karkkia :ashamed: :ashamed: että ei taida tällä viikolla paljoa tilanne vaa'alla muuttua :ashamed: seuraavalla viikolla ei auta.. Tällä meille sanottiin, että 1muutos/kk on hyvä ja sen muutoksen pitää olla ns. merkittävä, eli vaikka karkkia kerran viikossa ja pitää ajatella niin, että sitä muutos pitää pitää yllä seur.2 vuotta. Ja sanottiin, että jos esim. paljon puntilla käy, niin kannattaa vyötärön ympärystä seurata, ja sen mukaan elää :) Eipä mulla muuta tähän hätään :) Tsemppiä loppuviikkoon!
ja mousse Hienoa! että olet jaksanut joka päivä käydä salilla! se on aina parempi, kuin ei mitään ja siitä tulee sitten tapa :)

Onkos kaikki listalla?

Piupula on saanut hyviä ohjeita kuntorempasta. Liialliset tavoitteet vain masentavat, kun niihin ei pysty. Eli 1 muutos kuukaudessa kuulostaa kohtuulliselta.

Mulle tuli täti kylään ja se kyllä näkyy vaa'assa ja peilissä. Silmäluomet ovat turbomallia, joten ei kyllä tee mieli punnita yhtään mitään.

Kenellä on tapana repsahtaa viikonloppuisin? Pitäisi varmaan tehdä jokin suunnitelma hyvästä, mutta kuitenkin terveellisestä naposteltavasta. Voihan sitä herkutella terveellisestikin.

Hei taas!

Mut ainakin oli lisätty listaan, kiitos!
Mä pyysin joku aika sitten lähetteen papa-kokeeseen, ihan seuraavaa raskautta ajatellen. Aattelin, et nyt on hyvä hetki käydä ja katsoa et kaikki on kunnossa kun sitä sitten neuvolassa kysellään et koska on viimeksi käynyt. Olin siis aamulla labrassa ja toivottavasti kaikki on ok =) Tänään sit varaan ajan myös tuon ehkäisykapselin poistoon, jännää!
Sitten oon alkanut noin 1kk sitten jo syömään raskausmonivitamiinia =) Mulla on jäänyt siis edellisestä raskaudesta ja imetysajasta niitä jäljelle. Ja nehän sopivat myös raskautta suunnitteleville! Sit tilasin eilen jo ovulaatio -ja raskaustestejä netistä :ashamed:

Onko muut tehneet mitään raskautta edeltävää asioiden hoitoa?! Vai oonko ihan hassu :xmas:

Kuntoilusta: mulla on ollut jäsenyys yhdelle salille ja en oo käynyt siellä varmaan puoleen vuoteen. Tänään sit marssin sinne irtisanomaan sen mut palasinkin jatkosopimuksen kanssa! Oon uudessa työpaikassa niin selvis et me saadaan sieltä -25% alennusta niin kuukausimaksu tippui aika hyvin. Nyt ei sit auta muu kuin alkaa käymään uudelleen!!! Toisaalta ihan hyvä, et on salikortti laihiksen tueksi.

Mulla oli keskiviikkoaamuun mennessä 1 kg miinusta!
Enpä oo nyt kovin jaksanut skarpata, mutta toivottavasti ei ainakaan plussaa (puntarilla nimittäin...) tule maanantain punnituksessa.

Keväällä 2007 laihdutin tosiaan 10 kiloa. Olin aluksi painonvartijoissa, siellä pääsin vauhtiin. Tosin heidän ohjelmansa on liian rankka, niinpä jatkoin itsekseni kotona reilusti suuremmilla päivittäisillä pistemäärillä. Siitä huolimatta laihduin sen 10 kg suunnilleen 2 kk:ssa.
Silloinkin mulla oli varmaankin joka viikko joku päivä, jolloin todella herkuttelin hyvällä ruoalla :p ! Elikkä ei se yksi herkuttelupäivä/vko pahasta ole, vaan on jopa suorastaan hyväksi! Silloin elimistö ei pääse menemään säästöliekille, mikä muuten on uhkana liian ankarassa laihduttamisessa.

Tilsu, minä kävin gynegologin ja yleislääkärinkin tutkimuksissa ennenkuin uskalsin ryhtyä uuteen yritykseen raskautua (syyskuisen keskenmenon jälkeen). Otettiin papa-koe, tulehdusarvot, hemoglobiini, kolesterolit. Mitattiin verenpaine ja otettiin sydänfilmi... Kaikki oli kunnossa :D ! Tai olihan ne veren rasva-arvot vähän koholla :eek: . Olen myös syönyt vitamiineja.

Tilsu, mäkin kävin gynellä eli papa-koe, ym tutkinta tehty. Lisäksi otettiin ainakin kilpirauhasarvot sekä jonkinlainen verinäyte. Sain terolutkuurin, joten tulee olemaan helpompaa seurata tuota kiertoa, kun ekan raskauden jälkeen oon kärsinyt tuhruvuodoista sekä ennen menkkoja että niitten jälkeen :( Nyt on tarkoitus myös hankkia ovis- ja raskaustestejä :p

Meillä oli vieraita, ja mäkin sitten eksyin herkuttelemaan,.. lisäksi on viides hääpäiväkin :) Joten jatkan sitten sitä laihdutuslinjaa vaikka huomenna tai ylihuomenna. Jospa sitä innostuttais lähtemään koko perheen voimin pyöräilemään :)

Hyvät viikonloput kaikille, ja koitetaan tsempata. Herkut ei oo kiellettyjä, paitsi jos niitä on joka päivä, eiks niin :D

Hyvää maanantai huomenta kaikille!

Tälle voi laittaa -+0kg tälle viikolle, niinkuin arvelinkin, niin ei ole painoa pudonnut :) mutta ei se haittaa, käytiin eilen miehen kanssa ostamassa lenkkikengat ja sykemittarit :] Tästä se lähtee... Eli mun ensimmäisen kk tavoitteena on liikunnan lisääminen, niin että käyn ainakin 4xviikossa tekemässä jotain. Siitä sitten eteenpäin :)

Tsemppiä kaikille! :heart:

Painonpudotus vauvahaaveiden tueksi, 49. vko

Nimi .................... Tavoite....Yht. pudotus....Vkon pudotus

Inia ......................8,0 ...........-1,1 ............-1,1
Räystäspääsky .........5,0..........-1,5..............0,5
mur-mur ...................7,0..........+0,5 ...........+0,5
Leena65 .........nappi kiinni...................................
Terry64 ....................7,0 .........+0,3 ...........+0,3
Enkelinäiti ................5,0 .........+1,0 ............+1,0
Piupula......................7,0 .........-1,0 ..............0,0
annekristiina............15,0 ..... ..-1.5 .............-1,5
Möhköfanttis.........12(-15)..... ...0,0...............0,0
Saara10.................... 8,0 ..........0,0 ..............0,0
mousse....................12,0 .........-9,0 ..............0,0
Tähdenlento1.............5,0 .........-1,7 ............+0,2
jag1...........................5,0 ...........0,0 ..............0,0
Tilsu..........................10,0 ..... .....0,0 .............0,0
merette......................9,0 ...........0,0 ..............0,0
liiza.............................5,0 ...........0,0 ..............0,0
Muutosta..................13,0............0,0...............0,0

Yritänpäs sitten tällä viikolla päivitellä! Voisitteko aina viestin aluksi merkitä painon pudotuksen (tai nousun). Sitten se on helpompi huomata. Kiitos! Jos jonkun tähänastinen muutos on jäänyt kirjaamatta, niin huomauttaisitko. Tsemppiä :wave:

Mulla on valitettavasti noussut +0,2 kg. Meillä on ollut koko loppuviikon vieraita, joten tuli syötyä aika paljonkin ylimääräistä enkä kerennyt ollenkaan urheilemaan.

Nyt on kuitenkin motivaatio taas kohdallaan ja tänään on tarkoitus lähteä taas pitkälle pyörälenkille :) Jospa sitä pari kiloa vielä lähtis ennen joulua ja joulun jälkeen sitten loput ylimääräiset ;)

Tsemppiä kaikille!

Oih ja voih, kehtaanko edes tunnustaa, paino noussu viikossa KILON :snotty: :ashamed:
Noh, oli kyllä juhlia joissa syötiin HYVIN, ja raskaus taitaa alkaa turvottaa,mutta kyllä ahdistaa lukemat :x Katson vielä viikon ja sitten hiissaudun hiljaa taka-alalle jos mä alan tällain pullistua! :ashamed:

Huomenta!

Minä esittäydyn myös ja liityn teidän joukkoon laihduttamaan. Painoa pitää saada putoamaan, jotta mahdollinen raskaus sujuisi paremmin. 2 poikaa meillä on 06 ja 08 ja noista raskauksista kroppaan jäi hyllymään 25 ylimääräistä kiloa!!!

Molemmissa raskauksissa oli sokerien kanssa ongelmia ja nuoremman kanssa jouduin insuliinilääkitykselle. Noista ajoista viisaantuneena on nyt tehtävä jotain! Painoindeksini on 38, joten pudotettavaa on.

Mut saisi lisätä listaan ja tavoitteeni on niin paljon kun mahdollista, mutta ainakin 13kg niin olisin ihan tyytyväinen noin alkuun siitä sitten jatketaan eteenpäin ellen ole silloin raskaana? :)

Heipsan!
Millä tavalla olette alkanut laihduttaa? Onko jotain muutoksia arkirutineissa? Mietin, että pitäis kai jotain konkreettista tehdä, kenties pieni elämänmuutos terveellisempaan elämään. Itselläni on ongelmana se, että on ihan älyttömästi nesteitä vartalossa, appelsiini-iho :p :ashamed:

Eli yritän tämän viikon mennä seuraavasti:

1. Aamulla täytän vesikannullisen, ja tarkoitus on juoda kaksi kannullista vettä päivässä, (itsellä helpompaa seurata, jos kannu on täytetty)

2. Yritän olla syömättä herkkuja (vaikea juttu, muutta yritetään)

3. Ainakin kolme kertaa viikon aikana käyn lenkillä, joko pyörällä tai nopea kävely (ehkäpä eksyn kuntosalille)

4. Meillä on yleensä kaksi lämmintä ateriaa päivässä, ja itse korvaan toisen aterian proteiinipitoisella, elikkä liha, kala, muna tai raejuusto/rahkaa + salaattia.

Kuulostaa helpolta, mutta saapi nähdä, tekis vaan niin kovasti mieli hieman laihtua :ashamed:
Tsemppiä kaikille, ja jos jollakin on hyviä ohjeita ja niksejä niin rohkeesti kertokaa meillekin :wave:

Mulla painonmuutos +/-0 niin ei tarvi laittaa listaan mitään!

Laihdutustavasta Mä olen sellainen leipoja ja ruoanlaittaja. Ja sitten usein käy niin että syön itse suurimman osan :ashamed: Juttelin siskon kanssa, että voitas olla tää joulukuu, siis vaan jouluun asti herkkulakossa ja päätin koittaa sitä. Nyt on jo kolmas päivä menossa ilman mitään suolaista tai makeaa herkkua :saint: Toivon et tällä ois positiivinen vaikutus painoon...
Toiseksi oon sopinut tapaamisen kuntosalille personal trainerin kanssa ja me tehdään huomenna mulle ohjelma. Nuo sit yhdessä käyttöön et kutistuis =)

2 viikon kuluttua sit meen ottaan tuon ehkäisykapselin pois, kyllä jännittää! Toisaalta haluaisin vielä laihduttaa rauhassa ainakin 7kg pois ja toisaalta mietin et kun ei se vauva välttämättä heti sit kuitenkaan tuu... Ekaa kuumeillessa tais mennä 5kk.

Tervetuloa vielä kaikille uusille :wave:

Tähdenlento ja Tilsu, mulla samoin yritystä välttää nameja tämä kuukausi, tai siis jouluun asti. Namit on mulla lähinnä suklaata. Toi veden juominenkin ois hyvä, nyt oon punktion jälkeen kitannut ja vois yrittää jatkaa.

Mutta tuo liikunnan lisääminen on haaste! Musta ois kans ihana mennä personal trainerille (pitäis löytää uusia liikuntamuotoja sen lenkkeilyn tilalle), mutta ne kai maksaa mansikoita???

PLÄÄÄH!!!!:eek: ..miulle tullut painoa lisää viikossa +500g..en kyllä ala..miulle jäi nyt noiden viime kuukautisten jälkeen(eilen loppui)sellainen turvonnut&kipuinen olo( rinnat&selkä )..lämmöthin laskee ja nousee, ihme sahailua.. :/

..jospa tämä tästä iloks muuttuis vielä..:D

Painonpudostus tällä viikolla -200grammaa.

Parempi sekin kun ei mitään :D Menkat alkoi, ja on aika turvonnut olo, voihan olla, että olisin 'laihtunut' enemmänkin, mutta nyt on sitten nestettä kerääntynyt.

Tällä viikolla en ole ehtinyt kuin kerran punttikselle :ashamed:
20 min juoksua + puntteja 40 min.

Yhteistyössä