Laiheliinit, mitä söitte tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nii ih oman terveytensä uhallakin. En tie onko sekään nyt ihan tervettä enään jos lapsi alkaa olla jo siinä vaiheessa 1 vuotias. Sen ekan puol vuotta sen ymmärtäis.

Mitä epätervettä siinä on jos lapsi alkaa lähestyä vuoden ikää? Mä meinasin imettää 2-5 vuotta :) Eka vuos voi joillaki mennä siihen, että löytää oikeen dieetin :whistle:

Miksi sinun lapsella on sitten tuollaista epäsopivuutta äidinmaidolle, mutta korvikevauvoilla ei ole mitään ongelmia? Jospa sinua vaan ei ole tarkoitettu imettäjäksi, lapsen vuoksi voi luovuttaakin, ei se kruunu siitä enempää kiillä jos pilaa lapsen terveyden siksi että on pakko saada imettää.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Nii ih oman terveytensä uhallakin. En tie onko sekään nyt ihan tervettä enään jos lapsi alkaa olla jo siinä vaiheessa 1 vuotias. Sen ekan puol vuotta sen ymmärtäis.

Mitä epätervettä siinä on jos lapsi alkaa lähestyä vuoden ikää? Mä meinasin imettää 2-5 vuotta :) Eka vuos voi joillaki mennä siihen, että löytää oikeen dieetin :whistle:

Miksi sinun lapsella on sitten tuollaista epäsopivuutta äidinmaidolle, mutta korvikevauvoilla ei ole mitään ongelmia? Jospa sinua vaan ei ole tarkoitettu imettäjäksi, lapsen vuoksi voi luovuttaakin, ei se kruunu siitä enempää kiillä jos pilaa lapsen terveyden siksi että on pakko saada imettää.

Ai ei korvikevauvoilla ole mitään ongelmia? :o Mistä sä ton repäsit :laugh: Ei tää mun maidosta sitäpaitti edes johdu, ei tuolla ollu ongelmia ennen ku rupes syömään kiinteitä.

Suurin osa äideistä syöttäis vaa lapselle luumusosetta päivittäin tällasessa tapauksessa sen kummemmin miettimättä mikä lapselle sopii ja mikä ei. Mä ajattelin yrittää selvittää mikä mun lapselle olis parasta.

Minäkin imettäisin varmaan 5 vuotta jos ei miestä olis, pakkohan se läheisyys on jostain repiä;)

Tämä oli harvinaisen ala-arvoinen kommentti. Tänään on ollu just sellanen päivä muutenkin, että HAISTA PASKA.

Juu, eli normaalia epäteveellisempi oli tänään...:
Aamu: 2 ruisleipää
Aamupäivä: Iso kasvishampurilainen
Iltapäivä: puolikas pulla
Ilta: 3 lettua, vispipuuroa.

En nyt ihan laiheliini mutta hoikkana pidän itseäni. Aamupalaksi söin kasvistortillan, päivällä pari siivua pakastepatonkia, iltapäivälllä käytiin Buffassa ja söin erilaisia salaatteja melkein lautasellisen ja 7siivua pizzaa. Iltapalaksi söin kasvistortillan ja omenaa ja porkkanaa dipillä (mitä jäi tortilloista).

Eipä se lapsi juurikaan ravintoa saa yli yksivuotiaan imettämisellä :)

Yli vuoden jatkuva imetys saattaa aiheuttaa haittoja, koska äidin rasvakudokseen
elämän aikana kertyneet haitalliset aineet, kuten ympäristömyrkyt, voivat aiheuttaa
lapselle ongelmia (Alaluusua ym. 1997, Alaluusua ym. 1999). Myös äidin
ruokavalio sekä hänen käyttämänsä lääkkeet ja nautintoaineet voivat aiheuttaa
rajoituksia imetykseen.

Olen reilusti alipainoinen. Eilen ja tänään olen syönyt aamiaiseksi kaurasämpylän kurkulla ja paprikalla, kourallinen auringonkukansiemeniä, tuoremehua ja teetä. Lounaaksi söin eilen hernekeittoa. Päivällinen jäi väliin juhliessa esikoisen synttäreitä, kakkua söin palan ja lisäksi keksejä. Iltapala koostui maustamattomasta jogurtista ja siemenistä ja pähkinöistä sekä juhlista jääneitä karkkeja ja pop corneja. Normaalisti syön neljä tai viisi ateriaa ( välipala jää välillä välistä), kasvispainotteisesti. Nyt koitan nostaa painoani ja syön joka aterian yhteydessä kourallinen siemeniä tai pähkinöitä ja koitan kasvattaa ateriakokoa. Herkkuja syön aika paljon, lähes päivittäin. Käyn kaksi kertaa viikossa tanssitunneilla ( toisen tunnin aloitin nyt tammikuussa) ja kävelen vaunujen kanssa suunnilleen 10 km päivässä ihan vain siirtymisinä paikasta toiseen ( kerhoihin, neuvolaan, kirjastoon, kauppaan yms.). Suurin syy laihuuteeni lienee teen juominen. Juon 5-6 isoa kupillista teetä ja aineenvaihduntani on vilkas.

[QUOTE="vieras";27954808]Yli vuoden jatkuva imetys saattaa aiheuttaa haittoja, koska äidin rasvakudokseen
elämän aikana kertyneet haitalliset aineet, kuten ympäristömyrkyt, voivat aiheuttaa
lapselle ongelmia (Alaluusua ym. 1997, Alaluusua ym. 1999). Myös äidin
ruokavalio sekä hänen käyttämänsä lääkkeet ja nautintoaineet voivat aiheuttaa
rajoituksia imetykseen.[/QUOTE]

:D :D puolustus se on tuokin imettämättömyydelle ja lihavuudellekin ilmeisesti. Et osaa edes lähdeviitettä tehdä. Ihan täyttä paskaa.

Yhteistyössä