Laiheliinit, mitä söitte tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon laiha mutta löysä! En nyt tiedä onko se niin kiva juttu sekään. Eli sellua riittää, mitat 162 cm ja 50 kg.

Tän päivän syömiset:

3 leipää, lihakeittoa kaksi annosta, puuroa, mehua, suklaata 10 palaa

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja 4 paaperoa:
...ohi topikin, mutta käsitin, että olet maidoton-gluteeniton- dieetillä vauvan allergiaepäilyjen takia? Jos näin oli, niin suositelisin jättämään pois myös tuon kananmunan, kulkee aikalailla käsikädessä maitoallergian kanssa. Kannattaisikohan kokeilla ennemmin juuri poistaa maito sekä muna ja sitten vasta viljat, jos ei ala auttaa? Vai oletko huomannut selviä oireita noista kotim. viljoista?

Oireet alkoi samoihin aikoihin ku tyttö rupes syömään viljoja, siks kokeilen niitä ekaksi. Jos ei tule muutosta tai tarpeeksi muutosta, jätän seuraavaks kananmunan tai soijan pois. Menee vaa hiukka hankalaks 99% kasvissyöjältä :whistle: Pitää sitä ennen käydä ostamassa härkäpapuja ja hamppurouhetta :D jos siis niin pitkälle pitää mennä.

En usko, että kyseessä on välttämättä mikään suoranainen allergia, mutta sellanen yliherkkyys.

Muoks en selittäny yhtään maidon poisjättämistä, heh :D Niin lehmän maito kun ei muutenkaan tee hyvää, tyttö on reagoinu siihen mun maidon kautta joskus, niin nyt pelaan varman päälle sen kanssa.

Muistelinkin että olet kasvissyöjä, siksi kuulostaa hurjalle tuo viljojenkin poisjättö. Itse olin imetyksen takia lähes vuoden dieetillä missä pois piti jättää maito, muna, kana, kala, soija, kotim. viljat, riisi ja iso osa kasviksista sekä hedelmistä ja voin vakuuttaa että olin loppuvaiheessa aika huonossa kunnossa. En voi suositella noita dieettejä, mutta ymmärrän kyllä miksi äidit vetävät tiukempiakin ruokavalioita saadakseen rintaruokittua lastaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja pullero:
Sinä joka piodät itseäsi hoikkana, voisitko pistää tähän mitä söit eilen ja tänään. Ja kuinka paljon liikuit. Kiitos

3 lautasellista pastaa (tonnikalakastike, juustokastike)
3 palaa ruisleipää, päällä voita ja juustoa

2 porkkanaa
pari lasia maitoa, muutama kuppi kahvia

eilen:
pizzaa
perunamuusia ja kalaa
salaattia
3 palaa ruisleipää päällysteineen
muutama pieni suklaamuna
2 palaa pannukakkua päälysteineen
2 lihapullaa

Muistelinkin että olet kasvissyöjä, siksi kuulostaa hurjalle tuo viljojenkin poisjättö. Itse olin imetyksen takia lähes vuoden dieetillä missä pois piti jättää maito, muna, kana, kala, soija, kotim. viljat, riisi ja iso osa kasviksista sekä hedelmistä ja voin vakuuttaa että olin loppuvaiheessa aika huonossa kunnossa. En voi suositella noita dieettejä, mutta ymmärrän kyllä miksi äidit vetävät tiukempiakin ruokavalioita saadakseen rintaruokittua lastaan :)

Tää ei vielä oo paha :D Mulla on silti ruokavaliossa kananmuna, soija, kaikki pavut & linssit, pähkinät proteiininlähteinä... Ainoa vaa, että oon syöny ennen tosi paljon viljoja, joten tässä meinaa pää hajota kun en keksi mitään syötävää! Sit tosiaan alkaa mennä vaikeaks jos pitää jättää muna ja soija pois. Nyt ostin jo tytölle vähän kanaa varmuuden vuoks, mutta ittelleni en jaksais alkaa vääntää lihoja joka päivä.

...ohi topikin, mutta käsitin, että olet maidoton-gluteeniton- dieetillä vauvan allergiaepäilyjen takia? Jos näin oli, niin suositelisin jättämään pois myös tuon kananmunan, kulkee aikalailla käsikädessä maitoallergian kanssa. Kannattaisikohan kokeilla ennemmin juuri poistaa maito sekä muna ja sitten vasta viljat, jos ei ala auttaa? Vai oletko huomannut selviä oireita noista kotim. viljoista?

Oireet alkoi samoihin aikoihin ku tyttö rupes syömään viljoja, siks kokeilen niitä ekaksi. Jos ei tule muutosta tai tarpeeksi muutosta, jätän seuraavaks kananmunan tai soijan pois. Menee vaa hiukka hankalaks 99% kasvissyöjältä :whistle: Pitää sitä ennen käydä ostamassa härkäpapuja ja hamppurouhetta :D jos siis niin pitkälle pitää mennä.

En usko, että kyseessä on välttämättä mikään suoranainen allergia, mutta sellanen yliherkkyys.

Muoks en selittäny yhtään maidon poisjättämistä, heh :D Niin lehmän maito kun ei muutenkaan tee hyvää, tyttö on reagoinu siihen mun maidon kautta joskus, niin nyt pelaan varman päälle sen kanssa.

Nii ih oman terveytensä uhallakin. En tie onko sekään nyt ihan tervettä enään jos lapsi alkaa olla jo siinä vaiheessa 1 vuotias. Sen ekan puol vuotta sen ymmärtäis.

No eilen söin leipäpalan, 3 kuppia kahvia, 5 lasillista vettä, 1 lautasellisen chili-pastaa kanakastikkeella & kourallisen nameja. Eilen "poljin" crosstrainerilla 10 min. Tänään oon syöny 3 leipäpalaa, 3 kuppia kahvia, annoksen tonnikala salaattia ja yhden paistetun kananmunan. Juonut myös 2 lasia mehua ja pari lasillista vettä. Ja yhden pienen suklaamunan. Ja sit tänään vuorostaan ajoin kuntopyörällä 40 min. ja "poljin" crosstrainerilla 15 min.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nii ih oman terveytensä uhallakin. En tie onko sekään nyt ihan tervettä enään jos lapsi alkaa olla jo siinä vaiheessa 1 vuotias. Sen ekan puol vuotta sen ymmärtäis.

Mitä epätervettä siinä on jos lapsi alkaa lähestyä vuoden ikää? Mä meinasin imettää 2-5 vuotta :) Eka vuos voi joillaki mennä siihen, että löytää oikeen dieetin :whistle:

Tää ei vielä oo paha :D Mulla on silti ruokavaliossa kananmuna, soija, kaikki pavut & linssit, pähkinät proteiininlähteinä... Ainoa vaa, että oon syöny ennen tosi paljon viljoja, joten tässä meinaa pää hajota kun en keksi mitään syötävää! Sit tosiaan alkaa mennä vaikeaks jos pitää jättää muna ja soija pois. Nyt ostin jo tytölle vähän kanaa varmuuden vuoks, mutta ittelleni en jaksais alkaa vääntää lihoja joka päivä.

Ainiin, multa oli pois vielä pähkinät (myös kookos) ja proteiininpuutoksesta kärsin aika varmasti. Oli järkyttävä nälkä kokoajan ja sellanen "lihan himo", siis teki mieli kaikkea ihanaa grillattua kanaa ja kunnon pihviä jatkuvasti... Sä olet varmasti paremmassa asemassa kun olet kasvissyöjänä tottunut syömään monipuolisesti, multa vietiin maitotuotteet ja lähes kaikki lihat enkä osannut korvata niitä oikein millään. Tsemppiä selvitystyöhön!

Ainiin, multa oli pois vielä pähkinät (myös kookos) ja proteiininpuutoksesta kärsin aika varmasti. Oli järkyttävä nälkä kokoajan ja sellanen "lihan himo", siis teki mieli kaikkea ihanaa grillattua kanaa ja kunnon pihviä jatkuvasti... Sä olet varmasti paremmassa asemassa kun olet kasvissyöjänä tottunut syömään monipuolisesti, multa vietiin maitotuotteet ja lähes kaikki lihat enkä osannut korvata niitä oikein millään. Tsemppiä selvitystyöhön!

Oioii... Jos mun rakkaat suolapähkinät viedään multa nii sit on helvetti irti :snotty:

Onneks tiedän nyt noi härkäpavut ja hampun! Niistä voi sit olla apua jos tää ei riitä.

Mitä epätervettä siinä on jos lapsi alkaa lähestyä vuoden ikää? Mä meinasin imettää 2-5 vuotta :) Eka vuos voi joillaki mennä siihen, että löytää oikeen dieetin :whistle:

No eipä siinä äidinmaidossa enään ole mitään mitä yli 1 vuotias tarvitsee nih. PISTE

Ja tekstikin mukaan... Mulla oli pointtina tiukassa dieetissä se, että halusin varmistaa todella allergisen lapsen ravinnon saannin sillä omalla rintamaidolla, en nähnyt järkeä ostaa apteekin järjettömän keinotekoisia erikoiskorvikkeita kun kerta omaa maitoa riitti (ja riittää yhä, lapsi kohta 2v.). Muiden syistä en tiedä, tuskin kukaan kuitenkaan ilman painavaa syytä alkaa omia syömisiään rajoittamaan, ei se niin kivaa ole...

Aamupalaksi kaksi leipää, joissa päällä juustoa, kinkkua ja tomaattia + yksi jugurtti, juomaksi vettä

Lounaaksi pakastepizzaa (ei tyypillinen lounas ollenkaan, vaan yleensä jotakin kotiruokaa) + maitoa

Välipalaksi pari leipää juustolla, kinkulla ja kurkulla ja juomaksi vettä + pari riviä tummaa suklaata

Päivälliseksi iso lautasellinen riisiä, kanaa ja salaattia. juomaksi vettä ja ruoan jälkeen kolme riviä suklaata + lakuja

Iltapalaksi syön luultavasti leipää ja jugurttia...ja ehkä taas vähän suklaata :D

Liikuntaa ei tänään - yleensä liikunta on normaalia ulkoilua ja kävelylenkkejä lasten kanssa

olen hoikka(155/48)
liikuin öö pyykkituvalle ja lähikauppaan(200m matkaa).
söin

- aamulla mysliä banaanilla ja maidolla+kaksi paahtoleipää+muki teetä
-lounas lohipastaa(lohta+pastaa+kermaa) kunnon lautasellinen+leipää
-välissä maitoa ja omena
- päivällinen kasvissosekeittoa+maitoa varmaan 5dl
-mutakakkua+colaa+banaani
lisäksi yhteensä varmaan yli litra sokeri colaa. :)

No eipä siinä äidinmaidossa enään ole mitään mitä yli 1 vuotias tarvitsee nih. PISTE

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Mutta LEHMÄN äidinmaidossa on vai? Mieluummin mä annan omaa maitoani kun LEHMÄN, oma lapsikin kyseessä. Vai voiko sun mielestä 1v olla jo täysin vegaani?

Äidinmaidossa on VIELÄKIN ne samat ravintoaineet ja jopa vähän lisääkin kun laps täyttää 1. Vitamiineja, hivenaineita, vasta-aineita, rasvaa, proteiinia, laktoosia...

Eilen... öö. Emmä muista.
Tänään, voin yrittää.

Taisin syödä päivän mittaan yhteensä 6 leipää juustolla, keittokinkulla ja reilulla kerroksella oivariinia.

2 nakkia ja majoneesia, jotka jäi kakaroilta yli.

Suikalepossua kermakastikkeessa, keitettyjä perunoita ja porkkanoita, salaattia.

Puolisen litraa hedelmäpommi-jugurttia.

6 lasia mehua, jonkun verran vettä ja 6 kuppia kahvia, 2 palaa sokeria ja luraus maitoa per kuppi.

Mä en "pidä itseäni hoikkana", vaan olen ihan oikeasti totaalinen kuivan kesän kusiainen. Tarvitsen suurennuslasin, jotta näen itseni peilistä, ja painavat kengät tuulisella kelillä.

Edit. liikunta eilen ja tänään:

Hevosten talutus ulos, paskan lappamista tarhoista ja tallista, heinien heittelyä.
Töissä hevosten talutus sisään, paskan lappamista tarhoista, heinien heittelyä.
Kotona hevosten talutus sisään ja heinähommia.

Tänään lisäksi kakaroiden taluttelua postilaatikolle ja takaisin. Poikkeuksellisesti en ole itse ratsastanut muutamaan päivään.

Eilistä en muista..
Tänään aamupalaksi 3 munan munakas, lounaaksi kinkkukiusausta, päivälliseksi pizzaa, ruokien välissä suklaata yhteensä 4 patukkaa ja nyt ajattelin juoda muutaman oluen. Iltapalaksi vielä pizzaa. Juonut olen kahvia, mehua ja maitoa.
Liikkunut olen lenkkeillen noin kaksi tuntia + siivousta.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Mutta LEHMÄN äidinmaidossa on vai? Mieluummin mä annan omaa maitoani kun LEHMÄN, oma lapsikin kyseessä. Vai voiko sun mielestä 1v olla jo täysin vegaani?

Äidinmaidossa on VIELÄKIN ne samat ravintoaineet ja jopa vähän lisääkin kun laps täyttää 1. Vitamiineja, hivenaineita, vasta-aineita, rasvaa, proteiinia, laktoosia...

HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH EH VAAN ITELLES PISTE! Lehmänmaitoakaan ei ole pakko juoda! 3-5 vuotiaat nyt ei ainakaan enään tarvi sitä äidinmaitoakaan. On noita muitakin vaihtoehtoja kuin lehmänmaito!

Mitäs mä eilen söinkään...
Aamulla pari kuppia kahvia ja 4 leipää, kurkulla, juustolla, lauantaimakkaralla.
Sit kahviossa kahvia, 1,5 pikkupitsaa, vadelmalimpsaa ja pitkä kermahillomunkki.
Tummaa riisiä ja kanaa.
Leipää juustolla, makkaralla ja kurkulla. Danone jogurtti. Vaahtokarkkeja. (Ostin sellaisen iison pussin niitä, joten niitä on tullu syötyä vähän joka välissä :ashamed: )
Sit en muista muuta eilen syöneeni...

Tänään:
Aamulla: 2kuppia kahvia, 3 vilja-aitan leipää joissa oli päällä floraa, juustoa, kinkkumakkaraa ja kurkkua. Muutama vaahtokarkki meni jälkkäriks...

Lounaaks: makkarakastiketta ja perunaa.

Sit taas kahvia pari kuppia, 4 vilja-aitan leipää, kinkulla, juustolla, kurkulla ja sienisalaatilla.

Kartanon perunalastuja puolpussia, vaahtokarkkeja, 5 kaurakeksiä vaniljatäyttellä. lasi jaffaa.

Äsken paistoin makkaran takassa ja söin pari leipää ja join 3 lasillista maitoa.
Söin myös appelsiinin ja banaanin. Purkkaa on myös mennyt mooonta palaa.
Ja nyt taas mietin, että mitäköhän vielä söis...
:whistle: :D

Ainiin ja liikumisesta kysyttiin. Eilen liikuin tunnin verran leikkipuistossa, hyppien ja juosten. :D Muuten liikuinkin autolla. Kannoin eilen myös puita liiteristä sisälle useampaan tulipesään. Hyötyliikuntaa siis jonkin verran.

Tänään liikuin leikkipuistossa n. puolituntia, kannoin taas puita ja sit olenkin ravannut kolmen kerroksen väliä useampaan otteeseen.

Hirmu vähän olen kyllä liikkunut :ashamed:

Aamupalalla: Valion appelsiini jogurtti, 2 hapanleipää joiden päällä voita, sipulia, ruohosipulia, persiljaa, kurkkua, tomaattia ja graavilohta, kaks lasia maitoa
Välipala: Alpen mansikka myslipatukka, Bonaquaa
Ruoka1: Katkarapukeitto, vihersalaatti, lasi maitoa
Ruoka2: Paistettu sei ja riisi, samaa salaattia kun ekalla ruualla, lasi maitoa
Iltapäivä"kahvit": Sitruunamuffinsi pågenin, mehua lasi
Magnum white jäätelö
Iltapala: 2 hapanleipää, voita ja persiljaa päällä, kuppi kaakaota
Appelsiini mehua ja 2 palaa suklaata

Aamupalalla: Valion appelsiini jogurtti, 2 hapanleipää joiden päällä voita, sipulia, ruohosipulia, persiljaa, kurkkua, tomaattia ja graavilohta, kaks lasia maitoa
Välipala: Alpen mansikka myslipatukka, Bonaquaa
Ruoka1: Katkarapukeitto, vihersalaatti, lasi maitoa
Ruoka2: Paistettu sei ja riisi, samaa salaattia kun ekalla ruualla, lasi maitoa
Iltapäivä"kahvit": Sitruunamuffinsi pågenin, mehua lasi
Magnum white jäätelö
Iltapala: 2 hapanleipää, voita ja persiljaa päällä, kuppi kaakaota
Appelsiini mehua ja 2 palaa suklaata

Tänään ei liikuntaa.

Aamupuuro, kinkkuvoileipä, maito.
Makaronilaatikko, vesi, leipä.
Paljon karkkia.
Lohikiusaus lisukkeineen.
Monta palaa töytekakkua, pullaa, keksiä, suklaata.
Kinkkuvoileipiä ja teetä.

Tänään oli lapsen synttärit, ja minä olen lihotuskuurilla :)

3 viipaletta reissumiestä, reilusti goudajuustoa, 3 viipaletta ohutta kinkkuleikkelettä, 3 appelsiinia, activia jogurtti + reilusti mysliä & allbran muroja, 4 kpl myslinepparileipiä, goudajuustoa, 200 gr. raejuustoa, ceasarsalaattia, 4 mozzarella-basilika-tikkua, 1 ruiskorppu, useita tomaatteja, vähän kurkkua myös maustekurkkua leivän päälle, 2 omenaa, 2 appelsiinia, puolikas ananas, reilu puoli litraa carte dor -jäätelöä, kahvia, vettä

HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH EH VAAN ITELLES PISTE! Lehmänmaitoakaan ei ole pakko juoda! 3-5 vuotiaat nyt ei ainakaan enään tarvi sitä äidinmaitoakaan. On noita muitakin vaihtoehtoja kuin lehmänmaito!

Ihmisen maito on ihmiselle sopivinta, järkihän sen jo sanoo. Kasviperäiset maidot eivät vedä vertoja ehdalle tavaralle.

Lapsen luonnollinen vieroitusikä on 2½-7 vuotta.

Yhteistyössä