Laihdutus projekti 2013 -Nyt lähtee!:)

mymosa
Tuolla kalorilaskurissa on sellanen kun päivän aktiivisuus, eli miten paljon liikkuu ilman lisättyä liikuntaa. Ni sen oon laittanut kevyt, eli hieman istumatyötä aktiivisempi. Ja näyttää olevan kiloklubissakin tuo vähäinen aktiivisuus.
 
Kun kalorit on liian vähässä niin kroppa menee säästöliekille eikä siis polta rasvaa vaan pahimmassa tapauksessa lihasta. Mut jos tollasia vaje päiviä tulee vaan sillon tällön niin ei haittaa:) (Tämä siis mun asiantuntijan mielipide)
 
kiitos daniella! tätä juurikin hain takaa....mut eilenkin kun tuli vaan nuin vähän niin olin kyl aivan kylläinen...
ja tällekin päivälle oli 2206kcal,nyt aamupalaksi söin omenan,ison vesimelonin palan ja ruisleivän voilla,ja vähän vettä.

meen kylään nyt niin siellä tulee syötyä kalapiirakkaa ja ties mitä,joten tän päivän kalorit voikin mennä tuonne asti+illalla jumppa
 
mymosa
kylläpäs tuli eilen hyvä mieli, kun kävin kävelee napit korvilla ja musiikki pauhas. Pitääkin ladata uusia kappaleita luuriin vauhdittamaan askelta.

Tänään ajattelin tehdä illalla sitten lihastreeniä. Kuntosalille ois kiva päästä, mutta 42e/henk.koht. kuntosaliohjaus tunnilta.. huh. Ja mä en mistään aerobicistä tms välitä, zumbannu olen joskus (sen vois taas aloittaa) ja toi showtanssi.. kuntonyrkkeilyä ois kiva kans kokeilla. Ja päästä uimaan.

Missäs miedän muuta laihduttajat on, kun täällä saa yksin PTT:n kanssa höpistä??
 
No höpötetään me mymosa sit kahestaan..mä käyn kaksplussalla muuteskin monta kertaa päivässä,joten aktiivinen oon:D

Mulla ei sit tnä tuu liikuntaa lainkaan harrastettua,mut merkkasin tähän asti syömiset kiloklubiin,ja päälle 800kcal vain taas kulutettu,vaikka saisi sen 2206 kuluttaa.....enkä sit laihdu vai ...ku mun käsityksen mukaan jos alle tuon sallitun määrän syö laihtuu anyway.

joop,eli tuli syötyä kalapiirakkaa ja rahkaa,mis oli vispautuvaa vaniljaa,banaania,kiiviä,ja ripaus vaniljasokeria.

mut hu taas jumppaileen,ja tarkempaa syömistä
 
mymosa
Kai kiloklubi laskee vajeen tuohon jo mukaan. Toki olen ennenkin kuullut, että antaa aika isoa kalorimäärää.

Kyllähän sillä laihtuu, mutta jos energiavaje on kovin iso pitkään niin heittää äkkiä säästölle. Mutta tuohan laskee sen päiväaktiivisuuden siihen vielä liikunnan lisäksi, jos on hyötyliikunnaltaan aktiivinen + liikunta niin antaa varmasti isot kalorit.

Tuo 800 on aika vähän, mutta sitä tulee itsellekin, mutta varmaan noi piirakat ym olleet arvioita vai teitkö niistä sinne ihan reseptin ja sen mukaan?
 
mymosa
Mutta ihanaa kun tulee kevät, oikein innostaa lenkkeilemään ja ajattelin aloittaa juoksemisen heti, kun tiet täällä sulaa.

Ja ois kyllä kiva saada jostain välillä koirakin lainaan.
 
en tehnyt ite ohjeita,laitoin vain sinne kala vai oliko lohipiirakka,ja antoi sillekin jo päälle 400kcal.

nyt söin illasta mustaamakkraa,ja puolukkahilloa,ne merkkaan vielä,mut ei mene kuiteskaan kauheen yli 1000kcal

joo odotan itse kans kevättä jo....vihaan talvea!!!
 
Hellurei täällä ollaan!
Hitsi mulla on viimiset 2 viikkoa menny lasten kanssa lääkärissä juostessa. Pienin on ollu nyt jo tosi kauan kipeenä.. No saatiin lähete lastenpolille niin huomenna sinne. Jos siellä nyt saatais sen oloa helpotettua..

Mä oon sellanen alkusyksy-ihminen. On ihanaa kun kesän jälkeen ilmaan tulee se syksyn raikkaus:)

Joo siis kyllä luulis että se paino tolla 1000kcal tippuu:)
Nyt meen laskemaan oman kalori saldon tältä päivältä..
 
se olis hu aamusta sit body combact tunti,ja vaaka....tiän jo valmiix ettei oo tippunut varmaan grammaakaa,koska kävin ke jo vaa alla,ja näytti tuolloin +100g:O:'(

mä en nyt luovuta,kun kaveritkin niin tsemppaa..ja tiän et hitaasti lähtee,ja voi olla viikkojakin et junnaa paikalllaan,mut oon nyt päättänyt että katson viel.seuraavan kuukauden,ja jos ei mitn.oo tapahtunut,niin sit on jossain vikaa...: /
huoh:ashamed:
 
voi voi mua... pe tuli tehtyä täytettyjä lettuja no onneksi en syönyt kuin 1 kokonaisen ja toisesta puolet,ja sit mussutin pähkinöitä:headwall:

mut silti kiloklubin mukaan kalorit jäi reippaasti alle?:O

no sit eilen la tuli syötyä kebab salaatilla,ja taas mussutettua pähkinöitä ja vielä lopuksi protsku patukka
kalorit jäi johonkin 1800-1900kcal
et tais ylittyä

noh nyt itestä niskasta kii!!!:headwall: ja saahan tottakai herkutella välillä...
tnä lähdetään tyttöjen kanssa eedeniin pariksi yötä,eli ei tuu syömisiä kauheesti vahdittua,tai no yritän kyllä,eikä paljoo jumpattuakaan,loppuviikosta siis ankaraa reeniä:kieh:
 
Heippa!

tiizku:Tervetuloa vaan mukaan!

Joo täällä viikonloppu myös mennyt vähän herkkujen parissa.. Oli miehen sisko kylässä, niin sehän oli elokuvia ja karkkia ja hyvää ruokaa:) Mutta huomenna taas jatkuu fiksu syöminen.

Jossain vaiheessa sitä pitäisi varmaan alkaa liikuntaakin harrastamaan. Tällä hetkellä en tee muuta kun puuhaan lasten kanssa. Olen kuitenkin salilla kävijä, en niinkään jaksa ryhmäliikuntatunneilla käydä. Joskus vuosia sitten kävin bodypumpissa, ja sillon kun zumba oli hitti juttu niin sitä kokeilin. Zumba oli kyllä yllättävän jees!

Nyt hitto kun sais vaikka viikon pidettyä TODELLA tarkasti tätä ruokavaliota niin ois hyvä. Tuntuu että kokoajan soveltaa ja tiiän että niin se ei toimi.
 
Mulla on nyt kahen viikon aikana lähteny n. 2 kg ja kiirettä pitänyt, enkä täällä ole niin ahkeraan ehtinyt käydä, itse menin kanssa kiloklubiin laskeskelemaan ja toivottavasti tää painonlasku ja ruokailu pysyisi nyt hallinnassa :) Minäkin enemmän syksy ihmisiä, mutta on tää kevätkin ihanaa, itse kesästä en niin välitä tosin :DD En oikeen lenkille lähtöä ole saanut vielä aikaseksi mutta jotain kunto ohjelmaa olen kotona yrittänyt saada aikaseks. Crosstrainerin meinasin itelleni hankkia kun en pääse oikeen salilla tai lenkillä käymään.. Kaverilla oli sellainen ja kauheesti on kehunu :D
 
mymosa
Tavoite siis 1.6 menessä -10kg.

Paino: 0kg/ -1,7kg/ -2,8kg/ -3,4kg/ -3,9kg/ -4,3kg/ -4,6kg/ -5,6kg/

Eli 1kg tippunut viikossa.. olen tyytyväinen. En varmasti ole ikäissäni liikkunut näin paljon ja kotona aloitettu vatsat ja punnerukset. Hooverissakin pysyin jo 30s :D
 
siis aivan kauheeta...mulla on nyt kovimman luokan morkkikset,tuli syötyä hamppariateria,seisovassa pöydässä,kanaleipää,sipsiä|O:headwall:

Tyhmä minä,mutta hu ruotuun,aamu alkaa rahkalla,ja illalla jumppaan urakalla....

mä niin pelkään sitä vaaka lukemaa pe,jos pääsen salille:ashamed:

tervetuloo tiizku
 
mymosa
Mä ajattelen asian niin, että pitää lopettaa se morkkistelu ja repsahdusten selittely, sitten tiukataan pari päivää ja repsahtaa taas. Tätäkö meinaa jatkua koko loppuelämä? Ajattelen tän loppuelämän muutoksena ja sinne on mahduttava niitä repsahduspäiviäkin, jolloin syödään roskaruokaa ja herkkuja.. ne pitää vain koettaa järkevöittää päivän muun ruuan ja liikunnan kanssa.
Tän takia mä lopetin karppauksen, koska en voi elää ilman ruisleipää.. nyt en vain ahda sitä kitusiini pussitolkulla, vaan sen 1-2palaa ja nekin aamulla/aamupäivän aikana.
 
no mulla ei ole kyllä tulossa repsahduksia,ja kyllähän sitä täytyykin välillä siis korkeintaan 1 viikossa,syödä mjtn.parempaa herkkua...esim.roskaruokaa,tai mitä lie tekeekään mieli.

aika hyvin oon päässyt ruotuun,tnäkin,ja ihan normaalia ruokaa mäkin syön,oon kokeillut kans karppausta,ja en siihen pysty koska syön samaa ruokaakin kun muut,ja syön kans leipää

mutta siis tälläruokavaliolla pitäisi sit opetella olemaan,kun saa painon tippuun halutulle lukemalle...liikunnalla toivon olevan suurta vaikutusta,kun jumppaan sen 3krt/vk,ja siihen päälle tulee kävelyt,ja muut askareet sit päivän mittaan.
 

Yhteistyössä