Laihdutus projekti 2013 -Nyt lähtee!:)

Heippa kaikille!

Ajattelin aloittaa kokonaan uuden ketjun että saa jotenkin aloitettua puhtaalta pöydältä:) Aloitin siis laihdutusprojektini to 24.1.13

Pituus: 185cm
Lähtöpaino: 98kg
Paino nyt: 96,5kg
Muutos: 1,5kg
Tavoitepaino: 75kg
Matkaa tavoitepainoon: 21,5kg

Ensimmäinen välitavoitteeni on 90kg ja se on tarkoitus saavuttaa 4.3.13 eli tasan 4vko kuluttua. Sitä odotellessa:)

Olen siis 25v kolmen lapsen äiti. P-07 T-09, P-12

Kaikki siis mukaan projektiin!!:)
 
Ohjelma minulla siis tällainen..

Aamu: proteiini-juoma, pieni kourallinen pähkinöitä, kahvia

Lounas: kanaa/kalaa ja kasviksia (niin paljon kun jaksan/haluan)

Päivällinen: kanaa/kalaa ja kasviksia (maltillisempi annos kuin lounas

Ilta: kanamunia paistettuna tai keitettynä 2-4kpl (riippuen nälästä)

Tällä siis mennään ja fiilis on hyvä!
 
Tämä päivä on mennyt ihan mukavasti. Ruokavaliosta sen verran poikkesin että lounaalla söin myös riisiä kun ulkona syötiin. Ihan ok kuitenkin.
Aamupaino taisi olla 95,6kg

Fiilis on hyvä kun ajattelenkin tulevaa kesää! Ihanaa jos kevääseen mennessä on edes lähellä tavoitetta:)
 
Tänään taas tavallinen päivä kotona lasten kanssa. Säätämistä, ruuanlaittoa, järkkäilyä yms. Siinä kohtaa päivää kun pinna oli kireellä.. sorruin kaapissa lojuneeseen suklaa levyyn! siitä meni varmaan 3riviä niin etten edes huomannut!! hoh hoi.. no joo, muuten päivä dieetin suhteen ok. Se on kumma toi sokeri riippuvuus, mä oon siihen ihan koukussa.:ashamed:

Lähtöpaino: 98kg
Paino nyt: 95,5kg
Muutos yht: 2,5kg
Tavoitepaino: 75kg (välitavoite: 90kg)
Matkaa tavoitteeseen: 20,5kg

Tuli katsottua aiheeseen sopivasti tuo 'Jutan superdieetti'. Tuli kyllä hyvä fiilis itsellekkin kun tämä nainen pääsi grammalleen tavoitteeseensa:) En tiiä oisko itestä tollaseen. Hän siis painoi nyt 40kg pudotuksen jälkeen sen mitä minä nyt ja on kuitenkin reippaasti lyhyempi. Ihan hirvee homma! Hattua kyllä hänelle nostan:)
 
mä voisin tulla tähän mukaan?
viime viikon perjantailta tän viikon perjantaille pudotusta huimat 1,3kg!!
en voi uskoa...
mä siis jumpilla käyn 3-4krt/vk,ja oon muuttanut ruokailuani,eli en syö vaaleeta leipää,korvaan sen karppinen leivällä tai ihan tavallisella ruisleivällä.
sit maustamatonta jugurttia ja rahkaa,raejuustoa tulee syötyä paljon.

mut syön ihan tavallistakin kotiruokaa..ja oon lopettanut ilta mässäämisen...

näin vkl.tulee katteltua aina töllöä ja tv:tä kattellessa mulla yleensä aina ollut karkkia...miehen kanssakin vedelty 1kg pussi meneen:ashamed:+ joskus vielä päälle sipsiä

mut siis ruokavalion oon saanut kuntoon

harmi kun ei niitä hedelmiäkään saa syödä ihan mielinmäärin,niissä kun sokeria.
vihannesten ystävä en taas niinkään oo,vaikka niitä pitäisi syödä.

Eli mun lähtöpainoni oli tos 3vk sitten,päivämääriä en muista kun en laittanut ylös:headwall:
87,6kg koti vaa alla kun kävin

mutta nyt viime pe 1.2 kävin jumpan vaa alla ja lukema olio 85,6kg
Ja tänään se oli 84,3kg...jippei,eli viikossa tullut -1,3kg

ja käyn aina perjantaisin puntarilla tuolla,eli ens perjantaita jännätessä

mä katselen kans aina jutan,siitä saa tsemppiä itellekin
 
Hei,
Ilmottaudun mukaan! Joskus aiemminkin täällä olen jossain ketjussa laihdutellut ja nyt ois taas tarve muutaman kilon pudotukselle..äsken meinasin hairahtua jälleen karkkipussille, mutta päätinkin sen sijaan tulla tänne :D ja nyt ei enää karkkia teekään mieli :)

Otan huomenaamuna aamupainon ja ilmoittelen sitten tänne. Tavoitteeksi otan sen 54kg kuten aiemminkin. Suunnilleen pudotettavaa varmaan 4kg. Kesäksi pitäis ehtiä hyvin kuntoon kunhan vaan tekee töitä.

Pahinta mulla on kaiken makean mussuttaminen. Liikun mielelläni, mutta liikaa syön leipää ja kaikenlaisia herkkuja. Nyt jätän herkut pois arjesta ja leipää syön vain 1-2palaa päivässä.

Tyttö huutaa vessassa apua, joten nyt mentävä :D
 
No nyt on aamupaino otettu

Lähtöpaino: 58,2kg
Tavoitepaino: 54kg
Matkaa tavoitepainoon: 4,2kg

Puntarilla ajattelin käydä kerran viikossa. Miten tehdään, sovitaanko yhteinen päivä, jolloin kaikki ilmoittavat painonsa joka viikko :)? Minusta yhteinen punnituspäivä on tehokkaampaa kuin niin, että jokainen ilmoittelee silloin tällöin. Mitä mieltä olette?
 
Heissan!

Tervetuloa kaikki mukaan:) Joo se punnituspäivä kerran viikossa on aika ok. Ja se pe kuulostaa aika hyvältä koska viikonloppuisin tulee kuitenkin mun ainakin hiukan herkuteltua:) Nyt kyllä ei pitäis jos meinaan siihen mun välitavoitteeseen päästä..

Nyt viikonloppuna meillä oli molempina päivinä vieraita ja niitä kestitessä tuli itsekin syötyä hyvin ja juotua pieni lasillinen viiniä:) (ei enempää koska vielä imetys osittain käynnissä)
Nyt taas maanantaina jatkuu rankka elämä joka alkaa aamulla proteiini juomalla.. Mulle tää toimii oikeestaan aika hyvin tää että 5pvä tiukalla ruokavaliolla ja 2 pvä hiukan löysempää. Täytyy toivoa että paino sillä nyt putoo, luulis, ku ennen oli 7pvä löysää:O

mymosa ja ptt onkin vanhoja tuttuja tuolta kuumeilu/odotus puolelta, on siitä jo taas hetki kun siellä pyöri.. viime talvena/keväänä enimmäkseen:)
 
Mulle sopii kans hyvin tuo perjantai. Joten sitä odotellessa :) Jos joku "näppärä" innostuu, niin voisi laittaa myös aina erillisen viestin, johon olisi koottu jokaisen tiedot ja viikon pudotukset. Eihän tuo tietenkään välttämätöntä ole, mutta jossain aiemmassa laihdutusketjussa noin toimittiin ja oli ihan hyvä juttu.

Mulla flunssa nyt päällä, joten ei pääse liikkumaan. Täytyy ruokavalion kanssa olla sitäkin tarkempana. Mua kiehtois käydä kehonkoostumusmittauksessa kun salilla sellaisia tekevät. Tiedän kyllä jo etukäteen sen, että lihaksia ei juurikaan löydy. Kaikki ylimääräinen paino on ihan ehtaa rasvaa..voi saada motivaatiota kuntosalitreeniin tuollaisesta analyysistä.

Tsemppiä kaikille viikkoon!!
 
Hei, minäkin voisin mukaan lähteä. Mulla ylipainoa kertynyt jo aika tavalla kun ollu lasten kanssa vaan kotona, nyt olen n. 2 viikkoa yrittänyt saada aloitetuksi diettiä mutta ei se yksin näy onnsituvan. Eli nyt jos täällä mukaan lähtisi niin ehkä sitä jaksaisikin. Tänään aamulla oli painoa 103 kg ja se pitkän tähtäimen tavoite on päästä takaisin siihen 70kg mikä olin ennen tytön sytnymää -08 :D Mutta väli-etappeina olisi nyt toukokuuhun mennessä alle 90kg kun pojan 1v syntymäpäivät ja sitten talvella lähdetään reissuun lämpimään ja sinne pitäisi jo alle 80kg olla :) (Mieluiten jo se 70, mutta en halua vielä tässä vaiheessa liian kovia tavoitteita asettaa.) Ihan elämäntapamuutos on nyt menssa ja aloittelen vichydieetillä minkä jälkeen opettelen syömään oikein. Haluan opettaa lapseni syömään monipuolisesti ja terveellisesti, toisin kuin oma äitini minut opetti :)
 
No niin sovitaanko se perjantai sitten punnauspäiväksi?

tnä taas jumaplle,ja maanantai aloitettu hyvin syömisillä,aamulla 2rkl rahkaa,hedelmäkeittoa ja banaani sekaan+vettä,ja nyt tuli syötyä lounas porkkanasosekeittoa ja raejuustoa+vettä

mites muutes nuo limpsat,onko ne sallittuja? siis itse juon vaan pepsi maxia,sokeria ei ole,mutta kaikenlaisia säilöntäaineita kylläkin.

joo mekin ollaan lähdössä heinäkuussa rantalomalle lasten kanssa,joten siksikin laihdutus,mutta on se tarve kyllä muutenkin.

Vihreää teetä aion ostaa tnä itselleni,se kuulemma tepsii,teetä kun juon muutenkin,en juo kahvia.
 
Tervetuloa myös Mittis!!
Kuulostaa niin tutulta tuo lasten kanssa kotona ja kioja vaan tulee.. täällä sama homma. Esikoisen kohdalla oli niin että kun poika oli 1/2 vuotias niin raskauskilot oli poissa, tytön kohdalla oliskohan hän ollut 10kk ja nyt kuopuksen kanssa en tiedä kauanko menee..:( tai virallisia raskauskiloja on enää n 6kg jäljellä mutta niitä kun odotin raskaaksi tuloa eli odotuksen odotus kiloja tuli varmaan 8kg.

PERJANTAI lyöty siis lukkoon viralliseksi punnitus päiväksi:) Joo yritetään kyhätä sellanen viesti missä ois kaikkien lähtöpainot ja tavoitteet ja matkan varrella tiputukset:)

Tähkis: Suosittelen lämpimästi sitä kehonkoostumus mittausta. Itse olen useasti käynyt. Siinä saa niin paljon arvokasta tietoa omasta kropasta. Ja parastahan siinä on seuranta.
 
aamupala: 2rkl rahkaa,marjakeittoa,banaani+vettä
Lounasorkkanasosekeittoa+raejuustoa+vettä ja 2dl pepsi max

noihin kului 1 l vettä yhteensä

äsken söin nutriletin jälkiruoan:suklaavanukas,joka oli 102kcal+vettä,ja 1leipä(karppinen)

vielä aion ruokana syödä sit 2 jauhelihapihviä,ja jos löytyy jtn.vihanneksia

iltapalaks varmaan rahkaa

mitä mieltä olette??
 
ptt: Muuten kuulostaa hyvältä mutta mä jättäisin banaanit suosiolla muille ku ne on kuitenki vaan hiilaria. Ja marjoja vaikka mielummin ku niissä on sitte kuituja.
Lounaalla on tärkee se raejuusto ku muuten on pelkkää hiilaria. Noi pihvit ja vihannekset kuulostaa hyvältä, samoin iltapala rahka. Maitotuotteitakaan ei nykyään liikaa kannata suosia eli iltapalaksi munakas ois tosi jees! Sillee mulle on ohjeistettu:)

Nyt kuopus huutaa palaan myöhemmin..
 
Jep, mulle kanssa sanottiin että maitotuotteita ja banaania ei kannata kauheesti syödä. Itse syön aamupalaks täysjyvä leivän tai vihanneksia (porkkanaa tms) lounaaksi tänään söin keitettyä kananmunaa ja kurkkua, luultavasti yritän syödä lounaalla pihviä ja kasviksia ja sitten päivällisellä vähän kevyemmin, kananmunaa ja hedelmiä, ja iltapalaksi jos kauhea nälkä vielä tulee niin hedelmiä tai pähkinöitä :)

Ja tässä vielä oli mun ns. mitat :)
Pituus~175cm
Lähtöpaino~103,7kg (11.02.2013)
Tavoitepaino~70kg :D (04.01.2014)
Välitavoite~n.90kg kesällä 2013 (Toukokuussa)

Ja olen 21v kahden lapsen äiti, tyttö -08 ja poika -12 :)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mulla punnituspäivä on ollut maanantai, sekä joka toinen viikko mittailen vyötärön, rinnanymp ja reiden. Mutta nyt on päässy venähtää toi punnitus ja ollut torstaina, pitäis sieltä taas hilautua maanantaille.

Käytän myös kalorilaskuria ja joka on aika armoton. Alan myös käsittää, että olen hyvä keksimään tekosyitä.

Tämän päivän aamupala oli 190g ruispuuroa voisilmällä, real täysjyväleipä juustolla kinkulla ja paprikalla, sekä puoli litraa vettä.

Iltapalaksi yleensä syön rahkajogurttia ja mehukeittoa, herkuttelen silloin tällön fetalla ja leipäjuustolla sekä kastikelihalla. Sipsit ja popcornit ovat kiellettyjä. makeaa en juuri syö.

Ruualla syön ihan tavallista ruokaa, lisännyt salattien ja kasvisten määrää.
 
mymosa
Mulla on reippaasti ylipainoa ja kokonaistavoite oisi -30kg, mutta eka välitavoite on 12kg kesäkuun alkuun mennessä.

Voin laitella sitten tarkempaa seurantaa, jos saadaan listaa aikaan.
 
ja tänään tulee viikon paras ohjelma,jutta ja puolenvuoden superdietti!!
oon tuonkin sarjan ansiosta saanu innostusta laihikseen..on kyl hyvä sarja! suosittelen.

ite kattonut kaikki jaksot,tänään ennen tuota käyn jumpal,ja sit on kiva lösähtää sohvalle,vesipullo viereen katteleen.
 
Joo vannotaan täällä myös jutan ohjelman nimeen! Se mukavasti viikottain muistuttaa omastakin projektista:) Jutta itse on aika sydämellisen oloinen ihminen mutta tämä mentula.. huh huh.. Se on kyllä aika kaukana terveen näköisestä ihmisestä.

Tänään tuli taas houkutus johon lankesin:( Paikallinen Lähitapiola tarjosi kakkukahvit ja sinne kun menin nälkäisenä niin kaikki varmaan arvaavat kuinka kävi..
Jos tosiaan tuo jutta saisi motivaation korkealle!!
 
Joo kyllä se sai taas motivoitua:)
Oikeen harmittaa se saakelin kakkupala jonka tänään söin! Nyt kyllä teen niin tarkan ja yksinkertaisen homman ettei voi mennä pieleen. Se ruokavalio jonka jo aiemmin kirjasin mutta nyt vaan ei sovelluksi vaan juuri niin kuin pitää.

Voisin yrittää koota noita tietoja ylös kaikilta..
 

Yhteistyössä