Laihdutus imetysaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiskäliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
karkit ja muut herkut pois ja normaali ruoka ajat ne kyllä autto saamaan 10 kg repsahdukset sallitaan. imetys aikana ei kannatac nipottaa ruoan kanssa.
tavallista ruokaa kyllä kärsii syödä.

Alotin käveleen viikko synnytyksestä pikku hiljaa ja tekemään tytön kanssa pitkiä vaunulenkkejä päivittäin. Muutama kuukausi siitä alotin juoksemaan ja pyöräilemään. Ruokaa saa ja pitääkin syödä kunnolla etenkin imetysaikana. Itsekin söin monesti päivään ja karsin vain herkut pois ja vähärasvainen ruokavalio. Edelleen imettelen ja liikun, vuoden kohta "laihduttanut" ja -20 kg.

Imetysaikana ei ihan oikeesti kannata laihduttaalaihduttaa, kokemusta on. Meni koko imetys puihin esikoisen kanssa kun hätäilin raskauskilojen pois saantia. Nyt pikkukakkosen kanssa olen vain jättänyt makeat pois ja käyn jumpassa 2krt/vko . Ensi viikolla alan käymään lisäksi kuntosalilla.

Mulla kans menny imetys puihin... Kauhee "pakkomielle" saaha raskauskilot äkkiä pois! Vaikka vannoin toista odottaessani, etten tressaa kiloista (eikä niitä ollu ees montaa), mutta taas oli vaan pakko laihtua ja mahtua vanhoihin vaatteisiin... :kieh: Nyt ei sais yhtään enää laihtua vaan kiinteytyä.. Haikeudella mietin imettämistä.. Minä itsekäs tyhmyri.. :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 14:15 KahdenPojanMami kirjoitti:
Mulla kans menny imetys puihin... Kauhee "pakkomielle" saaha raskauskilot äkkiä pois! Vaikka vannoin toista odottaessani, etten tressaa kiloista (eikä niitä ollu ees montaa), mutta taas oli vaan pakko laihtua ja mahtua vanhoihin vaatteisiin... :kieh: Nyt ei sais yhtään enää laihtua vaan kiinteytyä.. Haikeudella mietin imettämistä.. Minä itsekäs tyhmyri.. :'(

Miksi meni imetys puihin? Eihän se ns. "turvallista" laihduttamista estä, itsekin söin paljon, mutta terveellisesti ja liikuin paljon. Maitoa siis edelleen riittää, vaik vuosi kohta synnytyksestä. Ja se imetyshän vain antaa potkua laihtumiselle ;)

Mulla meni imetys ainakin sen takia puihin, että maidon tulo ensinäkin väheni. Poika oli kiukkuinen ja sille piti sitten antaa lisämaitoa pullosta, mikä johti siihen että poika tottui saamaan maidon "nopeasti ja helposti" pullosta eikä rinta sitten enää kelvannutkaan ollenkaan loppujen lopuksi. Poika sai ns.rintaraivarit aina kun yritin tarjota rintaa. Kokeiltiin kaikki "tissi-terapiat", ei auttanut mikään.
et sillain

kiitos teille joilta sain hyvää tietoa.
minulla nimittäin 4kk vauva ja haluaisin jatkaa täysimetystä 6kk asti.
Haluaisin myös että paino lähtisi hienoiseen laskuun...syön nykyään melkein joka päivä jotakin jäätelöä tai karkkia, usein molempia.

Ymmärsin viesteistänne että painoni voisi pudota jättämällä karkit ja herkut pois. Tarkemmin sanottuna olen ajatellut tehdä yhden karkkipäivän viikolle jolloin voin herkutella lempiohjelmani kanssa.
EN HALUA ETTÄ MAIDONMÄÄRÄ tai -LAATU muuttuu mitenkään.
Eli toimisikohan tällainen juttu??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 17:14 Äiskäliini kirjoitti:
Miten olette karistaneet kilonne imetysaikana ja kuinka nopeasti synntyksen jälkeen aloitte ns. laihduttamaan.

Miten syötte ja liikutte?

Imetysaikana ei saa laihduttaa. Elimistöön iän varrella kertyneet raskasmetallit alkavat laihduttavalla imettäjällä nousta "pintaan" ja menevät myös maitoon ja sitä kautta vauvaan.

Syö terveellisesti normaalia kotiruokaa, jätä herkut pois ja liiku runsaasti. Imetys pitää huolen lopuista ja kilot karisee taatusti!!

Yhteistyössä