Laihduttamisesta, miten muuttaa ajattelutapaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäitien vinkit jakoon!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäitien vinkit jakoon!

Vieras
Olin ennen raskautta normaalipainoinen, nyt 5 kiloa extraa, mutta en silti esim mahdu entisiin vaatteisiin ja se masentaa. Ja pahinta on, että tilanne tuntuu ryöstäytyvän käsistä: ajattelen, että kun kerta olen vain vauvan kanssa kotona, niin ei ole mitään väliä lihonko - ja sitten ahmin kaikkea. Että "sitten kun palaan töihin niin laihdutan kyllä". Tätä menoa olen virtahepo!

5 vuotta synnytyksestä 10kg extraa ja kaikki kilot vielä tallella... en osaa sanoa kuinka muutat ajattelu tapaasi. mutta sen voin sanoa et jos et muuta sitä nyt et muuta töihin palatessakaan...

Itse varmaan käyt ruokaostoksilla, vai? Teet kotona etukäteen tarkan kauppalistan ja ostat vain niitä. Keksejä tai muita herkkuja ei kannata kaapissa pitää ollenkaan. Jonkun raakapakaste pullapussin tms voi pitää pakkasessa, jos tulee yllätysvieraita.

Hyötyliikuntaa, lautasmallin käyttöä ja herkut pois listalta. Kun esim. kaks viikkoa olet toiminu näin, niin huomaat jo eron esim. omassa jaksamisessa. Se antaa lisäpotkua!

Olisiko niin, että olet vähän pitkästynyt siellä kotona ja syöt kun ei ole muutakaan tekemistä? Jos näin, niin nyt vain miettimään, että mikä olisi sellainen puuha/harrastus joka toisi mielenkiintoa siihen kotonaolemiseen?

Itse aloitin taas ahkeran lenkkeilyn eikä namusiakaan ole tullut paljoa mutusteltua. Että osaakin olla paaaaljoon pirteämpi olo! Ja illalla uni tulee paljon paremmin!

Kai se on sun vaan otettava itteäs niskasta kii ja nuo edelliset neuvot ottaa käyttöön. Ei siis ikinä nälkäisenä kauppaan!!!!