Miten ihmeessä mulla voi edes olla terveitä vauvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja susanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

susanna

Vieras
kun nyt on muutamana päivänä saanu lukea miten hirveän teon olen tehny kun olen menny läskinä raskautumaan!
mulla on 5 lasta. joka kerta olen raskauden alussa painanut 95-105 kiloa. kamalaa, tiedän. mutta eipä ole ikinä ollut mitään vaivoja, ennen raskautta, eikä raskauksien aikana. ei diabetestä, ei verenpainetta, ei nivekipuja, ei mitään.
ja vauvat terveitä, 3.2-3.8 kiloisia olleet.
synnytykset sujuneet hyvin, muutamassa tunnissa. viimekskin lääkäri sanoi että olet luontainen synnyttäjä, ei haukkunu kiloista.

mulla on sitten vissiin vaan 5 kertaa käynyt säkä. mutta ei pidä kaikkia ylipainoisia pelotella tai pakottaa laihduttamaan ennen raskaaksi tuloa

On mullakin terveitä vauvoja vaikka olen tupakoinut, juonut saunasiiderin silloin tällöin, syönyt aurajuustoa ja graavilohta sekä lihonut raskausaikana melkein 25 kiloa. Mutta onneksi olen ollut hoikka ennen raskaaksituloa....;)

Alkuperäinen kirjoittaja *Ä*:
On mullakin terveitä vauvoja vaikka olen tupakoinut

Ja sitten kun sun lapset kärsivät lapsettomuudesta voit vaan katsoa peiliin ja miettiä että pitikö kessutella raskausaikana.
Ei ne vammat ole aina niin näkyviä kuin kolmas käsi vaan ihan siellä sisällä kytee ongelmat ja karsinogeenit.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:

Ja sitten kun sun lapset kärsivät lapsettomuudesta voit vaan katsoa peiliin ja miettiä että pitikö kessutella raskausaikana.
Ei ne vammat ole aina niin näkyviä kuin kolmas käsi vaan ihan siellä sisällä kytee ongelmat ja karsinogeenit.

lässynlää. Onko sulla ollu ongelmia asian kans? :)

Ei, muksut on saatu terveinä ilman röökin polttoa. Hyvä näin.
Mutta älä sä nyt vähättele ihan faktaa. Ei ne syövät ja lapsettomuudet heti syntyessä ilmene.
Miks sä ees viittit polttaa raskausaikana, mikä idea siinä on?

Mutta älä sä nyt vähättele ihan faktaa. Ei ne syövät ja lapsettomuudet heti syntyessä ilmene.

noh. Mun lapset on saatu ennen tätä käsittämätöntä hysteriaa tupakasta. Ei ollut nettiä mistä sain joka päivä lukea viisailta kaksplus-mammoilta, että kuinka paljon olen taas tänään aiheuttanut hallaa lapsilleni. Ei ollut ei. Hyvä niin, koska näyttää ainakin täällä tuo tieto lisäävän tuskaa ja hysteria.

Alkuperäinen kirjoittaja susanna:
kun nyt on muutamana päivänä saanu lukea miten hirveän teon olen tehny kun olen menny läskinä raskautumaan!
mulla on 5 lasta. joka kerta olen raskauden alussa painanut 95-105 kiloa. kamalaa, tiedän. mutta eipä ole ikinä ollut mitään vaivoja, ennen raskautta, eikä raskauksien aikana. ei diabetestä, ei verenpainetta, ei nivekipuja, ei mitään.
synnytykset sujuneet hyvin, muutamassa tunnissa. viimekskin lääkäri sanoi että olet luontainen synnyttäjä, ei haukkunu kiloista.

mulla on sitten vissiin vaan 5 kertaa käynyt säkä. mutta ei pidä kaikkia ylipainoisia pelotella tai pakottaa laihduttamaan ennen raskaaksi tuloa

No, ei ne kaikki ylipainosta johtuvat ongelmat heti syntyessä ilmene. Hyi, miten sä viittit olla lihava raskaana ollessas? No, toivottavasti et tuomitse sinäkään sitten vaikka tupakoivia odottajia. Vai?

No joo kyllä konjakkia&unilääkkeitäkin käytettiin seitkytluvulla koliikkivauvan hiljentämiseen eikä se nyt ole hysteriaa että siitä on luovuttu. Eikä röökista valistaminen.

Hysteriaa on joku pehmustettu kypärä taaperon kaatumisia ajatellen. Mä en tajua mikä järki puolustella omaa tyhmyyttä. Olisit vaan suora ja sanoisit että poltit, tyhmästi teit ja toivot ettei tule seurauksia mutta näin kävi. Sitten voisi edes todeta että näinhän se on mutta kun selität lässytyksestä ja hysteriasta niin teet itsestäs vaan tyhmän ja välinpitämättömän äidin.
Vastuuta.

Poikasikiöiden siittiöiden laatua tupakointi voi alentaa, mutta ei selitä lapsettomuutta ainakaan yksistään. Eiköhän monen miehen äiti ole tupakoinut 70- ja 80-luvulla ja ihan lapsia saavat...

No joo kyllä konjakkia&unilääkkeitäkin käytettiin seitkytluvulla koliikkivauvan hiljentämiseen eikä se nyt ole hysteriaa että siitä on luovuttu. Eikä röökista valistaminen.

Hysteriaa on joku pehmustettu kypärä taaperon kaatumisia ajatellen. Mä en tajua mikä järki puolustella omaa tyhmyyttä. Olisit vaan suora ja sanoisit että poltit, tyhmästi teit ja toivot ettei tule seurauksia mutta näin kävi. Sitten voisi edes todeta että näinhän se on mutta kun selität lässytyksestä ja hysteriasta niin teet itsestäs vaan tyhmän ja välinpitämättömän äidin.
Vastuuta.

Niin. Kiitos syväluotaavasta analyysista äitiydestäni. Oletko harkinnut nettipsykologin virkaa? Osaatko lukea rivien välistä sarkasmia?

Vastuuta.

Sanotko samalla tavalla ketjun aloittajalle? Että myönnä vaan että tyhmästi teit, toivottavasti ei tule seurauksia mutta näin kävi. Mun mielestä tollanen leikiksi lasku on vielä järjettömämpää puolustelua...

siis mitähän noille lapsille vielä voi tulla siitä että olin ylipainoinen? kuten esim tolle 13 vuotiaalle? jos siitä nyt tulee kehitysvammainen niin syytän itseäni ja raskaudenajanylipainoani?

tohon tupakkakeskusteluuun en ota kantaa

siis mitähän noille lapsille vielä voi tulla siitä että olin ylipainoinen? kuten esim tolle 13 vuotiaalle? jos siitä nyt tulee kehitysvammainen niin syytän itseäni ja raskaudenajanylipainoani?

tohon tupakkakeskusteluuun en ota kantaa

No, tuohon en ota kantaa mitä se voi aiheuttaa kun en tiedä. Mutta ihmettelen sun vähättelevää aloitusta, jossa pistät ihan leikiksi sen että lihavuudesta voi olla riski??
Sulla on käynyt tuuri, eihän tosiaan kaikkien tupakoivien äitienkään lapsille mitään tuu, mutta ei sitä silti suositella tehtäväksi..

JEEEE!!! IHANAA PIENTÄ SARKASMIA! Tuuletan tälle kirjoitukselle ihan täysillä. Tämä palsta kun on pullollaan noita kaiken maailman "tutkimuksia"... Täytyyhän sillä olla jotain arvoa liikakiloista huolimatta, että odottava äiti elää terveellisesti. Kamalaa syyllistämistä ja suorastaan pelottelua täällä ollut. Jos liikakiloista huolimatta on terve raskausaikana, ei diabetesta, ei verenpainetta tms. - ei pidä pelotella ja syyllistää. Hyvässä turvassa se lapsi siellä on liikakilojenkin takana.

Tähän tietenkin tuodaan taas jotain tutkimusta vuodelta -72, että ylipaino raskausaikana vaikuttaa siihen ja siihen... Mitenkähän näiden tutkimus-tulkitsijoiden ahdasmielisyys vaikuttaa sikiöihin tai jopa jo syntyneisiin omiin lapsiin. Mietin vain...

Yhteistyössä