Turhamainen äiti, vielä kesäksi ranta kuntoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läskimooses
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en tarkoittanutkaan, että pulla olisi parempi vaihtoehto vaan osan hedelmistä voisi korvata vaikka vihanneksilla. Ja kyllä GI on parempi hedelmäsokerilla kuin tavallisella sokerilla, mutta ei kuitenkaan mitenkään kovin suuri ero. Ja insuliinin tuotantoon se vaikuttaa kyllä melko samalla tavalla.
Fyysinen työ tai kotiyöt eivät kyllä hirveesti kasvata kuntoa ja kun puhutaan terveysliikunnasta se on siis työpäivän lisäksi tehtävää liikuntaa. On se työ sitten fyysisesti raskasta tai ei. Itse teen liikunnan ja hyvinvoinnin alalla töitä, eikä kunnon nostattamiseen riitä päivittäinen töissä liikkuminen vaan se kunto haetaan kyllä lisäksi vielä lenkkipolulta.
Mutta kiva kuulla, että harrastat jo liikuntaa noinkin paljon. Kannattaa vaan tosiaan yrittää välillä päästä vielä yksinkin lenkille. Niin ja kalorilaskuri.fi on oiva tapa selvittää päivittäiset todelliset kasvisten, kuitujen, ravintoaineiden määrät ja suhteet. Puolikiloa kasviksia päivässä on monelle aika haaste. Ja mitä tuohon viimeiseen lauseeseen tulee, niin tuskin kukaan lihoo yhdestä ruokaryhmästä. Kokonaisuus ratkaisee

Ja jogurtit sisältävät todella paljon sokeria. Kannattaa mielummin sekoittaa puolet jogurtista maustamattomaan rahkaan, jolloin sokerin määrä pienenee ja saa noin kolme kertaa enemmän proteiinia kuin tavallisesta jogurtista.

No ap:n viestissä luki, että syö tavallisen jogurtin 150g. Ainakin minä ymmärsin sen muuna kuin maustamattomana jogurttina. Jos olin väärässä, niin anteeksi vain.

Alkuperäinen kirjoittaja Läskimooses:
Liikkuminen riippuu siitä onko mies kotona vai ei, eli onko vähintään toiselle lapsenvahtia... mutta harrastusten vuoksi kävelemme ma,ke ja pe n. 4 km vauva kantoliinassa ja isompi rattaissa. Kyllä käsittääkseni kahden lapsen kotona hoitaminen kuluttaa kuitenkin enemmän kuin istumatyö? onhan kokopäivän nostelua, kanniskelua, kävelyä, vauvajumppaa...

Mutta miten on ihan lihaskuntoharjoitusten laita?

Itsekin kävelen joka päivä reilut 5 km vaunuja lykkien ja nostelen pienempiä lapsia, mutta ei se vielä riitä lähestulkoonkaan. Sehän on sama kuin "työmatka" niille, jotka töissä käyvät. Ihan perusliikkumista. Sen lisäksi käyn yksin lenkillä. Ja rellukkaa on, vaikka paino on 53kg/162cm. Vasta täsmäliikunta saa minun kropan kuriin, muu menee vain peruskulutuksen piikkiin.

Jos oikeasti pyrkii rantakuntoon, niin täytyy tehdä muutakin kuin isojen lihasten kuormitusta perusliikunnalla tai jogurtin vaihtamista sokerittomaan. Etenkin syvät vatsalihakset pitää saada aktivoitua.

Yhteistyössä