Lähihoitajan työ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riikka

Vieras
Onko täällä lähihoitajia paikalla? Mihin suuntautuneita? Millasta työ on (muuta kuin raskasta ja alipalkattua ja aliarvostettua)? Vakavasti olen harkinnut alanvaihtoa ja oppisopimuksella alkaisi jatkuvasti lähihoitajan koulutusta. Mutta onkohan sitä oppisopimuspaikkaa vaikea saada, kun ei ole mitään kokemusta alasta?

Olen lähihoitaja ja suuntaudui lapsi nuoriso ja perhetyöhön. töissä olen kuitenkin vanhusten parissa missä ehkä eniten työtä piisaakin. Hoitotyö on ajoittain kyllä raskasta mutta kyllä ihmisten kanssa on mukava touhuta mutta tämäkin on niin luonne kysymys.

Uskoisin että jos olet työteliäs ihminen etkä uusia haasteita pelkää, on hyvinkin mahdollista päästä oppisopimuskoulutukseen. Ainakin vanhustyön puolella tarvetta hoitajista on.

vanhuksiin erikoistunut. ja sitä hommaakin paiskinut jo kohta 2v.
raskasta ,niin henkisesti kuin fyysisesti palkka ei päätä huimaa,mutta mä tykkään vaikka tällä hetkellä olenkin aika loppu työhöni.

Mietin samaa, mutta niin moni sanoi, että älä hullussa lähe lähihoitajaksi, niin en lähtenyt. Suuntautumisesta viis, niin vanhuspuolella sitä joutuu olemaan, halusi tai ei. Sieltä pikku hiljaa työkokemuksen karttuessa muualle.

täällä lähihoitajaopiskelija (oppisopimuksella) :wave:
kehitysvammaisten kanssa työskentelen.työ on raskasta ja fyysistä.mutta kyllä se työ antaa takaisinkin. ja itselläni työssäni on aivan ehdoton se,että työ on sosiaalista.konttorirotaksi ei musta olisi.

Minä kävin lapset ja nuoret puolen ja päiväkodissa olen sen jälkeen ollut töissä. Hyvin on töitä sen jälkeen riittänyt.
Palkka on samaa luokkaa kuin toimistotyötä tekevillä.
Itse olen viihtynyt ja ei tälle alalle ainakaan eksy ne joilla kiiluu rahankuvat silmissä.
Päivähoidossakin on välillä rankkaa, mutta en vaihtaisi tällä hetkellä työpaikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ajatar:
täällä lähihoitajaopiskelija (oppisopimuksella) :wave:
kehitysvammaisten kanssa työskentelen.työ on raskasta ja fyysistä.mutta kyllä se työ antaa takaisinkin. ja itselläni työssäni on aivan ehdoton se,että työ on sosiaalista.konttorirotaksi ei musta olisi.

Oliko oppisopimuspaikka vaikea saada? Oliko sinulle mitään pohjakokemusta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mietin samaa, mutta niin moni sanoi, että älä hullussa lähe lähihoitajaksi, niin en lähtenyt. Suuntautumisesta viis, niin vanhuspuolella sitä joutuu olemaan, halusi tai ei. Sieltä pikku hiljaa työkokemuksen karttuessa muualle.

No en mä ainakaan ole joutunut vanhuspuolelle. Päiväkodissa työskentelen ja aivan ihanaa hommaa :)

Yhteistyössä