Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, heinäkuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nanna81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nanna81

Aktiivinen jäsen
08.08.2004
2 468
0
36
Odottelijat:

Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Taivaannasta....................................LA 30.8.2008..............LKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008................TAYS
Tiinuliini.............................................LA21.9.2008......... ......Kät
Siilura................................................LA 27.9.2008...............NKL
Nanna81...........................................LA 1.10.2008..............LKS
Novelle78..........................................LA 12.10.2008............K-SKS
Tanjuska2.........................................LA 9.11.2008..............LPKS
Plussasinpas78.................................LA 23.11.2008
Violet78............................................ LA 18.1.2009.............K-HKS
Moccamaster.....................................LA 24.1.2009..............
Memmuliina.......................................LA 24.1.2009..............TAYS
sasha80............................................LA 24.1.2009.............KHSHP
Kvart Över.........................................LA 10.2.2009.............KOS
niiskunenä-78...................................LA 14.2.2009..............
Hazel................................................

Jakautuneet

26.1.08
Hipu....................................LA 25.1.2008..............TYKS.....Poika

20.2.08
Piipi79.................................LA 15.2.2008..............TYKS.....Tyttö

3.4.08
Veera80..............................LA 7.4.2008...............SATKS....Tyttö

30.4.08
Juuri....................................LA 28.4.2008...............OYS.....Tyttö

21.5.08
Hemuli79.............................LA 24.5.2008...............KOS....Poika

5.7.08 klo 20.00
HPM.....................................LA 13.7.2008.........TAYS....Poika 47cm, 2800g.

Keäskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751

Huomenta!

Täällä jo kukun ja odotan 4D ultraa joten aloitinpa uuden kuun kunniaksi uuden ketjun :D !

Kiva tosiaan, että on alkanu piristymään keskustelu uusien tulokkaiden myötä =) !

Nanna +poju 26+6

Koska olin sokea, niin vedin tähän uuteen ketjuun copy-pastella tuon edelliseen pinoon kirjoittelemani viestin... Pitää mennä varmaan pesemään silmät!!

----------------------
Moikka taas!

Olen pitänyt tarkoituksella hieman palstataukoa, että ei pyöri nämä asiat NIIIIIN paljoa päässä (tosin toivoton yritys, nimimerkillä 24/7) :laugh: Nyt sitten oli pakko taas palailla tänne, koska tänään (rv 7+3) mulla olis eka ultra :x Pelottaa niin pirusti, että mitä siellä oikein tulee tietoon... No, onneks ei enää montaa tuntia ole tätä vapisemista edessä!!

Novellelle synttärionnittelut :flower: :hug: Täällä ollaan samassa veneessä, eli reilu viikko sitten tuli se 3-kymppiä täyteen. Ihan jees fiilis :D

Kiitos kaikille onnitteluista!

Täällä jo uusi pino odotti! Onpa Nanna herännyt aikasin jännäilemään 4d:tä. Ihana kokemus se varmasti onkin.

Niiskunenälle myöhästyneet synttärionnittelut myös uudelle kymmenelle siirtymisestä. Ei se niin pahalta tunnu tosiaan, ehkä on jo ajatukseen tottunut synttäripäivään mennessä...

MemmuLiinalla oli työmotivaatio laskussa. On se ollut mullakin. Alussa oli sellainen paha vaihe, kun ajatukset pyöri niin mahdottomasti vain raskauden ympärillä. Välillä sitten työt kiinnosti taas vähän enemmän, mutta nyt kesällä on kyllä taas ollut suuria vaikeuksia. Eilenkin meinasin hermostua, kun kollega jaksoi niin innoissaan osallistua mun työn suunnitteluun " Voisit tehdä sitä ja tätä ja niin tai näin tai päläti pälä..." Ihan hyvällä hän siinä jutteli, ja ihanan hyväntuulinen ihminen aina, mutta kun nyt ei vaan jaksaisi innostua enää mistään. Mitenkähän se viimeinen kuukausi ennen äitiyslomaa mahtaakaan sujua. Jotain pitäisi silloinkin vielä saada aikaan. Onneksi ei mitään suuria.

Nannalle ja niiskulle hyviä ultrauksia tälle päivälle!

Jee, uusi hieno pino! Kiitoksia Nannalle!

Onnea ultriin Niiskulle ja Nannalle! Tulkaa sitten heti kertomaan uutiset! Mulla on vähän sellainen kutina Niisku, että sä oot oikeastaan jo vähän pitemmällä mitä menkoista lasketaan. Sen verran aikaisin sulle alkoi niitä oireita ja haamuja tulla... ;)

Tosta työmotivaatiosta, kyllä se itselläkin on vähän ajatukset muualla koko ajan kun työssä... Vaikka oikeasti mielenkiintoinen ja opettavainen kesä onkin menossa. Osan kyllä lasken väsymyksen piikkiin, kun tuntuu että saa ponnistella että pysyy ylipäätään hereillä ollenkaan niin yritä siinä sitten vielä oppia monta uutta asiaa päivässä... Siinä mielessä huonoon aikaan napsahti nyt tämä raskaus, mutta en kyllä valita pätkääkään! Sairasloma loppuu huomenna, pitää mennä tänään tosi aikaisin nukkumaan että jaksaa. Melkein jännittää vähän, hassua :p

Eilen tuli kutsut np- ja rakenneultriin, eka on vajaan neljän viikon päästä. Menisipä nopeasti nämä viikot!

KÖ 8+0 (jee, se on jo 9. viikko!)

:flower: Onnittelut 3-kymppiytyneille Novelle ja Niiskulle :flower:
Kiitos Nannalle uudesta pinosta - äkkiä ultrakuulumisia päivittämään kun palaat :heart: Niisku kans!

Katselin tossa noita laskettuja, ja totesin että jos tää mun menee paljon yliaikaiseksi ja Cokella päättää tulla etuaikaan niin Coke-perhanahan ehtii ennen mua :o Näistä kun ei ikinä tiedä eikä meillä oo kun vajaa kuukausi väliä. Kiva kuulla, että joku muukin painii näiden oman kopan ajatusten kanssa... Kai se on normaalia ensikertaisella että yhtäkkiä tulee kamala pelko että osaankohan sittenkään ja mitä jos teen jotain väärin jne. Mulla kun ei ole käytännössä mitään kokemusta vauveleista... Onneks tulevalla iskällä on! Ja sanovat että se menee äidin vaistolla. Luotetaan siis siihen.

Asioita olen tässä järjestellyt niin, ettei oikeastaan enää tarvitse kuin odottaa lähtöä. Ei oo mitään hoitamatta - senkun ottaa rennosti ja odottelee. Heppaa meinaan kuitenkin käydä vielä katsomassa niin pitkään kun jaksan, ei malta pysyä poissa. Autossa istuminen saa tosin aikaan melkoisen ennakoivien ryöpyn ja mun pitää aina hetki vetää henkee autosta nousemisen jälkeen. Kivuliaita eivät ole yhäkään, mutta melkoisen ilkeän tuntuisia.

Sairaalakassi on pakattu ja odottelee tossa olkkarin nurkassa. (Muistuttaa joka kerta ohikävellessä mitä on tulossa...) Meillä iskä ei jaksais enää odottaa; se ois valmis lähteen hakeen poikaa vaikka tältä istumalta.

Näin muuten toissa yönä hassua unta. Lähdin synnyttämään poikaa ja jouduin tekemään sen yksin kun kätilöt olivat niin kiireisiä. Myöhemmin soitin sitten kätilön paikalle kun jälkeiset ei tuu ollenkaan pois. Se sano, että ei kai kun täällä on vielä 3 jäljellä!!! Tuli siis neloset kerralla :o :o :o :o :laugh:

38+2

Hip hei!!

Täällä on nyt ultrassa käyty ja kaikki meni aivan hienosti. Yksi sykkivä sydän sieltä löytyi ja kaikki oli lääkärin mukaan niin hyvin kuin tässä vaiheessa vaan voi olla :heart: :heart: Oli se vaan niin mahtavaa, ettei sitä vieläkään usko todeksi. Viikot edellisten menkkojen alun mukaan on 7+3, mutta vaikka Kvartti hienosti aavisteli (itsekin olisin ollut taipuvainen tuohon suuntaan uskomaan...) niin alkio vastasi viikkoja 6+5, eli kuitenkin aika hyvin samoissa oltiin. Onko teillä kokemusta tuollaisesta? Meillä nimittäin ei ihan hirmuisen usein peittoja heiluteltu, joten siinä mielessä tuo aika vähän ihmetyttää... Pitäähän sitä pessimistisenä ihmisenä nyt jotain mietityttävää löytää!!
Kvartti: Mulla oli tuo työmotivaatio kateissa jo ennen plussatestin tekoa :laugh: Mutta kyllä nyt on ollut tosi hankala moitivoitua tekemään töitä kun miljoona muuta asiaa pyörii mielessä! Viimeisen viikon ajan olen tietoisesti hieman koittanut enemmän keskittyä siihen työntekoon, koska en varmaan uskalla vielä tätä vauvaakaan tuulettaa ennen ku 12 viikkoa on takana :ashamed:
HPM: Aika hurja uni sulla :D Mulla ei ole kanssa minkäänlaista kokemusta vauvoista, eli tosi vihreä olen kyllä jos toivottavasti sen oman vauvan saan. Toivottavasti ne neuvolassa edes kertoo, miten päin tätä aarretta pitäisi pitää sylissä :o Mies on onneks vähän tottuneempi... Luotetaan siihen äidinvaistoon!
Novelle: Mä olin jo aikaa sitten sisäistäny itteni 3-kymppiseks, joten ihan helposti tuo meni rikki. Isompi kriisi mulla oli 25:n kohdalla :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Niisku!! Mitä jos se sun jälkimmäinen ovisplussa olisikin sitten ollut ihan oikea ovisplussa eikä raskausplussa vielä..?

Nyt alan valmistautumaan siskon synttäri-illallisella, väsyttää nyt jo...

Huomenta! Hän on sitte taas tähän aikaan liikenteessä. Uni on niin katkonaista, että pakko oli jo puol 5 nousta ylös.
Onnea Niisku ultrakuulumisista!! Eiköhän sielä ole kaikki hyvin kun sydän pompotti =) ! On se kyllä upea näky se syke =) ...

Sitte kopioin lopun tuosta lokamassuista kun nyt haukotuttaa sen verta ettei pysty enää jaksaan keskittymään :D ....
Eilen käytiin siinä 4D:ssä, ei onnistunut kuvaus kun poika piti itsepäisesti molempia käsiä naaman edessä ja lopulta kun kääntyilemällä sain hänen asennon vaihtuun niin käänsi selän niin ettei naamakuvaa saatu enää ollenkaan! Että ihan on tullu vanhempiinsa, ei mikään hirvee linssilude ole :laugh: . Onneksi kuitenki päästään ylimääräsen kerran vielä kattelemaan josko onnistuis ens viikolla. Tai no eihän se mikään pakko olis ollu, mutta lääkäriä jäi vissiin itseäki harmittamaan tuo kun ei onnistunu niin itse ehdotti =) . Kaikki muuten oli kyllä kunnossa ja painoarvio oli jo 1039g!

Nanna +poju 27+0 (poks)

Niin juu Kelan päätökset tuli! Eli nyt vain odottelemaan pakkausta =) !

Moikka! Onnee hyvistä kuulumisista kaikille!

Ihan nopeesti tuli kyselemään teidän mielipidettä, että ootteko värjänneet hiuksianne raskaana ollessanne..? Itellä alkaa kuontalo näyttään siltä, että jotain ois tehtävä, mutta silti mietityttää.. Pitäiskös odottaa tonne 12 vkon jälkeen vai..? Tästähän on varmaan ollut juttua jossain, mutta mitäs mieltä ootte. Itellä tuo aikoja sitten hankittu väri näyttäs olevan Schwarzkopfin Live.

Terkuin Violet 11+3

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Niiskulle!

Nannalla kävikin vähän hassummin sitten, kiva kun pääsette pian uudestaan. Toivottavasti saat Nanna nukuttua pian taas paremmin. Mullakin on välillä ollut univaikeuksia viime viikkoina. JOskus vaan herään yöllä, ja olo on ihan pirteä. Sitten käyn vessassa ja katselen kelloa, että jaahas, vasta 02 tai jotain, ja ihan tosiaan virkeä olo. Joskus taas joku asia on saattanut painaa mieltä, ja siksi ei ole saanut nukuttua juuri yhtään. Ne hormoonit tekee välillä asioista vieläkin suuremman ja mahdottomamman tuntuisia kuin normaalisti yöaikaan. Onneksi tähän saakka tuota valvomista tai usein heräilyä on sattunut vain yhtenä yönä peräkkäin. Seuraavana yönä on sitten saanut hyvin otettua takasin.

Violet, vaikea antaa mitään neuvoa toiselle noista kotona laitettavista hiusväreistä...nämä on niitä hankalia juttuja, kun ei ole mitään varmaa tietoa asiasta. Itse olen kyllä käynyt ihan normaaliin tapaan kampaajalla laitattamassa raitoja ekalla kolmanneksella ja nyt pari viikkoa sitten uudestaan. Jotkuthan kyllä välttelee värjäämistä varsinkin aluksi, toiset taas on sitä mieltä, ettei hiusten värjääminen ole mitenkään vaarallista. Onhan kampaajatkin kuitenkin töissä normaalisti raskausaikana, ja joutuvat siellä tekemisiin päivittäin väriaineiden kanssa.

Novelle 25+3

Piiitkästä aikaa taas täällä. Eilen tunsin ekan kerran potkut =) niinkuin kunnolla! Olen aikaisemmin kirjoittanut nimimerkillä Marraskuu08, mutta jostain syystä se ei nyt sitten toimi!!! Rv 19+4 mennään ja masua kasvatellaan. Täällä on tapahtunut kaikenlaista, ihania uusia pinoja. Itse täytän siis elokuun vika päivä siis 31.8 sen maagisen 30v. Eipä tuota paljon juhlita, mutta tämä lapsi onkin se paras lahja:) Tosiaan minun LA 23.11

VIOLET: Mä oon ainakin värjännyt ihan normaalisti kestoväreillä hiuksia koko raskausajan. En oo muutenkaan mikään hysteerikko näiden juttujen kanssa. Mulla ei oo nahka mitenkään herkistynyt eikä vauvakaan oo saanut kehityshäiriöitä :p joten en näe kyllä mitään syytä miksei vois värjätä. Ainut ero minkä oon huomannut niin väri tuntuu pysyvän tiukemmassa - ei näy juurikasvu niin helposti!!

Kiva, kun marraskuu/plussa tuli takasin :)

Voikaa hyvin!!!

(Ensi sunnuntaina LA... :o )

Olipas mieletön kokemus neuvolalääkärissä! Aivan upeaa kuunnella pienen vauvelin sydänääniä, nyt rv 10+5. Uskomatonta! Kyllä täytyy nyt todellakin tottua ajatukseen, että tammikuussa meilläkin olisi pieni nyytti =)

Huomenta!

Viikonloppua kohti! Vielä kymmenen työpäivää ja alkaa loma. Tappavaa!

Näin viime yönä unta, että meille tuli kaksoset. Samoilla linjoilla siis HPM:n kanssa!

Meillä on kahden viikon päästä nt-ultra. Välillä on iskenut jo uskon puute, että onko siellä sittenkään mitään. Sitten sen näkee... Mies lupasi tulla mukaan. Hän ei ole ollut mukana aiemmissa lääkäreissä / neuvolassa, koska sovittelen ne aika pitkälti sen mukaan, miten itse pystyn livahtamaan töistä. Ei pysty sitten sovittamaan toisen aikatauluja enää siihen.

Vähän olen koittanut taas pitää tätä hiljaiseloa palstailun suhteen, olen kyllä tapahtumia käynyt taustalla lukemassa =) Kiitokset kaikille ultratsemppauksesta!
Kvartti: Joo, mä luulen, et se toka ovisplussa oli todellinen, sen kanssa nimittäin osuisi ihan hyvin päivät. Ja tavallaan se et ovisplussa oli tuolloin ku oli, niin hedelmöittyminen olis tapahtunut aika hyvin ton ultran tuloksen mukaisesti, eli sain itselleni siitä vahvistusta, et kaikki olisi ihan hyvin. Elän kuitenkin alkuperäistä aikaa, eli tänään 7+6 ja huomenna tulee 8 viikkoa täyteen :D :D

Ihana aamu tänään. Josko se ensimmäin kunnollinen hellepäiväkin tulisi! Ei vaan oikein työt kiinnosta :snotty:

Jee!! Tää lähtee nyt kesälomalle! Mutta enköhän lomallakin koneen ääreen istu välillä lukemaan kuulumisia ja kertomaan omiani. Ensi viikolla ainakin luvassa sokerirasitustesti sekä lääkärineuvola.

Tänään polilla - raskausmyrkytystä pukkaa, ja oisivat jättäneet samantien sisälle osastolle. Pääsin kuitenkin luikahtamaan vielä kotiin ens viikkoon asti, verenpainelääkkeiden kanssa, mutta ens viikon käynnillä pitää kai sitten varautua jo jäämään tarkkailuun :(

Mutta poitsu oli rikkonut maagisen kolmen kilon rajan ja morjesti iloisesti ultrassa. Siellä on kaikki hyvin, mutta mutsin vointi vähän lääkäreitä huolettaa kun verenpaine on äkkiä noussut pari-kolmekymmentä yksikköä ylöspäin. Lepoa ja stressitöntä elämää lääkkeeks (ja sit tietty ne verenpainelääkkeet) ja seurailua muutama päivä. Jos ei laske tai ilmaantuu muita oireita -> osastolle.

38+5

Voi harmi HPM!!! Hyvä että vauvalla on kuitenkin kaikki kunnossa, mutta tuo raskausmyrkytys on kai todella ikävä itselle. Serkulla oli tosi paha myrkytys ekan kanssa, joutui olemaan osastolla ainakin kuukauden. Toivottavasti sinä pääset vähemmällä!

Missä vaiheessa teillä on alkaneet alkuraskauden oireet helpottamaan? Mä en tiedä pitäisikö mun nyt huolestua vai ei, mutta huonoa oloa ei oo ollut juuri nimeksikään eilen eikä tänään. Väsy on kyllä edelleen tallella, samoin kipeät rinnat. Ihan mukavaahan tuo olisi, jos tuolla parin viikon huonolla ololla selviäisin. Mutta ihmetyttää silti vähän..?

Ainiin, arvatkaa kuka meni vahingossa sairaslomalta töihin päivän liian aikaisin!!? Muistin, että tiistai oli viimeinen s-lomapäivä, mutta se olikin keskiikko... Hölmö oon :D

Meille tuli ultra-ajat, eka ultra on 28.7. eli tässä on vielä yli kolme viikkoa aikaa siihen. Jänskää!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja HPM:lle jaksamista!

B) KÖ 8+3

Kiitti tsempistä Kvartti! Tais tulla tolle jaksamiselle ihan uusi merkitys... Heräsin meinaan tossa neljän aikaan siihen, että housut oli ihan märät ja kauhee läntti perseen alla. Näyttipä hetken päästä tulevan limatulppaakin pihalle ja alavatsalla alkoi tuntua ensimmäiset kivuliaat supistukset (tosin ei vielä kauheen tiheään). Aamua tässä odottelen ja rimpautan sitten sairaalaan että pitäskö lähtee näytille jos se tosiaan oli lapsivettä mitä tuli. Oli miten oli, todennäkösesti muutaman päivän sisään on poika maailmassa.

38+6

HPM: Hui, näyttäis tosiaan siltä, että pikkuinen haluais tulla jo pois. Jännät ajat menossa siis :) Mitenhän me osataan olla täällä, jos ei kuulla susta muutamaan päivään... Tsemppiä kovasti :hug:
Kvartti: Ei kannata olla huolissaan jos paha olo helpottanut. Mullakin on yhtenä päivänä tosi kamala olo ja seuraavana ihan jees. Tosin nyt näitä pahanolonpäiviä on pari takana, mut josko näin lauantaina olis viikonlopun kunniaks hyvä olo B)
Hyvää lomaa Novelle!!

Niisku ja toukka 8+0

No niin HPM, se on menoa nyt!! :wave: :flower: Huuu, jännää!! Ja ihanaa, kohta teillä on se pieni nyytti siellä!

Taitaa itellä olla vähän hormonit pinnassa, meinaa alkaa itkettää ihan ajatuskin noihin tositoimiin ryhtymisestä ja vauvasta!! Äsken taas melkein vetistelin, kun luin lehdestä syntyneet-palstaa... Tai ei nyt sentään ihan itku repeä, mutta nyyhkyhengitys on aika helppo saada aikaan :p

Heinäkuista aamua!

Hoh, olipa tyhjää ajella töihin. Kaikki muut taitaa lomailla ja jotkut vaan hinautuu työpisteelleen...

Oltiin viikonloppuna katsomassa Popedaa :) Oli kyllä hyvä keikka!

12. viikko menossa. Olen ollut vähän paniikissa, ja jokaisesta mahaan liittyvästä oirehdinnasta olen ollut varma, että huonosti käy... Ehkä pitäs vaan sopeutua ja koittaa rauhottua. Koska muuten sitä huolehtimista ei voi lopettaa koko aikana... *huoh*

Väsymys on helpottanut, samoin etova tunne on kadonnut. Edelleen esim. rasvaisen tai voimakastuoksuisen ruoan ajatteleminen inhottaa. Mies osti perjantaina makkaraa ja kärytti sitä... Yök! Ei oo helppoo!

HPM: Tsemppiä matkaan! Vaikka taidat jo pojan kanssa sielä tänään ollakki =) !!!

Kvartti elä huolehdi, ne oireet saattaapi tulla ja mennä ja vielä palata takaski =) . Toi väsymys tais olla ainoa mikä mulla oli kans koko alkuraskauden...

Tänään olis uusintayritys 4D:ssä =) ! Saa nähdä miten poika tällä kertaa päättää näyttäytyä.

Nanna + poju 27+5

HPM:llä taisi tosiaan h-hetki koittaa, tai vähintäänkin on hyvin lähellä nyt. Tsemppiä sinne!

Kvartti, kyllä pahoinvointi voi piankin helpottaa, se on niin yksilöllistä. Ja vielä saattaa tulla huonompia päiviä. Mulla taisi olla selkeimmin 7.-10. viikolla etovaa oloa, joka vaihteli päivittäin, ja sitten se helpotti. Ei siis välttämättä kauaa kestäkään. Väsymys vaivasi oikeastaan vielä vähemmän.

Ja MemmuLiinalla kanssa. Tottahan se maha vähän oirehtii, kun siellä tapahtuu pieniä suuria asioita :) Mutta kai sitä jokainen aika pitkään, ellei ihan koko raskauden ajan, huolehtii vähän välillä, että onkohan kaikki ok. Välillä nyt itseä mietityttää heti, jos vauvalla on vähän hiljaisempi päivä menossa, eikä liiku tuntuvasti paljoa päivän aikana. Mutta kyllä hän sitten taas seuraavana päivänä saattaa olla hyvinkin liikkuvainen onneksi.

Nannalle parempaa tuuria matkaan uuteen 4D-ultraan! Jospa siellä nyt oltaisiin esiintymistuulella!

Loma näköjään alkaa kylmissä keleissä. Mutta voihan aina roikkua vaikka täällä netissä, jos ei viitsi ulkona palella..

Novelle 26+1

Yhteistyössä