Lahden seudun odottajat

Kiitos rapunen =) ensimmäistä tässä innolla odotellaan ja kova on vauhti tuolla masussa...On kyllä kiva kun on tämmöinen palsta missä on samassa tilanteessa olevia sekä kokeneempiakin konkareita keltä voi sit myös kysyä neuvoa jos tulee kyssäreitä mieleen :) :) :) :)
 
Moi sannis =) luin noita aikaisempia kirjoituksia ja kun kysyit että käykö kukaan launeen neuvolassa niin täällä yksi kävijä ja raskausviikoissakin mennään jokseenkin samoissa eli mulla 29+1 menossa(sä vähän kyllä edempänä mut kuiteski)
 
helmivaavi: Juu huomasin että käyt launeen neuvolassa. Mulla siis laskettuaika 7.1 ja eilen tosiaan alkoi rv 33 :heart: Missä päin launetta asutte? Itse asutaan täällä prisman takana omakotitalossa :) Esikoinen täyttää ensikuussa 2v.

Muuten olo alkaa olla aika väsähtänyt..Yöllä heräilen kun on jo tällä isolla mahalla vaikea kääntää kylkeä ja sitten vauva alkaa jumppaamaan kun mä saisin unta :/ Tänään onneksi vapaa päivä joten menen nukkumaan nyt aamusta kun poitsu tarhassa ja aviomies töissä.

Sannis ja patu rv 33+1
 
Sannis:Asustellaan täällä patoniityssä eli launeen seudulla enemmänkin:)Sama homma täällä eli yöt menee vähän niin ja näin ja varsinkin kun vessaan heräät niin vauvakin päättää herätä siin samalla ja tuntuu ettei missään asennossa voi rentoutua saatika että sais taas unta :|
 
Täällä tänään vapaa ja sitten on enää 5 työpäivää ja sitten jään mammalomalle!! Oih en meinaa malttaa odottaa että ei ole enää kiire minnekkään. Ja rupeaa tuo työnteko jo tuntumaan aika vaikealta. :/ Jalat väsyy,lonkkaa särkee ja aamulla töihin herääminen on todella raskasta.

Maha on jo niin iso että se haittaa olemista,ähkin ja puhkin :D Mutta tiedän mikä ihana palkinto tässä odottaa.. Nyt lähden lepäilemään vapaa päivän kunniaksi.

Sannis ja patu rv 33+4
 
Onnea HEinuu! :flower:

Ja tervetuloa helmivaavi porukkaan mukaan.

Mä olin viimeviikon saikulla jotta sai vähän levähtää rauhassa. Nukun yöt aika huonosti, vaikka yleensä olenkin hyvä nukkumaan ja se pistää vähän väsyttämään liiankin kanssa. Vauva potkii yötä myöden ja maha painaa jo lähes tonnin :D Ulkoilemassa silti yritän sitkeästi käydä, ettei kunto aivan täysin karise ennen synnytystä. Vaikkei sitä kuntoa ole juuri raskautta ennenkään paljoa ollut, mutta kai se on parempi edes yrittää kuin olla yrittämättä.
Tyttö sai viimeviikolla flunssarokotteen ja säästyi pahimmilta sivuoireilta. Vähän vain oli käsi ja olkapäät kipeänä. Tosin olkapäät saattoivat oireilla siitäkin että pysyvät poskihampaat puskee ikenen läpi kummallakin puolella, ja ajattelin että ne kun eivät ole mitenkään kovin pienen kokoiset ja muutenkin on arkana koko suu, niin saattaa säteillä olkapäihin asti. Mutta johtuipa kummasta hyvänsä, niin kivut on kuitenkin jo onneksi helpottaneet.

Keskiviikkona olisi taas neuvola, kaikki on varmasti ihan suht ok, kun ei ole mitään erikoista tapahtunut tms.

Helinä rv 27+4
 
Kiitos helinä :) mä olen ollut jo 4 viikkoa pois töistä kun ei selkä kestänyt tota 8 tunnin yöseisomista tuolla helsingissä ja vielä 5 yötä joka viikko :kieh: mutta nyt saa onneks ottaa vähän rauhallisemmin ja keskittyä pienokaiseen tuolla masussa.Vähän meinaa kyllä välillä käydä aika pitkäksi päivällä kun ei ton vatsan kanssa enää niin vaan riehuta mutta eiköhän sitä itselle suo vähän huilia ennen suurta koitosta ja sitten kun vauva syntyy niin ei tule varmaan sitä tekemisen puutetta joten nyt nautitaan vielä ja kasvatetaan lisää tätä etukumpua.Neuvola perjantaina ja ens tiistai jo 5 äippäpoli ni sitten näkee että mitä se vaavi tuolla touhuilee =) =) =) Onko teillä odottavilla tullut paljon painoa raskauden aikana?
 
Viimeksi neuvolassa käydessä, eli kuukausi sitten, painoa oli tullut 7 kiloa. Näistäkin puolet on liikaa, koska en ole normaalipainoinen. Nyt veikkailen että huomenna näyttäisi kahta kiloa enemmän, toivottavasti ei, mutta jos menee samaan tahtiin kuin tähänkin asti niin sitten se ois yhteensä 9 kiloa. Saa nähdä kuinka käy.
Sain viikonloppuna jonkin verran järkeä päähän ja miehen kanssa päätettiin yhteistuumin, ettei enää syödä turhaan makeaa ja rasvaista ruokaa, ettei paino tästä ainakaan enää nousisi, on niin epämiellyttävä olo olla muutenkin tässä vartalossa ja näissä kilomäärissä. Jos olisin ennen raskautta ollut normaalipainoinen saattaisin olla vartalostani tällä hetkellä ylpeä kasvavan vatsan myötä, mutta tällä hetkellä ei olo tunnu lainkaan hehkeältä, lähinnä vain muodottomalta massalta, joka joskus näytti naiselta.

Miten te muut koette, onko kasvava vatsa ollut kaunistus vai kauhistus?
 
Kasvava vatsa on mun mielestä asia mistä kannattaa olla ylpeä raskauden aikana,mutta toi mun painonnousu raskauden aikana huolestuttaa jonkun varran ku kiloja tullut 20 lisää,tosin neuvolassa siitä ei ole kukaan ollut huolissaan ja koska mulla on koko ajan ollut kortisonilääkitys ni se voi kyl johtua siitäkin mutta kun se kaikki massa on tullut tähän keskivartaloon eikä esim.naaman seudulle niin toivon kyllä että siitä suurin osa jää sit myös laitokselle :) vauvalla kyllä tuntus kaikki olevan kunnossa kun olen vielä tehoseurannassa eli jatkuvaa ravaamista päksis tai neuvolassa(vaikka siitä en valita koska hyvä pysyä koko ajan kartalla) =)
 
ja ilmoittaudun joukkoon..

Ite Lahden lähikunnasta, päksiin kuitenkin siis synnyttämään menossa. Laskettu aika vasta kesäkuun alussa ja kolmas lapsi olisi nyt tulossa.

Vatsani on valtava, jo nyt. Huopatossun kanssa samoilla linjoilla mennään, ei raskaus mullekaan ole koskaan mielestäni sopinut. Pituutta alle 160 ja lantio niin kapea, että ei tuolta ikinä normaalikeinoilla mitään ulos tule. Todellinen "luotu synnyttämään" siis :D Silti onnellinen raskaudesta, kaikkine vaivoineen :heart:
 
Mulle on tullut painoa nyt n. 5kg ja raskausviikkoja siis takana 20+1. Paljon teillä muilla on viikkoja/painonlisäys? Sehän vaikuttaa paljon siihen, miten painonnousua pitäisi "tulkita".
Esikoisesta mulle tuli raskausmyrkytys ja -diabetes ja loppuraskaudesta paino nousi ihan hurjasti turvotuksen vuoksi! Onneksi paino myös tippui yhtä nopeasti kuin tulikin, kun turvotusta oli. Toivottavasti nyt ei tulis kumpaakaan. Tänään rakenneultra.. jännittää!

Piipa rv 20+1
 
Heipsis :) Välillä kirjottelen tännekin, vaikka ei mitään ihmeempää kirjoiteltavaa ole.. Olen kyllä teidän juttuja käyny lueskelemassa aina välillä.

Itel oli viimeks neuvolassa (rv22+1) tullu alkupainoon nähden +8kg ja kyllä masentaa.. Peilikuva ei onneks kuitenkaan ole muuttunut vielä valasmaiseksi :D Maha on kasvanut muutaman viikon aikana aivan älyttömästi ja siitä varmaan suurin osa painosta. Lisäksi tissit kasvanu raskauden aikana 2-3 kuppikokoa, joten sekin varmasti vaikuttaa painoon.. Ei tullu neuvolassa vielä painosta noottia, mut pitäis kyllä yrittää vähän tarkkailla syömisiä.. Edelleen syön terveellisemmin verrattuna raskautta edeltävään ruokavalioon, mut pikkunaposteltavaa tulee syötyä kyl enempi.. Mut yritän olla ottamatta turhaa stressiä :)

Edelleen vähän hämmästelen, ettei oo missä vaiheessa tullu synnytykseen liittyviä pelottavia ajatuksia, vaan odotan synnytyskokemusta tosi innolla! Normaalisti olen todella pelkokammoinen, mutta synnytyksen näen aivan erilaisena kipukokemuksena ja luotan kovasti itseeni, et pärjään :)

Launeen neuvolan "asiakkaita" täältä onkin jo bongattu, missäs muut käytte neuvolassa? Me käydään tuossa "naapurissa", Metsäkankaan neuvolassa :)

Kolme viikkoa viel pitäis jaksaa odotella neuvolalääkäriä. Sit pääseekin rauhottumaan jouluun.. Mulla ois huomenna vielä muutama tunti töitä ja sitten jään lomalle. Tammikuussa alkaakin sitten opiskelut hetkeksi vielä :)

Hali87 & Pähkinä 23+6
 
Eilen oli siis rakenneultra ja kaikki oli hyvin. :) Voin lämpimästi suositella Lahden yksityistä äitiysneuvolaa. Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Juhani Koskinen ultrasi n. 40min ja selitti todella tarkkaan kaikki rakenteet yms. Hän ultrasi sekä tavallisella että 4d-ultralla, mutta veloitti meiltä vain tavallisen hinnan, koska istukkani heikensi 4d-kuvan näkyvyyttä sen verran paljon. Sama lääkäri tekee siis ultria Hemossa tuplasti kalliimmalla! :whistle:

Piipa rv 20+2
 
Piipa75 mukava kuulla, että kaikki on hyvin. =) Minäkin kävin Koskisella, hän ultrasi tarkkaan/ selitti rakenteet,mutta muuten jäi sellainen jöröjukka-fiilis hänestä :ashamed: :D
Saitteko tietää sukupuolta vai halusitteko edes tietää?

Minulla putosi paino alkuraskaudesta kuutisen kiloa todella rajun pahoinvoinnin takia, nyt on takaisin tullut nelisen kiloa. Mutta lähtöpainoa minulla on reilusti, ei ole väliksikään tulla paljon raskauskiloja. :ashamed: Niin ja viikkoja nyt 29+5

Minua on alkanut pelottamaan synnytys. :/ Edellisestä on sektio takana, ja minä en tiedä...haluaisinko tulevan synnytyksen olevan alatie vai toinen sektio. Täytyy ottaa pelko puheeksi neuvolassa seuraavan kerran.


matami-mimmi 29+5 :heart:
 
Matami-mimmi: Meille jäi taasen tosi positiivinen kuva Koskisesta. Minusta oli lähinnä hassua, kun hän oli niin innoissaan vauvan liikkeistä yms., itsekseen hykerteli niistä melkein. :LOL:
Mutta kaipa hänelläkin on omat huonot päivänsä, kuten meillä kaikilla.

Minä kävin eilen lymfaterapiassa ja oli miellyttävä kokemus maata paikoillaan 1,5h. Hoitajan mukaan mulla ei vartalossa juurikaan ollut turvotusta, mutta kasvoissa oli ja sen olin itsekin huomannut. Katsotaan, kapenevatko kasvot kohta. ;)

Täällä on vaivannut nyt iskias noin viikon verran. Ei yhtään kiva. Mullahan on taustalla se selkäleikkaus reilu vuosi sitten enkä enää ikinä halua takaisin siihen jamaan ja tuskaan, missä olin ennen ambulanssilla leikkaukseen menoa. :/

Piipa rv 20+4
 
Raskauskiloista... Minäkin olin jo valmiiksi ylipainoisen lukemissa ennen raskautta ja tottakai se on kokoajan ahdistanut, varsinkin kun esikoisesta vaaka näytti +23kg synnyttämään mennessä, no silloin normipainon ylärajalla ennen raskautta. Nyt on 38+0 viikot ja painoa tullut 12,5kg lisää, eli oon tosi tosi ylpeä ettei samalla lailla painoa tullut kuin esikoista, en usko, että tässä ehtii enää 10kg tulla :LOL: esikoisesta mulla alkoi paino nousta rv28 eteenpäin lähes 1-1,5kg/vko, söin/liikuin, tein mitä tahansa, se vaan nousi.

Oon kyllä silti ihan ylpeä tästä pötsistä, vaikka valaalta saatan näyttääkin :LOL: kohtahan tästä eroon pääsee ja sitten alkaa kadonneen vyötärön metsästys operaatio...

Mä kans tykkäsin tosta Koskisesta, oli ihan hintansa arvoinen käynti. Kysyi halutaanko tietää sukupuoli, ja sanottiin, että jos sen selvästi näkee niin antaa tulla vaan, no kertoi sitten mitä hän näkee (ja toki itsekin näimme mitä siellä on ja mitä ei), mutta lopuksi kuitenkin vielä sanoi, että älkää nyt täysin hänen lausunnon mukaan sitten ostako vaatekaappia täyteen tietyn värisiä vaatteita.
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Minä pääsin vihdoin neuvolaan eilen. Siellä ei ollutkaan omaa tätiä, vaan sijainen, joka oli kyllä ihan mukava. Eipä vain ollut onni noin muuten matkassa, koska jo viikolla siirsivät tota aikaa, ei lääkäriajan varaus onnistunut, koska vapaita aikoja ei ollut!!! Mun pitää nyt sitten soittaa ensi viikolla saavatko jotenkin järkättyä lisää. Millä viikolla teillä on on ollut eka lääkäri ?
No eipä nyt mitään paniikkia asian suhteen ole, kun kaikki ainakin pitäsi olla hyvin,mutta ihmettelen, kuinka aikoja ei ole tarpeeksi.

Toivottavasti ultra aika edes löytyy, lähete sinne meni jo. Jouölukuun ekalla tai tokalla viikolla pitäsi olla. Kävin antamassa pe vielä sikiöseulontaan päksissä verinäytteen. seuraavan ajan sain tammikuun alkuun. Ei myöskään otettu hiv ja muta, kun perjantaisin ei näytteet lähde eteenpäin.

Mulla on muuten aika ollut naisgyne, mutta nyt sitten lääkäri on mies... Kuinkahan selviän.. Toivottavasti on mukava.

Muutoin olo ok, väsymys edelleen vaivaa, mutta ei ainakaan hemoglobiinin syytä, se oli 148....

Vointeja kaikille, Onpa muuten launeen suunnalta porukkaa...

Kaikku ja nimetön 10+6
 
huomenna mammaloma :D Eli menen siis huomenna töihin mutta se on viimeinen työpäivä ja sitten alkaa kauan odotettu mammaloma. Saan vihdoinkin keskittyä loppu odotukseen.

Tänään siivoiltu joonaksen huonetta ja meidän makkaria ja olen myös pakannut sairaalakassia. Vauvan vaatteet on valmiina mutta omia vaatteita pitäisi vielä pakata,sekä shamppoot yms..

Muuten olo alkaa olla raskas,ja maha on aina tiellä :D Keskiviikkona on seuraava neuvola. Ja 16.12 on viimeinen lääkäri.

Sannis ja patu rv 34+2
 
äitiysloma päivä alkoi. Nyt mietin että mitä teen..Ajattelin lenkille lähteä ja lukea kirjaa,pestä pyykkiä. Imuroimaan en ala yksin kun olen niin supistus herkkä enkä halua että vauva syntyy vielä. :)

Yöllä olen ruvennut heräilemään mutta onneksi saan nukkua tässä päivällä. :D Nyt taidan lähteä sinne lenkille.

Sannis ja patu rv 34+4
 
helmivaavi: Kävin lenkillä mutta supistelemaan se rupesi..Nyt kun olisi aikaa niin ajattelin mennä lenkille ja tottakai se se sitten supistelee :( Ja alamahalla nipisteli..Mutta nyt sitten lepäilen kun aikaa on.

16.12 olisi viimeinen lääkäri jolloin näkee mitä nuo supistelut on tehneet vai ovatko tehneet mitään..! Ja keskiviikkona on neuvola 9.30.

sannis ja patu rv 34+4
 
Sannis:juu eiks ookkin kivaa ku haluis liikkua mut ei pysty ja sulla viel on jo h-hetki lähempänä kun mulla(odottavan aika on pitkä).Meillä tänää äippäpoli ni näkee että minkäkokoinen jättiläinen tuolla masussa liikuskelee..vähän jännittää ja toivottavasti kaikki on hyvin.Neuvola 9.12 ja tänään eka synnytysvalmennus. rv31+6
 

Yhteistyössä