Lahden seudun odottajat

Täällä kova kaappien siivous käynnissä..ja nyt on taas pesukone päällä.. :) Tuntuu että pyykkiä saa pestä koko ajan. Tietenkin joonas sotkee vieläkin aika paljon.

Patulla taas hikka,onko muiden vauvoilla hikka usein..? Huominen neuvola jännittää..Ja 16.12 tuo viimeinen neuvola lääkäri myös. Onko kohdunsuulla tapahtunut mitään.. :D

Joulua ollaan pikkuisen laiteltu,ei vielä mitään ihmeellistä. Joululahjat on vielä ostamatta. Joonaksen synttärit on tässä kuussa 12 päivä. Äitin pikkuinen täyttää jo 2v :heart: Aika on mennyt todella nopeasti.

helmivaavi: Tuleppa kertomaan kuulumiset kun kotiudut äippäpolilta. :)

Sannis ja patu rv 34+5

Sannis:täällä hikotellaan kans päivittäin ja välil useempi kerta päivässä:)äippäpolilta tuli hyviä uutisia eli vaavi on normikokoinen ja kova liikuskelemaan ja kaikki muutenkin hyvin eli näillä tiedoilla mennään taas 4 viikkoa kunnes taas seuraava käynti äippäpolilla,kuvakin saatiin pikkuisen kasvoista missä pitää korvasta kiinni tiukasti:D (kohta voi ostaa jo albumin noille kuville)..huomenna pissakokeeseen ja pitäs olla 4 tuntia pissaamatta APUA! ei taida onnistua..

käyty ja siellä kaikki kunnossa :D Vauvan pää on jo kiinnittynyt alas,ja sen kyllä huomaa kun pissattaa koko ajan. Eli nyt odotellaan milloin vauva on halukas luopumaan yksiöstään :D Ja muutenkin neuvolassa kaikki oli kunnossa,vauvan syke oli 145 ja mulla kaikki kunnossa.

Olen onneksi laittanut vauvalle kaiken kuntoon paitsi sairaalakassi on vielä vaiheessa. Mutta senkin voisi laittaa tässä valmiiksi jos lähtö tulee.

Nyt syömään!

Sannis ja patu rv 34+6(huomenna taas poksuu rv 35!! :heart: )

Täällä taas poksutaan rv 35 alkoi tänään :heart: Aika menee todella nopeasti ja enää 5 viikkoa laskettuun aikaan. Ja itse asiassa enää 2 viikkoa niin vauva on täysiaikainen!!

Eilen käytiin ostamassa vauvalle kaikki loput tarpeelliset tavarat: vanulappuja,vanupuikkoja,vaippoja,peppurasvaa,talkkia,liivinsuojuksia ja puhdistus ainetta ja tietenkin taas yksi paketti vaippoja. Ostin myös 2 tuttia..

Tänään ostamaan joonakselle joulu ja synttäri lahjat. Joonaksella kun on synttärit 12.12 :)

Sannis ja patu rv 35

helmivaavi: Me täällä kahdestaan jutellaan oletkos huomannut..? :D Oletkos muuten facebookissa ajattelin että voisin liittyä sun kaveriksi niin olisi kiva jutella ja pitää muutenkin yhteyttä. Kun meillä nuo lasketut ajat on kuitenkin aika lähekkäin.

Sannis ja patu rv 35

Sannis:Joo olen huomannut että ei täällä vissii muita paljon keskusteluun osallistu :) Ja olen mä facebookissa ja kiva ois vaihdella kuulumisia kun ei ole kauheesti noita samassa "tilassa" olevia kenen kanssa näitä asioita vois jakaa (taidan olla ainut mun kaveripiirissä joka on raskaana)onks sulla s.posti osotetta ni voisin laittaa mun nimen sulle tulee kun en viitti sitä tänne kaikkien pällisteltäväks laitella?

:wave:

Kyllä minäkin täällä käyn lueskelemassa ja kirjoittelemassa aina ehtiessäni. :)
Meillä vaan tuo esikoinen tuntuu vievän kaiken ylimääräisen ajan, on siis syyskuun lopussa 2vuotta täyttänyt tyttönen. :heart:

Minulla laskettuun aikaan on vielä vähän enemmän kuin teillä: se on 12.4.2010.

Piipa rv 21+4

Heipsan!

Mä oon kirjotellu viimeks joskus tosi kauan sitten, mut käyn kyllä täällä lukemassa =)

Täällä pyörähtää huomenna käyntiin rv36 ja äippälomaa viikko takana. Oon kyllä nauttinut siitä että on saanut päivät pitkät touhuta kodin kimpussa. Oon järjestelly kaikki kaapit uudestaan ja tehny samalla tilaa vauvan tavaroille. Nyt alkaa olla kaikki vaatteet ja muut vauvan tavarat pestynä kaapissa. :heart:

Tän viikon neuvolassa oli meidänkin neidillä jo pää kiinnittynyt alas. Toivon vaan kovasti että pysyis siellä yksiössään tammikuun puolelle! Syntyköön vaikka uutena vuotena kunhan menis tammikuun puolelle, ettei vaan joulukuussa synny lapsiparka =) Ite oon loppuvuodesta syntyny ja voi että oli kurjaa olla aina se nuorin ja viimeinen joka asiassa.

Mites teillä muilla on mennyt painon kanssa, mulla ei oo nyt paino noussu yhtään moneen viikkoon, kaks viimestä neuvolakertaa ollu paino sama. Neuvolan täti ei ollut asiasta huolissaan, koska mulla taas oli yhdessä vaiheessa se painonnousu nopeata, n.800g/viikko niin nyt se vaan sitten tasaantuu. Ja itse asiassa oma äiti sanoi ihan samaa että loppuajasta sillä alkoi paino jopa laskea, ja ihan terveitä lapsia on tullut =) Mutta ois kiva kuulla onko muilla ollut samanlaista "taantumaa"?

Täällä tulin juuri saunasta ja nyt iltapalan tekoon ja nukkumaan!

maha on valahtanut alas ja patu tunkee päätään jalkoväliin,sen takia pissattaa koko ajan. Ja nyt odottaa että milloin tulee lähtö :D Vaikka ei ole pahemmin supistellut. Mutta kun viikkoja rupeaa olemaan niin paljon niin lähtö voi tulla milloin vaan.

Patu tunkee kättään kylkeen ja se sattuu välillä aika paljon. Mutta muuten patu liikkuu normaalisti ja silloin kun patu liikkuu maha velloo todella ikävästi. Nyt sinne iltapalalle!!

Sammis ja patu rv 35+5

Täällä tullut supistuksia vähäsen mutta ei onneks vielä kivuliaita:)Tänään neuvola ja lääkäri samalla käynnillä,vähän huolestuin viikonloppuna kun ei niin kauheeta liikettä pitänyt mut onneks asia korjaantu ja vaavi rupes masussa bilettämään:DD Sannis:ilmottelehan sit väliaikatietoja et kuinka loppuaika sujuu:DD Täällä alkaa rv 33.....

Täällä maha valahtanut alemmas..Ja jalkoväliin sattuu käveleminen..Vauvan pää taitaa alkaa pikku hiljaa painaa tuolla :D

Supistuksia ei ole tullut mutta kovasti patu yrittää pyöriä masussa. Välillä tekee todella kipeetä kun ei ole enää pikkuisella tilaa ährätä tuolla. Yöllä olen alkanut heräillä,mutta korvaan sen päiväunilla. Äskenkin heräsin vasta unilta :)

Nyt pikku hiljaa rupeaa odottamaan että milloin tulee lähtö,viikkoja on kuitenkin aika paljon jo! Huomenna poksuu taas rv 36 alkaa :heart:

Sannis ja patu rv 35+6

Miten teillä muilla uudelleen synnyttäjillä, onko teillä monta lääkärineuvolaa raskauden aikana? Kuulin, että Nastolassa olisi uudelleen synnyttäjille vain kaksi lääkäriä: alussa ja lopussa.

Piipa rv 22+2

Meillä lahdessa launeen neuvolassa on 3 lääkärineuvolaa. Mulla oli raskauden alussa ensimmäinen, toinen oli n.20 viikolla ja viimeinen on nyt 36 viikolla!

Patu potkii niin että pelkään supistusten alkavan..Patu varmaan yrittää tosissaan pihalle tuolta :D Olen välillä oikein auts huutanut kun niin sattuu!

Sannis ja patu rv 35+6

Tulin vain poksumaan rv 36 alkoi tänään!! :heart:

Patu yrittää tosissaan pihalle masusta kun patu potkii niin kyljet on ihan hellinä ja patu poraa päätään tuonne alas. Auts!! Nyt voisi mun puolesta patu ruveta syntymään,enää viikko niin patu on täysiaikainen. Ihanaa!!

Sannis ja patu rv 36

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Miten teillä muilla uudelleen synnyttäjillä, onko teillä monta lääkärineuvolaa raskauden aikana? Kuulin, että Nastolassa olisi uudelleen synnyttäjille vain kaksi lääkäriä: alussa ja lopussa.

Piipa rv 22+2

Nastolassa tosiaan näin. Neuvolantätini tosin kysyy joka kerta että "onko asiaa lääkärille? " Johon mie totean aina " eikai.. :D "

Minäkin käyn lukemassa kyllä ketjua, harvoin vaan ehdin kommentoimaan. Täällä menossa rv 31+ ..aika menee hurjan nopeasti. :eek: Kohta alkaa äitiysloma. Ja on joulu. Ihanaa :xmas: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Pikaisesti kyselen, että tietääkö kukaan, onko Nastolassa synnytysvalmennusta enää uudelleen synnyttäjille?
Mielestäni ei " erikseen uudelleen synnyttäneille", mutta kaikkihan sinne saa mennä. Neuvolantätini tarjosi minullekin, mutta edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa että jätin/jätän väliin.

Lahden puolella lääkärikäyntejä on kolme.Alussa,puolivälissä ja lopussa.Minusta tuo on riittävä määrä uudelleen synnyttäjälle :)

Mipsu:Mulla on sama ongelma ja äitiysfarkkuja en ole löytänyt sopivia kun kaikki on niin kaposta mallia :D

Yhteistyössä