Lahden seudun odottajat

kaikki kunnossa. Vauvan syke oli korkeimmillaan 160 :D Mutta kun vauva rauhoittui syke laski 150. Pissa puhdas,verenpaine normaali. Ja sydänäänet kuului todella hyvin. Painoa tullut vain 200g/viikko :)

Nyt valmistautumaan töihin lähtöön.

Sannis ja patu 30+6(Huomenna poksuu!!!)
 
Täällä uusi mamma palstalle. LA 28.4.2010. Toista odotellaan, ensimmäinen jo 9v. (tyttö syntynyt huhtikuussa 2000) Synnärinä siis PHKS ja asustellaan Asikkalassa omassa mökkösessä vähän niinkun maalla. :D Lisäksi porukkaan kuuluu mies vuosimallia -80, kaksi kissaa ja kalasoppaa yhteensä 450 litraa (tytöllä oma 100l)
Nyt on menossa viikkoja 15+6 eli np ultra käyty ja rakenneultraan haluaisin, mutta se hinta mietityttää, kun ei vielä ilmaiseen pääse. Possurokote otettu viime keskiviikkona, josta käsi kipeyty kolmeksi päiväksi, muuten ok. Tyttö rokotetaan koulun puolesta perjantaina.

Tässä varmaan päälimmäiset näin aluksi, heipähei kaikille :wave:

-Masukki77-
 
No en oo!! :D nyt viikot 41+6. Huomenna taas päxiin tarkastuskäynnille ja kattoo onko mikään edennyt mihkään. Ja 13 pv perjantaina sitten käynnistetään viimeistää synnytys.. On tää aika oottamista kyllä..
Kahteen päivään ei ole nyt ollut kun 2 kovempaa supistusta! On tää raskaana olo sitten ihmeellistä.. Eilen kävin päxissä, lapsivettä todella niukasti, muuten kaikki oli ok.

Nyt ei kun odottelu jatkuu! :)

Niin ja Masukki77 tervetuloa mukaan! :)
 
Tervetuloa mukaan Masukki77!
Toivottavasti tämä meidän lista tästä vähän taas vilkastuisi.

Mulla oli eilen sokerirasitus ja puhtaat paperit tuli takaisin. Mikä on enemmän kuin hyvä asia, olin melkein varma että ei menisi läpi.
Vauva potkii paljon ja on tosi vilkas, yölläkin herään aikamoiseen melskaamiseen. Esikoinen ei enää malttaisi millään odottaa mun äitiysloman alkuun ja vauvan syntymään. Sillä mielipide vaihtuu vähän väliä. Toisina päivinä on kivaa kun tulee vauva, ja toisina päivinä ei ole yhtään niin kivaa kun sitten mä en kuulema rakasta häntä niin paljoa. On saanut kerran jos toisenkin olla selittämässä ettei asia nyt aivan noin ole.
No ei sen puoleen, ei se esikoinen ainoa ole joka ei malttaisi odottaa. Mä kun en malta odottaa että saisi jäädä jo kotiin pistämään kaikki kuntoon ja nauttimaan tästä olosta. Nyt tuntuu että arki vie päivät liian nopeasti aamusta iltaan.

Helinä rv 25+5

 
Hei vaan kaikki!

aika moni on tuon possurokotteen ottanut, ja taidan itsekin mennä huomenna paikalle...Olen työn vuoksi aíka vyöhykkeellä, joten ehkä myönnyt kuitenkin. Ekaa neuvolaa edelleen kärsimättömänä odotan , ensi viikon torstaina se on. Otetaanko siellä veri, pissat ja verenpaineet.. Niin epätietoinen olo_Oma olo on ok, vähän väsy vain, ei muuta. siksi tämä taas niin epäilyttääkin, että onko kaikki ok, kun ei mitään muuta oiretta oikeen ole...Pyääh, mikä valitusvirsi....
:'( :'( Kaikku ja nimetön 8+3
 
SPy
Ilmoittautuisin viimein listalle, kävin jo joku aika sitten täällä lueskelemassa mutta ei silloin ollut muka aikaa kirjoitella.
Eli toista lasta odottelen, asustellaan Lahdessa. Esikoinen on 2-vuotias. Laskettu aika 4.4.
Käyn pääkaupunkiseudulla töissä, mies töissä Lahdessa.
Raskaus on sujunut mukavasti, vähän enemmän on vaivoja kuin esikoisen raskaudessa.
Sikainfluenssarokotteen olen käynyt ottamassa.
Niin ja huomenna mennään rakenneultraan!!!

Sanna ja Valtteri 19+3
 
Jokaisen kunnan pitää tarjota ensi vuoden alusta sekä np-ultra että rakenneultra, näin käsittääkseni. Meillekään ei ehdi ilmainen rakenneultra, joten varattiin se ensi viikolle Lahden yksityiseen äitiysneuvolaan - eikä muuten maksa kuin alta sata euroa, vaikka tekis 4d-ultrana! Ja sama ultraaja (Koskinen) on kuin Hemossakin, jossa saa pulittaa tuplasti enemmän!

Piipa rv 19+0 *poks*
 
Sarjassa taas tyhmiä kysymyksiä, mutta miten nuo ultrat siis menevät. eka ultra n. vkolla 12 on siis mikä ja missä ? Ja milloin rakenneultra kannattaa tehdä ? Tällä viikolla huh vihdoin ekaan neuvolaan... Ykisn joudun menemään, mies o töissä, ja ei niin helposti saanut vapaaksi, että kai minä yksinkin selviän.

Kaikku 9+2
 
Kaikku: viikoilla 10-12 (suunnilleen) tehdään np-ultra eli niskapoimu/niskaturvotusultra. Siinä voidaan arvioida mm. sikiön down-riskiä. Sitten puolivälin paikkeilla, viikoilla 18-21 (suunnilleen) tehdään rakenneultra, jossa tarkastetaan, että sikiön rakenteet, sisäelimet, aivolohkot yms. ovat kehittyneet normaalisti. Tässä pikaselitys, tarkemmin asiasta voi lukea esim. sivulta: http://verneri.net/yleis/tietoa-odottajille/seulonnat.html

Nastolassakin oli muuten nyt aikaistettu alle 3v. terveiden possurokotuksia. Huomenna olis mahdollisuus käydä ottamassa se esikoiselle.

Piipa rv 19+1
 
Onnea Heinuu!

Omaa napaa, että kauan odotettu eka neuvola, joka olisi ollut nyt torstaina on siirretty ensi viikon perjantaille, silloin jo 10+6. Voi niin ... tutttaaa.....Syynä ne possurokokotteet, kai se terkka sitten niitä pistää ja ei ehdi muita asioita hoitaa...
 
Kaikku: Sä luultavasti saat myös sen toisen ultran ilmaseksi. Mä kävin tänään np-ultrassa Päksissä ja kysyvät jo että haluanko tulla siihen toiseen sitte puolessa välissä. Ja tottakai haluan! Eli aika on jo varattuna 18.1.

HEinuu ONNEA!


Tillintallin 11+2
 
Onnittelut HEinuulle ja koko perheelle! :flower:

Rapunen: Lahden yksityinen äitiysneuvola on edullinen, tai ainakin huomattavasti edullisempi kuin Hemo. Ja tosiaan, sama lääkäri (Koskinen) tekee sielläkin ultrat, joten siinäkään ei ole eroa. Tässä nettiosoite: http://www.saunalahti.fi/gynex/hinnasto.htm. Sieltä löytyy myös hinnastot ja tieto, paljon niistä saa kelakorvausta. En itsekään tiennyt tuosta aiemmin, mutta onneksi tällä palstalla joku ystävällinen kertoi. Kiitos hänelle.

Tänään olisikin sitten 2-vuotiaan tytön possurokotus. Hieman arveluttaa edelleen, mut kaipa se taitaa olla parempi ottaa se. Nythän oli etlarissa, että Thl tutkii, onko rokote aiheuttanut kaksi keskenmenoa ja kuulemma yksi kasvohalvaus (Bellin pareesi) on ilmoitettu. Mutta toisaalta onhan rokotteitakin annettu kohta jo se miljoona, että voi kai olla sattumaakin nuo keskenmenot.

Piipa rv 19+2
 
Voisko siihen hintaan vaikuttaa sekin, että Hemo on kuitenkin tuollainen ketjuun kuuluva iso paikka ja sitten taas tuollainen pieni yksityinen voi pitää hinnat alempina, kun ei tuossa yksityisen hinnassa paljoa muuta voi olla kuin itse se lääkärin palkkio, Hemossa hinnat taitaa olla yli 200?, joten kai siellä joku sitten "välistä vetää".

Meillä tosiaan se hinta jäi kelakorvauksen jälkeen noin 80?, 45min käynti. Ja ainakin yhdet tutut oli saanut halvemmalla hinnalla, kun vauva oli ollut koko ultrauksen ajan huonossa asennossa, eli tapauskohtaisestikin saattaa hinta muuttua.

Ja olkaa sitten tarkkoja, että niissä lapuissa näkyy raskausviikot ja ultran syy (esim. rakenneultra, ei vaan 4D ultra), koska sen mukaan kela myöntää/ei myönnä korvauksen, suoraan sitä ei hinnasta siis vähennetä.

Vielä olisi max. 5 vkoa odotusta jäljellä, huoh...
 

Yhteistyössä