Lahden seudun odottajat

mä käyn tuossa salpakankaan neuvolassa.. eilen vihdoin sydän äänet saatiin ekaa kertaa kuulla. ei oo aikasemmin kuulunut jostain syystä..
rokotetta en meinaa ottaa koska tuntuu että se on niin kiireellä kehitetty eikä tunnu turvaliselta! nyt viikkoja menossa 17+2 seuraavaks ois sit rakenne ultra..

onko joku jo käynyt sielä ilmaisessa rakenne uä:ssä? mietin vain että kuinkakohan monta henkilöä sinne tulee paikalle ym..

Mä en oikein tiedä mitä ton rokotteen kanssa tekisi... Ensin meinasin, että en sitä ota, mutta toisaalta se antaisi sitten suojan vauvallekin... Eri asia toki, jos oisin vasta ihan alussa raskauden kanssa, mutta tosiaan, kun tässä ei enää ole kuin reilu 7 vkoa laskettuun aikaan, niin pitää ajatella asiaa vauvankin kannalta. (En kyllä itse tiedä ketään joka ois tuon sairastanut, vaikka toki olen kuullutkin, että sitä tälläkin paikkakunnalla on jo ollut)

Heinolassa käyn äitiysneuvolassa.

anskuuuu: Just eilen ku käytiin nla:ssa joku soitti sinne että on lapsi possulenssun oireissa ja nla-täti totesi että sitä on täällä tosi paljon jo :eek: Ite tiedän täältä 3 jolla on varmasti ollu ja 2 joilla on epäilty...

mä en tuota sikainfluenssarokotetta ota. mulle se kertoo jo riittävästi jos rokotteen tekijät ei itsekään suostu sitä ottamaan. ja sit oli yks päivä lehdessä siitä että toi rokote voi aiheuttaa hengenvaarallisen hermostosairauden niin en todellakaan lähde itse/laita lapsiani koekaniineiksi. mulla ei synnytykseenkään ole enää kuin pari viikkoa niin sen ajan voin vaikka olla neljän seinän sisällä etten tuota tautia saisi

Heippa!

Täälläkin yks Lahden seudun ensiodottaja, loppuvaiheilla tosin. Laskettu aika 28.10 :) Nyt parina yönä poltot selässä olleet aika kovia jo, mut sit kuitenkin ovat helpottaneet. Lähtö alkaa olemaan lähellä. Huomenna ois neuvolakin, ellei tänä yönä tuu jo lähtöä. Poika on ollut jo kiinnittyneenä monta viikkoa ym, et neuvola on joka kerta ihmeissään etten vieläkään oo lähtenyt synnyttämään :D Jännät paikat eessä!

Nyt alkoi viikko 29 jo!!

Nyt illalla tuntunut mahassa inhottavaa menkkamaista kipua..Ei kai vaan kivuliaita supistuksia..? Ei ole ennen ollut kivuliaita supistuksia muuten kuin viime synnytyksessä enkä osaa sanoa miltä ne tuntuu... :|

Nyt syömään!!

Sannis ja patu rv 29

Heipähei! :wave: Täällä yksi lahtelainen esikoisen odottelija :) LA on 16.3. Täällä odotellaan (yksityistä) rakenneultraa torstaina! Vieläkö mahtuisi mukaan?

Jemppi & unikko 19+5

Huomenna puoliväli :eek:

Heips! Täällä yksi lisää mukaan. LA olisi laskurin mukaan 4.6.10, neuvolassakin jo viime viikolla kävin. Toinen tulossa, poika syntyi 06/02 Päksissä. Ultra-aika tuli postiluukusta tänään ja olisi 25.11. Kauhean myöhään mielestäni, yli neljä viikkoa vielä. Olen ollut huolissani kun on ollut pientä verenvuotoa mutta neuvolassa sanottiin että mitään hätää ei ole jos ei ala runsaasti vuotamaan. Lääkäriaika 10.11, yrittäköhän kuunnella vielä sydänääniä? Silloin olisi 10+?.. Menisin yksityiselle mutta kun on tuo rahatilanne tosi huono, jos siitä kerran satasen verran joutuisi maksamaan. Ärsyttää tämä odottaminen.. :eek:

mipsu ja otus 8+3

Mulle tuli tänään tieto neuvolasta, että meidän rokotuksia on aikaistettu ja ne olis jo tämän viikon torstaina. Eli ei olekaan kolmea viikkoa aikaa miettiä, mitä tehdä asian suhteen...

Piipa rv 16+0 *poks*

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Mulle tuli tänään tieto neuvolasta, että meidän rokotuksia on aikaistettu ja ne olis jo tämän viikon torstaina. Eli ei olekaan kolmea viikkoa aikaa miettiä, mitä tehdä asian suhteen...

Piipa rv 16+0 *poks*
Missä neuvolassa käyt?Keskustan piirissä ei sanallakaan mainittu rokotetta

Heipsan!

Jos sallitte, minäkin liittyisin mukaan! :wave:
Meillä yksi 3-vuotias poika ennestään ja nyt siis toista odottellaan syntyväksi maaliskuussa.. :)
Etelä-Lahdessa asustellaan ja itse oon myös esikoisen Päksissä synnyttänyt ja hyvät kokemukset on sieltä.

Täälläkin ollut rokotuksesta puhetta ja kyllä aion ottaa sen heti kun on mahdollista se saada. Ens ma. neuvola jos siellä sitten kertovat enemmän..
mipsu minulla ainakin kuunneltiin 10+ viikolla lääkärintarkastuksessa sykkeet, sekä pikkasen kurkistettiin ultralla,, mutta ultralaite on Launeen neuvolassa aika vanha.. Paremmin näkee sitten np-ultrassa..

Mullahan on toi lääkäri kaupunginsairaalassa, kai siellä pitäisi olla "kehittyneemmät" laitteet? Olisi se kiva jotain varmistusta saada, kun ei oikein mieli vielä usko. :D Täytyy kysäistä sitten, kaksi viikkoa lääkäriin. Kun tosiaan ei yhtään haluaisi odottaa kuukautta... Oireetkin hävinneet suurimmaksi osin, tissit ei ole kipeät olleet muutamaan päivään, paitsi aamulla kun nousee sängystä tai ottaa rintsikat pois. Pikku ällötys vaivaa eipä muuta. :)

mipsu ja otus 8+4

Heippa vaan kaikille ja tervetuloa kaikille !
Minä en vieläkään ole saanut aikaseksi soittaa neuvolaan, eilen kyllä yritin, mutta oman alueen terkka ei ollut enää paikalla ja tänään ei sitten taas vastannut, kun en muistanut kesken työpäivää soittaa. ehkä sitten huomenna. Mulla ole vielä muita oireita kun nuo tissit, ja voi taivas ne on sitten kyllä kipeät.Kasvaneetkin ovat, en tykkää yhtään. ..tekisi mieli pitää kiinni kun kävelee...Minäpä taasen kuulun keskustan alueen neuvolaan, paavola. Mutta felmanninkadulla nyt sitten evakossa. Vointeja hyviä kaikille.

Kaikku 6+3 tai jotain

Täällä yksi mukaan ilmoittautuja. Odottelen toista muksua, esikoinen, tyttö, on syntynyt 04 ja päksissä oli synnytys. Laskettu aika on 18.2.2010, joten viikoilla 23+5 mennään. Asutaan Nastolassa, ja tosiaan huomenna pitäisi mennä ottamaan rokote jos sellaisen meinaa itseensä tökätä. Olen ollut niin kahden vaiheilla asiasta, mutta juteltuani esikoisen kummisedän kanssa, joka on lääkäri ja viimeistään luettuani Annien hyvin perustellut mielipiteet asiaan olen kallistumassa rokotteen ottoon.
Olen ollut asiasta niin epätietoinen, kun tuntuu etten osaa etsiä asiatietoa oikeista paikoista, joten en ole pystynyt muodostamaan kovin järkevää omaa mielipidettä asiasta.

Piipa: Kerroit ja ihmettelit, että miksiköhän lääkäri teki sinulle np-ultran, kun yleensä sen tekee kuulema kätilö. Näin olen itsekin sen kuullut. Esikoista odottaessani ultran suoritti todellakin meillekin lääkäri, joka saneli juttunsa kätilölle/hoitajalle (?) joka kirjasi jutut ylös. Nyt kun kävin np-ultrassa, niin vastassa oli nimenomaan kätilö, ja sanoivatkin siinä että lääkäri ei näitä tutkimuksia tee. Että ota niistä nyt sitten selvää? :|
Mutta samapa tuo, kunhan osaa asiansa niin ei muulla väliä :)

Terveisin Helinä

Hitsi, mä en oikeesti tiedä, mitä teen rokotteen kanssa. :'(
Miksi tämän pitää olla niin vaikeaa??? Ei mua huoleta rokote itseni kannalta vaan sikiön - ja sekin vain sen elohopean / tiomersaalin takia.
Enää alle vuorokausi aikaa päättää. Kauhee stressi tämän asian takia. :(

Piipa rv 16+2

olen kääntymässä rokotuksen puoleen. On kuitenkin tärkeää että suojata itseni ja vauvani sikainfluenssalta. Ja mua pelottaa etä jos saan sen flunssan voi vauvalle tapahtua jotain todella vakavaa! Tuon rokotteen sisältämät aineet ovat kuitenkin toivon mukaan turvallisia,en usko että muuten niitä rokotetaan ihmiseen :) Eli otan rokotteen!

Patulla kaikki hyvin. Patu ainakin liikkuu hyvin. Ja huomenna poksuu rv 30 alkaa huomenna :D Enää 10 viikkoa laskettuun aikaan!!

Sannis ja patu rv 29+6

Yhteistyössä