*Läskin sulattajat viikko 29*

heh
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
huomenta! mä sivuutan tästä lähtien tt:n kommentit kokonaan koska provosoidun niistä ja koska se ei oo tajunnu tän pinon pointtia. ja edelleen ihmettelen mitä kyseinen henkilö täällä tekee. pitäsköhän mun liittyä kesäkuisiin vaikken oo ees raskaana. voinhan mä jakaa siellä hyviä neuvoja kun mulla on jo 2 lasta :saint:

vähän noista mun keinoista millä yritän tota painoa saada alas. eli maailman helpoin neuvo, liiku enempi syö vähempi. teoriassa helppoa mut käytännössä ei aina niin. mä jätin iltasyömiset ja pienensin annoskokoja mut välillä lipsuu kun kerkee tulla kauhee nälkä kun ei kerkee syödä. liikuntaa tulee harrastettua jumppa/sali 2-3 kertaa vkossa + hikilenkit kera vaunujen yleensä noin 5km tai enempi kerralla. välipäivinä jumpasta yritän kotona treenata ainaki vatsat ja nostella painoja. meillä on myös pallo minkä kanssa tulee kans jonkun verran jumpattua. kesä ku tulee ni rupeen fillaroimaan työmatkat ja jos uskaltautus taas rullaluistimille B) jos löydän ne :xmas: makeet jätin kans tietty pois mut lauantaisin on herkkupäivä, sillon en kato mitä suuhuni laitan :whistle: :p kasviksia pitäs syödä enempi mut mä en oikee tykkää :x porkkanoita yrittäny järsiä ja kurkku ja tomaatti menee ja salaatti joten kuten. rasvaset ruuat kans oon yrittäny jättää kokonaan mut satunnaisesti tulee niitäkin kyllä syötyä tyyliin makkaraperunat :ashamed: suosin kevyttuotteita ja sydän merkillä merkittyjä tuotteita. pastat vaihdoin myös tummiin. parantamista vielä löytyy mut näillä mennään nyt.
heh, taisit olla sinä, joka et ole ymmärtänyt tämän pinon pointtia :) Lues oman kirjoituksesi alla olevia tekstejä. Jos provosoidut siitä, että joku pyrkii kertomaan sinulle tai muille terveellisiä elämäntapoja, niin kyllä se sinussa on vika, ei muissa.

Pepsukka81
Ei millään pahalla tuohon muutaman sanan kommenttiin, vai mikä se nimimerkki olikaan. Ensinnäkin oletko katsonut kunto-ohjaajia, joilla ON monesti massaa, mutta ovat tosi hyvässä kunnossa. Ja sitten siihen, että pitäisi juosta 15-17km..höpö höpö...kun käy salilla urheileen, näkee ihan itse paljonko kuluttaa kaloreita...(on keksitty mittarit, jotka laskee ne kalorit) ja tuhat kaloria päivässä ei tosiaankaan ole mikään mahdoton suoritus ;)...eihän sitä tartte putkeen niitä kuluttaa, vaan käy vaikka kaksi kertaa päivässä urheilemassa 1-2 tunnin jaksoissa.

Ja siihen terveelliseen ja epäterveelliseen, kukin tavallaan. :) ...tt:n kommentteihin en kajoa :).

Terve kaikille!
Nyt kun olen muutamana viikkona noudatellut tuota diabeetikon ruokavaliota, yhtä repsahdusta lukuun ottamatta,niin mun olo on paljon virkeämpi jne =)
Toki olen syönyt erittäin paljon enemmän kasviksia ja hedelmiä,sekä kuitupitoisempaa ruokaa,eikä ole ainakaan ummetusvaivoista tarvinnut kärsiä :whistle:
Viime raskaudessa,kun siitäkin vaivasta kärsin :|

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
huomenta! mä sivuutan tästä lähtien tt:n kommentit kokonaan koska provosoidun niistä ja koska se ei oo tajunnu tän pinon pointtia. ja edelleen ihmettelen mitä kyseinen henkilö täällä tekee. pitäsköhän mun liittyä kesäkuisiin vaikken oo ees raskaana. voinhan mä jakaa siellä hyviä neuvoja kun mulla on jo 2 lasta :saint:

vähän noista mun keinoista millä yritän tota painoa saada alas. eli maailman helpoin neuvo, liiku enempi syö vähempi. teoriassa helppoa mut käytännössä ei aina niin. mä jätin iltasyömiset ja pienensin annoskokoja mut välillä lipsuu kun kerkee tulla kauhee nälkä kun ei kerkee syödä. liikuntaa tulee harrastettua jumppa/sali 2-3 kertaa vkossa + hikilenkit kera vaunujen yleensä noin 5km tai enempi kerralla. välipäivinä jumpasta yritän kotona treenata ainaki vatsat ja nostella painoja. meillä on myös pallo minkä kanssa tulee kans jonkun verran jumpattua. kesä ku tulee ni rupeen fillaroimaan työmatkat ja jos uskaltautus taas rullaluistimille B) jos löydän ne :xmas: makeet jätin kans tietty pois mut lauantaisin on herkkupäivä, sillon en kato mitä suuhuni laitan :whistle: :p kasviksia pitäs syödä enempi mut mä en oikee tykkää :x porkkanoita yrittäny järsiä ja kurkku ja tomaatti menee ja salaatti joten kuten. rasvaset ruuat kans oon yrittäny jättää kokonaan mut satunnaisesti tulee niitäkin kyllä syötyä tyyliin makkaraperunat :ashamed: suosin kevyttuotteita ja sydän merkillä merkittyjä tuotteita. pastat vaihdoin myös tummiin. parantamista vielä löytyy mut näillä mennään nyt.
heh, taisit olla sinä, joka et ole ymmärtänyt tämän pinon pointtia :) Lues oman kirjoituksesi alla olevia tekstejä. Jos provosoidut siitä, että joku pyrkii kertomaan sinulle tai muille terveellisiä elämäntapoja, niin kyllä se sinussa on vika, ei muissa.
noi terveellisten elämäntapojen yms vinkit voi esittää myös kauniisti eikä teilaamalla kuten tt tehnyt. näet sen kun luet edellisiä tekstejä. mä en oo täällä kenenkään laihdutustapoja kritisoinut enkä tsempannut myöskään vääriä tapoja niinkun tt väitti. tai jos oon ni haluan itekki sen tekstin nähdä
B)

ei ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja heh:

noi terveellisten elämäntapojen yms vinkit voi esittää myös kauniisti eikä teilaamalla kuten tt tehnyt. näet sen kun luet edellisiä tekstejä. mä en oo täällä kenenkään laihdutustapoja kritisoinut enkä tsempannut myöskään vääriä tapoja niinkun tt väitti. tai jos oon ni haluan itekki sen tekstin nähdä
B)
Miksi sinä sitten auot päätäsi tt:lle, kun hän nimenomaan kannustaa terveellisen ruuan ja laihdutuksen puolesta?

Pepsukka81
Kulutettuna urheilun avulla 600kaloria nyt illalla ja tosiaan ne kävelylenkit tehty, jotka kuluttaa kalorilaskurin mukaan n.200-500 kaloria riippuen kävelyn tahdista. :)

Syömiset: 4 näkkileipää ja nyt odotellaan ruoan valmistumista. Olisi tarjolla lohta ja riisiä ja kasviksia, nam nam...nälkä onkin jo.

Turkilmas
Mä kuulkaa olen nyt päättänyt että teen itselleni aikarajat tiettyihin painoihin. Ja siis semmoiset ihan realistiset. Kirjaan ne blogiini ja samalla kirjoitan sen osoitteen tänne. Tulee nääs lisää paineita saada lisää tuloksia :snotty:

Hmm, pitäisköhän mun liittyä tänne jos saisin jotain tukea. Mä oon niin ruuan perään, että nää kilot on ja pysyy. Positiivista on se, että ei ole paino noussut, mutta ei se kyllä laskekaan! |O Liikkumista pitäisi lisätä, mutta piru kun olen niin laiskakin! :ashamed:

muutama sana
Alkuperäinen kirjoittaja Pepsukka81:
Ei millään pahalla tuohon muutaman sanan kommenttiin, vai mikä se nimimerkki olikaan. Ensinnäkin oletko katsonut kunto-ohjaajia, joilla ON monesti massaa, mutta ovat tosi hyvässä kunnossa. Ja sitten siihen, että pitäisi juosta 15-17km..höpö höpö...kun käy salilla urheileen, näkee ihan itse paljonko kuluttaa kaloreita...(on keksitty mittarit, jotka laskee ne kalorit) ja tuhat kaloria päivässä ei tosiaankaan ole mikään mahdoton suoritus ;)...eihän sitä tartte putkeen niitä kuluttaa, vaan käy vaikka kaksi kertaa päivässä urheilemassa 1-2 tunnin jaksoissa.

Ja siihen terveelliseen ja epäterveelliseen, kukin tavallaan. :) ...tt:n kommentteihin en kajoa :).
Niin, minä en ihan oikeasti usko, että sinä juokset moisen matkan ja ajan.
Jotta BMI.si olisi normaali, sinun tulisi olla miltei 185-senttinen. Moisella painolla olet ylipainoinen, aika reippaasti ja sinun on jopa vaarallista urheilla noin paljon.
Minä juoksen noin 5 km aikaan 20-25 minuuttia. Sinun tulisi juosta samaa tahtia kanssani jotta kuluttaisit edes 500 kc. Minä kuluttaisin hätimiti 300 kc.

Enkä millään usko, että kukaan urheilee 1-2 tuntia kaksi kertaa päivässä jos haluaa laihduttaa. Eihän siinä ole mitään järkeä.

Hiiliksiä ei pidä vetää alas kun urheilee, mutta protskuja pitää saada, samaten kuin kasviksia.
Et syö terveellisesti, ja etenkin JOS urheilet noin paljon mitä sanot urheilevasi (ja siinä tosiaan mennään jo ammattilaisen vauhdilla ja reenillä ), on ruokavaliosi ihan retuperällä, sinulla junnaa lihakset kohta, repsahdat oletettavasti makeaan ja ahmit jälleen.

Ihan elimistösi puolesta, älä vedä niin kovia reenejä ja syö terveellisemmin.

Noniin, kirjoitin vielä tähän ketjuun. Oma moka :)

Pepsukka81
Ensinnäkin BMI on 29.1, mikä on lievä ylipaino ja olen 169cm pitkä (laske: kalorilaskuri.fi).

Ja kuten sanoin, lue tarkemmin: minä urheilen 2xpäivässä 1-2tuntia kerralla ja MINÄ EN JUOKSE!!!!! Kuten sanoin, kaloreita voi kuluttaa muullakin tavalla!!!!

Ja jotta nyt selkenee: minä olen liittynyt kuntosalin jäseneksi, jossa saan myös kuntovalmentajan ohjeita. Käyn jumpissa, kuntopyöräilyä, salia, juoksumattoa...:)...odotellaan vaikka yhdessä sitä rempahtamista ;)...

Ikävä, että jonkun pitää jankuttaa vastaan siinä, mitä minä teen. Mistä päin olet: voidaan vaikka yhdessä mennä urheilemaan, jos haluat varmistuksen :)...

Kiitos kuitenkin huolenpidostasi!

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja muutama sana:

Niin, minä en ihan oikeasti usko, että sinä juokset moisen matkan ja ajan.
Jotta BMI.si olisi normaali, sinun tulisi olla miltei 185-senttinen. Moisella painolla olet ylipainoinen, aika reippaasti ja sinun on jopa vaarallista urheilla noin paljon.
Minä juoksen noin 5 km aikaan 20-25 minuuttia. Sinun tulisi juosta samaa tahtia kanssani jotta kuluttaisit edes 500 kc. Minä kuluttaisin hätimiti 300 kc.

Enkä millään usko, että kukaan urheilee 1-2 tuntia kaksi kertaa päivässä jos haluaa laihduttaa. Eihän siinä ole mitään järkeä.

Hiiliksiä ei pidä vetää alas kun urheilee, mutta protskuja pitää saada, samaten kuin kasviksia.
Et syö terveellisesti, ja etenkin JOS urheilet noin paljon mitä sanot urheilevasi (ja siinä tosiaan mennään jo ammattilaisen vauhdilla ja reenillä ), on ruokavaliosi ihan retuperällä, sinulla junnaa lihakset kohta, repsahdat oletettavasti makeaan ja ahmit jälleen.

Ihan elimistösi puolesta, älä vedä niin kovia reenejä ja syö terveellisemmin.

Noniin, kirjoitin vielä tähän ketjuun. Oma moka :)
Fiksua puhetta :) Valitettavasti, jos minä olisin tämän kirjoittanut, olisi tullut paskaa niskaan ja kauhea valitus, että minä lannistan ihmisiä laihduttamasta, kun olen terveellisen laihdutuksen kannalla :D

Harmillista, että joitakin ihmisiä totuus satuttaa, vaikka se on ihan omaksi hyväkseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Hmm, pitäisköhän mun liittyä tänne jos saisin jotain tukea. Mä oon niin ruuan perään, että nää kilot on ja pysyy. Positiivista on se, että ei ole paino noussut, mutta ei se kyllä laskekaan! |O Liikkumista pitäisi lisätä, mutta piru kun olen niin laiskakin! :ashamed:
Tervetuloa mukaan :wave:
Kerro tarkemmat tietosi niin lisäilen sut listoille :hug:

Mäkin olen perso ruoalle ja se kyllä nähtiin älyttömänä painonnousuna :snotty:
Nyt kun saan pidettyä itseni ruodussa,niin hyvä niin :D
Tosin en mä ole täysin asettanut itseäni pannaan herkuilta,kohtuus kaikessa.

muutama sana
Ensinnäkin BMI on 29.1, mikä on lievä ylipaino ja olen 169cm pitkä (laske: kalorilaskuri.fi).

Ja kuten sanoin, lue tarkemmin: minä urheilen 2xpäivässä 1-2tuntia kerralla ja MINÄ EN JUOKSE!!!!! Kuten sanoin, kaloreita voi kuluttaa muullakin tavalla!!!!

Ja jotta nyt selkenee: minä olen liittynyt kuntosalin jäseneksi, jossa saan myös kuntovalmentajan ohjeita. Käyn jumpissa, kuntopyöräilyä, salia, juoksumattoa...:)...odotellaan vaikka yhdessä sitä rempahtamista ;)...

Ikävä, että jonkun pitää jankuttaa vastaan siinä, mitä minä teen. Mistä päin olet: voidaan vaikka yhdessä mennä urheilemaan, jos haluat varmistuksen :)...

Kiitos kuitenkin huolenpidostasi!
No en mä nyt sulle toivo et repsahdat, mutta kai tajuat että olen huolissani tuollaisesta laihdutusmetodista. Se on aika pelottavan kuuloinen sellaisen korvaan, joka harrastaa aktiivisesti liikuntaa.

Juoksu-esimerkki oli todellakin esimerkki, että kuinka lujaa sun pitäs vetää reeniäs, että saisit kaloreja niin paljon kulutettua kuin sanot.
Ja voin sanoa, että minä menen lenkeilläni aika lujaa, en niin lujaa kuin tahtoisin, mutta kuitenkin.

En tahdo jankuttaa sulle vastaan, mutta toivoisin että itse näkisit, että tuolla kuormituksella ja tuolla syömisellä et saa aikaan kuin tuhoja.
Syö viisi kertaa päivässä nyrkkisi kokoisia annoksia protskua, hiiliksiä ja kasviksia, hellitä kaksi kertaa päivässä reenaamisen, ja huomaat kuinka olo paranee.

Mutta toivottavasti laiharisi onnistuu, ei tässä ole tarkoitus mollata, vaan toi metodisi oli oikeasti aika päätähuimaava.

Ainiin,kävin taas lidlissä ja kanuunassa ostoksilla,älyttömästi menee rahaa pelkkiin kasviksiin ja hedelmiin,mutta on ne niin hyviä :D
Pakko olla aina noita nenän edessä,niin ei tuu repsahduksia :whistle:

Huomenna meinasin taas tehdä kanawokkia ja riisiä,oli meinaan älyttömän hyvää,kun viimeksi sitä tein :p

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

No ehkäpä voisin liittyä! :) Eli pituutta on 173cm ja painoa 84 kiloa! :ashamed: Muuta tietoja ei vissiin ei tartettu! :D

muutama sana
[quote="tt ei kirj"

Fiksua puhetta :) Valitettavasti, jos minä olisin tämän kirjoittanut, olisi tullut paskaa niskaan ja kauhea valitus, että minä lannistan ihmisiä laihduttamasta, kun olen terveellisen laihdutuksen kannalla :D

Harmillista, että joitakin ihmisiä totuus satuttaa, vaikka se on ihan omaksi hyväkseen.[/quote]

En tiedä fiksuudesta, mutta maalaisjärki kauhistui ajatuksesta.
Mulla ei ole mitään muuta laihareita vastaan, kuin että siinä sekoitetaan elimistön oma tapa elää.
Hiiliksiä ei koskaan pitäs vetää pois kun urheilee, jokainen vähänkin aktiivinen urheilija tietää millaista on reenata tankatuilla hiiliksillä.
Tai sitten liha pois, no se on ok asiansa tietävillä kasvissyöjillä, mutta osa kun ei ole.

On monia hyviä dieettejä saada itselleen kunnon romahdus ja suorituskyvyn alenemisen.
Voihan se olla, että ensin tuntuu hyvältä, mutta sitten kun lenkille lähteminen tuo jumalattoman väsymyksen, suoritusajat laskevat kuin lehmän häntä, huimaa, paleltaa, tekee mieli oksentaa kesken reenin, palautuminen kestää kahdesta neljään päivään, siinä se kostautuu.

En nyt usko että kovinkaan moni täältä urheilee niin aktiivisesti, mutta tuo on tila, mikä johtaa elimistön säästöliekkiin, laihtuminen on sen jälkeen vaikeampaa, elimistö väsyy ja koettaa pitää lihaksille ravintoa hinnalla millä hyvänsä (ja se on lihaksista )...

Nyt jäin paasaamaan.... Sorry... Sulle ei ollut tarkoitus paasata, mutta toivottavasti edes joku luki ja sai itselleen jotain.
Olen nimittäin joka-ainoan mainitsemani käynyt ihan itse läpi.

muutama sana
Alkuperäinen kirjoittaja muutama sana:
En tiedä fiksuudesta, mutta maalaisjärki kauhistui ajatuksesta.
Mulla ei ole mitään muuta laihareita vastaan, kuin että siinä sekoitetaan elimistön oma tapa elää.
Hiiliksiä ei koskaan pitäs vetää pois kun urheilee, jokainen vähänkin aktiivinen urheilija tietää millaista on reenata tankatuilla hiiliksillä.
Tai sitten liha pois, no se on ok asiansa tietävillä kasvissyöjillä, mutta osa kun ei ole.

On monia hyviä dieettejä saada itselleen kunnon romahdus ja suorituskyvyn alenemisen.
Voihan se olla, että ensin tuntuu hyvältä, mutta sitten kun lenkille lähteminen tuo jumalattoman väsymyksen, suoritusajat laskevat kuin lehmän häntä, huimaa, paleltaa, tekee mieli oksentaa kesken reenin, palautuminen kestää kahdesta neljään päivään, siinä se kostautuu.

En nyt usko että kovinkaan moni täältä urheilee niin aktiivisesti, mutta tuo on tila, mikä johtaa elimistön säästöliekkiin, laihtuminen on sen jälkeen vaikeampaa, elimistö väsyy ja koettaa pitää lihaksille ravintoa hinnalla millä hyvänsä (ja se on lihaksista )...

Nyt jäin paasaamaan.... Sorry... Sulle ei ollut tarkoitus paasata, mutta toivottavasti edes joku luki ja sai itselleen jotain.
Olen nimittäin joka-ainoan mainitsemani käynyt ihan itse läpi.
Lainaus meni ketuilleen, tämä on kuitenkin mun peesaus.

No ehkäpä voisin liittyä! :) Eli pituutta on 173cm ja painoa 84 kiloa! :ashamed: Muuta tietoja ei vissiin ei tartettu! :D
Lisäilin sut listoille.
Muistat että judgemend day eli tuomion päivä on maanantai,kipität aina silloin vaa´alle ja tuut kertoo meille tuloksen :D

Lisäilin sut listoille.
Muistat että judgemend day eli tuomion päivä on maanantai,kipität aina silloin vaa´alle ja tuut kertoo meille tuloksen :D
Kiitos! :flower: Voi, eli nyt sitä odottaa aina kauhulla maanantaita! :D

Ja kerronpa vielä tuosta mun omasta vatsatreenistä: eli aloitin elokuussa 08 pilateksen, sitä edelsi noin 4v täysi liikuntavaje, harrastin vain hyötyliikuntaa (kotityöt ym.). Ennen lapsia vatsalihakset olivat kuitenkin hyvässä kunnossa, eli ehkäpä se nopeutti tätä muodonmuutosta. Pilatesta tein kerran viikossa (vain :eek: ) 1h45min kerralla. Ja se koostui lähinnä vatsaa kuormittavista liikkeistä, eikä se ollut ihan oikeaa pilatesta, vaan ohjattu tunti, jonka nimi on "pilates-tyyppinen lihaskunto"jotakin.

Ja mistä tiedän, että lihakset kasvoi:

a) ulkonäkö, pilateshan muokkaa kroppaa eri tavalla kuin salitreeni, tuli kapea ja kaunis :p jos nyt kehtaa itse sanoa. Ja nyt vatsassa erottuu lihakset ihan katsomalla. (Mulla ei muuten ollut läskiä mahassa ennenkään.)

b) voima kasvoi: alussa en pystynyt tekemään kaikkia liikkeitä loppuun - muutamaa en ollenkaan, en vaan pysynyt vaaditussa asennossa. Nykyään huomaan tekeväni sarjat leikiten ja voisin tehdä jopa enemmänkin. Pysyn myös niissä hassuissa asennoissa - jos joku tietää näitä pilates-asentoja, ovat joskus aika hassuja :xmas:

Turkilmas
Kävin kuin kävinkin tänään punnitsemassa itseni. Ja hyvä että kävin. Paino olikin tippunut yllättäin. Eli nyt se on 100,3 kg. Haamuraja lähestyy koko ajan mutta tuskastuttavan hitaasti.

Tuosta on multa näemmä jäänyt joku päivitys välistä. Että en sentään ole laihtunut yli kiloa hetkessä. Mutta juu, tuo on nyt nykyinen painoni :)

Että tälläinen ketju.... :whistle:

Otin tuon maksullisen kalorilaskurin käyttöön kuukaudeksi. Maksoi jotain 3 ja puoli euroa. Testaile sillä noita syömisiäni. Kuukauden kuluttua osaan varmaan sitten jo itsekin.

Vaikeuksia on ollut. Nimittäin syödä tarpeeksi. Kalorit ovat jääneet vajaiksi joka päivä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti kiireessä:
Laittakaas joku viisaampi linkki-vinkki mistä löytyis hyviä vatsalihasjuttuja?? Se ois mulla se onkelma-alue mitä pitäs saada kiinteytymään, enä tiedä perinteisiä kummempia juttuja... -Kiitos!-
http://www.youtube.com/watch?v=pNqrkGnkUWc B)

http://www.kuntoplus.fi/polopoly.jsp?d=1360&a=8122

Tää vatsalihaskoulu on aika hyvä ja helppo. Ei vie paljoa aikaa ja selkeät ohjeet. Sekä sanalliset että videot.

Ja kunto+ sivuilta löytyy muutenkin tosi paljon hyviä ohjeita erilaisiin liikkumisiin yms.

Yhteistyössä