Lähteekö joku mukaan kapinaan muovia vastaan?

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Uusi kerho ei päästä mua vieläkään siihen hae jäsenyyttä -kohtaan :(
Jää siihen kohtaan, missä kysyy salasanaa. Ja se sivu aukeaa aina uudestaan. Mutta ehkä johtuu vain näiden sivujen tökkimisestä.
Mulla sama juttu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Uusi kerho ei päästä mua vieläkään siihen hae jäsenyyttä -kohtaan :(
Jää siihen kohtaan, missä kysyy salasanaa. Ja se sivu aukeaa aina uudestaan. Mutta ehkä johtuu vain näiden sivujen tökkimisestä.
Mulla sama juttu
Voisikohan Aamuäree laittaa yv:llä salasanan? Vai pitääkö silti hakea jäsenyyttä?
 
työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mä mietin vähä semmosta, että kuinkahan äkkiä naama tottuis siihe, ettei sitä rasvais? Tosin ku käytän jonku verran meikkiä, ni on vähä pakko välillä jollain miedolla pesuaineella pestä naamaa... Mutta kun tarvin pelkän vesipesunkin jälkeen rasvaa. Toisaalta mies ei tarvi rasvaa naamaansa, vaikka pesis pesuaineellaki...kai siihe iteki tottuis.

Muuta kroppaa en rasvaakaan sitte ollenkaan, enkä näköjään tarvi saippuaakaan, rupeaa vaan nahka kutisemaan jos erehdyn pesuaineella pesemään muualta ku kainalosta ja alakerrasta.
Oliiviöljyä?
Oliiviöljyä? Enpä oo kuullukaan. Vois testata, saispa tuonki oliiviöljyn tuolta käyttöön ku ei tuu ruoanlaitossakaan käytettyä. :D
Tutkikaapa Strömsoon sivut, ne tekivät itse ainakin huulirasvaa. http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php?id=347

Kiillon kotimaista yleispesuainetta voi ostaa 5l kanisterissa. Mä täytän siitä mm suihkepulloon valmiin seoksen, enkä osta valmiiksi lantrattua.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Uusi kerho ei päästä mua vieläkään siihen hae jäsenyyttä -kohtaan :(
Jää siihen kohtaan, missä kysyy salasanaa. Ja se sivu aukeaa aina uudestaan. Mutta ehkä johtuu vain näiden sivujen tökkimisestä.
Ensin pitää syöttää salasana ja vasta sitten voi hakea jäsenyyttä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Uusi kerho ei päästä mua vieläkään siihen hae jäsenyyttä -kohtaan :(
Jää siihen kohtaan, missä kysyy salasanaa. Ja se sivu aukeaa aina uudestaan. Mutta ehkä johtuu vain näiden sivujen tökkimisestä.
Ensin pitää syöttää salasana ja vasta sitten voi hakea jäsenyyttä.
Ainako?
Mä olen vasta jäsenvahvistusviestissä saanut sen salasanan :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
eli mitä tulee tehdä? inhoan muovia..
Vältellä sitä mitä voi.
Ostoskassi paperiseen tai mieluiten kangaskassiin.
Välttää tuotteita jotka on monikertoihin pakattu, suosia lihatiskin tuotteita- ei vakuumeja.
Ylipäänsä jos on tarjolla muu vaihtoehto kuin muovinen.
Vaatetuksessa mieluiten luonnonkuituja. tms.
Valurautapannut teflonpannujen tilalle, puukauhat jne.
 
Minä joskus nuorena ja innokkaana ompelin lehden ohjeen mukaan valoverhosta hedelmäpusseja kauppaa varten, niistä lähti hyvin irti se hintalappu, vaikka muoviahan nekin oli, siis ne valoverhot jotain polysysteemiä... No se jäi koska ihmiset mulkkas niin vihasesti. Olin varmaan aikaani edellä. Mutta Valintatalossa otan hedelmät aina tohon paperipussiin, ja mahdollisuuksien mukaan en ota pussia ollenkaan, banaanit esim silleen vaan terttuna vaakaan ja koppaan.
 
muovi-inssi
voi teitä,, ihan turhaan vastustatte muovia. kohta onauton moottoritkin tehty muovista..uskokaa tai älkää, mutta niistä on tehty jo protyypit ja käyttöikä on pitempi kuin valualumiinisilla moteilla. maitopurkin on sisältä muovia, muovia on jokaisessa paikassa. jopa monessa pesuaineessa.. parempi ottaa sellainen asenne, että yritetään uusiokäyttää jo olemassa olevia muovituotteitamme. muovikasseja voi käyttää iseamman kerran ja ne voi sit polttaa huoletta. muovit voi polttaa nykyisin huoletta paitsi pvc:tä ei. palamisjätteet on puhtaammat kuin esim. perinteisellä puulla. joten puulämmitys, grillaus tai saunanlämmittäminen puulla tuottaa päästöjä enemmän kuin muovi. ja nykyisin muoveja tehdään kasveista....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;14383567:
Eihän siltä kokonaan voi välttyä, mutta niiltä osin miltä voi.

Mä ajattelin että ompelen muutaman kangaskassin lisää enkä ota kaupasta enää niitä hedelmäpusseja, vaan punnitsen tuotteet vaa'alla ja ladon pussiin, etiketit riviin pussin kylkeen.

Pitää kai entistä enemmän alkaa tehdä itse, salaatinkastikkeista ruveten.

Täällä on lähileipomo myös, joka pakkaa paperipusseihin.

Olisko kenelläkään muita ideoita? Lähtiskö joku mukaan?


Ja pliis, tähän ketjuun vain asiallisia vastauksia jookos..... :flower:
Noitra hedlemäpusseja minullakin on.
Ja kauppakassit (vaikka useimmiten sitten kumminkin ostan yhden tai kaksi muovipussia,kun somiin koreihini mahtuu liian vähän)
Yksi muovijätettä vähentävä juttu on myös se, jos pystyy ostamaan lihat lihatiskiltä valmiiksi pakattujen sijaan.
 
"vieras"
Vieläkö kerho on hengissä? Mä voisin liittyä. Tosin kapinaan en ala muovia vastaan täysin, mutta muuten voisi keksiä vaikka mitä keinoja käyttää vähemmän muovia ja muitakin resursseja.
 

Yhteistyössä