Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Parisuhteessa voi kokea myös turvattomuutta. Myös toisten turvattomuutta. Avuttomuutta. Moni syyllistäisi eräästä asiasta, josta olen pitänyt suuni kiinni. Asian ilmiantaminen vaan rikkoisi enemmän vääryyttä kokenutta, kuin olisi oikein. Ja silti mietin kaikkea ja sen vaikutuksia.
Kun koko elämä on ollut turvattomuutta. Luulen, että siellä jossain mielen suojelevan unohduksen takana on jotain mitä mieli ei jaksa käsitellä. Olen niin tottunut siihen turvattomuuteen. Lukemaan merkkejä. Pelkäämään. Ahdistumaan. Hautaamaan kaiken ja unohtamaan. Päivästä toiseen. Kertomatta kenellekään. Minä kestän. Miten kestän. Mutta huolissani olen muista. Sivustalta.
Pelossa eläminen on kuormittavaa, koko ajan hiljainen hätätilamoodi päällä. Elinaikani on taatusti lyhentynyt monella vuodella.
 
vierailija
Mikä teki sisäisestä kokemuksesta keskinkertaisen? Mistä kokemuksista puhut, kaipauksestako?
Kaipa kaipauskin saattaisi olla kokemus, jos kaipaamista siltä kannalta katselee, mutten nyt viittaa kaipailuihin tai haikailuihin. Enemmänkin, että kaiken pitäisi olla okei tällä hetkellä vaikka monelta kannalta katsottuna ei olekaan, mutta yritän uskotella itselleni, että kaikki kunnossa ja on vain oma ajtatelun ongelmani etten ole onnellinen tai tyytyväinen. Millä tahansa psykoogian ja ihmisyyden kannalta katsottuna kaikki ei voisi olla okei nykyisessä tilanteessa. Kognitiivinen dissonanssi, koska jos ystäväni kertoisi kuinka kokisi vastaavan tilanteen olisin sillä linjalla, että hän on erittäin vahva henkisesti, mutta ei ihmekään jos on onneton. Omalla kohdalla totean, että näillä mennään ja tulevaisuudessa on kuitenkin mahdollisuuksia.

ELi ulkoisesti "pitäisi" olla ok ja siksi seiska. Tunnetasolla ja elämän mielekkyydessä olen hiton onneton, joten siksi nelonen tai vitonen sisäisestä kokemuksesta.
 
vierailija
Kauempana on jotenkin enemmän ikävä sua. Harmittaa kun ei ystävystytty. Toisaalta oliko niin tarkoitettu. Joskus monta kuukautta sitten arvoin, että mitä sun kanssa pitäis tehdä. Kirjoitin lapuille eri vaihtoehtoja. Silloin kai tuli että ystävystyä. Mutta nyt lähtiessä yksi sellainen silloin kuukausia sitten ehkä jopa melkein vuosi sitten (en muista enää) kadonnut taiteltu lappu oli jostain ilmestynyt pöydälle ja siinä luki "Unohda se x". Oikeasti siis sun nimi. Sekö se on se tarkoitus nyt sitten. Surullista silti. En tykkää olla täälläkään. Tässä pikku kämpässä. Tänne pitäis pikkuhiljaa muuttaa pysyvästi. Tuntuu ettei mikään paikka ole oikea.
 
vierailija
Kauempana on jotenkin enemmän ikävä sua. Harmittaa kun ei ystävystytty. Toisaalta oliko niin tarkoitettu. Joskus monta kuukautta sitten arvoin, että mitä sun kanssa pitäis tehdä. Kirjoitin lapuille eri vaihtoehtoja. Silloin kai tuli että ystävystyä. Mutta nyt lähtiessä yksi sellainen silloin kuukausia sitten ehkä jopa melkein vuosi sitten (en muista enää) kadonnut taiteltu lappu oli jostain ilmestynyt pöydälle ja siinä luki "Unohda se x". Oikeasti siis sun nimi. Sekö se on se tarkoitus nyt sitten. Surullista silti. En tykkää olla täälläkään. Tässä pikku kämpässä. Tänne pitäis pikkuhiljaa muuttaa pysyvästi. Tuntuu ettei mikään paikka ole oikea.
😥😯🫂
 

Yhteistyössä