Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

heippatihei!
Ma olen tana aamuna herannyt aikaisin, kun naapurissa survaisivat kaivinkoneen kayntiin heti kukonlaulun jalkeen seitsemalta, kele. Yritan tassa etsia positiivisia puolia aikaisesta heraamisesta, kuten rauhaisat aamukahvit ja ei mihinkaan kiire ym. Mutta katotaan mihin tama tasta etenee, kun toihin ei tartte menna ennen kolmea. Olen tietysti rattivasynyt illalla. Sain eilen tietaa etta mun yksi tyokaveri on 11-vkolla raskaana, se kun ei ole ihan voimissaan, palelee, yrjottaa ym. se lahti kesken kotiin kun ei oikein tahtonut mikaan luonnistua, ma siina vihreena kateudesta vieressa. B)
Toivo: se mahan juilinta ym. voi tosiaan olla vaikka mita, tulet loytamaan luomuaikana itsestasi mita ihmeellisimpia juilintoja kunhan aika kuluu ;) mulla ainakin ennen menkkoja alkaa tuntua vatsassa viikkoa ennen alkamispaivaa jotain outoa kipua, joka voimistuu sitten menkkakivuiksi.
Mulla on eilen ja tanaan ollut semmoista ruskeaa tuhrua, ei ole ennen ollut vaan multa aukeaa hanat kerralla kun tati tulee. Vatsa ei ole edes kipea, tietysti taalla herattelen toiveita etta se olis jotain muuta kuin menkkoja, on nimittain aika aikaista menkoille just nyt, mutta yritan olla hurahtamatta tahan itsensa tutkiskeluun talla kertaa. oho, kello on jo noin paljon.. aina tuota aikaa vierahtaa kun tanne tulee teidan kuulumisianne lukemaan.
mukavaa paivaa :wave:
 
Voi Kiki! Mua harmittaa tosi paljon sun puolesta noi överipitkät kierrot, toivotaan että se nyt jäisi normaalilukemiin! Tai olisi sitten se 9 kukauden kierto :D

Postis! Kumpa olisi kiinnittymisvuotoa! Saisit olla vihreenä itekin ihan muista syistä :)

Mulle tuli eilen rinnat kipeiksi, eli kaipa se FF sitten laski sen oviksen oikein kun tuo kipu näköjään tulee aina viikkoa ennen menkkoja jos tulee (sama meininki siis kun sulla kevätesikko). Mun aamulämmöt on kyllä seilanneet 35,8-37,0 koko ajan, etten kyllä tajua mistä se ohjelma sen oviksen määritteli.

Postis muuten, tarkoitatko sä tolla alavatsakivulla sellaista jännää "vihlomista"? Mulla tulee sellaista ainakin ja oon jo kuvitellut sen perusteella vaikka mitä. Nyt ajattelin että jos se taas tulee niin en ajattele siitä mitään..
 
Kaa
Tuli melkein vieroitusoireita kun en eilen tänne päässyt lukemaan... :D

Itse olen miettinyt olenko luulosairas vai mitä, kun luulen tuntevani alavatsassa nipistelyjä. Nippailut alkoivat eilen ja jatkuvat tänään. Aina silloin tällöin sellainen pikku nipsaus tuntuu. Outoa. En ole aiemmin mokomaa huomannut. Koko oviskin oli ihan kummallinen, ensin nipisteli oikealta puolen, sitten vasemmalta. Saman päivän aikana. Otappa tuosta sitten selvää. Olen myös jostain syystä juossut vessassa parin tunnin välein, mikä on epänormaalia. En kuitenkaan myönnä noita "tiedätte-kyllä-minkä" oireiksi. En ennen kuin parin viikon päästä jos täti ei ole tullut taas vierailulle. Toive on kuitenkin kova...



 
Kvart: Ei tää reilu 40 päivää enää tuntunut edes pitkältä verrattuna 70! Mutta on se silti pitkä aika odottaa ja toivoa. Ei ole kyllä kunnolla alkanu, mutta mahassa juilii, että eiköhän se tuosta ala :(

Ei noista mahakivuista kyllä ota selvää, kun mullakin oli kp14 oikealla puolella sellasta jomottavaa kipua. Sehän ois voinu olla oviskipua, mutta ei voi olla nyt tuon kierron pituuden perusteella. Että ota noista selvää.
 
Onnea Siilura! Ihanaa että se plussa todella tuli :flower:

Täällä mahaa nipisteli koko viime viikko ja pupuiltiin kyllä ahkerasti. Mä sit tietenki menin tänään testailemaan aconin herkällä testillä, ja negaahan se näytti. Mulla voi kierrot välillä venyä tosi pitkiksi, joten miks piti taas hätäillä?!? Pitäs nyt vaan ottaa se asenne että menkkoja odotellaan :headwall: Eikä kuvitella kaikkia oireita, joita ei kyllä nyt ole enää ollu ollenkaan!

Plussatuulia muille :heart: :heart: :heart:
 
Moikka kaikille, tänne mä vain aina johkaannun teidän viestejä lukemaan, kun tuo odottajien puoli ahistaa, kun siellä saa kuulla kesken menneistä pikkuisista harvasen päivä. Ei ehkä ole ihan se suosikki-aihe tässä olotilassa.

Omasta tärpänneestä kierrosta sen verran, että ovulaatiolaskurien mukaan ei ainakaan menty, koska emme ehtineet lakanoiden väliin lainkaan "otollisina päivinä" (oli varmaan joku 6-7 pv.n tauko rakastelussa). Siksikin olin niin älyttömän yllättynyt kun plussasin. Oma maalaisjärki tässä nyt sanoo, et se kolmen päivän pupuiluväli ilman hurjaa stressiä oviksesta saattaa olla hyvä juttu. Mutta mene ja tiedä...

Mukavaa keskiviikkoa kaikille :flower:
 
Ada
:flower: :flower: Paljon onnea Siiluralle minunkin puolesta!!!

Tuo rintajuttu on askarruttanut muakin. Yleensä se paukahtaa oviksen jälkeen, mutta joissain kierroissa ei tapahdu mitään. Olen tuumaillut, että jääköhän ovis tulematta jos rinnat ei mitenkään reagoi?! Vai onko mulla vaan oikukkaat rinnat ;) .

Olen aloittanut oviksen tikuttamisen. Limoista päättelen, että ovista kohti mennään, mutta tikku on yksi viivainen. Voi kun se ovis todella tulisi, eikä tarvitsisi ryhtyä todenteolla miettimään, että kroppa ei jotenkin toimi. Mulla on kyllä melkein musertava työtaakkalantakasa niskassani, eikä stressi varmaan ainakaan auta asiaa.

Joululahjojen kanssa mulla tulee yleensä kiire. Oikeastaan skippaisin mielelläni koko joulun. Olisi ihanaa järjestää omaa joulua ja luoda omia jouluperinteitä, olla paikoillaan, eikä juosta kyläpaikasta toiseen.

Hyvää viikon jatkoa kaikille!
 
mukavaa Kvartti kuulla susta, on ollut ikava! =) Juu, semmoista outoa juilintaa, joka on alkanut paivalleen viikkoa ennen menkkoja, se sitten vaihtuu pikkuhiljaa aina samoiksi kramppaaviksi menkkakivuiksi, siksi en makaan enaa ajattele mitaan raskautta kun tunnen sen kivun. Talla kertaa sita ei ole ja siksi mulla on vahan toiveet korkealla.. Olen toissa, joten en ehdi tassa jorista kun pitaa hoitaa mummuja B)
 
Ada: Mikä estää sua (teitä) luomasta omia jouluperinteitä? Voihan sitä sanoa et tullaan sitten aatonjälkeen kylään (jos ei oo hirveen pitkää matkaa). Täälä on aloitettu jouluperinne et oon joulut töissä :D Siinä ei sitten juuri mihinkään lähdetä, vaan joulu menee nukkuessa, toivon kyllä et voisin alouittaa vasta aattoiltana niin sais aaton nauttia kotoa ukon kanssa yhdessä.
 
Osaan kuvitella kyllä, että omien jouluperinteiden luominen voi olla osalle hankalaa omien vanhempien tai appivanhempien toimesta...

Meidän omien jouluperinteiden luominen aloitettiin ensimmäisinä yhdessäolo vuosina harjoittelemalla erossaoloa appivanhemmista ;) tai oikeastaan appivanhemmat harjoittelivat erossa oloa rakkaista lapsistaan...

Mun porukat on ymmärtänyt sen, että lapsettomallakin (vielä toistaiseksi ;) ) pariskunnalla saattaa olla halu viettää joulua oman perheen -vaikka vähän pienenkin- kesken. Appivanhempani taas on ollut vahvasti sitä mieltä, että omien pikku lasten tulisi pysytellä koko joulun kotonansa viihdyttämässä vanhempiaan... (katkeruuttako äänensävyssä..)

Kyllä ikävät mulkaisut anopin taholta on tullut monena jouluna, kun olen ilmoittanut meidän joulusuunnitelmista, johon he eivät ole välttämättä joulun ihan jokaisena pyhänä kuuluneet...

Nyt pari viimeistä joulua on mennyt kaikin puolin ihan mukavasti. =)
 
Torstai 27.9

Toivo79...........28................................aloitus kevät 2008
Janis...............30
Kiki80.............27............kp 2/40....................yk 3
Ada..................28...........kp 12/25..................yk 6
Matarena.........29...........kp 18/27................yk 6
Unico...............27...........kp 20/28.................yk 9
Piip..................28...........kp 22/49............syksystä 2006
Kvart över.......28............kp 22/27.................yk 7
Kaa.................28............kp 23/30................yk 2
Kevätesikko....28............kp 23/28-32.............yk 8
Nanna81.........26............kp 24/29-37............yk 10
Sitrus79..........28............kp 24/28-29.........kesästä 2006
Postimestari....29............kp 24/24-27.............yk 5
Pupuvaimo......29............kp 24/29-32.........pari vuotta
Coke...............29............kp 26/24-29............yk 2
Pilvilinna.........28.............kp 43/41-43............yk 1
Tähtisilmä.......27............kp 44/31-33............yk 7
wind...............29............kp 61/36-41.............yk 2
Memmu-80......26............kp 65/29-62......elokuusta 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Siilura (yk 2)
 
Coke: Näinhän se menee. Tuo työ on hyvä syy pysyä kotona, mut kyllä sitä välillä kaipaa äidin herkkujen ääreen. :) Täytyy kattoa sitten jos saata toi pikkunen niin se4n ekana jouluna menis kun ei töissäkään ole niin ;)

 
Toivo: Pray for mercy from puss ... in boots!

:heart: :heart: :heart:

He he, mä en tiedä tällä hetkellä mikä kp mulla on menossa, yritän vältellä kaikkia sen paljastavia tietolähteitä, esim. päivitettyjä listoja... "En näe, en näe, en näe" :D
 
Ada
Juuri niin kuin Coce joulusta tuumaili, yritämme vastata vanhempien vanhentuneeseen ajatukseen siitä, mitä joulun KUULUU olla. Pitäisi vaan murtautua ulos siitä kuviosta.

Mulla ei tietääkseni ole ollut kohdun suulla haavaumia. Voiko sinne edes nähdä?
 
Ada
Unico: :hug: voi kun sä nyt menisit sinne gynelle, niin se osaisi heti sanoa. Mä arvaan, että toivottavasti se on käytössä hiertynyt... mutta en mä tiedä. Mulla on kerran ollut kohdunkaulalla kasvua ja se ei ollut hyvä juttu. Mutta meni operoimalla ohi. Eikä se ilmennyt haavautumina, vaan palleroina...

:LOL: naurattaa noi omat ilmaukset, huomaa etten ole terveydenhoitoalalla.
 
Huomenta kaikille!

Olenkin elänyt vähän hiljaiseloa tämän palstailun osalta, olen kyllä yrittänyt aina käydä lukemassa, mutta itse kirjoittelu on jäänyt vähemmälle...

Omasta tilanteesta sen verran kertoakseni eli hoidot ovat alkaneet...tosin näitä menkkoja tässä nyt kovasti ootellaan, aivan ihmeellistä etteivät ole alkaneet, kun aina ovat olleet niin tarkat 33, viime kierto ainoastaan sen 36 ja nyt vaan ei niitä näy...viimeksi tiistai-aamuna olen negan testannut, onko se nyt predictor vai mikähän merkki se nyt on, joten en tiedä pitääkö yrittää ettiä tarkempia testejä vai mitä, mutta tympäsee kun nyt tämän vuoksi hoitoihin meno viivästyy...

Eli kierron 5, 7 ja 22 päivä pitäis käydä verikokeissa ja sitten heti perään kun nuista tulokset tullut niin aukiolotutkimus, joten jos kaikki olisi mennyt niin kuin normaalisti niin olisin jo hoidoissa kummasti edennyt, mut tää on tätä mun tuuria...

Mut ei auta mikään kun sinnikkäästi oottaa...naistenpoliltakin ovat jo soittaneet aikoja mut on vaan pitäny sanoo et ei vielä ei vielä...ja nyt sitte sovittiin että mää soitan sinnepäin kun kierron eka päivä koittaa...

Ja nyt sitten tietty vielä kun on viikonloppu edessä ja kaverit tulossa lauantaina istuun iltaan niin mietin sen alkomahoolin suhteen kuin pitäis tehdä...kestääkö pälli enään testata, kun pari negaa jo takana...luottas vain niihin ja antas lauantaina mennä...vai vieläkö jaksaa pitää toivonkipinää yllä ja testata...plääh tympeetä!

Mutta kuitenkin oikein mukavaa viikonloppua meille kaikille...on se vaan ihanaa että on perjantai! =)
 
Ada: No kun mä kävin siellä, eikä se osannut sanoa otti papan ja sano laittavansa postia kun vastaus tulee. Myut joku tommonen haavauma siellä oli eikä ollu mihinkään tyypillinen niin ei alkanut lääkitsemään ennen. Kuulemma sellanen haavauma jota tökkäsee niin alkaa vuotamaan. eilinen tulikin sitten hiukan veristä ku sitä sörkittiin kunnolla. :( Nyt tää pelkää ihan hullunan mitä sieltä vois tulla... Ja eikös se oo kun asiasta saa selvän nii termeillä niin hirveesti merkitystä jutellessa :) mä sain varsin hyvin selvän :)
toivo79: Kuulostaa hyvältä ettei venymään ala :D
Tähtisilmä79: Voimia ja onnea matkaan! :hug:
 
Päivää kaikille! Hienoa, että on saatu yksi plussa tällä välillä. En ole juuri ehtinyt käydä edes lukemassa, mutta nyt päätin piipahtaa.

Itsellä oli stressi työtilanteesta. Maanantaina sain kuulla, ettei nykyisessä tyäpaikassa duunit jatkukaan diplomityön jälkeen, koska yksi kahdesta polttoainetoimittajasta on jäänyt pois, mikä tarkoittaa, että työn määräkin on tästä eteenpäin puolet pienempi. Samana iltapäivänä laiton sähköpostia toiseen paikkaan, josta kutsuivat mut haastatteluun keskiviikkona ja sain heti tietää, että halusivat paqlkata mut. Nyt sitten aloitan uuden työn marraskuun alussa. Kaiken lisäksi työ vaikuttaa tosi kiinnostavalta ja haastavalta. Jee, en olisi uskonut, että näin nopeasti selviää. Niin, saa nyt sitten nähdä kuinka tuo lapsiluvun kasvattaminen sopii tähän tilanteeseen, toisaalta ja toisaalta. Ehkäpä katson ainakin siihen, että saan vakinaisen viran, ennekuin aletaan yrittämään.
 
Perjantai 28.9.

Toivo79...........28............kp2/28....................aloitus kevät 2008
Janis...............30
Kiki80.............27............kp 3/40....................yk 3
Ada..................28...........kp13/25..................yk 6
Matarena.........29...........kp 19/27................yk 6
Unico...............27...........kp 21/28.................yk 9
Piip..................28...........kp 23/49............syksystä 2006
Kvart över.......28............kp 23/27.................yk 7
Kaa.................28............kp 24/30................yk 2
Kevätesikko....28............kp 24/28-32.............yk 8
Nanna81.........26............kp 25/29-37............yk 10
Sitrus79..........28............kp 25/28-29.........kesästä 2006
Postimestari....29............kp 25/24-27.............yk 5
Pupuvaimo......29............kp 25/29-32.........pari vuotta
Coke...............29............kp 27/24-29............yk 2
Pilvilinna.........28.............kp 44/41-43............yk 1
Tähtisilmä.......27............kp 45/31-33............yk 7
wind...............29............kp 62/36-41.............yk 2
Memmu-80......26............kp 66/29-62......elokuusta 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Siilura (yk 2)
 
Lauantai 29.9.

Toivo79...........28............kp3/28....................aloitus kevät 2008
Janis...............30
Kiki80.............27............kp 4/40....................yk 3
Ada..................28...........kp14/25..................yk 6
Matarena.........29...........kp 20/27................yk 6
Unico...............27...........kp 22/28.................yk 9
Piip..................28...........kp 24/49............syksystä 2006
Kvart över.......28............kp 24/27.................yk 7
Kaa.................28............kp 25/30................yk 2
Kevätesikko....28............kp 25/28-32.............yk 8
Nanna81.........26............kp 26/29-37............yk 10
Sitrus79..........28............kp 26/28-29.........kesästä 2006
Postimestari....29............kp 26/24-27.............yk 5
Pupuvaimo......29............kp 26/29-32.........pari vuotta
Coke...............29............kp 28/24-29............yk 2
Pilvilinna.........28.............kp 45/41-43............yk 1
Tähtisilmä.......27............kp 46/31-33............yk 7
wind...............29............kp 63/36-41.............yk 2
Memmu-80......26............kp 67/29-62......elokuusta 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Siilura (yk 2)
 

Yhteistyössä