Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Olen käynyt välillä lukaisemassa palstan kuulumisia, täällä mennään välillä niin lujaa ettei tahdo perässä pysyä.
Katarinalle onnea plussasta :flower:
Kiva kun plussannetkin käytte kertoilemassa kuulumisia, tulee aina valon pilkahdus itsellekin.
Hieno ja selkeämpi lista meillä nykyään!
Meillä alkaa kanssa olla edessä tuo tutkimuksiin hakeutuminen kun tulee tässä kuussa vuosi täyteen. Pitäisi muutenkin soitella gynelle kun pähkäilen edelleen tulevan reissun kanssa että pitäisikö tätiä siirtää vai meneekö koko kroppa lopullisesti sekaisin. Toisaalta ei millään viitsisi tädin kanssa hikoilla viikkoa lomalla ja rannallakin olisi lystikkäämpi löhöillä ilman tätiä.
 
Kaa
).( omaa napaa (opin juuri ymmärtämään tuon merkin selityksen! Toivattavasti vaan ymmärsin oikein...):

Itse elän täällä epätietoisuudessa tuon kierron suhteen. Pillereillähän kierto oli se 28 päivää, jonka mukaan nyt elänkin. Mutta mites sitten, kun edellisen kerran pillereiden lopetuksen jälkeen eka kierto oli 24 päivää? Kierto kyllä piteni sitten sen jälkeen todella reilusti. Voisinko odottaa nyt ekan kierron olevan tuo alle 28 päivää? Sen mukaan ovis olis sitten ihan näinä päivinä... hui! Ennen ainakin tuo lima kertoi sen tarkkaan, saa nähdä miten nyt käy.
 
Kiitos juuri päivityksestä!

Mullakin meni tää homma taas niinku tosiaan pitiki...eli tänään on sinne gynelle aika joten eipä sitten mitään papaa etc otetakkaan, ku nuo menkat sit päätti just eilen tulla...jos ois menny sen mukaan miten tähän asti on menny niin ne olis ollu jo loppu, mut tää on tätä mun tuuria...mut juttelemma sit kuite, miten tästä edetään...en vihti aikaa perua kuitenkaan...

Että semmosta tällä kertaa...toivotaan että homma saataisiin etenemään ja jotain tutkimusta rupeaisivat tekemään, mut suap nähä mitä ne meinaa...ehkä se asioista puhuminenkin auttaa tällä hetkellä

=)
 
Jep, ihan on tuurista kiinni, miten kierto menee pillereiden jälkeen. Ei voi tietää etukäteen. Mullekin gyne vaan sanoi, että kierto tulee samanlaiseksi kuin ennen pillereitä, mutta siihen voi mennä aikaa...

Tähtisilmä: On kyllä ärsyttävää, kun ei noista tädin vierailuista voi tietää, että milloin se mahtaa tulla... Tule kertomaan, mitä gyne sanoi. Eli aiotko pyytää jotain tutkimuksia?

Kai tässä pitäisi töihin alkaa, mutta ei vaan viitsisi :| Onneksi huomenna perjantai =)
 
Huomenia! Kiva kuulla Piipi kuulumisia. Huoh, kuulostaa ihanalta tuo sun pyöristyvä masusi ja ne on taianomaisia hetkiä kun pääsee katselemaan pikku räpiköijää ultraan. Alussa varsinkin kun se tuntuu itselle vielä niin epätodelliselta, kun liikkeet ei vielä tunnu ja vastaakaan ei paljon vielä ole, niin sen kuvan näkeminen ikääkuin todistaa itselle, että totta se on. Näin siis ainakin mulla oli, mulla kun ei ollut mitään oireitakaan alkuraskudessa paitsi alituinen väsymys - niin että välillä tuli itselle epäilys, että onko se edes tottakaan...

Meillä oli tytön kanssa elien niin hyvä päivä, että alkoi taas vauvakuume nostamaan lisää päätään - mulle lisää tuommoisia. Huonoina päivinä on sitten toisin - tässä yhdessäkin on kestämistä. Mutta tosiaan se on hienoa kun tyttö alkaa olemaan jo niin iso, että osaa osoittaa tunteitaan kunnolla. Se on aivan käsittämättömän palkitsevaa, kun hakee lasta tarhasta ja sieltä juoksee pieni hapsitukka silmät loistaen ja hymykuopat vilkkuen kädet ojossa halamaan äitiä. Jotenkin siinä ihan sydän pakahtuu...

Täällä on nyt sitten täti kylässä ja inhottavat alavatsan jomotukset. Menkat alkoivat 2 päivää aikaisemmin kuin olin odottanut, siis ovistuntemusten perusteella. Täytyypä pari kiertoa tutkailla onko mulla luteaalivaihe lyhyempi kuin se 14 päivää. Tämän perusteella se olisi 12. No, harmi vaan, ettei vielä pääse tositoimiin enivei. Ehkäpä alkuvuodesta sitten -08. Toivotaan...olishan swe ihan kiva tyttärenkin kannalta, ettei sisaruksilla venyisi ikäero kovin pitkäksi. Vaikka eihän se nyt ole itsestään selvää, että se edes onnistuisi noin vain. :headwall:
 
tähtisilmä79: pääset ainakin purkamaan oloasi ja kuulemaan tietoa.
Mitäs tänne, kauppaan pitäzs lähteä, muuten olossa ei mitään vikaa (paitti hiukan väsyttää, mut jos malttyas lopettaa liikkumisen niin se varmaan auttas)
 
Torstai 16.8.2007

Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30
Matarena........29..............kp 2/28.......................yk 5
Tähtisilmä....27.........kp 2/31-33.............yk 7
Kiki80..............27.............kp 3/?..........................yk 2
Siilura..............27.............kp 4/28.......................yk 2
Unico...............27..............kp 7/28.......................yk 8
Kaa..................28..............kp 11/28.....................yk 1
Sitrus79..........28..............kp 12/28-29.............kesästä 2006
Nanna81.........26..............kp 13/29-37................yk 9
Kvart över......28..............kp 13/28-34.................yk 6
Kevätesikko....28..............kp 15/28-32.................yk 7
wind................29..............kp 19/30-40.................yk 2
Ada..................28..............kp 20/26.......................yk 4
Memmu-80.....26..............kp 23/29-62...........elokuusta 2006
juuri................28..............kp 24/28-32................yk 3
Piip..................28.............kp 28/n.35.............syksystä 2006
Hemuli79........27..............kp 29/?.........................yk1
Enna................29..............kp 34/30-32...............yk 2
Postimestari...29..............kp 35/24-26...............yk 3



Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)
 
Kiki80: Aika on tossa yheltätoista, joten minäpä iltapäivällä tulen sitten kertomaan mikä oli "tuomio" :| olen jo lopettanut vuos sitte lokakuussa pillereitten syönnin, mut siinä sit lähempänä vuoden vaihdetta ruettiin totisemmin "toimiin", mut kuite kohta vuos jo siitä ku ehkäsy lopetettu...tosin ollaan pyritty vielä menemään "tulee jos on tullakseen" meiningillä ja en ole käyttänyt ovistikkuja etc...nyt kuitenki alkaa jo toivo loppua niin ajattelin, että joskohan ne rupeis jotain tutkimuksia tekeen, esim. ovuloinko ollenkaan taikka onko tukoksia...

No se selviää kohta ja palaan asiaan, toivomma parasta, torstai on toivoa täynnä! :heart:

Mutta tosiaan ihan kiva päästä juttelemaan ja purkaan tuntoja ammattilaiselle, ehkä sekin jo itsessään vähä helpottaa! :)

Mukavaa torstaita kaikille!
 
Niin, onnea matkaan munkin puolestani Tähtisilmälle! Oletko itse seurannut omaa kiertoasi, koettanut tunnistaa ovulaation mm. limoista, mitannut lämpöjä tai tunnustellut alavatsan nipistyksiä yms? Kiertosi on kumminkin ollut säännöllinen ja ihan normaalin mittainen. Eikähän se aina tarkoita että jotain olisi vialla, jos ei ole heti tärpännyt, joskus siihen voi mennä yli vuosikin tai enemmänkin, vaikka kaikki onkin ihan kunnossa. Kaveripariskunta yritti 1,5 vuotta, ennen kuin tärppäsi. Eli kyllä se mahdollista on. Tietysti asiat on hyvä tutkia, koska silloin ei ainakaan ole epätietoisuudessa ja jos nyt jotain olisikin, niin ainakin sitten pääsee nopeammin toimimaan sen pohjalta. No, tsemppiä sulle.
 
Olen sitä itsekkin miettinyt, että eihän se aina heti tärppää vaikka kaikki kunnossa olisikin, mutta sitten jos yritän jonkun 1,5-2 vuotta tuloksetta ja huomataan sitten jokin helposti hoidettavissa oleva vika esim. lääkkeillä niin kyllähän se siinä vaiheessa sitten tympäsee, että miksi ei mennyt heti vuoden jälkeen tarkistuttamaan ja sillä hetkellä olisi jo luultavasti vaavi kotona, kun vasta hoidot olisin alottanu...olipas sekavasti selitetty, mut kuite varmaan tajuatte pointin mitä meinasin...

Eli tässä ollaan kuukauden päästä jo 28V joten ei kestäis ottaa enään yhtään enempää sitä omaa ihanaa pienokaista!!!

Mut nyt lähen ja palaan ilmoittamaan... =)
 
Tähtisilmä79: ei ollenkaan sekavasti, mä sain jujusta heti kiinni. Tosin täällä on välillä sellaisia ajatuksi aet jos heti olis tärpännyt niin missä vaiheessa nyt oltas. :ashamed: No meillä tulee vuos yritystä kohta sen jälkeen täyteen kun tulee 28 mittariin, et melkein samoissa jamoissa mennään
 
No niin nyt on gynellä käyty eli...

Uusi aika papaan on 29.8. ja sit siitä tulokset saa kahden viikon sisällä...siitä kuulemma aina aletaan ja kyllähän mää sen arvasinkin ja siksi papa ajan tälle päivälle varasinkin, mut sitten menkat vaan sekotti koko systeemin! :(

Mut kuite maanantaina (lääkäreiden ajat jaetaan) voin soittaa sitten jo valmiiksi lääkärille ajan, joka tulisi sitten tulevat seuraavat menkat huomioon ottaen syyskuun vimppa viikolle...eli sitten alotettaisiin jo jatkotutkimukset, joten aika sutjakkaasti näyttäis etenevän kyllä sitten...nuo hemmetin menkat vaan aina hiastaa ja sekottaa tätä touhua!

On siinä sitten yks mutta vielä, jos haluan syyskuun loppuun lääkäri ajan niin lääkäri tulee olemaan mies ja jos maltan oottaa kuukauden myöhempään eli lokakuun loppuun niin pääsisin naislääkärille...mut miten sitä maltaa oottaa...no pitää "punnita/sulatella" nuita asioita ja miettiä miten tekis...

Onko kellään kokemusta mieslääkäreistä??? Ittee jotenki ahistaa vaan jos mieslääkäri ronklii =)

Mutta ihan kiva oli jutella ja saada asioita eteenpäin...vaikkakin tympäsee ku menkat nakkas taas parin viikon viivytyksen tähän touhuun...
 
Tähtisilmä79: Hyvä kun lähte käyntiin tutkimukset. Mieslääkäreistä ei oo henk koht kokemusta (kun mulle ei oo tehty gynen tutkimusta ties millon viimeksi). Mut mut olen avustanut töissä mies gynejä ja on olleet ihan mukavia, minusta se on ihan persoonasta kiinni miten kohtelee asiakkaita ei niinkään sukupuolesta. Ja tähän taustaan katsottuna mulle ei oo mitenkään väliä kuka siellä ronkkii kunhan sen tekee varovasti, ja sitähän voi toivoa kun sinne menee. Mutta on nais ja miespuolisissa sellaisia kelle en itse menisi. Hiukan sekotin sun pakkaa mut mieti rauhassa mikä itsestä tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta.
 
:eek: mikähän ihme mua oikein vaivaa. On vähän sellainen tunne kuin olisi virtsatietulehdus, mutta mitään pakottavaa tarvetta vessassa ravaamiseen ei kuitenkaan ole eikä kirvele tms. Kuitenkin vessahätä tuntuu olevan normaalia useammin. Mutta se nyt voi johtua ihan tuosta karpalomehustakin, jota ostin ihan varmuuden vuoksi ja kittaan nyt urakalla. :LOL:

Voisikohan tämä olla... ?!? :/
 
Tähtisilmä: Tosi kiva, kun pääset asiassa eteenpäin. Juu, ei tosiaan kannata turhaan odotella niihin tutkimuksiin menoa, vaan menee heti kun vaan pääsee. Menitkö jollekin yksityiselle vai? Mä kävin nyt viimeksi (ekaa kertaa) yksityisellä gynellä. Se oli älyttömän kallista, kun olin sitä ennen käyttänyt YTHS:n palveluita.. Mutta minkäs teet. Mä olen kanssa vieroksunut miesgynejä ja varannut aina rutiinitarkastuksiin ajan naisgynelle. Ei sillä kyllä varmaan loppupeleissä ole väliä, kun se on sitten tuurista kiinni, että sattuuko se lääkäri olemaan sellainen josta tykkää. Mullakin oli nyt se naisgyne aika kylmäkiskoinen... siis ihan ok, mutta ei hirveesti selittänyt esim. mitään, että mitä se oikein aikoo tehdä! Sillä oli ajat myöhässä, niin yritti vaan tietty saada aikataulua kiinni. Että jos haluut aikasemmin ajan, niin mikset menis sille äijälle ;)
 
Mulle voi päivittää kp 2/28. Täti kurvasi paikalle päivän etuajassa. :( Harmistus suuri siitä kumminkin koitui, vaikka yritin siihen jo valmistautua. :'(

No, täytyypä taas vaan koota itsensä kasaan ja ryhtyä uuteen yrityskiertoon avoimin mielin. Joskus se oikea aika vielä koittaa...
 
Kiki80:en mennyt yksityiselle, kun ajattelin eka katsoa miten tämä julkisella puolella toimis ja vaikuttas kovasti olevan nopsaa ja hyvää palvelua tälläkin puolella...tosin menin meidän työterveyshuollon puolelle, että en tiiä vaikuttiko se mitenkään asiaan...

Tämä hoitaja oli nainen jonka luona voin sen papan tehä ja hänkin sano että työtähän tässä tehään, että ei tässä sen kummemmin mitään "ajatella"...ja kovasti kannusti kyllä varaamaan mies lääkärille ajan...
 
matarena voi harmistus sitä tätiä! Olisi saanut pysyä poissa!! :hug: Päivitin tietosi listaan.

Hassua muuten, kun kotikoneelta katson tuota listaa niin sarakkeet on niin suorassa kuin vain mahdollista olla. Ja sitten täällä työpaikan koneella taas mutkittelee miten sattuu. :|
 
Tähtisilmä: Mäkin menen kyllä seuraavan kerran julkiselle, jos sieltä miten saa aikoja. Nyt halusin mahdollisimman pian ja siksi varasin ajan sieltä yksityiseltä. Kyllä ne hinnat on huimia. 15 min ja 120 euroa noin suunnilleen. Kyllä mä varmaan sinuna uskaltautuisin menemään sille miesgynelle, jos saa kuukauden aiemmin ajan! =) Niin, eiköhän ne gynet sen verran noita värkkejä saa katella, että kyllähän se on niille rutiinia, vaikka itselle se on aina tosi jännä paikka. Ainakin mulle, kun oon muutenkin vähän "valkotakkikammoinen". Jo odotushuoneessa aina syke nousee, kun jänskättää niin :eek:

Matarenalle :hug:
 
Matarenalle :hug: .
Tähtisilmä: Kyllä varmaan minäki menisin miesgynelle jos aiemmin sais ajan. Varmaan ne on tottunu katteleen kaikennäkösiä värkkejä =) . Itse asiassa on kerran ollut oikea miesgyne ja kokemus oli ihan hyvä.
Pari kolme vuotta sitten kun jouduin tk:n päivystykseen kovilla vatsakivuilla oli nuori mieslääkäri joka teki alapäätutkimuksen myös. Se ei ollu niin hyvä kokemus kun punasteltiin molemmat vuorotellen ja yhtäaikaa :D .
 
Hei vielä tähtisilmä: Muistin vasta, että kävinhän mäkin pari vuotta sitten YTHS:llä miesgynellä, kun mulla oli vatsakipuja. Siellähän muuten käydää tarkastuksissa yleensä vaa yleislääkärillä ja gynen vastaanotolle pääsi vaan, jos oli jotain erikoista. Se lääkäri oli tosi asiallinen ja mukava eikä siinä sitten kyllä ollut mitään sen kummallisempaa kuin naislääkärillä käynnissäkään. Eli en edes muistanut tuota äsken, joten ei siis ollut mikään "kauhukokemus" tosiaan!
 

Yhteistyössä