Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Heip

Mulla tuli sitten täti yllättäen kylään. Vaikka olihan tuota odoteltukin, mutta olisi saanut olla kokonaan tulematta. Aikasta pitkään meni, 70 päivää. Höh. Olihan tuo pettymys, mutta hyvä, että alkoi ilman lääkekuuria. Jos vaan ei tulis ens kerralla yhtä pitkää kiertoa. Odottavan aika on pitkä :/ Eli jos joku tekee listaa, niin mulle voi laittaa tänään kp 1/? ja yk 2. Tuskin tota 70 nyt voi pitää normina....

Onnea Katarina! Olen kyllä kateellinen sulle, ei voi muuta sanoa.

Nanna: tsemppiä! Koska saat aloittaa ne clomit? Toivottavasti olisi apua.
 
Tiistai 14.8.2007

Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30
Kiki80..............27.............kp 1/?.........................yk 2
Siilura..............27.............kp 2/28......................yk 2
Unico...............27..............kp 5/28.......................yk 8
Kaa..................28..............kp 9/28.......................yk 1
Sitrus79..........28..............kp 10/28-29.............kesästä 2006
Nanna81.........26..............kp 11/29-37................yk 9
Kvart över......28..............kp 11/28-34.................yk 6
Kevätesikko....28..............kp 13/28-32.................yk 7
wind................29..............kp 17/30-40.................yk 2
Ada.................28..............kp 18/26.......................yk 4
Memmu-80......26.............kp 21/29-62...........elokuusta 2006
juuri................28..............kp 22/28-32................yk 3
Piip..................28.............kp 26/n.35.............syksystä 2006
Matarena........29..............kp 27/28......................yk 4
Hemuli79........27..............kp 27/?.........................yk1
Enna................29..............kp 32/30-32...............yk 2
Postimestari...29..............kp 33/24-26...............yk 3
Tähtisilmä...27..........kp 35/31-33...........yk 6


Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)


Huomenta!
Kamala päänsärky,alavatsa jomotus ja väsymys pahenee vain...tai olla täti jo oven takana ja tulla huomenna tai viim.perjantaina kylään!!!
Onnea Katarina-81 vielä kerran:flower:Ihanaa kuulla,et mieskin meni sekaisin onnesta.
Toivottavasti joku muukin täällä tärppäisi pian:D
Plussatuulia kaikille!
 
Kiki: Ilmeisesti olis tarkotus ens kiertoon jo saada alotettua, mutta en ihan varma ole kun on ulkomaan matka just siinä. Pitää kysyä vielä siltä gyneltä sitte mitä mieltä on, kunhan nyt näkee kuinka pitkäksi tämä kierto venyy...
 
hemuli79 ohoh :eek: sinähän olet uurastanut tuon listan kanssa. :) Hieno homma!!! Noin juuri tarkoitin.

nanna81 siskollani diagnoosina myös PCO, mutta nyt myös suloinen 9kk ikäinen tyttö. Tsemppiä ja :hug: sinulle!
 
Nanna81: huh olipas hintaa, nyt täytyy miettiä ;) mut kieltämättä sais sitä ainakin varmuuden. riittääkö nuo 7 yhteen kiertoon?
Kiki80: :hug: Tsemppiä uuteen!
Hemuli79: Tsemppiä ja plussa tuulia sinne!
Tänne, nyt on siten aloitettu säännöllinen puuhastelu, ihan kalenterin kansa sovittiin et joka toinen päivä mennään, saa nyt nähdä miten tässä käy.
 
Juuri: Oliko sinun siskolla käytössä lääkitys vai onnistuko ihan "luomusti"?? Muuttiko hän jotenki ruokavaliota vai elikö ihan normaalisti?
Oon nyt lukenu ja etsiny tietoa niin paljo että ihan alkaa mennä jo sekaste tässä ku joka paikassa eri neuvoja ja ohjeita!

Unico: Mulla kyllä riitti ja jäi vielä ylikkin kun laskeskelin suunnilleen sen ovispäivän ja aloin siinä päivää paria ennen tikuttelemaan.
 
nanna81: Ok. Mut kalliilta tuntuu. ;) ainakin näin alkuun mietin et pitäskö ettiä halvempia ja jos ei natsaa niin sitten kokeilla kalliimilla... No vielä ehtii mieittä asiaa, ei kait niillä kuitenkaan niin hirveän pitkät toimitus ajat ole.
 
Moikka!
kurkkaan keskusteluihinne hiukan... Nanna81: ystävälläni diagnosoitiin myös pco vuoden yrittämisen jälkeen. Hänelle annettiin aluksi jotain diabetes-tyylistä lääkettä (eli jotain ei-hormonaalista) kuuriluonteisesti ja heillä tärppäsi tämän jälkeen heti ja saivat ihanan tytön! Älä kysy, että miten tuo diabeteslääke voi vaikuttaa hedelmällisyyteen... ;) Itse asiassa ystävänikään ei tiedä, mihin teho perustui, mutta kannattaa kysellä lääkäriltä tällaisesta vaihtoehdosta! Nyt he yrittävät pikkukakkosta ja lääkäri oli sanonut, että raskauden jälkeen pco ikäänkuin paranee hetkeksi, jolloin on paremmat mahdollisuudet tulla uudestaankin raskaaksi. Pco on siis vain hidaste raskautumiseen, ei missään nimessä estä sitä kokonaan. Ja on muuten mahdollista, että vain toinen munasarja toimii normaalisti, näin on ollut mm. äidilläni ja meitä on kolme sisarusta silti =)

Ja sitten Katarina-81: onnea plussasta :flower:

Hiukan vielä (.), eli eilen käytiin niskaturvotusultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Pikkuinen siellä liikkui kovasti ja saatiin mukaan ihana ultrakuvakin, jossa näkyy söpöt kasvonpiirteetkin. Huikeaa, kun tyyppi on kuitenkin vasta n. 7 cm :heart:

t. Piipi + pieni 13+4
 
nanna81 ei kyllä onnistunut siskollani ihan luomusti. en ihan tarkkaan tiedä mitä kaikkea tehtiin, mutta loppujen lopuksi lapsi sai alkunsa koeputkihedelmöityksellä sillä myös miehen siittiöpuolella oli jotain ongelmia.
Mutta loppujen lopuksi kaikki hyvin ja vauva terve ja ihana.

En oikein tiedä, missä järjestyksessä nuo tutkimukset etenevät, mutta onko miehesi siittiöt jo tutkittu vai sinut vasta?
 
piipi79: Hienoa kuulla että siellä menee hyvin :)
Taidanpa mennä katteleen noita verkkokauppoja ja hommata niitä ovis testejä ja alkaa läträämään. Vastoin hyviä ajatuksiani, mut kun muutenkin on ruvettu urakalla säätämään niin mikäs tässä sitten enää...
 
Kiitoksia kaikille kannustuksista!!! On todella helpottavaa kuulla että on onnistumisia vaikka tuo pco onki. Lääkäriltä en saanu selvää vastausta kun yritin kysellä että mitkä mahdollisuudet on edes saada lasta ikinä.
Juuri: Minut tutkittiin ensin ja koitetaan nyt pari kiertoa niitä lääkkeitä. Jos ei tulosta niin lähete tarkempiin tutkimuksiin ja hoitoihin tuonne naistentautienpkl:lle. Siellä varmaan sitte joutuu mieski syyniin.

Piipi: Mukavaa lukea hyviä kuulumisia!

Unico: kotitestit.com on toinen ja vissiin halpatestit.fi (?).
 
Heippa Kaikille. Täällä taas parin viikon loman jälkeen. Kiva nähdä, että täällä on taas plussattukin! Muille voimia ja kärsivällisyyttä :). Täti yllätti tulemalla kylään eilen. Oli sitä jo odoteltukin, oli vissiin 40:s kiertopäivä. Nyt alkaa yk 2 ja talo on seuraavat kolme viikkoa täynnä ulkomaan eläviä sukulaisia (oma isäni ja miehen äiti), joten mitään hurjaa menoa ei meillä varmaan pystytä harrastamaan. Täytyy vaan koittaa pysyä rauhallisena :)

Mukavaa tiistaita kaikille!!!
 
Ada
Harmittelut niille, joille täti tuppaantui!

Unico - sä voit soittaa lähiapteekkiin ja pyytää että sulle pakataan valmiiksi tuotteen pussin ja saat ne kassalta. Jos ilmoitat koska tulet jne. niin luulisin sen itse apteekissa työskennelleenä onnistuvan. Sehän on asiakaspalvelukysymys - mikä ei kyllä ole mitään parasta laatua ainakaan täällä suunnalla. Varmasti ne ymmärtää jos selität tilanteen... jos haluavat ymmärtää :whistle: .

Paljon onnea vielä Katarinalle!

Ymmärrän Kiki tunteen, mullekin tuli vähän semmonen olo saisi jo onnistua. Ihmeellinen tämä suru, joka välillä iskee. Kuin ikävöisi jotain rakasta ihmistään jonka jo tuntee... höh höh

Joko Piipiillä on vatsa pyöristynyt =) ?
 
Ada, kyllähän tuo masunseutu on vähän pyöristynyt... Mulla on ollut ihan hillitön turvotus jo monta viikkoa, että oon näyttänyt jo tosi "raskaalta", mut nyt on se turvotus laskenut ja tilalla on vissiin aitoa pientä kumpua. Mutta pientä vielä ;) Sais kasvaa nopeammin, ois ihana esitellä vatsaa oikein kunnolla! Pomo eilen kyl totes, että nyt alkaa raskaus selvästi jo näkymään =)
 
ONNEA Katarina! :flower: :heart: Sustahan voi sanoa että oli ensikertalaisen tuuria... ;) On sulla kyllä ihana mies kun se osaa eläytyä näihin juttuihin!

Mulla on ensi maanantaina alkuraskauden ultra yksityisellä, jänskättää vähän! Tiistaina on sit neuvolassa eka käynti. Masu ei tietty viel oo kasvanu (turvotusta on kyllä illalla), mutta rintsikat on jäämäs pieniksi.

Plussatuulia teille kaikille! +++++++++ Kohta alkaa illat pimetä ja sit on kiva heilutella peittoja illat pitkät! :)
 
Siilura: :hug: Voihan sitä aina hiljaa hissukseen puuhailla ;) illalla peiton alla. ei kai teillä vieraat makkariin tule?
Piipi79: Millon muuten kerroit pomolle raskaudesta? Entä muille? söpöä kun on jo vattaa, tuota odotellessa.
Taimi: tsemiä ultraan ;)
Tänne, mä nyt tilasin sitten ovis testejä, et tää on hurahtanut oikein kunnolla, vaikka niin ajattelin et en mä vielä ala niitä kattelemaan. Täyty nyt vaan toivoa et tilasin suurin piirtein oikeanlaisia ;)
 
Keskiviikko 15.8.2007

Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30
Tähtisilmä....27.........kp 1/31-33.............yk 7
Kiki80..............27.............kp 2/?..........................yk 2
Siilura..............27.............kp 3/28.......................yk 2
Unico...............27..............kp 6/28.......................yk 8
Kaa..................28..............kp 10/28.....................yk 1
Sitrus79..........28..............kp 11/28-29.............kesästä 2006
Nanna81.........26..............kp 12/29-37................yk 9
Kvart över......28..............kp 12/28-34.................yk 6
Kevätesikko....28..............kp 14/28-32.................yk 7
wind................29..............kp 18/30-40.................yk 2
Ada..................28..............kp 19/26.......................yk 4
Memmu-80.....26..............kp 22/29-62...........elokuusta 2006
juuri................28..............kp 23/28-32................yk 3
Piip..................28.............kp 27/n.35.............syksystä 2006
Matarena........29..............kp 28/28......................yk 4
Hemuli79........27..............kp 28/?.........................yk1
Enna................29..............kp 33/30-32...............yk 2
Postimestari...29..............kp 34/24-26...............yk 3



Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)
Katarina81 (yk1)

 
Unico: kerroin pomolle jo vkolla 12 raskaudesta, kun mun työpaikka on pienyritys (alle 10 työntekijää), niin se on aika iso juttu, kun joku jää hetkeksikin pois... Käytiin sillon palavereissa läpi ens vuoden suunnitelmia, niin en kehdannut olla vaan pokkana, et olisin käytettävissä ens talvena ;)

Kavereille ja vanhemmille kerrottiin jo vaikka kuinka aikaisin, kun mä oon tällainen lörppö :whistle:
 
No juu, nyt mut sitten kanssa saa laittaa uudelle kierrolle...kummallisesti heitti nyt pitkäks tämän kierron, tähän asti ollu aina se 32, ainoostaan yhen kerran 31 ja 33...joten mystistä mikä nyt mättäs....varmaan se kun aloin tätä palstaa seuraamaan ja kirjotteleen... :)

Mut ei auta ku uutta yritystä kunhan tästä vuodosta taas vaan selviäisi...

Kaikille oikein paljon tsemppiä!!! :heart:
 

Yhteistyössä