Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Ada
Sori hei, että päivittelin aamulla listaa miten sattuu :whistle: . Olin ilmeisen unessa, koitan päästä rytmiin viikonlopun jäljiltä ;) .

:hug: Harmin paikka, Sitrus ja voimia! Päivitin sut kuitenkin listaan. Vai otetaanko pois?

Sattuuhan niitä Kaa raskautumisia pillereilläkin. Toivotaan, ettei täti parkkeeraa sun valkoiselle puvulle itse hääpäivänä. Jos se päättää tulla. Vai onko sulla valkoinen puku?

Toivotaan Tähtisilmä, että olisi niitä toivottuja nippailuja!!!! Ja mistäs sitä Unicokaan tietää, vaikka jättäisi täti kunnolla tulematta.

Mun henkinen tausta on melko kotikutoinen. Kasteesta ajattelen, että vanhemmat kääntyvät jonkin korkeamman puoleen pyytäen lapselleen varjelusta. Se on musta ihan tärkeää. Uskon että on olemassa jotakin korkeampaa ja henkisempää. Seurakunnan yhteyteen ottamiset yms. ei vakuuta mua oikeastaan. Jos lapseni joskus päättäisi erota kirkosta, kysyisin varmasti perusteluja, mutta olisin vain mielissäni jos hän olisi todella ajatellut asiaa ja päätynyt ratkaisuunsa. Mua vieroksuttaa kaikki tavan takia tehtävä ja urautunut ajattelu, joka ei ole todellista omakohtaista ajattelua vaan menee vaan totutussa putkessa. Avioliitosta ajattelen vähän samaan tapaan. Eli jos kaksi ihmistä t a h t o o elää toistensa kanssa aina, mutta myöntävät, että elämä on mutkaista ja kuoppaista, niin silloin voi pyytää tukea tuolle pyrkimykselleen. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu, mutta avioero on musta sitä, että toinen tai molemmat luopuivat tuosta tahdosta. Rakkaus on tosi romanttista ja suloista, mutta myös kysyy myös lujaa tahtoa.

Ja nyt laskeudun tuolta pilven reunalta vastaamaan vielä yhteen omaan kysymykseeni. Kysyin joku aika sitten, kuinka lyhyt kierto on liian lyhyt. Sain siihen tänään gynellä vastauksen. 21 päivää. Eli meillä ei kenelläkään ole siitä huolta. Oli muuten aika täpäkkä gynetäti, kun yritin kysellä vähän näistä vauvanteko asioista, se laittoi sormet sisälle ja painoi toisella kädellä vatsan päältä ja sanoi "no tässä sulla kohtu ja nämä tässä on munasarjat, että sillä tavalla."

Noniin, tulipa pitkä juttu. Hyvää maanantai iltaa kaikille!
 
Kaa
Ada,
juu, valkoinen mekko pysyy valkoisena. Mutta hääyötä tuskin vietetään perinteisessä mielessä, pari päivää myöhemmin sitten. :D

Oma "henkinen" tausta on kirkkoon kuuluva agnostikko. Eli en usko jumalaan kristillisessä mielessä, mutta uskon siihen, että on olemassa joko yksi tai useampia korkeimpia voimia. Mutta en tiedä mikä tai millainen. Kirkkoon kuulun vain noiden "etuuksien" vuoksi (ristiäiset, kummius, häät, hautajaiset).
 
Komppaan tuossa henkisyysosastossa Kaan linjaa eli kirjoitit tuon juuri niin kuin itsekin ajattelen. Kirkkoseremonoissa on sopivaa juhlallisuutta, joilla saadaan korotettua merkittävät tapahtumat arjesta. Mutta en ihan siltään niele kristinuskoa. Jonkinlainen korkeampi voima on olemassa, oli se sitten kaikkien luonnonlakien summa tai mitä tahansa, niin ei kuitenkaan mikään konkreettinen jumalhahmo.
 
Samoja ajattelen Kaan ja Matarenan kanssa tästä henkisyysasiassa. Varmaan tullaan kastamaan kirkkoon lapsi (mikäli me nyt joskus vielä se lapsi tullaan saamaan) ja saa hän sitte ite päättää kuuluuko vai ei kun on vanhempi.
 
Alkuun tuosta henkisyydestä. Erosin kirkosta muutama vuosi sitten. En ole koskaan tuntenut kristinuskoa omakseni. Mieheni on myös eronnut kirkosta ja emme tule koskaan menemään naimisiin kirkossa (been there - done that :D ) saatikka kastamaan lastamme kirkossa. Lapsi saa sitten itse valita haluaako mennä elämänkatsomustiedon tunneille vaiko uskontotunneille.

Mut mulla olisi yksi kysymys. Olen hieman epävarma kiertoni pituudesta ja nyt on menossa pv. 26. Mieheni on jo kuin tulisilla hiilillä, on ihan varma että olen raskaana ja että vatsanipistykset johtuvat siitä että "vuokralainen asettuu taloksi" :) Toivottavasti se johtuu juuri tuosta, herra kun varmisti 3 x päivässä koko oivisviikon ajan että homma varmasti on näin :LOL:

Oliko joku tavallista herkempi testi joka näytti tuloksen jo 3pv ennen mensuja? Vai muistelenko ihan omiani?
 
Katarina-81 Aconin herkempi testi voi näyttää sekä ilmeisesti myös clearbluen testi. Ainaki paketissa lukee niin :D, tiedä sitte. Toivottavasti on niitä nippailuja!

Kirkkohäitä ei meillekkään tule (sama homma että kerran koitettu :D ). Täällä alkaa pikkuhiljaa täti pakkaileen kamppeitaan ja pääsee harjottelemaan taas =) !
 
Kaa: No nyty pääset sitten toden teolla kuumeilemaan ja ettimään kaikkie muka opireita :D Toivopttavasti ne oikeatkin tulevat pian.
Nanna: olipas sulla gyne ;)
Kiva lukea teidä henkisiä asioita, kun näkee että ne on ajateltu eikä vaan ajella virrassa :)
Katarina-81 Onhan niitä mitkä mainoistavat ;) ne on niitä 10ui testejä. Ihana kun mieskin tuolla tavalla hötkyilee. Meillä toppuutellan, mut kun tietää et on päivä milloin pitäs alkaa ja se et oon testaamassa niin kyllä kyselee jos en mitään sano :)
Täällä: Eedeellen tuhruaa, mutta taidan selvitä pikkuhousun suojalla seiin perjantaille. Tosin mull aon myös vähänkuvottava olo (no joo mut varmaankin paremmin siitä et oon nukkunu koko päivä ja juonut huonosti enkä myöskän syöny ) pitä kauppaan lähteä hakemaan jugurttia niin sit olis mukavampi tehä ruokaa kun alkupalat olis jo syöty :D ja se olis hyvää viileää näi lämpimään :)
 
Ada
Tiistai 7.8.2007

Sitrus79..........28..............kp 3/28-29.............kesästä 2006
Piip..................28..............kp 19/n.35.............syksystä 2006
Memmu-80......26..............kp 14/29-62...........elokuusta 2006
Nanna81.........26..............kp 4/29-37.................yk 9
Unico...............27..............kp 26/28.......................yk 7
Kevätesikko....28..............kp 6/28-32...................yk 7
Tähtisilmä...27...........kp 28/31-33............yk 6
Kvart över......28...............kp 4/28-34.................yk 6
Matarena........29................kp 20/28......................yk 4
Ada.................28................kp 11/26.........................yk 4
Postimestari...29................kp 26/24-26................yk 3
juuri................28................kp 15/28-32................yk 3
Enna................29................kp 25/30-32................yk 2
wind................29................kp 10/30-40..................yk 2
Kiki80..............27................kp 64/?........................yk 1
Katarina81......26......................................................yk 1
Hemuli79........27.................kp 20/?........................yk1
Siilura..............27................kp 32/28......................yk 1
Kaa..................28.................kp 2/28..........................yk 1
Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)

 
Tein sen clearbluen testin ja negatiivista näytti. Olisi pitänyt tehdä se aamuvirtsasta, mutta mies intoili että se pitää tehdä heti. Piti sitä testipuikkoa hyppysissään kuin mikäkin kapellimestari kun mä istuin vessanpöntöllä jännityksestä sekopäisenä :ashamed:

Noh, masussa nipistelee taas ja sain tänään kunnon raivarin + huomasin kuntosalin puntarilla syöpötelleeni itselleni yhden lisäkilon = melko varmasti täti tulossa kylään. Täytyy testailla viikonloppuna uudelleen jos ei mitään tapahdu :)
 
Ada
...oi kuinka myöhä jo on, olen päässyt työnteon makuun pitkän loman jälkeen ja ajantaju on näköjään hämärtynyt. Tulin vielä kurkistamaan tänne ennen nukkumaan menoa.

:hug: Voi harmi Katarina, mutta eihän sitä vielä tiedä kuinka käy :) ! Pidän peukkuja! Ihanaa joka tapauksessa, että sulla on noin innostunut mies siellä.

Kauniita unia kaikille!
 
Harmi Katarina. Mutta tulos voi tosiaan vielä muuttua, jos vielä oli vaikka liian aikaista testata. Eikös sulla ole eka kierto menossa, pillereiden jälkeen? Tunnistitko ovulaation ajankohdan (imeisesti tuosta aiemmasta viestistä päätellen)? Kokeilitko tikuilla vai oliko sulla muuten selvät oireet? Ovulaatiostahan pitäis olla aika lailla vakio n. 14 vrk menkkoihin...

Mä en jaksais odottaa tätä superkiertoani loppuun... Jos gyne oli oikeassa, niin parin viikon päästä vasta alkaisi menkat. Tai siis toivottavasti ei alkaisi :)

Onko kukaan muu tällä helteellä sisätöissä? Eikö pitäis olla joku helleraja, jolloin kaikki laitettais kiinni ja olisi lakisääteinen ylimääräinen vapaa??
 
Kiki80 kannatetaan tuota hellerajaa, meillä täällä sisätöissä on superilmastointi, eikä hellettä huomaa muuta kuin ikkunasta ulos katsomalla - aurinkoistahan siellä näyttäisi olevan.

Juu, kaksi päivää ehti tyttö olemaan loman jälkeen päivähoidossa kunnes jo taas flunssa iski päälle. Että mua ottaa pannuun. Mies jäi nyt kotiin likan kanssa. Vaikka tyttö olikin ihan pirteänä, kuumetta oli ja nuhaa eli ei sitä saisi hoitoon viedä. Voi hemmetti, etteivät ne ryhmän muut vanhemmat yhtä tunnolisesti voi jäädä lasten kanssa kotiin, jos lapset ovat kipeinä, vaan tuovat ne tartuttamaan taudit kaikkiin ryhmän lapsiin! Ja sieltä se on kumminkin todennäköisesti peräisin kun ei kukaan ole lähipiiristä ollut kipeänä... Niin ja aina siellä jonkun lapsen nenä näyttäisi vuotavan kun olen tyttöä tarhasta hakenut...

Nyt tulee sitten lisää oikein valivali-asiaa. Hirmuinen stressi pukka päälle kun pitäisi alkaa tentteihin lukemaan. Missäköhän välissä? Töissä vai? Yölläkö? Tentit olisi nyt vähän pakko saada suoritettua, että voi edes virallisesti hyväksyttää diplomityön aiheen ja itse D-työ alkaa jo kohta olemaan ihan loppumetreillä. Ennen kun saan pakolliset tentit läpi ja sitä kautta D-työn aiheen ensin hyväksytettyä ja sitten itse työn ja vielä lopuksi enää kypsyyskoe ja d-työseminaari, niin ei papereita tule ja niin kauan kun en ole valmistunut, niin porskutan diplomityöntekijän palkalla, joka on ilman muuta huomattavasti pienempi kuin DI:n palkka. Niin, eikä työsopimuskaan ole kuin lokakuun loppun ja dippatyö kyllä valmistuu ajalla melko varmasti. Jos en nyt syksyllä (elokuun loppu - syyskuun alku) saa tenttejä läpi on seuraava mahdollisuus suorittaa osassa vasta tammikuussa. Niin ja miksiköhän juuri nämä kyseiset tentit on jääneet mulla roikkumaan? No tietenkin siksi, kun ne ovat mulle oleet varsin hankalia ja motivaatio on jossain pohjalukemisissa...Huhhuh, kyllä verenpaine tässä alkaa taas aika tavalla nousemaan...

Pahoittelut valittamisesta, jos jaksoit näin pitkälle lukea...
 
Keskiviikko 8.8.2007

Sitrus79..........28..............kp 4/28-29.............kesästä 2006
Piip..................28..............kp 20/n.35.............syksystä 2006
Memmu-80......26..............kp 15/29-62...........elokuusta 2006
Nanna81.........26..............kp 5/29-37.................yk 9
Unico...............27..............kp 27/28.......................yk 7
Kevätesikko....28..............kp 7/28-32...................yk 7
Tähtisilmä...27...........kp 29/31-33............yk 6
Kvart över......28...............kp 5/28-34.................yk 6
Matarena........29................kp 21/28......................yk 4
Ada.................28................kp 12/26.........................yk 4
Postimestari...29................kp 27/24-26................yk 3
juuri................28................kp 16/28-32................yk 3
Enna................29................kp 26/30-32................yk 2
wind................29................kp 11/30-40..................yk 2
Kiki80..............27................kp 65/?........................yk 1
Katarina81......26......................................................yk 1
Hemuli79........27.................kp 21/?........................yk1
Siilura..............27................kp 33/28......................yk 1
Kaa..................28.................kp 3/28..........................yk 1
Pilvilinna.........28.........................................aloitus syksyllä
Toivo79...........28........................................aloitus kevät 2008
Janis................30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk4)


Tervehdys taas!
Nyt sitten on kotiuduttu.Mökillä oli mahtavat ilmat ja en ois halunnu pois viel lähteä,mut pakko mikä pakko!!!

Mä sain nyt mökillä vähän ajatuksiani selvemmiksi ja pääsin tän ns.turhan vauva hössötyksen yli,etten koko ajan jauha samoja juttuja miehelleni,vaan on meillä muutakin puhuttavaa=)

Ihan hyvä et sain mielenrauhan,sillä eihän tästä muuten mitään tule,jos koko ajan stressaan ja mietin vaan vauva-asioita...hitaasti hyvää tulee:LOL:
 
Janis: Hyvä se on välillä valittaa höyryjä pihalle ;)
Hemuli79: Miten sä sen teit? siis sait ton mielen raUhan? mulla se ouutttu ja välillä repii kunnolla ressiä, mut en kyllä hirveesti oo ukolle jauhanut ;) mut aina välillä on puheen aiheena ja näin päivien täyttyessä tulee höpöteltyä enemmän.
 
Unico,ajattelin asian näin,et elämässä täytyy olla muutakin kuin stressi ja murheet...jos koko ajan mietin vain,koska vauva saa alkunsa,ei voi keskittyä mihinkään muuhun.Täytyy elää ja huomata ympärillä olevat muutkin tärkeät asiat.

Mieheni totesi minusta hyvin,kun viimeksi keskustelimme aiheesta,että miksi nyt huolestua,jos vauvaa ei heti kuulu.Pitää antaa asialle aikaa ja sitten jos vauvaa ei kuulu esim.6kk päästä,niin haetaan apua ja hoitoja,jos tarve vaatii!Mihin meillä on niin kiire,että kaikki pitää saada aina nyt/heti?!?Olemme kumpikin nuoria,terveitä ja annamme lapselle mahdollisuuden saada alkunsa,jos vain mahdollista.Mitään tiedostettua vikaa ei kummassakaan pitäisi olla,mistä tarvitsisi olla huolissaan ja miettiä saadaanko me ikinä lasta?!?
Noita asioita siellä luonnon rauhassa mietin ja totesin,ei meillä ole kiire mihinkään.Elämässä on oltava muutakin,kun jatkuva tarve saada jotain toteutettua.Joskus kun ei ajattele niin kamalasti,asiat tapahtuvat itsestään.Tiedän että on helppo tässä sanoa näin,kun olemme vasta aloittaneet vauva touhut,mutta uskon pystyväni tähän.Nyt ainakin tuntuu hyvälle,kun sain selvitettyä ajatukset itseni ja mieheni kanssa!!!

Jopas tuli syvällistä tekstiä:LOL:
 
Ada
Huh huh, tehdään remonttia tällä helteellä ja kamalan pitkiä päiviä! Fyysisesti ihan rikki. Tänään olisi varmaan ovis. Noin laskennallisesti. Harmittaa, että mun täytyy olla tietoinen siitä. Sillä näin raskaan päivän jälkeen pupuilu olisi teeskentelyä. Jospa vielä huomenna ehtisi ja jaksaisi, tai ehkä ne toissapäiväiset sinnittelee... tiedä häntä.

Toivottavasti te muut jaksatte olla aktiivisempia!

Mitenkäs te loppukiertolaiset - saammeko me plussia =) ?
 
Hemuli79: Niinpä niin toivottavasti täälläkin saadaan ajatusmaailma kuntoon. Kuitenkin jo useampi kuukausi yritetty. Nyt on alkanut vaivaamaan ajatukset, jos olis silloin heti tärpännyt niin olis jo iso maha ja pienen tuloa vois valmistella. Tiietään ei pitäs ajatella mut tulee väkisin ajatuksiin ja oikeesti se pudottaa. Toisaalta ettei mitään niin huonoa kuin hyvää, mullaon ulkomaan reissu tiedossa just siinä kun tule evuos yritystä täyteen et sen jälkeen saa sitten alkaa miettimään mitä sitten jos siihenmennessä ei oo pikkusta matkassa (jos on niin pääsee lämpimään ja kuulostelemaan erilaista kulttuuria ja elämän menoa :)) No joo et aika sekavat on mun ajatukset. Nyt alkanut ahdistelemaan ukkoa et sekin alkas ottamaan noita monivitamiineja ja jättäs alkohoilia vähemmälle ;) Ja hei onko tää jo liiallista toisen häiriköintiä? Täällä mystisesti ei oo taasen tuhruja näkynyt ;) nää on näitä mun tuhrujuttuja. Mut toisaalta katotaan kun ilta tulee niin varmaan taas alkaa... no huomenna on taas päviään hommia ettei ehdio kaikkea miettimään ja pähkäämään :) Tää voipi kuulostaa hiukan öö en mä tiiä mut mut mut :LOL: mää vaan selitän ja selitän se on vaan tää loppu kierto kun meinaa jo muka etukäteen alkaa masentamaan... no jos perjantaina ajallaan alkaa niin saapi rauhassa murehtia mut viikonloppuna pitää taas sitten kasata ittensä huoh. no tapahtuu mitä tahan sa niin viikon loppuna pitää kasata ittensä ja olla ns normaali ... mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan... (sorry tää pituus)
 
Unico,oletko käynyt lääkärin juttusilla,kun ei vauvaa vielä kuulu?!?Mulle sano perhesuunnittelun lääkäri,et jos ei yritys tuo tulosta 6kk sisällä pillerien lopetuksesta,voi ja kannattaakin tulla hänen juttusilleen,niin voidaan tarkistaa tilanne!!!

Mukavaa,et sulla on joku asia mitä odottaa ja se jos mikä auttaa aina jaksamaan päivästä toiseen=)
Täytyy aina etsiä/miettiä näitä arjen mukavia hetkiä mitä aina odottaa ja jos se ei ole vauvan odotus,niin varmasti jokin muu asia voi olla yhtä mukava odotuksen aihe ja piristää kummasti mieltä.

Kun mietit tossa,että häiriköitkö ukkoas,kun neuvot sitä terveellisempään elämäntapaan,niin mun mielestä et.Onhan se tärkeää,et kummatkin voi hyvin ja vitamiinien ym.syöminen päivittäin on jo itsessään hyvä asia pidemmälle elämää katsottuna.Ei sen aina tarvitse liittyä lapsentekoon!!!

Oishan se mustakin mahtavaa,jos vauva olis saanu alkunsa nyt.Se muuttaisi monia suunnitelmia,mut aina ei voi tilanteita ennakoida ja on osattava elää sitten niiden mukaisesti!!!Itelläni on kuitenki sellainen tunne,ettei vielä ole meidän lapsen aika vaan saadaan odotella sitä vielä hetki.Olen jotenki tottunut käymään kaiken kantapään kautta ja jos vauva tulisi nyt ekalla yrityksellä,olisi se jotenkin sanoinkuvaamatonta:D

Huomaa,et mökkeily on tehnyt mun ajatuksille hyvää,kun taas tulee tälläistä tekstiä...ette kohta jaksa lukea niitä!!!

 
Hemuli79: En ole, oon kuullu et se on vuosi se raja et sen jälkeen vasta kannattaa mennä. No mulla nyt kaikkea muutakin ;) et enköhän mä jaksa odotella ton matkan jälkeen meen sitten valittamaan oikein urakalla. Vai kysyskö nyt kun menee laittamaan ittensä leikkaus jonoon :) Tosin sitä en tiedä mites käy ton leikkauksen jos oon raskaana, voiko ne tehä sen ihan missä vaiheessa vaan lähinnä ajattelen niitä lääkkeitä. Mut en mä yritystä aatellu lopettaa kun ei koskaan tiiä miten käy. Mut toivon pääseväni myös pian siihen leikkaukseen mut sekin selviää tässä kuussa :) aina joku uus asia mihin on lyhyt aika niin ja väli ajat mietitään vauveleita :LOL:
 
Unicotoi on varmaankin lääkäristä kiinni,et kuinka kauan täytyy odottaa,et pääsee tutkimuksinn ja yksityiselle voi mennä aina,jos siltä tuntuu,mut se tietenki maksaa aikas paljon!!!
Voithan ottaa asian esiin,kun menet ilmottautumaan siihen leikkausjonoon ja varmaankin kannattaa,kun teillä yritys käynnissä.Noi lääkkeet saattavat vaikuttaa sikiöön,jos raskaus on sitten saanut alkunsa.Itse ainakin mainitsisin asian!!!
 
Ada
Unico ja Hemuli - mulle gyne sanoi, että yrittäkää ainakin vuosi ennen tutkimuksia. Olen kuullut samaa monista yhteyksistä.

Hemuli oli tuossa tuumannut, että olisi mahtavaa jos vauva saisi alkunsa nyt ja että se muuttaisi monia suunnitelmia... Olen jotenkin omassa elämässäni huomannut, että heti jos yritän suunnitella asioita liian pitkälle ja tarkasti, alkaa elämä kettuilemaan jollain takapakeilla. Siksi olen myös pitänyt tärkeänä, että pysyn tyytyväisenä elämääni ja työhöni. Mulla on semmoinen olo, että jos sortuisin ajattelemaan vaikka töissä, että "saisi sitten tästäkin kakasta lomaa", niin työnnän raskautumista vaan edemmäs tulevaisuuteen.

Edellä mainittu ei tosin poista sitä, että olisi niin onnellista saada oma vauva syliin. Nyt!

Katselin eilen ystäväni kuukauden ikäistä vauvaa, mutta en viitsinyt ottaa syliin. Viisti niin syvältä, kun me tultiin yhtä aikaa raskaaksi ja... niin toisella on vauva ja toisella ei ole. Mutta semmoista elämä on. Välillä surullista.

Jottei tulisi ihan masentava viestin loppu, niin lisään vielä, että yleensä kuitenkin ihan onnellista =) !
 
Hemuli79: Juuh enköhän mää sen möläytä, kun jo keväällä olin täpinässä yrityksen kanssa et kävin vaihtaas allergia lääkkeet ja pyysin sellaset jos kesällä tärppää niin ei tarvi vaihtaa :) Et varmaan se jossain siellä papereissa on olemassa, jos ne nyt niitä lukee...
Ada: se on totta et jos hirveen tarkkaan suunnittelee niin aina jotain tulee. mut koko ajan on kiva oll ataka taskussa jotain lähitulevaisuudessa (noin 5v) toteutettavaa ;) mä ainakin jaksan paremmin kun onjotain kivaa aina tiedossa... Ja Tuo on kyllä totta kun näkee noita pikkusia niin tuntuu et miksei oo jo itellä...
 

Yhteistyössä