Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Iitukka :heart: kiitos sanoistasi! Kirjoitit tosiaan osuvasti ja kannustavasti. Jäi eilisessä kiireessä sanomatta...

danuli pahoittelut tädistä. Höh. :( toivotaan, että pääset häihin mennessä mukaan tohon mahankasvatuskelkkaan, eikä tarvii sitten vihreänä vieressä kyräillä... Ei ystävän häät ansaitse sellaista tilannetta nääs. ;)

Katinka mistä ostit mulimenit? Paljo makso? Mäki mietin tässä, jos vaikka kokeilis...

Kuppikeskusteluun: Mulla on tosta mooncupista ja lunettesta molemmista pienemmät koot ja hyvin pysyy. Lunette on isompi ja ehkä vähän "liiankin iso", Mooncup istuu mulle paremmin. Jos on runsas vuoto, niin sit mooncup voi olla vähän pieni ja sitä joutuu usein tyhjentää. Mulla se kuitenkin kestää aina koko päivän pahimpinakin päivinä.

Ja tosiaan, kupin hankinta (tai oikeastaan kolmen) ei ole edesauttanut raskautumista. Eikä lomamatkan varaaminenkaan, vaikka ajankohta päätettiin jo 11 kk ennen matkaa. Nyt matka on jo melkein 2 kk takanapäin. :/

Ja kellä ei vielä kuppia oo, niin komppaan Hlemmurin mainospuhetta kympillä!

Alkuperäinen kirjoittaja Myrtle:
Jos tää on hammastahnasta kiinni, niin sit antaa olla.
:LOL: :LOL: :LOL: BUHAHAHAHAA Niinpä!

Agaetis jos sä tunnet oviksen ja se tulee säännöllisesti niin musta ei sit kannata kyl ruveta tikuttelemaan... Turhaa stressiä. Mä seuraan lämpöjä ja tikutan, koska O voi olla koska vaan välillä kp 17-28. :/

Sharona Tsemppiä työpaikan valintaan! :flower: Työpaikan vaihto vaatii aina tiettyä rohkeutta, mutta voi tuoda tullessaan paljon hyvääkin. Muista että isossa talossa on myös ison talon edut (nimim. ite 12 hengen työpaikassa)

Salome jättionnittelut hyvin sujuneesta raskaudesta ja siitä parhaasta mahdollisesta palkinnosta! :heart: Muistan kun plussasit, tuntuu, että se olis ihan vasta. :D Täältä tullaan vielä!

Tervetuloa Ritu! :flower:

Ja vielä ON: olin just kellon ympäri töissä, tullakseni 10 tunniksi kotiin vain palatakseni takasin töihin. Oi äitiysloma (ja elämä ) missä olet? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
Ja tosiaan, kupin hankinta (tai oikeastaan kolmen) ei ole edesauttanut raskautumista.
Jaa millä ihmeellä kupin pitäisi raskaaksi tuloa edesauttaa?
:LOL: Kyllä mä ainakin kuppia käytän ihan vaan kuukautissuojana enkä raskautumisen poppakonstina. :D
 
Salome :flower: Onnea pojasta!! :heart:

Tervetuloa Ritu !


Clado hehhee, sun työelämä kuulostaa kovin tutulta! :)

Mä oon aina ollu töissä vaan jättikokoisissa yrityksissä, ja en kyllä tiedä onko ne edut sen arvoisia, että on vaan "pää" muiden seassa. Meillä lasketaan ennusteita tuleville vuosille, eli montako työntekijää tarvitaan = head count = pääluku.
Jos joku tekee töitä esim. 32h/vko, se on 0.8 päätä. :D
Kivaa olla vaan numero. :LOL:
Sain perjantaina kaiken lisäksi tietää, että mulla on uusi pomo. Portugalilainen nainen, joka onkin ainoa ihminen jonka kanssa en tule ollenkaan toimeen, ja olen myöskin kuullut sen entisiltä alaisilta kuinka ne on lähteneet töistä kotiin kyyneleet silmissä ja itkeneet sitten kotona koko illan. Se nainen on henkisen pahoinpitelyn mestari.

Niin joo, ja kai se pitäis tulla valituksi siihen toiseen työpaikkaan ensin ennen kuin alkaa valintoja tekemään. :D

Mulla on taas hormonit ihan sekaisin, ensinnäkin alavatsan nippailuja ollut jo kp10 lähtien, ja eilen itkin ihan kaikesta, näin tv:stä aamulla kun vauva syntyi, itkin, sitten kuoli jonkun koira, itkin, sitten illalla katsottiin sinkkuelämää leffaa, ja itkin kolmesti. :D
Normaalia!


:LOL:
 
Tiistai 12.1.2010

[/url]

Katinka-82.........27.......kp 3/35-42.........................yk 7
Myrtle.................27.......kp 3/28-29.........................yk 2 (lps jlk)
danuli79.............30.......kp 4/25-32.........................yk 11
Agaetis...............29.......kp 4/27-31.........................yk 3
Sintti -79............30........kp 5/26-30.........................yk 5
Kaapo80.............29.......kp 6/25-37.........................yk 9
Manuliina.......................kp 7/25-31.........................yk 5
Iitukka80...........30........kp 11/28.............................yk 1
Opal.................. 29.......kp 11/29-41........................yk 6
Sharona.............29........kp 13/28-34.......................1v5kk
Cladoceran........29........kp 15/33-38........................yk 11
Ritu82................27........kp 14/28-32....................... yk 1
Joyan.................29........kp 16/28-33....................... yk 6
OddMolly.......................kp 27/25-29.........................yk 2
Hlemmur............27........kp 76/26-35........................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..





Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09

 
P.S Huomenna mulla on eka lääkärikäynti, ja tietenkin se on aamupäivällä, ja luin netistä, että 2-12h ennen sitä testiä täytyy pupuilla. Sanoin sitten miehelle, että keskiviikko-aamuna on pupuiltava ennen töihin menoa, se alkoi nauraa ja kysy onko tarkkaa kellonaikaa antaa :D
Ihana asenne sillä!

Mua vähän nolottaa mennä sinne ronkittavaksi, kun just on pupuillu, ja tiettykin se lääkäri sen tietää.. :D
 
Tervetuloa kuumeilemaan joukkoomme Ritu! Toivotaan lyhyttä visiitti tällä puolella ;)

Pitäsköhän munkin harkita tota kuppia? Kun täällä on ollut niin positiivisia kannattajia ;) Tosin mun menkat on nykyään, kuten nytkin, tosi hassut, muutama päivä vuotaa kunnolla, ja sit tiputtelee niin et yhteensä ne kestää sen viikon, mälsää :$

Sharona hassuu sun hormonit :) Oisko ovis lähestymässä?

Agaetis on kans sitä mieltä et sun ei välttämättä kandee ovista tikutella, jos on säännöllinen kierto ja bongaat oviksen muutenkin, aiheuttaa toi tikuttelu vaan turhaa stressiä. Ite tikutan, kun on ollut epäsäännöllisiä noi kierrot. vaik nykyään ton oviksen kyl suht hyvin bongaan ilman testejä, mut viimekskin oli "pakko" tehä testi, ku rupes olee ovis oireita, mut viikkoa aiemmin ku yleensä, niin sit testillä varmistin et oonhan mä oikeessa, enkä vaan kuvittele :whistle:
 
Ostin ne mulimet ihan tosta paikallisesta luontaistuotekaupasta, maksoi vähän yli 20 ?. Annostuksesta en vaan nyt oikein tiedä kun pullossa oli se 15-20 tippaa 4xpäivässä, mut en mie näin työpäivinä viitti pulloo lähtee roudaamaan töihin. Ja eikös sen niksauttajan ohje ollu 40 tippaa päivässä. Hiukan vaikeeta. Oon nyt ottanu noin 20 tippaa 2-3xpäivässä, en tiedä pitäisikö annosta nostaa. Vai liekö lumelääkettä koko hommeli...
 
Hlemmur ajatus olikin, että jos investoi johonkin, jota ei voi hyödyntää raskaana ollessa, kuten kuukuppiin, lomamatkaan, häihin tms, niin auttaisko? Ei ole meikällä auttanut.

Sharona plää, mikä pomo tulossa! :/ Toivotaan, että sulle tarjoutuu mahikset siellä toisessa paikassa ja pääset valitsemaan. Kun tosiaan taitaa olla niin, että täytyy kai ensin päästä haastiksesta eteenpäin... ja tuo pieni itkuisuushan on jo niiiiin tiedätkyllämitä. Valmistautumista tulevaan?? :LOL:

Ja toi pupuilusta lääkäriin tosiaan ei kuulosta kovin kivalta. Ihme hoitorumba teillä siellä! toivotaan, että jotain selviää, kun tuollaista joutuu... Tsemppiä! ja mukavaa aamujumppaa. :D

ja danuli kuppi on tollaseen tiputteluunki ihan paras! Se käy tosiaan sekä runsaaseen, että niukkaan vuotoon ihan samanlaisesti. Suosittelen! b:)d

Hitsinpihkura että väsyttää ja on vasta tiistai! Pirulainen... Meinaatteko muuten ottaa sikapiikkiä? Meillä täällä olis tänään rokotusmahis ja aateltiin miehen kanssa suorittaa kansalaisvelvollisuus ja mennä piikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katinka-82:
Ostin ne mulimet ihan tosta paikallisesta luontaistuotekaupasta, maksoi vähän yli 20 ?. Annostuksesta en vaan nyt oikein tiedä kun pullossa oli se 15-20 tippaa 4xpäivässä, mut en mie näin työpäivinä viitti pulloo lähtee roudaamaan töihin. Ja eikös sen niksauttajan ohje ollu 40 tippaa päivässä. Hiukan vaikeeta. Oon nyt ottanu noin 20 tippaa 2-3xpäivässä, en tiedä pitäisikö annosta nostaa. Vai liekö lumelääkettä koko hommeli...
Mä oon päättänyt, että vedän niksautus-Heikin ohjeilla: Iltaisin, ennen nukkumaanmenoa 40 tippaa puoleen lasilliseen vettä, annetaan seistä hetki, ei sekoiteta, nautitaan. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
Katinka vedetäänkö se sellasenaan vai sekotetaanko johonki? Tyyliin ruokaan tai mehuun? Onks pahaa? :whistle:
Tuossa ylempänä jo tulikin vastaus, että veteen tiputellaan, ei sekoiteta. Ei se maistu oikein millekään, lievästi ehkä alkoholille, mutta voi myös olla mun mielikuvitusta :D

Muoks. sikapiikistä, en ota. En oo koskaan ottanu mitään influenssa-rokotuksia, ja kaikki kollegat jotka on, onkin olleet flunssapotilaita suurimman osan vuodesta :D En tiedä onko sillä oikeasti mitään tekemistä sen rokotteen kanssa, mutta en koskaan aikaisemminkaan ole ottanut, niin en ota nytkään. Ja tosiaan, esim. Hollannissa kuolee vuosittain n.2000 ihmistä ihan tavalliseen A-influenssaan, ja sikaflunssa on tähän mennessä kaatanut vissiin 200 ihmistä, että silleen. Tuo mediamylläkkä vaan on tehnyt tehtävänsä. :|

Muoks. Tarkistin tilanteen ja täällä onkin kuolleita yhteensä 36 joista kaikki kuolleet jo ennestään vakavasti sairaina.
 
Hlemmur Tosiaan ei sillä kuukupilla mitään todellista raskautumisvaikutuksia haeta vaan juuri sitä, että kun johonkin panostaa, niin sitten sitä ei tarvi. Esim. kesällä/alkusyksystä mulla oli pahoja migreenikohtauksia ennen menkkoja, niin en viitsinyt mennä ostaa kalliita migreenilääkkeitä, kun ajattelin, että jos nyt ostan, niin sitten tulen raskaaksi enkä niitä voi käyttää. No ostin, mutta en tullut raskaaksi, mutta eipähän ole taas ollut aikoihin migreeniä...

Minä aion mennä ottaa sikipiikin, jos sitä joskus minullekin tarjotaan. Olen ottanut useamman kerran kausi-influenssarokotteen ja olen ollut siihen tyytyväinen. Ei ole siis influenssaa ollut vuosiin, onneksi.

 
Tuota kuukuppia minäkin olen harkinnut. Ärsyttää hiostavat suojat. Saako niitä siis ihan apteekista vai netistä vain?

Odottelin menkkoja alkavaksi jo eilen. Vapaapäivänä olis ollu niin paljon helpompi kärsiä kotona. Nyt pitää taas töissä ravata vessassa jatkuvalla syötöllä tarkastamassa tilanne. Tuntuu kyllä mahassa just siltä, ettei meille vauvaa saatu alulle tässäkään kierrossa.
 
Tohon kuppiin, mä kannatan :) Ja varsinkin sillon kun ei oo varma alkaako tänään vai joku muu päivä vai ei ollenkaan niin töissä saa mielenrauhan kun tietää ettei tulosta nää ennen kun tyhjentää eli kotona :D auttaa ainakin osittain samaan ajatukset pois asiasta (kunnes on kotona ja tuska päällä tietää)

Plussa tuulia!
 
Laskin tässä juuri että VOI P*****E jos täti tulee torstaina kylään!!! Olen niin varman päällä pelannut ja venytin teroluttien aloittamista hullun kauan aikaa, ettei varmasti täti tulisi lääkärin labran loman aikana kylään. No eipä tullut, vaan loma meni jo ohi. Mutta nyt huomasin, että se labra on auki vain ti-pe. Ja mun pitää mennä sinne kp 3-5 välillä. Jos siis täti tulee torstaina, niin nuo kp 3-5 osuu välille la-su-ma. Ja silloinhan tämä homma kusee taas ihan kokonaan! :kieh: :kieh:

Kyllä ahdistaa taas. Viimeinen tero meni tänään kurkusta alas, ja viimeksi täti tuli seuraavana päivänä viimeisestä terosta. Tulispä tälläkin kertaa, niin sitten kp 3 osuis perjaintaille ja se labra ois auki...

Joten pliis nyt kaikki pistää peukut pystyyn ettei mun ovikelloa soittele mikään täti torstaina! :attn:
 
Kiva että saa liittyä joukkoon =)

Täällä elellään kierron keskivaihetta, niin jänskättää pelkästään jo peittojen heiluttelun ajoittaminen oikeisiin päiviin... Voikohan sitä liian usein puuhastella? Pelkään et ovis menee ohi, jos ei joka päivä pupuile.... Ei siis oikeen mitään hajua sen ajankohdasta/ylipäänsä että toimiiko tämä järjestelmä :kieh:

Heh, kyllä mahtaa olla jännää tätiä odotellessa, kun jo tässäkin vaiheessa tohkeissaan :D

Plussatuulia kaikille!
 
Hlemmur aika hankalaa kun joutuu elelee labran aukiolojen mukaan, ja siis toivoen et se ois auki kun on oikee kp meneillään. Peukut on täälläkin pystyssä et täti tajuis tulla just oikeena päivänä! :wave:

Joyan mulla tulee niihen fertestin ovisteihin lähes aina plussa siten että ne viivat on samanvärisii, eli testi ei oo kontrollia vahvempi, jos testaan viel seuraavana aamuna, mitä ei suositella ;) , nii sillo testiviiva on kontrollia vahvempi, mut se kai niin riippuu siitä miten sitä hormonia vapautuu. Yhessä kierros mul oli niin et olkoon vaikka su iltana saatu heikko plussa (testiviiva lähes kontrollin värinen), seuraavana aamuna molemmat viivat samanvärisii, ja sit sitä seuraavana aamuna testiviiva kontrollia vahvempija sitä seuraavana aamuna selvä nega. Mut en tiedä onko toikaan tiedä kauheen normaalia et toi hormonitaso pysyy noin kauan korkeella.

Mä oon jo saanu sikapiikin töitten puolesta, oon suositellu sitä miehellekkin, kun hänkin saa sen kohta töissä.

Ritu peittojen heiluttelua max joka toinen päivä, sellasen ohjeen oon joltain gyneltä saanu, ja toinen gyne sano et joka kolmas päivä. Mut ite aiotaan nyt tässä kierrossa yrittää tota joka toinen päivä sen viikon aikana ku ovis on, ja jos ei oo oviksesta ihan varmaa tietoo, niin varmaan toi joka kolmas, joka toinen päivä peittojen heiluttelee on ihan hyvä ja riittävä :) Tsemppiä yritykseen!
 
Joyan kuulostaa aika normaaleilta ensi kokeiluilta kuukupin kanssa. Jos jokainen luovuttaisi alkuhankaluuksien takia, kukaan meistä ei käyttäisi kuppia. Koska se oikeasti on aluksi hankala. Ja jos kuppi tuntuu, se on laitettu väärin tai antenni on väärän pituinen (sitähän kannattaa lyhentää ) . Sitten kun sen oppii käyttämään niin sen paikalleen laittaminen ja poistaminen ei ole sen vaikeampaa kuin tampoonin. Poistaminen on itse asiassa helpompaa - tampoonin poistohan on kivuliasta jos on ollut niukka vuoto ja tampooni jäänyt puolikuivaksi. Kuukupin poisto (opettelun jälkeen) ei satu yhtään vaikka ei olisi tullut tippaakaan vuotoa.
 
Keskiviikko 13.1.2010

[/url]

Myrtle.................27.......kp 4/28-29.........................yk 2 (lps jlk)
Katinka-82.........27.......kp 5/35-42.........................yk 7
danuli79.............30.......kp 5/25-32.........................yk 11
Agaetis...............29.......kp 5/27-31.........................yk 3
Sintti -79............30........kp 6/26-30.........................yk 5
Kaapo80.............29.......kp 7/25-37.........................yk 9
Manuliina.......................kp 8/25-31.........................yk 5
Iitukka80...........30........kp 12/28.............................yk 1
Opal.................. 29.......kp 12/29-41........................yk 6
Sharona.............29........kp 14/28-34.......................1v5kk
Ritu82................27........kp 15/28-32....................... yk 1
Cladoceran........29........kp 16/33-38........................yk 11
Joyan.................29........kp 17/28-33....................... yk 6
OddMolly.......................kp 28/25-29.........................yk 2
Hlemmur............27........kp 77/26-35........................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..





Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09

 
Katinka Korjattu!

Hlemmur Tsemppiä sinne, on varmaan tosi kurjaa noin pitkän kierron jälkeen jos sattuiskin se labra olemaan kiinni. Mutta on mullakin nyt kahdesti käynyt niin, että ovat käskeneet sinne tiettynä kp:nä mutta se onkin ollut sunnuntai, ei se ole estänyt mitään, olen mennyt sitten heti seuraavana arkipäivänä. Toivottavasti kuitenkin ehtisit ajoissa!

).( Täällä on nyt aviolliset velvollisuudet hoidettu :heart: klo.12 on se lääkäri, ja mua vähän jänskättää. Aion pyytää sitä myös ultraamaan, jotta nähdään onko siellä mitään tapahtumassa. Ensimmäistä kertaa tosin tunsin tänäaamuna "piston" tuolla oikean munasarjan kohdalla, oliskohan ollut itse The big O :D

Mua vähän kyllä ihmetyttää sellainen asia, että yleensä mulla on tuntemuksia ainoastaan oikealla puolella eikä lainkaan vasemmalla.... Mistähän moinen johtuu?
 
Juu se kupin poisottaminen onkin ollut se haastavin touhu. minulla kuppi hilautuu tosi ylös, eli antennista joutuu vetämään kuppia alas päin, jotta ylettyy kupin alareunaan ja voi päästää paineet kupista. Muistithan sen tehdä? Kuppi meinaan pysyy paikoillaan alipaineen avulla ja kupin alareunasta puristamalla se "vapautuu". Nyt viiden päivän kokemuksella voin sanoa, että poistaminen onnistuu koko ajan helpommin ja se ei satu enää, tuntuu vain vähän inhottavalta.

Minä mietin tuota erityisen lyhyttä viime kiertoa. Äitini on kertonut, että hänen odottaessaan esikoistaan hän ei tiennyt moneen kuukauteen olevansa raskaana, kun menkat oli tullut normaalista. Kiloja vain tuli 10 lisää.

Olen ehkä hiukan katkera, kun äitini on kertonut myös sen, että hän tuli ehkä jopa liiankin helposti raskaaksi (en tiedä oliko tarkoituksella vai vahingossa, sillä naimisiin he ovat menneet vasta sen jälkeen kun äitini on ollut raskaana). Miksen minäkin voi...? Toisaalta isäni on syntynyt vanhemmillee melko myöhään, isoäitini on ollut silloin 40-vuotias. Sisaruksia isälläni ei ole. voiko lapsettomuus olla periytyvää? Joo on ehkä tyhmä kysymys, sillä jos ei saa lapsia, niin ei voi omaa perimäänsäkään jatkaa...

Tällaisia aamupohdintoja Kaapolla tänään. Fiilikset on ihan hyvät, en viitsinyt alkaa tikuttelemaan tätä kiertoa, kun en halua, että yrittäminen hallitsee lomaa (joka on jo ihan kohta!!!) B) B)
 

Yhteistyössä