Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Hellou :wave:

Clado hehee, aikamoinen kato joo, oikein pettymys, kun ajattelin, että olis paljon luettavaa, kun en koko päivänä ehtiny kurkkimaan tänne.

Mulla oli eilen kiireinen päivä, kun ensin tein piparkakkutaikinan jääkaappiin odottelemaan seuraavaa päivää, sitten leivoin täytekakun töihin ryhmälle, ja sitten tein illalliseksi kanapiirakan. :D Välillä yritin vääntää sokerimassaa kotikeinoin koristeita varten, mutta joo, harjoitukset jatkukoon!

Tänään menen jopa töihin, alkaa tylsistyttää tämä kotona hengailu vaikka olenkin kyllä tehnyt aika ahkerasti myös töitä täältä käsin. =)

VIIKKO enää tuloksiin! Ou jee! :heart:

Clado ehkä se sun ovisplussa tulee näin viikonloppuna, että teillä on oikein tuplasti aikaa harjoitella :D
 
Mä en kestä tätä syysväsymystä! Tulis jo lunta niin näkis päivänvaloaki joskus. Aamulla töihin lähtiessä on pimeä, eikä asianlaita muutu päivän aikana miksikään. Huoh. Pihaki on jatkuvan sateen takia ihan kuralla. Mua niin väsyttää tää jatkuva sade ja pimeys. Mä oon normaalisti illanvirkku, mutta nyt olen ollu kympin jälkeen sängyssä monena iltana.

Tänään ois yhet synttärikinkerit ja mietin et uskallanko lähteä hiukan juhlimaan. Takaraivossa kuitenkin kummittelee, että aina on pieni mahdollisuus, että olis raskaana. Jotenkin en kyllä usko sitä, kun ei ole minkäänlaisia tuntemuksia. En oo pitkän aikaan käyny missään, niin ois kiva mennä, mutta mutta... Saa nähdä nyt. Ja sitä taloa päästään sunnuntaina kattomaan. Ollaan valmistauduttu ukon kans oleen siellä ekana paikalla ja tekeen nopeasti tarjous, jos se talo on kunnossa ja tontti kiva.
 
Täällä on yritetty tehdä töitä ja on ollut pikkujoulua ja tietenkin sitä khh:n remppaa. Siellä on nyt uudet kaadot tehtynä ja kuivuminen kestää ennakoitua pidempään, joten ei saada laattoja lattiaan kuin vasta joskus ensi viikolla.

Täällä sentään tuli hiukan valoa elämään, kun eilen satoi lunta muutaman sentin. Toivottavasti saatte sitä sinnekin, missä sinä OddMolly majailet. Itse olen vähän kahden vaiheilla tuosta lumesta tällä hetkellä: toisaalta se tuo ihanan jouluisen tunnelman, mutta toisaalta se kyllä harmittaa kun ei nyt taaskaan päässyt retkiluistelemaan. Tai pitää katsoa jaksaisiko sitä lähteä kauemmaksi, taitaa noita lumettomia jäitä ja retkiäkin nyt tänä viikonloppuna olla tässä maassa vielä jonkin verran.

Jos siirtäisikin kuumeilun sille luistelurintamalle, niin helpottaisikohan se onnistumista tässä toisessa projektissa? Kuka tietää... :)

Kaapolle :hug: ja Cladolle tsemppiä oviksen metsästykseen. Hyvä että jaksatte pupuilla usein.

Ja tosi hieno kakku Sharona! Taidat olla tavan ikiliikkuja sinäkin kun et sairaanakaan malta pysyä aloillasi. =)
 
Sharona taitaakin olla oikea pirttihirmu, kun noin paljon ehdit/jaksat keittiössä viettää aikaa. :LOL: Älyttömän hieno kakku! :D

Mä oon kyllä niin surkea, kun ei nuo keittiöhommat oikeen ees kiinnosta... Yleensä kun jotain teen niin kyllä siitä ihan syötävää tulee, mutta ei se kokkailu niin kivaa oo, että sitä joka päivä tekis. Musta taitaa tulla aika huono äiti, kun lapset saa vaan spagetti bolognesea joka päivä. :LOL:

Tänne satoi lunta yöllä! :D Ihan mahtavaa! Olin aamulla tuplapitkään koirienkin kanssa ulkona heittelemässä lumipalloja ja nauttimassa, kun tuo kuitenkin taitaa tässä päivällä sulaa pois. Ihanan valoisaa!

Ja mielikin on valoisa, kun aamu alkoi pupuilulla ;) On nimittäin ollut tällä viikolla lämmöt 36,3-36,4 ja tänään 36,2... vois siis olla ovista edeltävä lämpödippi? => miehen kaatoon (tai siis herättelyyn) siis :p Nyt on kuppi taas lukinnut simpat paikalleen :LOL:

Tsemppiä Sharonalle tulosten odotteluun. Odottava aika on tosiaan pitkä. Toivotaan, ettei mitään pahoja tuu...

Katinka tuo retkiluistelu on muakin kiinnostanut jo monta vuotta, mutta täällä lounais-Suomessa ei oo kyllä tietoakaan jäistä ja tosiaan on harmi, että tuo lumeton jääpeitteinen aika on niin älyttömän lyhyt. Työkaveri, jolla on luistimet, pääsi viime vuonna kerran luistelemaan luonnonjäälle ja sitten tänne kyllä aurattiin luonnonjäälle rata, jossa pystyi luikkaamaan. Mä kävin siellä ihan peruskaunoluistimilla.

Mukavaa (ja toivottavasti lumista) perjantaita kaikille!
 
Danuli milloin aiot testata?

Mä ajattelin alunperin testata lauantaina, mutta nyt on fiilis, että ehkä ensi keskiviikkona, jos ei oo tätiä vielä silloin saapunut.

Mulla on nyt fiilikset muuttuneet. Olen jotenkin varma etten ole raskaana. Mietin jo minne seuraava ovis osuu...
 
Täällä taas kerran kurkkimassa teitä. On se niin jännä, kuinka sitä vieläki elää tämän pinon mukana myös. Aina ihan täpinöissä lukemassa ja jännäämässä muiden mukana :) Eihän haittaa? :D

Oli pakko kommentoida kun katsoit tuota Sharonan leipomaa kakkua. Aivan ihanan suloinen! :heart: :heart: :heart:

Toivottavasti joulun taika tuo tänne pinoon oikein valtavasti plussia ja hyviä uutisia! Sydämeni pohjasta toivon tänne +++++++++++++++ :whistle:

Delfis ja Vili Vilkas
41+3 :xmas:
 
Mitä delfis? Oot jo ihan yliajalla, koitahan nyt poksahtaa jo! Varmaan jo aika tuskainen olo?

Ja ei todellakaan haittaa! On vaan ihana, kun ihmiset muistaa vielä plussauksen jälkeenkin kurkistella.

Ja kaapo, eikö ookin ihme homma miten fiilikset vaihtuu ihan sekunnissa? Mä oon ottanut sen linjan jo monta kiertoa sitten, että en testaa ennenku on dpo16-17, enkä oo vielä sellaisia nähnyt, aina on täti tullut. Toivotaan, että sinä näet ja täti tajuaa pysyä poissa!

JEE! Kohta alkaa viikonloppu! B) Aion vihdoin laittaa joulukoristeet kotona esille. :xmas:
 
Sharona aivan ihana kakku! :heart: Mä oon keittiös aika tumpelo, tollanen ei ikinä onnistus multa.

Kaapo aattelin alunperin ens ma tai ti testata, mut nyt on jotenkin sellanen malttamaton olo, ja haluis ees joskus päästä testaa, ku aina täti kerkee ennen mua :/ Joten aattelin ehkä aamulla testata, tosin ei oo mitään herkkiä testejä, ja negaa täs oottelen, mut sais ees testata...Vähän on kyl ollu koko päivän sellanen olo et täti on tulossa kylään...Jännä kyl miten nuo mielialat heittelee, nyt mulla on pikkusen positiviinen olo, tiedän kyl et turhaan, kun alkuviikosta olin ihan masiksessa, niin ne vaan vaihtelee ;) Tosin samalla laskeskelen täs jo mihin seuraava ovis osuu, ja se taitaa olla uudenvuoden paikkeilla :whistle:

Clado, jospa se ovis jo kolkuttelee :) ainakin ootte treenannu kyl ahkerasti (ihan kateeks vetää).

Mukavaa viikonloppua kaikille, lumista sellaista! Ite tosin olen viikonlopun töissä.
 
Voih, täällä ei mitään lunta ole ollenkaan :( Sataa vaan vettä kesästä talveen. Ugh.

Clado aamu-pupuilut on kivoja :D Toivottavasti teille nyt harjoitukset tuo palkkion! :heart:
Mä aloin tänään miettimään tuota endoa, että voi perhana. Mulla on nyt parin kierron aikana ollut sellaista virtarakontulehdukseen viittaavaa kipua ja nyt menin lukemaan, että endo voi sellaista aiheuttaa. :headwall:
Toivottavasti ei olis kuitenkaan, sehän vasta oliskin, jos olis sekä PCO että endo. :eek:

No enisweis, kävin kaljalla työkavereiden kanssa, ja tänään oli muutenkin ihan jees päivä töissä, meillä oli aiheena "dress christmas" ja meikätyttö leipo kakun ryhmälle ja kävin ostamassa tonttulakit kaikille :D
 




Sharona.............28........kp 10/28-34......................1v5kk
Katinka-82.........27........kp 11/35-42.......................yk 6
Opal.................. 29.......kp 14/29-41.....................yk 5
Joyan.................29........kp 18/28-32.....................yk 5
Cladoceran........29........kp 19/37-42.....................yk 10
OddMolly.......................kp 22/25-29......................yk 1
Myrtle.................27.......kp 24/28-29....dpo 11.......yk -
danuli79.............30.......kp 30/28-35......................yk 9
Kaapo80.............29.......kp 33/28-37.......dpo 13...yk 7
Pikkumangusti....29.......kp 36/27...........................yk 4
Hlemmur............27........kp 45/26-35......................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
delfis (yk 7) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09



 
Sharona sähän alat olla ihan kaakuexpertti! :) Kaikki jouluun liittyvät jutut on ihania, tai siis joulun valmistelu, koristelu ym. Meillä ei töissä vietetä pikkujouluja, eikä oikein muutakaan jouluun liittyvää, joku yhteinen glögijuttu on, mut ei muuta. Sais kyl olla enemmän kaikkee ;)

Tänään testasin, ja ylläri ylläri se oli nega :/ No en kauheesti siitä masennu, ku negaa ootinkin, kunhan vaan testasin testaamisen ilosta :) Mut joo masentaa se silleen vähän, ku ois ollu niin kiva päästä jouluna ilmottaa porkoille et meille tulee vauva, ois ollut paras joululahja. No ei auta ku ottaa härkää sarvista ja lähtee tutkituttaa asiaa. Mietin et pitäsköhän varaa gyne jo vähän aiemmin ku tammikuun loppupuolel, ku en malttas oottaa niin kauan :snotty: Ku tuskin tässä luomuna raskaudu.
 
danuli, höh :hug: Kyllä tosiaan se selvittely auttaa ainakin henkisesti. Joten rohkeesti vaan aikaa varailemaan!

(.) O-testit on vaan olleet negaa, mutta ovis oli vissiin kuitenki eilen. Eilen siis lämmöt 36,2 ja tänään 36,5. Eilinen aamupupu ja tänään aamuinen varmistuslaukaus johtaa siihen, että meidän joulusta tulee joko onnesta vaaleanpunainen tai synkeydestä musta. Jännää on, sillä taas kerran saatiin ajoitus natsaamaan. :) Ja jos ei onnistuta, niin simppanäyteaika on varattuna ja sitten alkaa muutenkin tarkemmat tutkimiset.

Nyt jouluostoksille, sitten siivous ja joulukoristeiden laitto ja vähän korttien askartelua. Joulu on kiva :heart:
 
Mun kirjoittelu kestikin niin kauan että ehdit Clado vastata jo.. :D Testaatko aina samaan aikaan päivästä? Mietin vaan, kun et saanut plussaa testiin, että kannattaisko sun kokeilla joskus tehdä yksi aamulla ja yksi illalla näiden "riski"päivien ajan? Joillakin kun olen kuullut LH-huipun olevan niin nopea, ettei ehdi testi reagoida mikäli se tapahtuu esim. aamulla ja iltapäivällä vasta testaa.. Paitsi, että tietty nythän sä oot tiedätkyllämitä, eli ei tartte miettiä tulevia oviksia. :D

Ihanaa joulun valmistelua kaikille! :heart:
 
Sharona valtavan hieno kakku toi joulu-kakkukin! Oot sä taitava! :) Toivotaan ettei sul ny sentäs endoa ja pco:ta, se ois vähän liikaa! Millos sä saat niit tuloksia, oliko se ens viikolla? Mun yhdellä kaverilla on sekä endoa, tosin lievää, ja pco.

Clado mä kans mietin et mihin aikaan sä testailet ovista? Ehkä sul tosiaan LH-huippu niin nopea ettei näy jos 24h välein testaa. Mul on vissiin aika pitkä LH-huippu, ku viimeks ovikses oli su aamuna nega, su iltana +, ma aamuna +, ja ti aamuna +. Et sillai, en tiedä onko toikaan hyvä. Eikä sitä kai sais testata jos plussan on jo kerran saanu ;) Toivotaan et teidän ahkera harjoitus tuottaa hyvän tuloksen! ;)

Meillä mies luopas ens kierros tsempata oikein kunnolla ;) Varasin muuten gynen jo joulukuun lopulle, niin ei oo enää kauheen kauaa odotettavaa :) Ku helmikuun 6 päivä tulee vuos täyteen, niin luulis ton joulukuun lopun olevan tarpeeks lähella.
 
En ole testannut. En ehtinyt pe apteekkiin, enkä tänään viitsinyt.

Tänään on ollut aika huono päivä. Onpa ärsyttävää olla lapsisynttäreillä lapsettomana. Kaikilla muilla on lapset mukana, kaikki pyörii lasten ympärille ja kaikki juttelee lapsista. Lapsettomana istuu vain itsekseen nurkassa. Ahdistavaa.

huoh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sharona:
Tässä kuva joulukakusta:



I love cakes :D
KÄÄK! Miten hieno kakku! Sä oot kyllä melkoinen kondiittori!

Sharona ja danuli tosta o-testauksesta. Joo, kyllä mä sillon ku oon testannu, ni oon aina testannu ku tuun töistä, eli joka päivä suht samaan aikaan (ennen klo 14 iltapäiväkahvia oon käyny vessassa ja sit pidättäny kotiin asti). Aattelin kans, että piikki meni varmaan ohi, kun lämmöt ja kn:n vetäytyminen puhuu kyllä sen puolesta, että O oli ja meni. Se hyvä puoli siinä on, että ainakin se tuli hyödynnettyä nyt ihan varmasti ja ehkä jopa parhaaseen mahdolliseen aikaan :p

Sen verran oon oppinut jo noita oireita tutkailemaan, että en kyllä enää tilaa uusia o-testejä. Vaikka toisaalta enhän mä varmaan enää tarviikaan, kun oon jo siis niin tiedättekyllämitä. Ekat oireetkin alkoi jo, nipistelee nääs. :LOL:

Kaapo :hug: sanos muuta. Eilen luin noita opuksia, mitä tilasin lapsettomien yhdistyksestä ja niissä just todettiin yhdeksi vaikeimmista asioista tuo, miten lapsellisten ja lapsettomien maailmat eriytyy helposti ja tulee ulkopuolinen olo. Ihan rupes kurkkua kuristamaan, kun tajus miten on ite käynyt läpi kaikki tunnusomaiset tunteet...

Suosittelen erityisesti: "Lapsen muotoinen unelma
- tahaton lapsettomuus kriisinä" -vihkosta. Ite sain ainakin siitä paljon irti.
http://www.simpukka-yhdistys.fi/
Tilasin ite samalla kans:
- Kun vauva viipyy - lapsettomuuden tutkimus ja hoito
- Mies ja lapsettomuus Mitä miettii mies?
- Kun lasta ei kuulu, Opas läheiselle
Ja sit sieltä tuli kans toi keskenmano-opas, vaikken sitä tilannut. Ihan hyödyllisiä vihkosia, eikä kovin kalliita. Voin kertoo lisää, jos joku miettii tilaamista.

Mä rupeen nyt rakentamaan joulua. Hankin valikoiman jouluoluita ja -siidereitä ja aattelin maistella niitä samalla ku virittelen joulukoristeita ja teen joulukortteja.
:xmas:
 
:wave: Pääsinpä huhuilemaan. Pe yritin, mutta just kun olin saanut viikonlopuntoivotukseni valmiiks, niin tietokone päätti tehdä päivityksiä ja sammuttaa itsensä. Ilman mun lupaa! Melko hävytöntä... No, eipä mulla mitään asiaa ollut, eikä ole nytkään, kunhan aikaa tapan tätiä ootellessa. Jos se vaikka ma tulis, niin päästäis valmistautuun jo yk 1 jälkeen laparoskopian. :) Eilisestä alkaen oon jo napsinut panadoleja kun repii ajoittain alavatsaa. Mä oon päättänyt kokeilla optimismia ainakin seuraavat kolme kiertoa, joten jos täältä kuuluu synkistelyä, niin heittäkää jollain että hiljenen. Viimeistään huhtikuussa mä oon sitten niin raskaana! :D

Hienoja kakkuja Sharona, jos et asuis niin kaukana niin voisin kosiskella sua tekeen meidän hääkakun! :flower:
 
Mainostettiinko ennen muuten telkkarissa ovulaatio- ja raskaustestejä, vai kiinnittääkö niihin nyt vasta huomiota? Ja sitten tuntuu, että joka lehdessä ja mainostaulussa on jotain lapsettomuuteen liittyvää. Unohtaan ei pääse edes jouluostoksilla... No, enpä mä nyt ole jaksanut märehtiäkään, ja hyvähän se toisaalta on, että on helppo löytää tietoa ja apua.
 
Ajattelin lopulta tulla myös purkamaan tuntojani kun olen muitten ajatuksia täällä jo muutaman kuukauden ajan lueskellut... :) Eli meillä on nyt jokunen kuukausi yritystä takana. Viime kierrossa olin jo melko varma että olis tärpänny mutta täti tupsahtikin paikalle muutamaa päivää etuajassa! :| Nyt siis on menossa kp6. Kovasti harmitti taas kun ne menkat sieltä tuli kun oletti sen olevan kiinnittymistä, olisi ajankohtakin ollut ihan siihen täsmäävä :ashamed: . Mutta uutta yritystä taas vaan kehiin, ei siinä muu auta. Ja onhan se "harjottelukin" kovasti mukavaa ;) .
 
Clado ehkä se LH-huippu tosiaan meni testeissä sivu suun, mut treenaukset onneks osuivat kohdillee! Jännä tosiaan ku mun LH-huippu testien mukaan on yleensä 2 päivää, tai siis yli 24h, kummaa. Mulla onkin joulukortit vielä kirjottamatta, joulusiideri tai -olut auttas siinnä kummasti ;)

Myrtle mäkiin oon huomannu ton et telkkaris mainostetaan ovulaatio- ja r-testejä, en tiedä onko tosiaan se et ne on itelle ajankohtasii, niin niit huomaa, vai onko ne vaan nyt keksiny alkaa mainostaa.

Manuliina onhan se tädin tulo aina masentavaa, mutta uutta yritystä kehiin vaan!
:) Täällä on hyvä kuumeilla asiasta, ja musta tää pino on erityisen kiva! :) Täällä on sopivasti ihmisiä, ja kysymyksiin saa vastauksia, tuntemuksiaan pystyy jakamaan ja saa vastakaikua. Joissain pinoissa mulle ei ikinä kommentoitu mitään, ja jos jotain kysyin, niin ei vastattu, ei vissiin kiinnostanu ketään. Et tänne vaan kuumeilemaan! :) Sit tost kiinnittymisestä, eiks se pitäs olla n.1 viikon päästä hedelmöitymisestä, siis n. viikon päästä ovulaatiosta, eli siis noin viikkoa ennen tädin tuloa, jos oon oikein ymmärtänyt, ja jos ovulaatio tapahtuu 14 vkr ennen menkkojen alkua. :)
 
ai niin, viel omaa napaa (.) ;) yöllä heräsin ku oli kovat menkkakivut, ja mä pomppasin vessaan et nyt ne hanat aukes, mut ei mitään, eikä vieläkään oo mitään, ei edes tuhrua. On tääkin outo kierto! Onneks toi kipu meni öyllä ohi, mut oli niin kova, et meinasin ottaa särkylääkettä, se ei vihlonu, vaan jomotti, mikähän kasvain/kysta mullakin tuol mahas on. Nännejä vähän muuten kihelmöi, mut järki sanoo et eilen sain negan, et raskaana en ole, mieli vaan tekee tepposia, huoh :)
 
Danuli joo tosiaan jouluoluet ja siiderit teki tehtävänsä. Sain askarreltuapaskarreltua 25 joulukorttia ja sen perään sitten ton ukon kanssa pelailtiin ja juopoteltiin aamukolmeen :eek: Sit nukuttikin yhteen. =) Tänään täytyis enää kirjottaa noi kortit... :/
Ihme että tuo lh-huippu voi olla niin erimittainen. Jostain luin, että ovulaatio tapahtuu 24+/-2 h lh-huipun jälkeen ja jos mulla nyt oli ovis ehkä sitten keskellä päivää (jolloin olin tuntevinani nipistyksen), niin sitten se lh-huippu olis kans ollu aamulla / keskellä päivää ja siks mennyt ohi kun testasin siinä klo 18 aikaan. Mut onneks tässä on ehtinyt jo oppia omasta kierrostaan sen verran, että oviksen voi havaita ilman testiplussaakin. Ja se hyödyntäminen se vasta tärkeintä onkin. :D

Tervetuloa joukkoon Manuliina! :flower:
 

Yhteistyössä