Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Hlemmur pahoittelut negasta :hug: , mutta taisit vähän ounastellakin... hyvä, että asiat lähtee etenemään. :flower: Mua ainakin helpotti huomattavasti jo eka lääkäri viime kesänä ja nyt kun kävin taas, niin on jotenkin paljon kevyempi ja tulevaan luottavampi olo. Toivotaan, että sulle käy samoin ja pääset sitten kevyin mielin joulun viettoon. Pidetään peukkuja. b:)d

Huh. just uutisissa tuli, että Suomessa tehdään 11000 raskaudenkeskeytysta vuosittain!! Käsittämätön määrä! :eek:
 
Kiitos Cladoceran . Minulle tuolla lääkäriin pääsyllä on pääasiassa henkinen merkitys. On tosi ahdistavaa, kun viimeiset puoli vuotta tässä olen joutunut miettimään että onko minussa joku vikana kun menkat on mitä sattuu ja ovulaatioita ei meinaa tulla, ja sellaisten asioiden miettiminen on tosi raskasta. Epätietoisuus on kamalaa. Minulle on hurjan tärkeää päästä juttelemaan tästä lääkärille ja kysymään asiantuntijalta kaikkia niitä kysymyksiä, mitä tässä matkan varrella on ehtinyt mieleen kertyä. Jos eivät ala tutkimaan, niin on tuolla lääkärikäynnillä vähintään se henkinen merkitys. Se saattaa vähentää minun stressiä tämän asian suhteen. Ja vähempi stressiä = paremmat mahdollisuudet onnistua.
 
Jospa minäkin uskaltaudun täältä taustalta esiin. Vauvakuumetta on ollut minulla ja miehellä useamman vuoden vaihtelevasti. Välillä minulla ja välillä miehellä. Aina ollaan vain menty ristiin. Nyt viimeisen vuoden aikana huomasin itselläni todellisen kuumeen ja tarpeen saada lapsi. Yritys aloitettiin nyt joulukuun alusta. Nyt siis yk1 kp 15/25-29.

Uskaltauduin tänne kirjoittelemaan, koska tuntuu että tarvitsen jonkin paikan minne on mahdollista purkaa tuntoja ja innostusta. Kavereille ei olla kerrottu yrityksestä mitään, eikä kerrota ennen mahdollista plussaa.
 




Sharona.............28.......kp 3/28-34.......................1v5kk
Katinka-82.........27........kp 4/35-42.......................yk 6
Opal.................. 29.......kp 9/29-41.....................yk 5
Joyan.................29........kp 11/28-32.......................yk 5
Cladoceran........29........kp 13/37-42.....................yk 10
OddMolly.......................kp 15/25-29......................yk 1
Myrtle.................27.......kp 17/28-29....dpo 4........yk -
danuli79.............30.......kp 23/28-35.....................yk 9
Kaapo80.............29.......kp 26/28-37........dpo 6....yk 7
Pikkumangusti....29.......kp 29/27..........................yk 4
Hlemmur............27........kp 38/26-35.....................yk 5





Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
delfis (yk 7) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09

[/quote]

 
Tervetuloa OddMolly tämä todellakin on paras paikka kuumeilla ja purkaa tuntoja! ;)

Hlemmur pahoittelut negasta! :hug: Hyvä että sait lääkärin varattuu, on se jotenkin parempi mieli kun saa kysellä ammattilaiselta asioista ja vähän tsekataan et onks kaikki kunnossa, sen jälkeen on sit taas hyvä mieli keskittyy vauvantekoon :) Toivotaan että saat vastauksia kysymyksiisi, ja selvyyden miks kierrot heittelee, eikä ovulaatiota välttämättä ole.

 
Cladoceran :) en kyl usko et mitään kiinnittymistä on, jotenkin tuli eilen aika pessimistinen olo, et tuskin mitään on tärpänny, ärsyttää vaan kun aina sitä oottaa ja kun oviskin on niin selkee ja kaikki ne oiraat ja sit ei mitään, tylsää....Lekuriin munkin tie tästä vie tammikuussa.
 
Hello kaikille! Mun Italialaiset lähti syömään aamupalaksi pannukakkuja, joten mulla on rauha käydä hakemassa Suomesta saapunut paketti (ullanunelma.fi) postista ja eikun leipomaan!!!

Siskolta tuli viesti, että 2h sitten syntyi pieni poika, ja meikäläinen (menkka)liikutuksen kourissa vollottaa täällä. :heart: :D
 
Taas tämä kone hukkaa kaikki jo kirjoittamat viestini, mutta siis täällä jo kp9 viidettä yk:ta.

Sipsuselle onnea plussasta!!! :flower: :flower:

Ja haleja niitä tarvitseville :hug: :hug: :hug:

Ehdin jo itsekin odottaa, että jos tämä olisikin jotain muuta kun vuoto loppui heti alkuunsa pariksi päiväksi, mutta on nyt sitten kuitenkin ollut niin runsasta ja pitkäkestoista ettei liene arvailujen paikka enää. Uuteen nousuun vaan, muutkin kiireet hellittänevät nyt jouluksi, niin ehdin taas täälläkin käydä.

Plussia toivon kovasti teille kaikille, jännätään seuraavaksi ainakin pikkumangustia, kaapoa ja danulia!!!
 
Opal :hug: :hug:

Tervetuloa OddMolly!!! Tämä on erittäin hyvä paikka purkaa kuumeiluaan!

Danuli Mullakin pahin sahara on ohi... mua niin ärsyttää ku taaskin odotan, että pääsis testaamaan ja saamaan plussan. Miten sitä voi näin nopeasti unohtaa sen muutaman viikkoisen p*skan??? Oikein ärsyttää koko homma, että on näin tyhmä!!! :headwall: :headwall:

Pissst... Sharona mulla on jo dpo 6.
 
Tervetuloa joukkoon OddMolly! :flower: Meitä on täällä aika hyvä joukko ja kun Sipsunen päätti jatkaa matkaa, onkin kiva, että tulee uusia.

Oon ollut tänään koko päivän jeesailemassa, kun mun kummityttöni täyttää 2 vuotta. Perheen isä on työmatkalla ja huomisten juhlien järjestelyssä ja kahden taaperon kanssa riittää äidillä tekemistä liikaakin. Oli kyllä kiva päivä, mutta oon muutamasta tunnista jo ihan tattis. :eek: Mitenköhän sitä jaksais jos oiski 24/7 tollasia pieniä huollettavia?? Mihinköhän sitä onkaan ryhtymässä??

Sharona sulla on vähän eri tyyppiset tilaukset ku mulla. Mä tilasin nimittäin lapsettomien yhdistyksestä Simpukka ry:stä materiaalia, jotka tuli eilen ja niitä pitäis alkaa selailee... Mä oon vähän tällanen kotipsykologi ja kaipaan faktaa taustalle, jotta ymmärrän paremmin omiakin mielenliikkeitä.

Onpa meitä nyt paljon sitten samassa vaiheessa, että alotellaan tutkimuksia. Mielenkiintoista kuulla, meitä kellekin sanotaan. Ja te, jotka ette oo vielä tutkimuksiin suuntaamassa, niin älkää masentuko. Kyllä me kaikki onnistutaan ennemmin tai myöhemmin, ainakin minä uskon niin. B)

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaapo80:
Pissst... Sharona mulla on jo dpo 6.
Minä se olin joka oli unohtanut dpo:t päivitellä :) Nyt korjailtu.

Samoin myös mukavaa lauantai-iltaa kaikille :) Täällä myös piparinpaistoa, ja piti googletella vähän matemaattisia kaavoja - on sellanen piparkakkutalo tulossa että :D
 
Opal ai sinäkö päivittelit. Luin päivitykset kännyllä, niin siitä ei näe samalla kertaa tekstiä ja kirjoittajaa, joten yleensä luen tekstit ja tarkistan sitten kirjoittajat, jos jäi epäselväksi...

Vai piparitaloa. Tosiaan voisihan sitä joskus suunnitella oman talon... päästäis sisäisen arkkitehdin valloilleen ja sais miettii geometriaa muutenkin kuin vain töissä.
 
mä voin lähettää tädille osoitteenmuutoskortin!

mitä muuten teet Hlemmur työksesi, kun monesti täällä kommentoit myöhään taiyöaikaan?

Mä heräsin äsken, mutta olin ihan varma, että kello olis vasta 7, mutta olikin jo puoli 9. Oli vaan niin pimeetä, etten uskonu olevan jo aamu! :eek: Ihmettelin vain miksei enempää väsytä.
 
Pakko kertoa, muuten en kehtaisi, mutta haluan kirjoittaa näitä asioita ylös. Rinnat alkoi eilen tuntua aroilta, mutta vain hiukan. Eilen illalla tuli pieniä vihlaisuja alavatsalla. Nämä molemmat muka-oireet oli myös viime kuussa. Huoh, millä sais tämän toiveikkuuden pois??
 
Hlemmur mäkin voin lähettää tädille osotteenmuutoskortin, et suuntaan sinne sun luo vaan :D Toivotaan et täti pian löytäs sut ;)

Kaapo musta toi kuulostaa positiiviselta oireelta, pidetään peukkui :) Oliko sulla ovulaation aikaa rinnat kipeet? Mulla on nykyään aina nännit tosi kipeet oviksen aikoihin, kipuili alkaa päivää paria ennen uvulaatiota, ja kestää n.5 päivää. Jotenkin se on ihan kiva oire, tietää et ovis lähellä, (tosin kyl sen limoistakin huomaa, sori ällötystä :D ). Nyt ei oo enää mitään kipua, ei sit missään, ja saharakin tuli takas. Mikä lie ollu joku välipäivä siinäkin tos muutama päivä sitten. Eilen olin muka tuntevani pientä vihlasuu alamahas, mut oli varmaan vaan illal leivottu pannari :whistle:

Opal :hug: tädin vierailusta, onneks pahin jo takana, ja nyt hyvässä vauhdissa uuteen nousuun ;)

En haluis olla masentava, mut tää rupee oikeesti olemaan aika rankkaa, jotenkin vaikka ties että ongelmia voi olla, ja putket varman tukos, niin jotenkin sitä silti usko et kyllä se tärppää, mut kun ei ookkaan tärpänny, niin alkaa pikkuhiljaa toivonkipinä hävitä. Jotenklin en usko eet hoitohin, kun varmaan jännittäsin/stressaisin niin paljon kaikkee, et ei mikään istutettukaan alkio mussa kestäs :ashamed: enkä tiedä onko musta tai miehestäni ees noihin rankkoihin hoitoihin. Mutku ei tätä lapsijuttua voi unohtaakkaan, ei nyt enää, et kai se vaan on petyttävä ja kärsittävä...Sori, koitan täs piristyy, mut pakko oli vuodattaa, ku miehelleen viiti.

Mut hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
 




Sharona.............28.......kp 4/28-34.......................1v5kk
Katinka-82.........27........kp 5/35-42.......................yk 6
Opal.................. 29.......kp 10/29-41.....................yk 5
Joyan.................29........kp 12/28-32.......................yk 5
Cladoceran........29........kp 14/37-42.....................yk 10
OddMolly.......................kp 16/25-29......................yk 1
Myrtle.................27.......kp 18/28-29....dpo 5........yk -
danuli79.............30.......kp 24/28-35.....................yk 9
Kaapo80.............29.......kp 27/28-37........dpo 7....yk 7
Pikkumangusti....29.......kp 30/27..........................yk 4
Hlemmur............27........kp 39/26-35.....................yk 5





Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
delfis (yk 7) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09

 
Alkuperäinen kirjoittaja kaapo80:
mitä muuten teet Hlemmur työksesi, kun monesti täällä kommentoit myöhään taiyöaikaan?
Olen yrittäjä jonka yritys on sellainen että voin nukkua milloin huvittaa, valvoa milloin huvittaa ja tehdä töitä milloin huvittaa. Sen seurauksena tulee valvottua yötä myöten ja nukuttua puoleen päivään :D
 
Tässä joulukuun alussa on tuttvapiiriini syntynyt kokonaista kaksi vauvaa. Yleensä en ole vauvakuumeeni aikana ottanut tuollaisista mitään stressiä, mutta nyt jotekin rupesi ahdistamaan. Jessus että nämä järkkypitkät ovuloimattomat maratoonikierrot pistää välillä fiiliksen lujille. :'(
 
:hug: :hug: Hlemmur varmasti ottaa koville, kun itselläsi ei oikein pääse vielä edes yrittämisen makuun tuollaisten kiertojen kanssa. Mutta onneksi tuoreet vauvat on niin suloisia, että väkisinkin sellaisen nähdessä heltyy, ja kyyneleitä on vaikea pidätellä.

Tuollainen vapaus voisi koitua minun kohtaloksi. Itse kaipaan edes jotain säännöllisyyttä elämän ryhmiin. Työttömänä ollessakin heräsin joka aamu miehen lähtiessä töihin. Onneksi hän meni vasta yhdeksään yleensä :)

Minulla on yllättävän tyyni olo. Piinapäivät lähenee, mutta fiilis on sellainen rauhallinen ja tyytyväinen. Noloa tunnustaa, mutta en toivo salaa vaan tiedän salaa että olisin raskaana. Ei siis mitään oikeaa oiretta tms. ole tämän tunteen tueksi. Nyt on sellainen olo, että vaikken olisikaan raskaana niin en usko pettyväni kovin paljon. Viime kuinen suuren suuri pettymys oli niin iso ja raskas, etten usko toista tulevan heti.

Danuli mulla ei oikeestaan ole oviksen aika rinnat arkoina. Nyt ne tuntuu hiukan turvonneilta...

Minä katselen Linnan juhlia ja syön piparkakkutaikinaa :p
 
Hellou, meillä on vieläkin kyläilijöitä mutta ajattelin huudella äkkiä tähän väliin :D

Menin tänään sitten ostamaan siskon vauvalle lahjaa ja lähdin lastenvaatekaupasta ison säkin kanssa ulos. Kotona meinas päästä itku, kun hypistelin niitä pienen pieniä potkupukuja ja nuttuja.. Miten voikaan olla niin suloisia! :heart:
Mieskin nappasi pienen pehmoisen takin, ja hali sitä, ja jotain mumisi, kuinka ihanaa olis jos olis se vauveli jonka siihen pukea. Sen kaverit kaikki vaan nyökytteli myötätuntoisina.. On tainnu avautua niille tästä odotuksen odottamisen vaikeudesta.

1,5vkoa tuloksien saamiseen. Hermostuttaa.

Tekis mieli ostaa lennot Suomeen viikonlopuksi, että pääsis ihastelemaan vauvelia, mutta ne on niin hiton kalliita nyt, 250eur! |O

Kaapo Toivotaan, että se on se äidin vaisto :flower: =)
 
Kaapo b:)d Ihanasti sanottu :heart:

Sharona mäkin tilailin tänään joululahjaksi vaatteita mun 2-v kummitytölle ja samalla salaa kurkistelin pieniä vauvanvaatteita... Olisi ne niin suloisia...

Danuli, mulla on oviksen aikaan nännit tosi arat ja oviksen jälkeen sitten kipeytyy rinnat ja ne on sitten vaihtelevasti kipeät muutamasta päivästä aina koko 2 viikkoa menkkoihin asti.

Nyt nukkumaan, että jaksaa vääntää taas uuden viikon. Taitaa olla the big O viikko edessä. Tsuippadui ja vällyjen väliin! :p
 




Sharona.............28........kp 5/28-34......................1v5kk
Katinka-82.........27........kp 6/35-42.......................yk 6
Opal.................. 29.......kp 11/29-41.....................yk 5
Joyan.................29........kp 13/28-32.....................yk 5
Cladoceran........29........kp 15/37-42.....................yk 10
OddMolly.......................kp 17/25-29......................yk 1
Myrtle.................27.......kp 19/28-29....dpo 6.........yk -
danuli79.............30.......kp 25/28-35......................yk 9
Kaapo80.............29.......kp 28/28-37........dpo 8....yk 7
Pikkumangusti....29.......kp 31/27...........................yk 4
Hlemmur............27........kp 40/26-35......................yk 5





Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
delfis (yk 7) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09



 
Nonni, nyt ne vieraat lähti. :)

Vinkee tädin vierailu taas, 2 päivää ja kolmantena vaan kerran tuhrua. Aika selkeää, ettei voi olla limakalvoillakaan kaikki ihan kunnossa, kun tuo vuoto on niin säälittävän niukkaa. :|

Väsyttäis ihan kamalan paljon, silmät ristissä kohti uutta viikkoa, ja rasittaa pelkkä ajatuskin toimistoon raahautumisesta. Mies tais arvata kuinka rankkaa on, kun on 4 tyyppiä kylässä to-ma aamuun kun se oli ottanu vapaapäivän. Yhtään ei kadehdita :headwall: :D

Clado O-viikko oujee! :D B)

Voi kunpa tänne saatais mooooooonta plussaa joululahjaksi! :heart:
 

Yhteistyössä