Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Kiitos munkin puolesta plussatuulten puhaltelijoille :) Toivotaan, että tehoaa. Päpsykin jo noin pitkällä! Vau B)

Ja Sharona :hug: joko alkoi? voihan pööh... Noh illalla sitten lasillinen viiniä?

Katinka kirjoittamasi stressausteksti on kuin suoraan mun sormista syntynyttä. Tunnustaudun ehdottomasti kuuluvani stressaajien joukkoon. Enpä ole tullut ajatelleeksi, että olisi sen "ansiota" ettei koskaan nouse kuume ja harvoin muutenkin sairastan. Voi kyllä pitää paikkansa. :)

Tällä hetkellä on töissä sellaista normaalia, sopivasti tekemistä, eikä kauheaa painetta niskassa. Koska työstressiä ei ole, niin vauvattomuus-stressi nostaa päätään, samoin ahdistuksen tunteet siitä, että milloin pääsen täältä pois? mistä saatais kaupungista meille molemmille uudet duunit? entä jos ei koskaan saadakaan vauvaa? Lisäksi stressaan ihan ylipaljon sitä, että entä jos sikainfluenssa pilaa meidän matkan? 2 viikkoa olis aikaa lähtöön ja nyt se näyttää leviävän kulovalkean tavoin pitkin Suomenmaata.... No toivottavasti edes lentäjät aloittaisivat lakon 16.11. eli just silloin ku ollaan siellä auringossa. Ei päästäis takas ollenkaan!

Noh stressiä tai ei, niin nyt haravoimaan, kun on vielä valoisaa... Tuli tuossa vedettyä 12 tunnin yölliset kauneusunet. :D
 
Ei ihan vielä alkanut, olin kyllä jo ihan varma että alkoi, kun oli kaupassa ja yhtäkkiä valahti, mutta olikin viattomat valkkarit :LOL:

Mä olen myös super-stressaaja, en osaa olla murehtimatta kaikkea ja kaikkia. Jos ei töistä voi repiä stressiä, niin sitten kodista, tai miehestä, tai sukulaisista ja jos ei muuta, niin vauvaprojektista. =)

Mulla on tänäänkin koko päivän ollu vilunväreitä, ja ajattelin, että josko ne lämmöt on silti vielä ylhäällä, ja vähän onkin, mutta siitä 37,2c' on nyt tippunut 36,8c' joten ihan selkeä tipahdus.

Clado Viiniä ostinkin kyllä, mistäs tiesit? :D
Ukkeli kokkaa tuolla kun hullu, eksyttiin torille tänään ja ostettiin ihania tuoreita yrttejä, ja lihaa ja kasviksia, naminaminami. Jälkkäriksi ajattelin tehdä vadelma-mustikkapiirakan. :heart:
 
No kappas vaan. Ajattelin sen lähinnä ehdotuksena... :D

Itse kun missasin kaverin 30-vuotisjuhlat, kun kerta kaikkiaan en jaksanut lähteä taas kerran ajamaan 250 km:n päähän ja krapulassa takaisin, niin ajattelin poksauttaa kuohuviinin täällä ja soittaa sitten juhliin. B) Kai sitä voi juhlia etänäkin?

Mulla tuo mies katsoo jalkapalloa ja odottaa vissiin, että teen sille ruoan (kaupan kanafileistä)... Siihen verrattuna tuo, että miehesi kokkailee tuoreista torilta haetuista aineksista, kuulostaa erityisen ihanalta
:heart:
 
Hahahah, ihana ajatus, juhlia etànà! :D Ymmàrrettàvà pààtòs pysytellà etàjuhlissa mielummin, onhan tuossa jo matkaa! Te tosiaan taidatte asustella jossain sademetsàn siimeksessà :D :D

Mulla puuttuu àà-pilkut kun tuo pòlli mun làppàrin ja mulla on nyt sen.

Piiras on uunissa, mutta nyt tuo pààtti vààntàà jonkun Italialaisen jàlkkàrinkin, onneks tuo piirakka vain paranee jos odottaa huomiseen :p
Mentiin torille skootterilla kaks pààllà, varmaan aika huvittava nàky :LOL:
 
No nyt se sitten syntyi se ystävänikin lapsi tai oli eilen syntynyt. Ja meille ei ole vielä edes tulossa, että se pian niistä leikkikavereista. Joten vaikka onnellinen olen, tuli tuota yksi kyynel vuodatettua. Mutta oli eilen kyllä kaunis päivä tulla maailmaan, ihana kuulas ja aurinkoinen syyspäivä. Jospa se kuvastaisi uuden tulokkaan persoonaakin. :)

Toivottavasti lauantai-iltana sujuivat leppoisasti. Meillä oli vähän rankka päivä niiden talkoiden merkeissä, mutta eiköhän ne nuo yöunet korjanneet pahimmat vauriot. Tänään olisi vuorossa ruokailua anoppilassa ja voisihan sitä vaaviakin :heart: käydä katsomassa.

Pidelkään vain Unico ja Päpsy sitä ovea raollaan, kyllä täältä meistä jokainen olisi varmasti mielellään sinne puolelle tulossa.
 




Hlemmur............27........kp 4/26-35.....................yk 5
Joyan.................29........kp 8/23-36.....................yk 4
Katinka-82.........27........kp 11/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 11/37-42...................yk 9
Pikkumangusti...29........kp 22/26........................yk 3
Kaapo80............29........kp 26/28-37...................yk 6
Sipsunen............29.......kp 28/28........................ yk 4
Sharona.............28........kp 32/28-32....dpo 14... yk 10
Opal.................. 29........kp 37/29-41...................yk 3



Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin............29



Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
Vadelmaunelma 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009

 
Huomenta vaan täältäkin! Sikeiden yöunien jälkeen join rauhassa aamukahvia ja luin eilisen hesarin lukematta jäänyttä osaa, eli asuntoliitettä... Voi herran jestas, että voi kämpät olla kalliita!! Tavallaan tiesinkin sen, mutta kun nyt olen alkanut haaveilla paluumuutosta pk-seudulle tai muuten kaupunkiin niin asia jotenkin konkretisoitui.

Miten ikinä keskituloisella pariskunnalla on varaa hankkia omin voimin kämppä mihin mahtuu ehkä sitä jälkikasvuakin (jos sitä joskus suodaan) ja pari koiraa? :eek:

Katinka tiedän tunteen. Onnellisuus ja kateus yhdityvät kierolla tavalla toisiinsa. Olen jotenkin ajatellut, että siksi vaan tuntuu pahalta, kun kaikki ei suju, niin kuin on aina ajatellut. (eli että on lapsia ennen kuin täyttää 30, ja eihän se meidän kohdalle osu se lapsettomuus)

Blaah... lähden ratsastustunnille. Jotain iloa siitäkin, ettei ole raskaana :LOL: Toivottavasti teillä muilla on parempi mieli!
 
Huomenta vaan kaikille ja kivaa sunnuntaita! Täällä on tänään tehty suursiivous, kaikki vaatteet, pyyhkeet, ym pesty ja viikattu kaappeihin, ja jopa pesin kylppärin seinät. Huh!
Vielä puolet lattioista pesemättä, mutta just vetäsin mahan täyteen eilisiä ylijäämiä ja loppui puhti. :D

Ei oo täti vielä tullut, eikä juili sitten yhtään. Mikähän tässä nyt mättää?

Clado Joo, asunnot on nykyään ihan sikakalliita, ja varsinkin, jos ihan perheasuntoa katselee, hullua. :/

Katinka Me aloitettiin yritys paljon ennen mun siskoa, kerroin siis hälle heti kun päätettiin asiasta. Muutama kuukausi myöhemmin hän ilmoitti, että heilläkin alkaa kolmannen yritys. Nyt on sitten siskolla laskettu aika joulukuun alussa :) :heart: Täytyy sanoa, että oman siskon kohdalla ei kyllä niinkään kateellisia tai katkeria tuntemuksia ole, mutta kyllähän sitä on tullut välillä mietittyä, miksi me ei saada edes ensimmäistä.. :ashamed:
 
Heheh, ei oo testaussuunnitelmia, kun oon tuhlannut kaikki testit suunnilleen alkukierrossa enkà edes uskalla mitata làmpòà, kun yritàn elàtellà toiveita :D

Teen sitruuna-marenkikakkua, ja ukkeli friteeraa eilen torilta lòydettyjà mustekalarenkaita, kohta ollaan kaks làskipalloa jotka ei pààse sohvalta enàà edes tòihin :LOL:
 
heh toi on kyllä niin totta, että kun ite tekee tollasia herkkuja, niin näkee paljonko niihin tulee oikeesti rasvaa ja sokeria ja muuta epäterveellistä. Siksi onkin aika helmeä ostaa herkut kaupasta... :LOL:

Ite kokkailin just niitä kanafileitä, mitä piti eilen tehdä (eilen kun haettiin kebabit :saint: ), kastikkeeseen pilkottiin kauden kotimaisia kasviksia (paprikaa, kiinankaalia, parsakaalia, sipulia ja valkosipulia) ja höystönä 7 % ruokakerma.... Ja on kyllä tunnustettava, että aika hyvää oli, vaikka olikin terveellistä. =)
 
Nam, kuulostaa kyllà herkulliselta! Mulla on niin ikàvà Suomalaista ruokaa! Eilen lòysin sieltà torilta nakkeja, jotka ei olleet sàilykkeinà, vaan vàhàn niinku hk:n nakit, mutta en siis oo vielà uskaltanu maistaa..

Joo, tosiaan... :ashamed: aikamoinen mààrà rasvaa ja sokeria tullut syòtyà tànààn, hui!
Huomenna tulee miehen velipoika Milanosta kylààn viikoksi, ja yleensà silloin kun hàn on tààllà, tulee syòtyà ihan yltiòpaljon. :D Eli tiedossa siis lisàà làskistymistà!

Ehkà mà teen niistà nakeista huomenna Italialaisille Suomalaisen nakkikastikkeen, olisivat varmaan vàhàn ihmeissààn. :LOL:
 
Voi harmistus Opal...

Ja jee jee Sharona, nyt peukut ja varpaat pystyyn tai ristiin, mihin itse kukakin uskoo. Hyvältä kuullostaa!

Täällä on taas viikkonloppu kulunut luvattoman nopeasti ja tuntuu ettei ole rentoutua ehtinyt lainkaan, mutta jospa siitä ensi viikosta kuitenkin hengissä selviäisi. Luvassa on kyllä paljon haastavia juttuja, seminaaria ja sen semmoista. Nyt kuitenkin vielä jotakin mässyä ja telkkua ennen ensi viikkoa.
 
Sharona, käys nyt hakees se testi ja tuut sitten mun kaa tolle puolen oksentamaan :) eikös oo houkutteleva tarjous? Ja kaikki muutkin tonne yrjöömään se on kimpassa kivempaa :LOL:

opal, seuraavsta sitten :hug:
 
Opal :hug: :hug: voi harmi...

Ihanaa, kun täällä on ollut koko viikonlopun paljon keskustelua. Olen käynyt kurkkimassa, mutten ole jäänyt kirjottelee, kun sekin aika on pois mieheltä. Yhdessä olo viikonloput on niin tärkeitä, ettei kyllä halua yhtään sekunttia siitä antaa muille. Siis kyllä me kavereitakin nähdään, mutta yleensä yhdessä. Etenkin kun suurin osa kavereista on miehen puolelta.

Juttunne osuu kyllä niin yhteen omien ajatusteni kanssa. Minä olen myös kamala stressaaja ja monesti siitä minulle huomautetaankin. Olen varmaankin jonkinlainen kontrollifriikki monien asioiden suhteen. En kyllä kaikkien.

Olen kyllä täysin samaa mieltä kanssanne pk-seudun asuntojen hinnoista. Se on yksi syy miksi haluamme elämämme sinne kaupunkiin missä minun työt eivät ole. Emme halua maksaa itseämme kipeäksi asunnosta, joka ei ole se THE asunto. Täällä kotona meillä on nyt suht edullinen ja hyvä asunto. Täällä voi haaveilla omakotitalosta (sitten kun sen aika on).

Täällä peittoja heiluteltiin perjantaina, ja ilta olikin ihana, vaikka myöhään meni... Tulin töistä vasta tooosi myöhään. Toivotaan, että se riitti. Valkkari muuten loppui lauantaina, sehän voisi tarjoittaa hyvää, eikö?? Voinko ajatella, että tänään on dpo 2??

Toivotaan, että tuleva viikko on parempi kuin mennyt! Sain kuulla liian monta surullista uutista, joten on ollut rankkaa! En tiedä miten itse jaksaisin ystäväni tilanteessa, niin kamalaa surua! :'(

Eikä tullut voittoa lotostakaan.
 
Opal :hug:

Mulle voi päivttää sitten kp1 ja yk5. Tuli pudottua sen verran kovaa ja korkealta, että tämä työpäivä menee hammasta purressa. Odotan vaan että se menee nopeasti ohi ja pääsen kotiin päästämään muutaman kyyneleen :'( Ehkä tämä tästä, mutta tämä päivä on paha.... Nyt töihin.
 




Sipsunen............29.......kp 1/28.......................... yk 5
Opal.................. 29........kp 3/29-41.....................yk 4
Hlemmur............27........kp 5/26-35.....................yk 5
Joyan.................29........kp 9/23-36.....................yk 4
Katinka-82.........27........kp 12/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 12/37-42...................yk 9
Pikkumangusti...29........kp 23/26........................yk 3
Kaapo80............29........kp 27/28-37...................yk 6
Sharona.............28........kp 33/28-32....dpo 15... yk 10




Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin............29



Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
Vadelmaunelma 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009

 
Opal ja Sipsunen Voi eiiiiiiiiiiiiiiiiiii! :hug: Voimia taistoon.

Täällä on yksi väsynyt nainen, en tiedä mitä unia nykyään näen, kun tuntuu, ettei ole levännyt ollenkaan yön aikana. Oon tainnu olla aika ahkera. :xmas:

Unico Siis todella hokutteleva tarjous tuo. :D
Eilen sohvalla maatessa ja leffaa katsoessa iski alavatsaan hassu elohiiri, mutta pelkään kyllä, että se täti kohta kolahtaa postiluukusta. Jännät paikat ja ajatukset ei pysy kasassa ollenkaan, toinen aivopuolisko huutaa, että "kuuntele kun on oireita" ja toinen "älä nyt taas viitsi innostua liikaa". :D
 
Sipsunen :hug: :hug: miten siinä näin kävi...

Lokakuussa ei tullut yhtään plussaa, mitenhän marraskuun?? Eiköhän me joku plussa saada aikaseksi, joohan?? JOO!!

Mulle tulee hetkittäin ihan kauheita fiiliksiä, että ei me kuitenkaan koskaan lasta saada yms. sitten vellon niissä huonoissa fiiliksissä, monta tuntia ja mies on ihan, että mitä nyt...? Toisessa hetkessä mietin, että jos tässä kierrossa plussa tulisi, niin milloin jäisin mammalomalle, milloin voisin muuttaa takaisin kotiin, milloin vauva syntyisi... Tunteet siis heittelehtiin ihan älyttömästi. Käy jo sääliksi miesparkaa, kun joutuu mua kestämään.
 
Opal ja Sipsunen voihan pöö... :hug: Noh nokka pystyyn ja tulta päin! Ens kiepalla sitten? :)

Katinka tsemppiä uuteen viikkoon! Jostain sitä energiaa aina löytyy kiireeseen ja sitten voi taas viikonloppuna maata lahnana sohvannurkassa eikä jaksa tehdä mitään.

Ja Kaapo, kiva kun saatte olla yhdessä ja yhdessäolo tuntuu aina noin hyvältä, kun kuvailit. Jotenkin vois kuvitella, että kun on viikot erossa, niin viikonloppuihin latautuisi aina kauheat odotukset? Kurja kuulla, että lähipiiriisi on kuulunut surua... Joskus elämä on todella epäreilua tai ainakin siltä tuntuu ja epäreiluutta on kyllä niin vaikea hyväksyä. Mutta sitten aina muistaa, kuinka onnellinen itse pitäisi ollakaan, kun asiat on oikeesti tosi hyvin. Ja noista mielialavaihteluista, niin mulla on todellakin ihan samanlaisia kun mitä kuvailit.

Noista asuntojen hinnoista vielä, niin meillä on nyt iso omakotitalo, joka maksoi saman verran kun kaksio helsingin kuppalähiöstä, mutta nyt just tuntuu siltä, etten tiedä kumman ottaisin, jos nyt heti pitäisi päättää. Ehkä sittenkin mielummin sen lähiökaksion... Ainakin vähäksi aikaa... kai tää on jotain syysmasennusta ja ahdistusta. Noh, mä en oo vielä tarkistanut mun lottoriviä. 7 oikein ei ainakaan tainnut tulla, kun paikkakunnat meni niin kauas.

Sharona hopihopi testkaupoille suoraan töistä ja aamulla testaat, jos ei tätiä näy? :D *peukuttelee täällä ja odottaa jo innoissaan ekaa marrasplussaa*

Tulipa heti sekava viesti kun ei oo moneen tuntiin käynyt kirjoittamassa mitään ;) :LOL:
 
Älkää nyt hyvät ihmiset yllyttäkö hullua! :LOL:

Juoksen jatkuvasti vessassa ja olen koko ajan yhtä varma, että nyt ne alkoi, mutta ei sitten kuitenkaan. Äsken tuli ihan pimeä olo, alkoi hymyilyttämään ihan kamalasti, ja menin istuksii vessaan vähäks aikaa, kun hävetti istua täällä keskellä toimistoa ja hymyillä kun idiootti ilman mitään syytä. Kyllä se vähän hävetti istua vessakopperossakin... :D Ja maanantaina kaiken lisäks!

Voisin lisätä oirelistaan, että nännit on TODELLA herkät, aamulla kun nousin sohvalta, oli oikea nänni kun kivi ja oikein teki pahaa, kun se osu aamutakkiin. Ja välillä niissä tuntuu sellaista "kihelmöintiä" tai pistelyä, mitä lie.

Olin jo melkein unohtanu, että torstainahan olis se aika sinne tutkimuksiin.. Voi kun ei tarttis mennä!!! |O
 

Yhteistyössä