Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

ON ja ällötätijuttu varoitus:
Täällä ilmeisesti täti keräilee kamojaan (kp 3). Vuoto alkoi maanantaina normaalin reippaasti ja valmistauduin tulvaan, mutta, mutta... eilen se oli jo hiipunut ja tänään oikestaan enää pelkkää tuhruttamista. Voihan olla, että se alkaa taas yöllä/ huomenna uudestaan. Mulla on yleensä ollut aika reipasta tuo vuoto kp 4-5 saakka ja täti keräillyt kamppeensa vasta kp 6. :attn: Tuntuu vaan kummalliselta, kun on tottunut vuotamaan kuin seula. Ehkä pitäisi olla vaan onnellinen!

Viime kiertokin oli ehkä vähän normaalia niukempi, mutta tämä jo huomattavasti niukempi. Ellei sitten jatku huomenna taas kunnolla. Onko teillä muilla ollut vastaavaa vaihtelua?

Tsemppiä piinailijoille ja +++++++ :whistle:
 
Sharona kuulostaa tosiaan mielenkiintoiselta tuo lääkärimeininki siellä... :$ Ettei peräti sanoisi että jännittävä. :D Tsemppiä ja toivotaan, että sairaala on tosiaan ok. Etteivät käyttäisi esim panadolia sitten lapsettomuuden hoitoonkin? :LOL:

Mulle on kans käyny pari kertaa niin, että oon kirjoittanu tosi pitkän jutun ja sitte se on vaan kadonnut. Sekä täällä, että naamakirjassa... Siihen totaalisesti kyrpiintyneenä oon tehnyt usein vähänkin pidempien juttujen kans niin, et oon kopioinu kirjottamani tekstin leikepöydälle (tai kirjottanu ensin muistioon) ja sit vast painanu tota vastaa-nappulaa. Sit jos teksti katoo, ni voi vaan pasteta sen uudestaan... Toimimaton tekniikka on pahinta mitä on, pistää vihaksi!! :headwall:

Sipsunen Onks sulla siis aina ennen ollu runsaat ja 4-5 päivää kestävät menkat paitsi nyt ja viime kerralla? Onko ne aina ollu säännölliset? Tosiaan erikoista, jos yhtäkkiä pari kiertoa menee pienemmällä vuodolla... Mulla on aina ollu tosi niukat menkat ja epäsäännöllinen kierto, mutta vuoto on ollut suht vakio määrältään ja kestänyt sen 2 päivää ja sit 2 päivää tuhrua tai ihan pikkuista vuotoa... Mutta ehkä hyvä, että täti ei liian pitkään viivy, jospa jäisi sitten jatkossa tulematta? ;)

Tuleeko teillä muilla alkukierrosta sellaista "kiisseli"limaa (könttinä)? Tää ehkä vois olla myös sitä kananmunalimaa, mutta en oo enää ihan varma mitä sillä tarkoitetaan, kirkasta kuitenkin tämäkin. Mulla on nyt kolmas kierto missä huomasin moista... Kaks edellistä oon huomannut saman ilmiön näihin aikoihin ja lähes viikko tästä on tullut ovis. Mutta siis petiharjoitukset käyntiin nyt! :D

Katinka onks sulla mitään merkkejä kenties lähestyvästä oviksesta? Meillä kun on nyt nää samat koopeet... B)
 
Mä oon miettiny, että pitäisiköhän tämä lapsentekohomma pistää jäihin siksi aikaa, kun täällä päin Suomea, missä asun, on nyt menossa sikainfluenssaepidemia. Luin netistä, että se on vaarallinen raskaana olevalle ja voi aiheuttaa sikiövaurioita. Olisihan se pelottavaa epidemiauhan alla huomata tulleensa raskaaksi. Siitäkään ei ole 100 % varmuutta että onko rokotus varmasti täysin vaaraton alkuvaiheessa olevalle sikiölle. Oletteko te miettineet tätä asiaa?
 
Cladoceran: Juu, mulla on aina ennen, lukuunottamatta tätä erikoisniukkaa ja viimekiertoa, tosi runsaat kuukautiset. Vuoto ollut reipasta kp 1-4/5 ja kp 6 tuhrua. Tampooneja on mennyt useampi rasia, mutta nyt menyt tähän aamuun mennessä 3kpl tampooneja ja muuten olen pärjännyt pelkällä pikkuhousunsuojalla. Pillereiden lopetuksen jälkeen kierto on ollut ensimmäistä (26pv) lukuunottamatta tasan 28 päivää. Säännöllinen siis. Oviksen olen bongannut varmasti viime kierrossa digillä kp 17 ja muissa, paitsi ihan ekassa, kierroissa liuskalla (siksi en voi sanoa sata varmaksi) kp 16-17.

Nyt on tilattu digit ja liuskat tähänkin kiertoon ja niistä pitäisi riittää vielä seuraavaankin. Toivottavasti riittäisi tämä 5. kierto plussan saamiseen, sillä laskeskelin, että yk 6:ssa pahimmat piinailupäivät osuisivat juuri joulun pyhille.

Hlemmur: Itsekin olen miettinyt tuota sikaflunssaa ja rokotusta. Olen päätynyt siihen, että lasta yritetään edelleen ja rokotuksen otan heti kun saan, olin raskaana tai en. Vaikka itse rokotetteelta puuttuu käyttökokemusta, sen kaikki ainesosat ovat tunnettuja ja tutkittuja, eivätkä ne ole vaarallisisa sikiölle. Ainahan sitä voi sattua mitä vaan ja on hyvä olla varuillaan, mutta omalla kohdallani en aio kovin suuresti mitään muuttaa.
 
Hlemmur mä olen sikainfluenssan suhteen samoilla linjoilla kuin Sipsunen, eli en aio muuttaa mitään. Enemmän pelkään sitä, että tuo saakelin influenssa torpedoi meidän etelänmatkan, jolle olisi määrä lähteä 14.11.... :/ Mutta siis raskauden tai raskautumisen suhteen en ole huolissani.
 
Hellou, nyt on käyty rekisteröitymässä ja tutkimukset aloitettu! Lääkäri oli tosi mukava, ja teki aika perusteellisen haastattelun heti aluksi, sitten teki sisätutkimuksen, otti papan, ym. testit ja katsottiin ultralla kohtu ja munikset. Hetihän tuo bongasi, että munasarjat näyttää polykystisiltä, eli PCO.. Se varmennetaan nyt sitten verikokeilla heti tästä kierrosta, eli kp14 ja kp21 täytyy käydä antamassa verinäyte. Mieheltä otetaan kaksi siemennestenäytettä, sen täytyy viedä ne kahden viikon väliajoin ja sitten 18. joulukuuta on seuraava aika, jolloin kuullaan testien tulokset. Ja kuinkas ollakaan, se on mun syntymäpäivä! :D

Nyt sitten 1,5kk odottelua, aaaargh.
 
P.S kauhean epäreilua, että tuo ukkeli pääsee niin helpolla. :D Sen täytyy "laittaa näyte purkkiin" kotona ja sitten kiikuttaa se purkki sinne sairaalaan.

Sikapossuilusta sen verran, että en todellakaan anna sen latistaa taikka pelottaa. Onhan noita epidemioita, ja varmasti tulee olemaan paljon enemmän tulevaisuudessa.

P.P.S Menkat kesti 2 päivää. :eek:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Kirjoittelin tässä ketjussa tosi pitkään, kesästä 2007lähtien. Plussasin siis viihdoin ekasta IVF/ICSI hoidosta syyskuussa 2009, jossa siirrettiin 2 alkiota. Toinen tärppäsi, toisesta oli vain tyhjä raskaussäkki eikä alkuraskauden rv 5+ vuodot tarkoittaneetkaan keskenmenoa. Kävin aika useaan ultrassa ja aina löytyi syke ja kaikki oli hyvin. Myös lääkärit vakuuttelivat, että kyllä sieltä on kuule kevätvauva tulossa. No, eipä ole. Viime viikolla rv 10+3 sydänääniä ei enää näkynytkään ja päädyin naisten polille päivystykseen :'( Ja vielä paria päivää aiemmin oli neuvolankin ultrassa pieni potkinut ja syke näkyi. Ei mitään keskenmenoon viittaavia oireita ja merkkejä ollut havaittavissa! Viikonlopun vietin sairaalassa. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, mutta yksi jos toinenkin juttu meni ihan pieleen ja lopputuloksena oli kaavinta keskellä yötä. Nyt on takki tyhjä pettymys kamala.

En tiedä, miten jaksaa eteenpäin. Paha endo pakottaisi tekemään päätöksiä ja äkkiä tai muuten edessä on isompi "remontti", jotka saattavat mun kohdalla vaurioittaa kohtua ja munasarjoja, mikä ei tosiaankaan edistä vauvaunelmaa mitenkään. Tapauksen myötä useampi lääkäri ja kätilö kävi hokemassa sitä, että äkkiä vaan pakkasesta uutta vauvaa hakemaan. Kahden kemiallisen ja nyt tämän km:n myötä sitä vaan on herännyt kysymys, että onko mussa joku vika vai onko vaan näin huono tuuri?!?

Eli poistaisitteko mut plussanneista...Varmana jatkan täälläkin käymistä silloin tällöin taas, yritän kasailla itseäni ja mietin jaksaisinko ja ehtisinkö hakea uuden kyytiläisen pakkasesta, jossa onneksi 7 alkiota...

t. Vadelmaunelma + 0 vauvaa
 




Sharona.............28........kp 3/28-34...................1v4kk
Sipsunen............29........kp 4/28..........................yk 5
Opal.................. 29........kp 6/29-41.....................yk 4
Hlemmur............27........kp 8/26-35.....................yk 5
Joyan.................29........kp 12/23-36...................yk 4
Katinka-82.........27........kp 15/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 15/37-42...................yk 9
Pikkumangusti...29........kp 26/26........................yk 3
Kaapo80............29........kp 30/28-37...................yk 6




Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin............29
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009

 
Nyt on minulla sitten yksi rankka ja jännitystä aiheuttanyt työpäivä takana. Huh.

Sharona, mukava kuulla, että teidän osaltanne hommat etenee.

Clado, minä olen ainakin bongannut tuota "kiisselilimaa" muutaman kierron alkumetreillä ja säikähtänyt, että joko se ovis nyt tulee, mutta eipä ole tullut. Itse asiassa kyseistä tavaraa tullut nyt parina päivänä. Muuten ei ole kyllä ollut mitään merkkejä lähestyvätsrä oviksesta, paitsi tänään ehkä hiukan sattui muniksien kohdalle. Mulla tosiaan tietää aina rintojen kioeytymisestä, että ovis on tulossa 3-5 päivän sisään ja ei tosiaan oo tästä vielä tietoakaan. ON kyllä toisaalta ollut niin kova työstressi, että saas nähä tuleeko ollenkaan tai miten pitkäksi kierto venyy.

Mutta kuten montaa muutakin suomalaista, on se minuakin hiukan alkanut tuo possulenssu huolestuttaa. Miksi ne ei rokota raskautta suunnittelevia? Tai yleensäkään sitä ryhmää joka on maailmalla ollut eniten kuolleiden joukossa eli 25-40 vuotiaat? Meillä ei täällä ole oikeasti vielä epidemia alkanut, mutta kyllähän se mietityttää. Suurin osa toki sairastaa taudin lievänä, mutta minä olen tämmöinen huolehtija enkä ollenkaan sinut kuoleman kanssa, joten murehdin taas turhan paljon. Kyllä tämä tästä taas ohi menee, kun näkee miten tauti alkaa edetä. Mutta rokotteen varmaan ottaisin jos sellaista minulle tarjottaisiin. Anoppi kyllä tyylikkäästi vihjasi viime viikonloppuna, että kannattaisi hankkiutua raskaaksi niin saisi rokotteen. Eipä paljon naurattanut.



 
ON: ei mitään uutta. Olen yrittänyt pitää mielen vilkkaana muilla asioilla, etten olisi miettinyt tätä piinaa. Olen onneksi ollut koulutuspäivässä tänään, joten ei päässyt surffailemaan vauvasivuille. Nyt illalla olen harrastanut haaveilua, meinaan matkailuhaaveilua. Olen surffaillu talvilomakohdetta. Mies alkaa jo hermostumaan, kun en osaa päättää minne haluaisin lähteä. Haluan lähteä niin moneen paikkaan! Lämpöön!!
 
Niin ja possunuhasta. mä en jaksa stressata taudista. en muutenkaan yleensä stressaa epidemioista, ne tulee jos on tullakseen. Ei voi alkaa rajoittamaan omaa elämää tautien mukaan. Ymmärrän toki, että tauti voi olla vaarallinen riskiryhmäläisille, johon useita minunkin läheisiä kuuluu. Jos riskiryhmään kuuluisin, ottaisin rokotteen. Kausirokotteen olen jo ottanut.

Silloin viime vappuna kun possunuha alkoi, niin koin pieniä paniikkeja, kun mies oli jenkeissä matkalla. Silloin ei ollut mitään tietoa saatavilla taudista.

Matkustan huomenna viikonlopuksi kotiin epidemia-alueelle lentämällä, uhmaan tautia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaapo80:
ON: ei mitään uutta. Olen yrittänyt pitää mielen vilkkaana muilla asioilla, etten olisi miettinyt tätä piinaa. Olen onneksi ollut koulutuspäivässä tänään, joten ei päässyt surffailemaan vauvasivuille. Nyt illalla olen harrastanut haaveilua, meinaan matkailuhaaveilua. Olen surffaillu talvilomakohdetta. Mies alkaa jo hermostumaan, kun en osaa päättää minne haluaisin lähteä. Haluan lähteä niin moneen paikkaan! Lämpöön!!
Täällä vähän samoissa "tunnelmissa"... nimittäin lomakohteen etsimis tunnelmissa. :) Olen jo pitkään etsinyt hyvää hotellia ja matkakohdeajatuksetkin vähän vaihtelevat riippuen päivästä. Sama kriteeri kuitenkin kuin yllä, eli lämpöä kohden B) Tosin on tuo atlantin ylityskin käynyt mielessä.

Possuduha ei ole tähän mennessä pelottanut, mutta kyllä vähän mietin että saanko sen työmatkoilta tuliaisena kun on tullut nyt aika paljon reissattua "tartunta-alueilla" ja kun tää mun vastustuskyky on olematon.. ei kyllä ole tullut mitään (ihme!), joten olisi kohtalon ivaa saada se kotimaasta.. :eek:
Mutta mutta.. jos nyt oikein rupeaisin asiaa ajattelemaan, niin kyllä saan itselleni lietsottua pelon, joten koitan olla miettimättä koko asiaa. Samaa olen kyllä pohtinut, että mitkäköhän tuon rokotuksen haittavaikutukset voisivat olla ja kuinka paljon niitä on ehditty tutkia..kun ei taida olla pidemmän aikavälin tietoa.. (?)

Kyllä on taas järkky väsy kun työviikko lähenee loppuaan.. ihanaa, enää 1 päivä ja on viikonloppu! :heart:

p.s. ihan sellainen olo että täti olissa tulossa kylään.. ei hyvä.. :/
 
Soitin tänään johonkin neuvontanumeroon ja kysyin siitä sikainfluenssasta. Siellä kovasti vakuuteltiin, että ihan turhaa on vauvaprojektia pois heittää jonkun influenssapelon takia. Käski vaan pestä ahkerasti käsiä jne. Niinpä minä päätin, että haistatan pitkät jolleki nöfnöf-pelolle ja rupean pongailemaan seuraavaa ovulaatiota!

Iloisia asioitakin on tosiaan tapahtunut minulle. Elimistöni näyttää jokseenkin normalisoituneen e-pillereiden jälkeen, noin puolessa vuodessa. Kierrot ovat asettumassa aika pitkiksi (reilusti yli 30 päivää ) mutta muistelisin että sellaisia ne olivat silloin joskus teini-iässäkin ennen pillereitä. Onnistuin myös viime kierrosta ENSIMMÄISTÄ KERTAA koko tämän projektin aikana pongaamaan ovulaation erittäin ilmiselvän liman, kuumemittarin ja alavatsakipujen perusteella. Ovistestit ei oikein ole mun juttu - ja tuskin sellaisia tarvitsenkaan, jos ovislimat tulee vastaisuudessakin olemaan niin ilmiselviä kuin viime kierrossa. Tuntuu hyvältä ajatella, että ehkä minulla vihdoin toimii hommat normaalisti.
 




Sharona.............28........kp 4/28-34...................1v4kk
Sipsunen............29........kp 5/28..........................yk 5
Opal.................. 29........kp 7/29-41.....................yk 4
Hlemmur............27........kp 9/26-35.....................yk 5
Joyan.................29........kp 13/23-36...................yk 4
Katinka-82.........27........kp 16/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 16/37-42...................yk 9
Pikkumangusti...29........kp 27/26........................yk 3
Kaapo80............29........kp 31/28-37...................yk 6




Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009

 
Huomenta vaan kaikille!

Täällä olla möllöttelen toimistolla, eilen oli firman bileet, mihin en mennyt, ja puolet ihmisistä näyttää vähän väsyneiltä tänään ;)

Sain eilen siltä lääkäriltä lämpökartan, johon täytyy kierron joka päivä kirjata ylös aamulämpö. Ja arvatkaa mistä se lämpö täytyy ottaa?? Todella kiva aamulla ennen kun pääsee sängystä ylös tuikata mittari... :LOL:

Tosi outo oli tädin vierailu, kesti tasan 2 päivää ja siihen tyssäs. Ei edes tuhrun tuhrua sen jälkeen näkynyt! En ymmärrä...
 
Sharona Kuulostaa tosi kivalta tuo lämpöjen mittaaminen...

Pikkumangusti??? Ootko testiä tehnyt tai onko täti kurvannut paikalle?

Täällä minä kärsimättömänä odotan, että olisi jo ensi viikko, jotta pääsis testaamaan...
 
Sharona: Mullakin on/oli tosi outo tädin vierailu (Vielä aamulla tuhrua tarttui paperiin). Kaksi päivää oli siis varsinaista vuotoa, joka sekin oli aika niukkaa verrattuna normaaliin runsaaseen vuotoon. Sitten onkin vaan tuhrutellut rusehtavaa, oikeastaan vain pyyhkiessä. Pikkuhousunsuojaan saakka tullut vain pari pisaraa. Tein r-testinkin :attn: varmuuden vuoksi, mutta negahan se oli. Nyt pitäisi vain kai olla iloinen, että vuoto ei aiheuta tulvaa ja malttaa odotella oviksen metsästyksen alkua. Hassua, että sinulla vuoto loppui kuin seinään. Oletko varma ettet olekin raskaana? Vai voisiko tuo johtua tutkimuksista? Kunhan arvailen...

vadelmaunelma: :hug: Olen niin pahoillani puolestasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaapo80:
Sharona Kuulostaa tosi kivalta tuo lämpöjen mittaaminen...

Pikkumangusti??? Ootko testiä tehnyt tai onko täti kurvannut paikalle?

Täällä minä kärsimättömänä odotan, että olisi jo ensi viikko, jotta pääsis testaamaan...
Kaapo80 En mä vielä ole kun viime kierto oli 27pvää niin ihan hyvin voi huomenna tai vasta sunnuntaina tulla. Ihan sellanen olo kyllä valitettavasti että täti tulossa, selkä ja massu ihan samanlaiset kun AINA menkkojen aikana niin odotukset on tällä hetkellä nollassa..aamullakin mietin että alkais nyt sitten jo kun on kerta tulossa niin pääsisi uuteen kiertoon. Koko ajan pitää hypätä vessassa tarkistamassa ettei yllätä :(
 
Sharona: Oliko niin, että asut Hollannissa? Ihmettelen kyllä hieman tuota kehotusta mitata aamulämpöjä. Suomessa ei käsittääkseni missään lapsettomuushoitopaikoissa sen enempää julkisella kuin yksityiselläkään puolella käytetä lämpöjen mittailua, koska se on niin epävarmaa hommaa, eism. stressi ja valvominen heijastuu lämpöihin. Mutta kaitpa heillä on siihen perusteet kun ovat pyytäneet tuota? Suomessahan ovulaatio tarkistetaan mittaamaalla loppukierrosta ja alkukierrosta veriarvot tiettyinä kierron päivinä ja lisäksi ultrataan. Mutta aikas jännältä kuulostaa...Mutta jos hoitokierros teillä alkaa ja ei luomuna tärppää, niin laittele viestiä, jos haluat "vertailla" tai vaihtaa kokemuksika hoidoista. Juttlen niistä ihan mielelläni. Toki toivon, että sun hoitohistoria jäisi hyvin hyvin lyhyeksi ja pääsisit odottajien puolelle.
 

Yhteistyössä