Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Sipsunen En tosiaan tiedä miten se noin seinään loppui, ei ole kyllä ikinä ennen ollut kahden päivän tätivierailua, viime kierroissa lähempänä 6-7pvä! Lämmötkin mulla oli koholla (iltaisin) vielä keskiviikkoon asti 36,9c' - Tein testin viimeksi maanantaina, ja nega se oli, joten en viitsi elätellä täällä mitään harhakuvitelmia :D Kai se täti lähti karkuun kun se gyne aloitti tutkimukset xD


Vadelmaunelma Joo, Hollannissa asun, ja tosiaan, olin vähän ihmeissäni, mutta ilmeisesti se on vaan ns. ylimääräinen juttu, kaipa he siitä kartasta jotain tietoa sitten saavat..? Mulla siis tehtiin nyt ultra, josta heräsi se PCO epäilys, ja sitten kp14 & 21 täytyy käydä antamassa verinäyte. Mitään seurantaultrasta ei ollut puhetta, vaan käski vain menemään hoitsun juttusille koskien verikokeita, ja spermanäytteitä.
Se hoitsu sitten laskeskeli mulle pvämäärät milloin täytyy kahlata sinne labraan, ja miehelle antoi purkit ja sanoi, että ekan näytteen saa tuoda koska vain ti-to 08:15-10;45 välillä kahden tunnin sisällä "purkittamisesta" ja seuraava näyte ehdottomasti kahden viikon päästä ensimmäisestä. Siitä sitten kahden viikon päästä meillä on sinne seuraava aika, jolloin kuullaan tulokset ja sovitaan jatkosta.

Turhauttavaa tämä odottelu, varsinkin kun se teki aika selväksi, että ilmeisesti en ovuloi, kun on ne kaikki rakkulat kehityksen samoissa vaiheissa. No, eipähän tartte seuraavassa kierrossa tuhlata testeihin rahaa, jos ei kerran ole mistä hedelmöittyä!

Vadelmaunelma, kiitos paljon, varmasti laitan viestiä heti, kunhan jotain nyt selviää!

:hug:
 
Sharona no johan sulle mittauspaikka keksittiin. :LOL: Oon kans kuullu, että sieltähän niitä lämpöjä vois kans seurata, mutta mä oon mitannut kyllä suusta kielen alta ja ihan hyviä ja vertailukelpoisia tuloksia tulee. Edellyttää kyllä tosiaan sitä, että tuikkaa mittarin suuhun heti kun on avannut silmät...

Kaapolle tsemppiä piinailuun! Koita kuitenkin rentoutua kans, ettei menis ihan mahdottomaksi jännittämiseksi... :D

Vadelmaunelma :( :hug: ei oikein löydy sanoja... Toivottavasti löydät elämäniloa kuitenkin ja jaksat vielä kokeilla pakkasalkioilla. Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan noin paljon.

ON: täällä on ilofiilikset päällimmäisenä. Pääsen viettämään koko vuorokauden mittaista tyttöjen iltaa; kylpylää, hyvää ruokaa, skumppaa, baarireissu ja brunssi ja siihen päälle vielä isänpäivälounas hienossa ravintolassa! :D Tämä on just sitä mitä tähän assosiaaliseen elämääni välillä kaipaan. Odotan todella tätä viikonloppua, sitten ensi viikolle ajoittuvaa ovista ja sitten vihdoin seuraavana lauantaina päästään aurinkoon, lämpöön ja valoon viikoksi! B) Ihania aikoja elellään siis. Enkä aio stressata vauvoista. Paljoa ainakaan. :heart:

(sitäpaitsi mies lupasi, että voi tulla mun kanssa häämessuille tammikuussa... vannotin sitä, että sitä ennen mun pitää sit tietää, että mennään joskus naimisiinkin. Se toppuutti odottelemaan maltilla ;) :heart: Ehkä siis minäkin joskus pääsen kihloihin ja naimisiin)
 
Cladoceran WOW, siellähän pyyhkii hyvin!! :heart: Taitaa olla kosinta tulossa, hihihih ;) Kuulostaa myös aika hauskalta tyttöjenillalta!

Tärppionnea viikonlopulle!! :hug:

Taidan joo vaihtaa sen mittauspaikan, en mä kestä joka aamu sitä sinne.. :LOL:
Hulluja noi Hollantilaiset!

Täällä on kello 10min vajaa kotiinlähtö ja olen niiiiiin iloinen, että on viikonloppu! Jippulaijee!
 
:wave: Heippa kaikille pitkästä aikaa!!

Olen täältä taustalta seuraillut teidän kuulumisianne, kovasti plussia toivon jokaiikalle!!! Meillä yritys on taulla, ainakin toistaiseksi. Mitään yllätysraskautumista en edes unelmoi, ei tää kroppa kerran pelitä ilman hormoneita, ja ajoitustakin siinä tartttis olla..joten olen nyt hyväksynyt sen tosiasian, että ehkä mulla kuitenkin on vielä aikaa.. Tän vauvaantumisasian kans tais tulla hiukna niinku sellanen kolmenkympinkriisinpoikanen, ku olin aina haaveillut,että on lapsia ennen ku täytän 30..ja oli se kova paikka sit myöntää itelleen, että ei niin nyt tapahtunutkaan :(

Mutta, onhan tässä vielä aikaa!! Positiivisin mielin eteenpäin!!

Eli taustalla jatkan, ja sinne vois päivittelijä päivitellä mulle pyöreet tosiaan täyteen, eli 30v napsahti mittariin alkuviikolla.. Ja juhlat oli sen mukaiset :)

Oikein paljon plussapuhureita teille tänne pinoon!! +++++++++++ :wave:

Toivottelee Murmelin :heart:
 
Sartsa83
Voih... oon teitä muutamia vuosia nuorempi (26v, ens maaliskuussa 27v.) ja en vieläkään yk 22:n jälkeen ole plussannut. :( .. ihanaa että te plussailette.. ja mahtavaa että yritys on tuottanut tulosta koska kun yli 30 menee nii sitten mahkut pienenee... toivottavasti itsekibn plussailisin piakkoin.

Tsemppiä vain kaikille. :)
 
iik, monen kuukauden särkylääkelakko oli PAKKO katkaista tänään, oli sellainen punaviinipäänsäryn kaltainen jomotus ihan töistä vaan... En uskaltanut buranaa ottaa, piti tallustaa apteekkiin hakemaan jotain raskaana oleville sopivaa, vaikkei se tila olekaan ihan saavutettu vielä. On niin lähellä toi o-aika kuusta, etten uskaltanut ibuprofeiinia...jos sillä oikeesti on vaikutusta raskaaksi tulemiseen.

Samalla jumiuduin ovulaatiotestihyllylle, mutta pikaisella vilkaisulla ei näkynyt sellaista digitaalista... En uskaltanut siinä pitkään töllöttää, mun tuurilla olis kuitenkin joku tuttu tölvässyt viereen. JOS nyt taas joulukuussa kuun teemaväri on todella PUNAINEN, olen päättänyt oikeasti hankkia sellaisen digitaalisen testin. Sitä voi käyttää sitten joskus myös ehkäisymielessä, rengasta tai muutakaan hormoonia en enää sisääni laita. Ihan turhaa laittaa pää sekaisin moisilla.

vadelmaunelmalla :'( -uutisia... haleja!!
 




Pikkumangusti...29........kp 1/27........................yk 4
Sharona.............28........kp 5/28-34...................1v4kk
Sipsunen............29........kp 6/28..........................yk 5
Opal.................. 29........kp 8/29-41.....................yk 4
Hlemmur............27........kp 10/26-35.....................yk 5
Joyan.................29........kp 14/23-36...................yk 4
Katinka-82.........27........kp 17/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 17/37-42...................yk 9
Kaapo80............29........kp 32/28-37...................yk 6




Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009

 
pim-pom..täti tulee tänne näköjään yhtä täsmällisesti kuin seitsemän uutiset eli nyt kp 1, kierron ehkä voisikin korjata 27 (26:n sijaan).. aika hyvin piti noi menkkaoireet paikkaansa, juuri niinkuin tuossa pari päivää sitten aavistelin, samoin lämmöt tipahti juurikin kuten "esimerkkikäyrissä". Voihan harmitus. :( Pessimistikin pettyi kuitenkin.
Ei saisi varmaan lyhyestä kierrosta valittaa, mutta valitan kuitenkin.. kun tuntuu että täti on kylässä jatkuvasti.. pyyh ja nyyh :ashamed: :'(
 
Murmelin Paljon Onnea vaan, paljon onnea vaan!!! Mullakin on ollut sellainen käsitys aina, että 25v. oon jo äiti. :ashamed:
No, kyllä me täältä vielä!

Joyan kiitos päivityksestä, ja tosiaan, se digitaalinen testi maksaa jonkun 35eur ja sitä voi käyttää sen seitsämän kertaa (7 vaihtopäätä mukana) - Minäkin kerran sen ostin ja ajattelin sitten hakea kaupasta niitä vaihtopäitä seuraavaan kiertoon... Hehehe, ei ollut sellaisia kaupan ollenkaan, huijausta sanon minä! :D Siis minussahan ei ollut vikaa, kun ei tullut tarkistettua ensin. :LOL:

pikkumangusti :hug: tädistä.. Snif. Se on ikävä vierailija kyllä.

(.) Tänne ei kummempia, mietin koko ajan, että pitäisköhän soittaa maanantaina ja koittaa saada sitä aikaa siirrettyä aikasemmalle viikolle, kun tuo mies käy viemässä ekan näytteen jo heti maanantaina eikä siitä viikon päästä, kuten ensin ajateltiin. Sillä on nimittäin jotkut koulutuspäivät ja ajateltiin, ettei se voi sieltä myöhästyä, mutta eilen selviskin, että se koulutuspaikka onkin lähes sairaalan naapurissa :D
Tarkoittaa siis seksitöntä viikonloppua, sillä kolmeen päivään ei saa lempiä ennen näytteenantamista.. |O

P.S Sartsa Pääsi aikamoinen sammakko teikänaiselta. Hiukan ehkä törkeästi heitetty kommentti "lähes kolmikymppisten" pinossa, varsinkin kun viimeaikaiset uutiset on olleet kaikkea muuta kuin plussaonnea.
 
Sartsalle tiedoksi, että hedelmällisyys alkaa laskea vasta 35 ikävuoden jälkeen ja esimerkiksi julkisella puolella lapsettomuushoitojen aloitusiän yläraja on 40.

terv. kaikkia lapsettomuushoitoja kokeillut maholehmä 30v., joka yrittää kasata itseään taas pystyyn viime viikkoisen keskenmenon jälkeen.

Sori jos on tyly kommentti, mutta en nyt jaksa olla diplomaattinen ja hienotunteinen
 
Jos Sartsa tosiaan tarkoitti, että yk30 jälkeen mahdollisuudet heikkenee, niin mihin tämä tieto perustuu? Tällaisesta tilastosta en ole kuullut eikä lapsettomuushoitolääkärimmekään ole sellaisesta puhunut. Lapsettomuushoitoja läpikäyneenä on oppinut sellaisen asian näistä todennäköisyyksistä ja ennusteista, että ne ovat oikeastaan hyvin yksilöllisiä. Esimerkiksi tilastojen mukaan IVF hoidoista on 20-30% todennäköisyys raskauteen, mutta tätä tilastoa vääristävät esim. se, että mukana on paljon yli 40v naisia, joilla todennäköisyys alhaisempi. Esim. jenkkilässä tilastoidaan tuloksia ikäryhmien mukaan, jolloin siellä IVF -hoitojen tulokset korkeampia kuin Suomessa - tuloslistoista erottuvat selvästi eri ikäryhmät siis. Henkilökohtainen esimerkki: meidän klinikalla kullekin parille lasketaan ennuste parin yksilöllisten tietojen mukaan. Meillä ennusteeksi annettiin, että 45% todennäköisyys raskauteen IVF:n tuoresiirrosta. Nyt en tiedä, millaisen ennusteen antavat tulevassa PAS:ssa kun tietoihin lisätään km. rv 10+4 eli laskeeko vai pikemminkin nostaako, koska raskaus kuitenkin saatiin alkuun...
 
Hei kaikille! Untuvikko ilmoittautuu, taidan kuulua tänne, koska ikää on 28 ja kahden kuukauden päästä 29 vuotta. Ensimmäinen yrityskerta menossa, kp22. Laskennallisen oviksen kohdalla harrastettiin ahkerasti, jos ei menkkoja kuulu viikon sisään niin ehkä uskallan testailla. Pillerit jätimme jo toukokuussa ja luomukierto ollut siinä 26-30. Kaikenlaisia oireita sitä keksii itselleen aina koirien "haistamisesta" kiinnitysvuotoon. Pelottaa, kun ensi kertaa tätä toivoo. Ennen kevättä en edes ajatellut lapsia, kunnes armoton vauvakuume iski puoli vuotta sitten.

Siinä pieni esittely. Toivotan kaikkea hyvää tänne kirjoittaville!
 
Vadelmaunelma: Tarkkaan en noista yk vaikutuksista tiedä, mutta raskautumismahdollisuuksista puhuttaessa tarkoitetaan ymmärtääkseni nimen omaan luomuna onnistumisia. Meille esim lapsettomuusklinikalla sanottiin että mahdollisuus luomuraskauteen noin 3% kun yritystä takana yli 3 vuotta (nyt jo yli 4v). Onneksi hoidoilla todellakin nuo onnistumisprosentit kuitenkin hyvät ja lopulta suurin osa saa sen kaivatun lapsen!
 
Tervetuloa Mekkala!! Tätähän tämä on edelleen useamman yk:n jälkeen, edelleen kuumeillaan toivottoman paljon, tunnistetaan muka-oireita ja jännitetään pirusti milloin voi testata ja mitä siihen testiin tulee, kun liian aikaisin taas testaa.

Minä koin myös vähän kummallisena Sartsan kommentit. Tullaan yhtäkkiä huutelemaan vieraisiin pöytiin (en tosin tiedä oletko joskus aiemmin käynyt täällä keskustelumassa, muttet ainakaan viimeiseen puoleen vuoteen), jossa syyllistetään niitä joille on käynyt niin onnellisesti, että ovat muutaman YK:n jälkeen plussanneet. Kaikille ei käy yhtä onnellisesti. Sen huomaa myös siitä, että kaikki tästä keskustelusta poistuneet eivät ole suinkaan siirtyneet odotuspuolelle, vaan myös lapsettomuuspuolelle.

Ymmärrän, että on varmasti vaikea eläytyä toisen ongelmiin, jos omat ongelmat ovat ns. suuremmat. Mutta jospa kumminkin annetaan myös meille joku paikka jakaa surujamme, vaikkemme yhtä tuskaista matkaa ole (vielä) kokeneetkaan. Muistatko itse mitkä fiilikset sulla Sartsa oli yk 6:n kohdalla? Ei tässä vaiheessa voi vielä heittää kirvestä kaivoon ja alkaa miettimään lapsettomuushoitoja.

Yritit varmaan Sartsa olla kannustava, muttei se nyt ihan toiminut. Paljon jaksamista sinulle hoitoihin. En osaa edes kuvitella mitä olet joutunut kestämään ja miltä tuntuu vuosien yrittäminen ilman tulosta!

ON: malttamattoman tein ovistestin, kun ei muitakaan ollut. Puolituntia mietin aamulla sängyssä, että lähdenkö ajamaan keskustaan apteekkiin hakemaan testiä, mutta en lähtenyt. En tullut yhtään viisaammaksi ovistestistä, haamua näytti. Ei tullut meille isänpäivää. Jospa huomenna voisi jo testata??
 




Pikkumangusti...29........kp 2/27........................yk 4
Sharona.............28........kp 6/28-34...................1v4kk
Sipsunen............29........kp 7/28..........................yk 5
Opal.................. 29........kp 9/29-41.....................yk 4
Hlemmur............27........kp 11/26-35.....................yk 5
Joyan.................29........kp 15/23-36...................yk 4
Katinka-82.........27........kp 18/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 18/37-42...................yk 9
Kaapo80............29........kp 33/28-37...................yk 6




Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009



 
Tervetuloa Mekkala :flower:

kaapo :D Huomenna voi jo! :D Eikö voikin? Kyllä!

En nyt viitsi sen enempää enää kommentoida tuota Sartsan kommenttia, mutta vaikka nyt olisi puhunut kuulennoista, niin tökerösti se tuolta silmille pomppaa. "ihanaa että te plussailette" kun kukaan ei ole plussannut sitten syyskuun, ja yksi juuri kertoi kokeneensa kipeän keskenmenon. That's all I have to say about that.

).( Tänne ei kummempia, oon oikastaan aika ihmeissäni tosta aamulämpöjen mittailusta, kun viimeisen kolmen päivän saalis on 36,4% - 36,5% - 36,7% :eek:
Ihanaa, että saa vielä tämän päivän kelliä kotosalla, tämä viikko töissä onkin varmaan aikalailla stressiä täynnä, keskiviikkona pitäisi mennä työhaastatteluun, tai pikemminkin arviointiin, joka kestää aamusta iltapäivään. Samaan aikaan pitäisi olla töissä. Ugh.
Jollain verukkeella siis pitäisi saada pomo myöntämään vapaata, ja hän ei oikein pidä siitä, että ihmiset pyytävät vapaata.

Nooooh, nyt nauttikkaamme sunnuntaista! :heart:
 
Huomenta ja hyvää sunnuntaita kaikille!

Tervetuloa mukaan Mekkala :flower:
Täällä ei mitään ihmeellistä, odottelen vaan, että pääsen ensi viikon lopulla oviksen metsästystä aloittelemaan.

Sartsaa sen enempää kommentoimatta, tuli vaan mieleen, että olikohan kyseinen viesti livahtanut vahingossa väärään paikkaan vai onko oikolukutaidossa ollut häiriö... Mene ja tiedä.

Kaapo80 ja kohta Mekkalakin, teillä onkin jännät ajat käsillä. Jännäilen täällä teidän puolesta. Toivotan teille paljon ++++++ :whistle:
 
Anteeksi omanapaisuus... mutta mutta meidän yk4 jonka piti alkaa nyt, siirtyykin vasta seuraavaan kiertoon eli jonnekin hamaan joulukuulle.. tai siis jatkuu sinne asti. Miehelleni kun tuli pitkiä työmatkoja juurikin oikeille viikoille, joten ei päästä tässä kierrossa oikein edes yrittämään. :'( En voi kuvailla harmituksen määrää :'(

Paljon plussatuulia nyt Kaapolle ja Mekkalalle ja kaikille muillekin :heart:
 
Tervis vaan taas. Tyttöjen vuorokaudesta on selvitty ja voi herranjestas, että oli kyllä ihanaa! B) Kylpylähemmottelua, skumppaa, ruokaa ja sosiaalista elämää. Ihan täydellistä.
Vasta pääsin kotiin ja takana on siis viime yön 5 tunnin yöunet... Aika paljon väsyttää, mutta olo on silti euforinen.

Ja onni ei lopu tähän. Tällä viikolla odotellaan ovista ja ensi lauantaina starttaavaa matkaa etelän lämpöön. B)

Täällähän on käynyt Sartsa hämmentämässä soppaa... Mäkin kyllä ajattelin Sipsusen tapaan viestin lukiessani, että olikohan nyt kuitenkaan ihan oikeaan pinoon teksti osunut. :/

Sharona kyllä noiden lämpöjen kanssa tosiaan on välillä aika haavi auki, mutta sitten parin kierron jälkeen sitä alkaa oppia, miten ne omat lämmöt käyttäytyy, mutta tollanen vaihtelu peräkkäisten päivien välillä on kuitenkin vielä ihan normaalia. Tsemppiä vaan mittailuihin! Ootko huomannut muuten eroja, kun mittaa "eri reiistä"? :LOL:
Pikkumangusti voihan damn. :hug: höh...
 

Yhteistyössä