Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Mutta kun en tahtois pettyä :(
Jännittää ja pelottaa. Huh.

Todella ihana päänsärky myös vaivannut tänään aamusta asti ja nyt melkein jopa alkoi heittämään silmissä, ihan kun liikkuis silmät liian lujaa, eikä pysy aivot mukana menossa.

Ei taida olla mullakaan kaikki muumit laaksossa. :D
 
kaapo80: Voi, nuo lapsettomuus ajatukset ovat niin tuttuja. Tämä ilta menee sellaisten ja itsesäälin kanssa velloessa. Mulla oli olevinaan vaikka mitä oireita joita ei aiemmissa kierroissa ole ollut. Aamulla olin ajatellut testata, mutta eipä tarvinnut, sillä täti paukkasikin heti paikalle kun vessaan asti pääsin.

Mies tuli juuri kotiin ja toi jälkkäriksi suklaata ja punaviiniä masistelun lohdukkeeksi. Huomenna onkin sitten uusi päivä ja lähdetään taas uusin voimin uuteen kiertoon.

Eiköhän me marraskuussa hommata niitä plussia tähänkin pinoon! =)
Sharona: Onnea testailuun!
 
Ihme hermot sulla Sharona on, itse en varmaan pystyis olee noin pitkään testaamatta. En yllytä, koska itse ainakin olen yllytyshullu, ja monesti se kaduttaa.

Suklaa ja punaviini on kyllä niin nannaa masikseen :) itse siemaisin juuri viikonlopun jämäpunkut sekä näkkäripitsaa. oli hyvää :D kiloista viis :whistle:
 
noniin, plusplus Sharona :)

Voikohan mulla olla ovis tai joku jo tuloillaan, äsken tuli ihan tippa linssiin kun luin, että Sipsunen liittyi listan alkupäähän... Tai sitä vaan täällä niin vahvasti myötäelää, kun kaikilla on niin suuri yhteinen tavoite.

Ollaan sellaisia satunnais/loma-tupakoitsijoita, tai mä en ole enää kesän jälkeen uskaltanut juurikaan... Eikä näköjään tupakkaa tippuiskaan, äsken yritin miehen perjantaiarkista kinuta yhtä, ni en kuulemma saa kun voin olla raskaana :) Hyvä, et se pitää huolta, vaikken nyt just mitenkään voi olla.
 
Moi! :wave:

Olen pitkään roikkunut tämän pinon taustailijoissa, suurimmalla osalla teistä tuskin on hajuakaan siitä kuka ihmeen kevätesikko se on. Aloitin siis palstailun Lähes kolmekymppisten pinosta valovuosia sitten, ainakin siltä se tuntuu. Plussaa ei kuulunut ja siirryin lapsettomuuspuolelle kun varmistui että munatorvet on tukossa ja vauvaa ei tule luonnon keinoin.

Nyt takana on IVF-hoitoja, ensimmäisen IVF:n tuoresiirrosta nega, sen ainoasta pakastesiirrosta varhainen keskenmeno, ja toisen IVF:n ainokaisesta hedelmöityneestä munasolusta vihdoin ja viimein kunnon plussa syyskuussa. Nyt viikkoja on koossa 12+0 ja olen sekä äärettömän onnellinen että edelleenkin epäuskoinen.

Toivotan teille kaikille vauvakuumeilijoille plussaonnea ja ihanaa joulun odotusta (saako sitä alkaa jo odottaa, minä ainakin jo odotan :) )! Uskaltauduin tänään vihdoin "virallisesti" siirtymään odotuspuolelle, tuntuu niin uskomattomalta kaiken tämän jälkeen ODOTTAA. :heart:

Kevätesikko
 




Sharona.............28........kp 1/28-34...................1v4kk
Sipsunen............29........kp 2/28..........................yk 5
Opal.................. 29........kp 4/29-41.....................yk 4
Hlemmur............27........kp 6/26-35.....................yk 5
Joyan.................29........kp 10/23-36...................yk 4
Katinka-82.........27........kp 13/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 13/37-42...................yk 9
Pikkumangusti...29........kp 24/26........................yk 3
Kaapo80............29........kp 28/28-37...................yk 6




Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin............29



Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
Vadelmaunelma 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009

 
Voi ei Sharona, mutta toivoahan on vielä. Ja teillä on nyt ainakin ne tutkimukset tulossa niin saa jotakin selkoa asiaa. :hug:

Tos ihana tarina Kevätesikko, todella paljon onnea. :heart: Luo uskoa meihin muihinkin vaikka tunnelmat oli viimeksi eilen juuri niinkuin Kaapo kertoi eli tuntui taas siltä että me ei kyllä koskaan saada sitä vauvaa.

Ja mulla muuten Joyan ihan samat fiilikset, kattelin eilen suomen paras kuoro -ohjelmaa nauhalta ja näyttivät siinä kuvaa Kuopiosta ja kuopiolaisista. Meinasi tulla tippa linssiin kun ne oli niin ihanan välittömiä ne ihmiset siinä. Mietin vaan että semmoisiako me kaikki täällä savossa ollaan pääkaupunkiseutulaisten näkökulmasta. No tiedä häntä... Ei varmaan oo mulla ainakaan vielä se ovis ihan nurkan takana mut ihan omituiset asiat saa tipan linssiin taas vaihteeksi. Ehkä se on tää työstressi kun aiheuttaa mielenhäiriöitä. :D
 
Sharona :hug: :hug: voi olen niin pahoillani puolestasi. Onneksi kumminkin pääsette tutkimuksiin!

Kevätesikko Paljon onnea odotukseen!!! :flower: :flower: Tämä antaa positiivista enrgiaa meille kaikille muilla, vaikka eihän kukaan meistä ole vielä edes noin kauan yrittänytkään. Toivoa on, ja ehkä se pääkin jaksaa mukana, jos noin vaikean tien kautta vauvan saa.

Täällä alkaa jo piinailut heräämään. Alkaa jo jännittää, että tulisiko tässä kierrossa se plussa. Tässä on vielä tuskasen pitkä aika odottaa, ennen kuin voi alkaa edes suunnittelee testiä.
 
voi ei Sharona... :( ei tässä näin pitänyt käydä... :flower: Kovasti jaksuja ja tsemppiä tutkimuksiin.

Seuraavaksi katseet käännetään sitten Kaapon ja pikkumangustin suuntaan. Ja meille muille vaan ahkeria ja tunteikkaita petipuuhapäiviä ovista odotellen ja sitten piinaillen... =)

Kevätesikko kiitos kertomuksestasi. Rankka aika sinulla takana ja pitkä odotus palkitaan odotuksella :) En osaa edes kuvitella kuinka onnelliselta, täydelliseltä ja ehkä epätodelliseltakin olo nyt tuntuu. Toivotaan, että kaikki sujuu parhain päin! Kyllä jouluakin saa jo odottaa, se on ihanaa aikaa :heart:

Hyvää mieltä kaikille. Olette parhaita!
 
Voi harmi Sharona! Harmittelen sitäkin, että kuuluin niihin, jotka lisäsivät toivoa raskaudesta. Näytti jo niin hyvältä!

Onneksi saatiin Kevätesikko pois taustailijoiden joukosta ja plussanneiden puolelle!

Paljon positiivista mieltä kaikille! Uskokaa omaan kroppaanne. Ei se haittaa, vaikka stressaisi. Älkää ottako stressiä stressaamisesta, sanon minä!

piip (24+0)

p.s. Jos jotakuta kiinnostaa tietää, onko kroppa kohdallaan, mutta tutkimuksiin ei ole vielä aikaa, voin suositella vyöhyketerapiaa. Itse kävin miehen kanssa muutaman kerran, ja terapeutti osasi aivan oikein sanoa, että miehellä on hormonitoiminta kunnossa ja minulla putket auki. Minun lieviin hormonihäiriöihini ei tosin löytynyt vyöhyketerapiassa muuta syytä kuin stressi, joka sekään ei aina vaikuttanut yhtä pahalta. Mutta ainakin se oli ihana jalkahieronta, jos ei muuta!
 
Kiitos teille muruset! :heart:

Meinasin jo aamupäivällä heittäytyä epätoivon einariks, mutta sitten päätin, että ei se itkemällä ainakaan tule. :) Joten uuteen kiertoon, mulimenit, hivenaineet ja vitamiinit apuna. =)

Enää kaksi yötä ja hui miten jännittää mennä sinne! Vaikka eihän ne varmaan mua voi kauheasti tutkia tädin ollessa kylässä, mutta toivottavasti nyt ainakin papan, ym. testit voi ottaa, voiko? Toivottavasti ainakin tekisivät nyt jotain muuta, kun jutustelua. Rasittavaa sekin, ettei voi omalla äidinkielellään siellä jutella, piti oikein käydä netissä opiskelemassa noita termejä, kun ei oo ennen tullut mietittyä mitä on esim. munanjohtimet englanniksi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
voi ei Sharona... :( ei tässä näin pitänyt käydä... :flower: Kovasti jaksuja ja tsemppiä tutkimuksiin.

Seuraavaksi katseet käännetään sitten Kaapon ja pikkumangustin suuntaan. Ja meille muille vaan ahkeria ja tunteikkaita petipuuhapäiviä ovista odotellen ja sitten piinaillen... =)

Kevätesikko kiitos kertomuksestasi. Rankka aika sinulla takana ja pitkä odotus palkitaan odotuksella :) En osaa edes kuvitella kuinka onnelliselta, täydelliseltä ja ehkä epätodelliseltakin olo nyt tuntuu. Toivotaan, että kaikki sujuu parhain päin! Kyllä jouluakin saa jo odottaa, se on ihanaa aikaa :heart:

Hyvää mieltä kaikille. Olette parhaita!
Tervehdys kaikille! :)
En ole hetkeen saanut kirjoitettua mitään.. kun kun ..täällä ei mitään oireita mistään (taaskaan!) joten tuskin mitään plussauutisia ainakaan täältäpäin tulossa.. Olisi edes jotain oireiden tapaisia niin olisi edes toivoa.. Varmaan se täti kurvaa paikalle viimeistään perjantaina, sikäli mikäli entiset merkit paikkaansa pitää. Mieskin sanoi tänään että tuskin mitään vauvaa on tässä kuussa tulossa vaan menkat kun rouva vaikuttaa niin kiukkuiselta.. Tosi piristävä kommentti kerrassaan! :( Jotenkin masentuneissa fiiliksissä siis taivalletaan täällä.
Noh.. jos jotain positiivista niin kiitos sille joka suositteli aiemmin tässä ketjussa (en muista kuka) sitä clearbluen digitestiä.. sain sentään sen avulla oviksen bongattua muistaakseni siinä 16. kp (eli aika myöhään.. perätikö liian myöhään???) eli jotain hyvää edes tässä kierrossa, eli kiitos hyvästä suosituksesta :) minulla oli meinaan pienet epäilykset että ovulaatiota ei ehkä tapahdu vaan kroppa ehkä toimii vielä ehkä pillereiden "tyhjennysvuoto" tilassa.. mutta siis tuon avulla ainakin sain sen bongattua. :) :heart:

Ja täällä kun kirjoitettiin tuosta stressaamisesta niin täällä kans ilmottatuu eräs stressimangusti :D .. olen kova stressaamaan ihan kaikkea, ja varsinkin työjutut painaa jatkuvasti kun paineet, aikataulut ja vaatimukset meinaa jyrätä alleen. Olenkin paljon miettinyt, että onkohan raskaus edes mahdollinen jos kroppa ja mieli on jatkuvassa stressi ja jännitystilassa ja ylitöitä
pitäisi puskea enemmän kun laki sallii?? Minulla vaan tuo vastustuskyky on ehkä mailman huonoin, eli aina kun on liikaa stressiä niin joku tauti pukkaa päälle ja saan kunnon flunssan jo siitä kun joku sanoo pöö! Olenkin siis alati-sairas
ja siitä on tullut ihan vitsi kavereiden keskuudessa kun olen vähän väliä sairaana.. ja kun kyseessä ei ole mikään pikku nuha, vaan aina tulee joku megaräkätauti poskiontelo ja
keuhkoputkentulehduksilla, silmä-ja korvatulehduksilla höystettynä.. ei oo reilua!
Nyt sitten onkin syksyllä ihan paineessa jo siitä että koska se seuraava lentsu taas pölähtää paikalle..pläääh!

No mutta tässä olikin oikein kunnon vuodatusta! :LOL:


Voi kun nyt saatais kaikki plussia kehiin.. :heart:

Sharonalle tsemppiä tutkimuksiin :heart: ja
kaikille muille mukavaa loppuviikkoa!!!

Olette ihania! :heart:








:heart: :heart:
 
Pikkumangusti pidetään varovaisesti toivoa yllä kuitenkin? :saint: Olipa miehesi vähän töppö... Just kaverin kanssa juteltiin, että miehet ei kyllä vaan valitettavasti tajua sitä miten naisilla mielialat menee hormonien mukana ylösalas ja lisäksi odotukset ja pettymykset vielä jyrkentää vuoristorataa. Niillä kun oikeesti on vaan tasapaksua harmaata koko ajan, ehkä vain toivon ja pettymyksen aaltoilua hiukan... :$ Niin se taitaa vaan olla. Yritetään siis kestää ja ymmärtää taas kerran! B)

Sharona hyvä, että huiskaisit Einarin hemmettiin! :LOL: Nyt vaan pää pystyssä sinne tutkimuksiin. Toivotaan, että ne pystyy jo jotain tekemään ja jos ei, niin toivottavasti saatte ainakin aika pian uuden ajan sit käytännön toimille... Pääsettekö te siellä vierailla mailla julkiselle vai meettekö yksityiselle?
 




Sharona.............28........kp 2/28-34...................1v4kk
Sipsunen............29........kp 3/28..........................yk 5
Opal.................. 29........kp 5/29-41.....................yk 4
Hlemmur............27........kp 7/26-35.....................yk 5
Joyan.................29........kp 11/23-36...................yk 4
Katinka-82.........27........kp 14/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 14/37-42...................yk 9
Pikkumangusti...29........kp 25/26........................yk 3
Kaapo80............29........kp 29/28-37...................yk 6




Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin............29



Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
Vadelmaunelma 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009

 
Hui, minä olen listan viimeisenä... jännittävää. tosin ehkä pikkumangustilla on ennen minua uutisia.

nyt on oletettavasti dpo 5 eli vielä pitäis jaksaa viikko odottaa. Minulla oli oviksen aikaan ja sen jälkeen nännit tosi arat. Nyt se on jo ehkä hiukan mennyt ohi, mutta ei ne normaalitkaan vielä ole. Kertookohan tämä mitään? ei varmaan.

tänään iltapäivällä on ollut pääkipeä. Se voi kertoa tulevista menkoista (jotka ei pitäisi vielä olla tulossa) tai sitten olen tulossa kipeäksi. Toivottavasti en tule kipeäksi, ei nyt huvittaisi yhtään. Eikä olisi aikaakaan sairastaa.

Mä en kestä tätä jännittämistä. millä saisi viikoksi nämä ajatukset pois päästä?

kaapo kp 29/37(?) ~dpo5
 
kaapo80 Minun uutiset tulee perjantaina tai lauantaina, valitettavasti ..sais olla kyllä tulematta :LOL:

cladoceran Joo... Yritetään pitää toivoa yllä.. tosin vähän huonolla menestyksellä.. pessimisti ei pety :)

Keskiviikko jo "ohitettu" ja enää 2 päivää vkloppuun...jeee! B)
Plussatuulahduksia kaikille!!!! :heart:
 
En ymmärrä.. Kävin taas aikasemmin päivällä, heti tuon päivityksen jälkeen kirjoittamassa tänne romaanin ja sille jatko-osan, mutta se vaan ei sitten viitsinyt julkaistua. Tuli vaan virheilmoitus, että tallennus ei onnistunut. :/

Mutta siis lyhyesti: Kiitos suuri kaikille myötäeläjille! :) :heart:

Odottelen täällä että uusi naapuri lakkais jo tuon muuttokuorman raahamisen yläkertaan, on meinaa aikamoinen meteli!

Kirjoitin aikaisemmin siis pitkän selostuksen tästä terveydenhuollosta täällä, nyt vähän lyhyemmin.. Eli täällä ei erikseen ole julkista ja yksityistä puolta, kaikilla on amerikan malliin vakuutus (100eur/kk) ja oman lääkärin saa valita kaikista tuhansista praktiikoista ympäri kaupungin. Esimerkiksi mun lääkärillä ei ole edes assaria saatika ajanvarausta. Ajan saa lähettämällä hänelle sähköpostia ja sitten "vastaanotto" on siis ihan asuintalossa, kanaalin varressa. Varmaan aika selkeää jo tässä vaiheessa, että labraa ei ole lääkärin vastaanotolla, vaan jos esim. verikokeita tarvitaan, täytyy mennä ennen klo.11 jotta se lekuri voi sitten lounastunnillaan kruisata skootterillaan viemään ne näytteet labraan, kaupungin toiselle laidalle. :D
Siispä, jos jotain "oikeita" tutkimuksia tarvitaan, tulee lähete aina sairaalaan. Sinne siis ollaan aamulla menossa, yliopistolliseen sairaalaan. Lääkärin mukaan kyseessä on yksi Hollannin parhaista lapsettomuutta tutkivista ja hoitavista paikoista, mutta se ei paljoa kerro, sillä Hollannin terveydenhuollon taso on lähes hälyttävä. Kaikki jotka on käyneet täällä lääkärissä tietävät, että paracetamolia tarjotaan vaivaan kuin vaivaan (esim. mulle selkäkipuun 10tbl/pvä -En todellakaan syöny!).

Että semmoinen.
 

Yhteistyössä