Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

salome, toi ei ole kivaa, toivottavasti saat vuodon kohta kuosiin :hug:

hallama, netistä tilasin :) vain yhestä paikasta löysin sellasia mitkä sopii stringeihin :) ei nyt hirveen hintasia eeskun ajattelee pidemmälle aikavälille sen hinnan. Useampaa kattelin. Saakos tänne laittaa linkkejä? tai jos varmempaa niin lait viestiä, jos tahot paikan mistä tilasin.
Onna sulle kropan aivoituksien tutkimiseen :)

Täällä ei kummempaa veret jäi siihen kertaa ja rusehtava valkovuoto astui tilalle :( plus muuta "mukavaa" särkee taas niin hemmetisti. On menny taas vauhti päällä eikä kunto kestä sitä näköjään, pitäxs muistaa levätäkkin ja näköjään urheilu työpäivän jälkeen ainakaan 2 päivänä peräkkäin ei sovi mun kropalle... No ehkä myöhemmin :)

plussa onnea!

Ja ihan ohi mennen onko postimestarista kuulunut mitään?

huomenet!

delfis, mites siellä menee?

hallama, mäkin otin yrityksen alussa iisisti (tai no hehheh iisisti ja iisisti... :p ) enkä murehtinu oviksesta sen kummemmin. sitten oisko ollu yk4, kun halusin vaan varmistaa että se tulee silloin kun ovisoireista päättelen, ja sainkin oikeaan aikaan tikkuun viivat. sitä seuraavassakin kierrossa yritin ovista paikallistaa, mutta tikkuihin ei tullu haamun haamua. luovuin sitten siitä touhusta ja päätin, että ovis tulee silloin kun kierron puolivälissä limat lisääntyy ja munasarjaa pakottaa.

unico, saako kysyä mitäs urheilua harrastelet? muutkin saa vastailla gallupiin... :) itse tulee käytyä joogassa, kuntosalilla, sulkapalloa pelaamassa ja joskus jumpassa. lisäksi tykkään tehdä pitkiä kävelyretkiä. nyt olisikin aika ihana ulkoilusää, jospa huominenkin olisi näin nätti niin voisi käydä keräilemässä vähän auringonsäteistä kevään energiaa. :heart:

salome ;) joogaa oon aloitellu kun karate piti lopettaa :) ei hullumpaa (näin muutaman viikon kokemuksella... Okei tulee sitä silloin tällöin ulkoiltua ja pallojumpattua :) mut niit voi tehä kotona.

Jatkan tuohon salomen kysymykseen urheilusta. kotona vai jossain muualla? yksin vai porukassa? ;)

Täällä taas pitkästä aikaa.
Yhteinen tervetulotoivotus kaikille uusille palstailijoille!
:hug: kaikille tädin yllättäneille ja muille vastoinkäymisiä kokeneille.

Omaa napaa....
Menkkoja ei ole kuulunut. Viime viikonloppuna tehty testi näytti negaa. Nyt en ole testannut. Ihmettelen, et mistä tää voi johtua. Nyt olen vain odotellut, et menkat alkais, mut ei. Rinnat oli tällä viikolla muutama päivän tosi kipeät, mut nyt sekin on jo vähän hellittänyt. Ehkä jossain vaiheessa pitää varata aika gynelle. Odottelen, mitä tuleman pitää.

Moi Nasuli! :wave: Toivottavasti kierto alkaa pikkuhiljaa selkeytymään.

Tänne taas täti tekee tuloaan ihan odottamattakin, kp 1 taitaa olla, ja mieli on maassa ja takki tyhjä. Tää viimenen päivä on aina inhottavin, kun lämmöt on jo laskenu ja vatsaa kirpistelee, mutta vuoto ei vaan ala. Inhottavaa odotella, kun negakin testattuna. No, eiköhän ne tästä päivän mittaan.

Minna77..........31.........kp ?/?....................yk 5
delfis...............29........kp 2/30-36..............yk 6
Gilmore...........29.........kp 2/30-35............yk 16
salome............28.........kp 7/33-37............yk 2 (km 12/08)piki80.............28..........kp 9/27-31...........yk 4 (km 10/08)
vadelmaunelma..29.......kp 10/25-26...........yk 17
maikkis123......28.........kp 13/25-26..........yk 5 (km 09/08)
Sharona..........28.........kp 19/28-40...........yk 4
Toivo79...........29........kp 18/27-32............yk 2
Hallama80.......28.........kp 22/30.................yk 1
Hille79.............29.........kp 39/28-34..........yk 4
Piglet..............30..........kp 43/27-29.......yk 13 (km 10/07)
Lupu...............29.........kp 47/26-28.......... n.1v
Ada.................29.........kp 47/24-30...........5/07
Nasuli08...........28.........kp 48/28-31...........yk 5
Sun Rise..........28 .........kp 52/35.............yk 1 (km 10/08)
JoJo79............29..........kp 83/37.........yk 5

Taustalla:

Janis...................30
Hammy...............28
Sitrus79..............28
Kevätesikko........29
Unico..................29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Iines80...............28
Postimestari.......30

Plussanneet:

Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009

:hug: kaikille jotka sitä tarvitsevat tänä viikon ensimmäisenä päivänä.

Mulla on ihan hirveitä keskittymisvaikeuksia täällä töissä. :/ Olen vaan tutkinut erilaisia raskaustestejä netissä. Huoh, vielä pitää yli viikko odottaa, että pääsee testaamaan. Jos sitten ei ne kuukautiset ala ennen sitä. Tää on yhtä odottamista vaan koko touhu..... Mistähän sais ylimäärästä kärsivällisyyttä..?!?!

Miksi mut on poistettu listoilta?!?

Täällä ei ihmeempiä, ovulaatiota odotellaan, clomit popsittuna ja tällä kertaa sivuoireita ei juuri mitään - tiedä sitten, tarkoittaako se hyvää vai huonoa. Vähän vain on ollut kuumia aaltoja öisin ja lievää pahoinvointia....Yritän nyt keskittyä hurjasti töihin ja uppoutua tutkimukseen, jospa se tästä...

Moikka!
Taalla ei ole enaa kovin montaa tuttua sitten viime nakeman (mukavaa heille) mutta lueskelin tuossa etta Unico oli mut maininnut vahan aikaa sitten :) kivaa, kun joku oli kaivannut, samoin vadelmaunelma olet viela taalla :wave: (ei tosin varmaan ole hirveesti juhlimista siina.. :whistle: ) ihan lyhyesti vaan visiitin tulin tekemaan ja kertomaan etta aloitetaan lapsettomuushoidot kevattalvella, IVF olis tiedossa, mitaan vikaa ei meista loytynyt, mulla tosin epailtiin etta on munanjohtimet tukossa. Eli semmoista. Palataan!
ps. on ollut teita ikava :flower:

vadelmaunelma, apuva! sharona oli laittanut sinut plussanneisiin ja kun muokkasin listaa, niin poistin sinut sieltä mutta unohdin lisätä uudet kp:t listaan... :ashamed: mun moka, sori. eli viitsitkö vielä kertoa tiedot niin lisään ne heti listalle. ovisonnea!

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Kaikille joille tullut pettymys :( tsemppiä uuteen ja jaksuja!

postimestari ;) kiva kuulla sun kuulumisia ja onnea matkaan!

Hallama80 täältä lähtee sulle kärsivällisyyttä puuuuuuuh huuuuuuuuuh lentoon :)

vadelmaunelma: halit ja peukkuja täältä pidetään sinne paaljon!

kvartti, kiva huomata et käväsit moikkaamassa sieltä toiselta puolen :)

tänne tuli kutsu sinne gynelle, jos sais jotain tolkkua näihin tiputteluihin... Helmikuun puolessa välissä, ja tuuria et näyttäs ettei osu menkkojen alle, mut sitähän ei ikinä tiiä kuis pitkä kierto tällä kertaa venyy huoh... mut jos ne osaisivat hiukan kertoa miksi on alkanut heittelemään ja ennen kaikkea toi tiputtelu vie hermot... ja tässä kierrossa vielä kaikkein oudompa kun aikoihin parinapäivänä tullu pönttöön verta mut ei muualle ja niissäkin oli väliä jokunen päivä... nyt vaan odotellaan millon taas tippasee ja alkaa kunnolla plääh...

pengoin vanhoja viestejä ja korjailin vadelmaunelman päivät, meniköhän oikein?

Hille79, Lupu, Ada ja Sun Rise onkohan teillä päivät oikein listalla?

hallama, tsemppiä piinapäiviin!

edit. täällä muuten tuhruttelee vieläkin, kp8, yleensä kuudessa päivässä on täti heitetty pihalle. voihan... :headwall:

salomelle jaksuja ton tuhruilun kanssa.

pudottakaas nyt ystävät mun takasin maan pinnalle, mun nuppi alkaa taas kehittelemään kaikenlaista pientä kivaa :( Niin kuin täällä jo oon valitellut että parikertaa tuli verta pyttyyn ja vaan sen hetken sinä päivänä ja noissakin oli väliä joku päivä. Yleensä jos tommosta on tehnyt (kerran aikaisemmin toi veri) niiin on se tumma tuhruilu/tiputtelualkanut samoihin aikoihin. No missä sen mun ärsyttävä tiputtelu nyt on :| siihen kun ehti muka tottumaan ja nyt se puuttuu ja just kun pitäs mennä sitä selvitteleen. Nooh eiköhän tää mun kroppa kohta ala taas temppuilemaan, mielenkiinnolla odotan mitä kummaan sieltä löytyy... vai sanotaanko et yritä kestää :/ nooh mulla on taas vaan liikaa aikaa, tarvii mennä keksimään jotain kokattavaa josko se siitä sitten. mut mä en halua et toi mun nuppi alkaa maalaiemaan mahdollsuuksia kun se pettymys on niin suuri sitten...

unico :hug: kumpa tietäisin miten toiveiden heräämisen voisi estää, voisin soveltaa sitä omassa elämässänikin. olen vaan tullut siihen tulokseen, että sitä ei voi estää. tai ehkä voisi siten että luopuu toivosta kokonaan ja muuttuu kyyniseksi (mitä huomaan välillä itsessäni, mutta yritän karistaa sen pois ), mutta se on minusta vielä huonompi vaihtoehto kuin kuukausittainen läsähdys pilvenhattaralta asfalttiin. toivoa on, enkä halua pudottaa sinua maan pinnalle. toki jos putoat, me ollaan täällä kuten aina, ja gynekäynti varmaan antaa jotain selvyyttä tilanteeseen. toivottavasti vuotoihin löytyy joku selitys ja ratkaisu, olen kyllä peukut pystyssä että josko se selitys olisi joku aika ihana.

Unico: Tuollainen tiputtelu on kyllä inhottavaa. Toivottavasti siihen löytyy apu lääkäriltä - onko ne ottaneet mitään verikokeita, jotta näkisi hormoonitasoja? Ja sitten: oletko varma, että vain siihen pönttöön tippuva veri on peräisin kohdusta? Sori, jos kyselen tyhmiä, mutta mullahan alkoi tuo mun munuaisvaiva sillai, että tuli verta pönttöön ja mä luulin, että Terolutit päästää läpi :headwall: Meni pari päivää ennen kuin tajusin, että voi äly, ei se veri edes tule kohdusta vaan virtsan mukana eli on peräisin virtsaelimistä tai munuaisista. Mut jospa sulla ei olisi tätä vaivaa ainakaan...

Salome: Kiitos päivityksestä. Eiköhän se noin ole - itse asiassa en edes itsekään tiedä! Lasken sitten kun ovis ilmoittaa itsestään.

Postimestari: No, mihinkäs sitä täältä pääsisi tällä mun tuurilla :headwall: Takana 2 kemiallista raskautta ja lapsettomuuslääkäri sitä mieltä,että mun lääkekoktaililla ja meidän tilanteessa kyse on joko huonosta tuurista tai todellisesta ongelmasta. Eli kolmannen raskauden alkua odotellessa...

Mulla on nyt vaihteeksi taas sellainen jotenkin turtunut olo. Ei tunnu oikein miltään. Ei edes itketä. Viime viikolla vollotin taas urakalla - mutta silloin olikin clomit kehissä.

salome, musta tuntuu että oon jo jonkin verran kyyninen asian suhteen ja nykyään myös helposti menee pessimistin puolelle tän asian suhteen. No kun pariviikkoa jaksaa niin ehkä ne osaavat kertoa jotain...

Vadelmaunelma, hali ja voimia kasata itsesi! :hug: jaksuja
Kysele pois ;) ja juu melko varma olen, mut en nyt vannoa voi ;) koko viimevuoden (lukuunottamatta viimeistäkertaa) mulla oli pissinäytteessä punasolut plussalla (heh ees joku plussa :LOL: ) mut ei siitä kukaan mitään sanonut, mut se ei ollu silminnähden siinä näytteessä vaan mikroskoopissa. Siksi luulisin. No keväällä seuraava jos ei mitään tuu niin sit näkee mihin suuntaan menny. Eilen mahaa nipisteli, mut nyt alkaa näyttää siltä et ne tippaset alkaa tai nyt vasta rusehtavaa valkovuotoaeikä ees sillee runsaasti, et aika näyttää. Kunhan nyt sillon ei hirveesti vuotas kun on se gyne. Ja toivon et jos siellä kattosivat just noita hormoni tasoja tai miten ne muuten osaa sen keksiä mikä ihme vaivaa... No ehkä nyt vaan pitää jaksaa ja yrittää luottaa niihin tohtoreihin (joita ei oo ees nähnyt vielä ;)) Nooh keksisköhän ne samalla selityksen tolle et mun rinnat edelleen valskaa aina silloin tällöin valkosta ja vihreää nestettä (jos on oikein kipeät ja puristaa niin kipuhelpottaa ja noita tulee joskus muuten vaan tippasee noi rinnatkin [mut ne on tutkittu sillonkunse alko ja mammossa ja niissä mitä katottiin ei ollu mitään joten se jäi siihen vaiks oireet jatku] )
Miten musta alka atuntumaan et viallinen mikä viallinen huoh...
Sorry tää valitus ja omanapainen teksti. Mua alkaa jänskättään jo vaiks on pariviikkoa aikaa sinne...

En olekaan taas kerennyt käymään täällä palstalla, kun on ollut kaikenlaista kiirettä töissä ja muutenkin. No, toisaalta hyvä, niin ei oo ollu aikaa ajatella vauvajuttuja. Joo, eli kyllähän ne menkat sieltä sitten tuli, jo samana päivänä kun testasin sen negan. Negan testaaminen näyttää mulla kyllä tehokkaasta "laukaisevan" menkat...
Eli nyt on siis taas menossa jo kp12/28-34... Vähän on jo sellaisia ovismaisia tuntemuksia, vatsa nippailee ja naamaan on taas ilmestynyt pari finniä, joka on mulla yleensä melko varma merkki oviksesta. Mutta tohon normaalikiertoon nähden nyt on kyllä vielä vähän aikaista...
Voiko ovulaatio jostain syystä tulla "normaalia" aiemmin, siis tarkoitan että kierto yhtäkkiä lyhenisi muutamalla päivällä? En tiedä, ehkä mä yritän vaan tehdä tästä vauvan tekemisestä jonkin sortin tiedettä... Välillä tuntuu, että kaikki olisi paljon helpompaa, jos ei tarkkailisi itseään koko ajan niin tarkkaan ja pistäisi merkille joka ikistä tuntemusta kropassa.
Tsemppiä kaikille!

Hellurei!

Nyt on palauduttu Roomasta, ja jumagegga, häät onkin sitten suunniteltu tukkaa myöten. =)
Tänään menin aamulla sitten täällä damissa hääpukuliikkeeseen, eikä tarvinnu kokeilla kun kolmea pukua, kun jo natsas. :D
Mä taidan olla supernopee morsian, sillä nyt tuntuu kerrassaan huvittavalta ajatella naisia, joilla menee vuosi tai kaksi häitä suunnitellessa. :heart:

Tässä kuussa ei sitten tarvitse kuumeilla ollenkaan, kun ei ole peittoja pöllytelty yhtään siihen aikaan kuusta kun se ovis olisi saattanut osua kohdalle. :whistle:

Hei kaikki! Täällä ehkä palaillaan pikkuhiljaa elävien kirjoihin, vaikka vieläkin on fiilikset vähän maassa ja hetkittäin olo on melko lohduton. Etenkin viikonloppuna oli kova paikka kun vuosi yrityksen aloittamisesta tuli täyteen, ja sen lisäksi kuulin taas vauvauutisia, ja ehkä vähän yllättävältä taholta, ja senhän jälkeen itkusta ei meinannut tulla loppua...

Osin senkin takia sitten olin tänään gynellä: kävin vähän hakemassa lohtua siitä, että joku sanoo, että mitään vikaa ei ole. Ja niinhän siinä suunnilleen kävikin. Eli kivut, mitä tässä on ollut, lienee ihan toiminnallisia kipuja, mikä on hyvä asia. Kierto on lyhyemmän puoleinen, ja tuhruvuoto ennen menkkoja voi kertoa matalasta keltarauhashormonin määrästä. Sainkin siihen sitten lugesteronit, jotka aloitan seuraavassa kierrossa, ja niitä syödään kp 14-23. Lääkäri kyllä totesi, että ei ne mikään ihmelääke ole, jonka avulla samantien raskautuu, mutta että ei niistä mulle haittaakaan ole.

Lääkäri (joka on muuten aivan ihana) oli sitä mieltä, että raskaudun kevään aikana ja seuraavan kerran nähdään alkuraskauden ultrassa. No, hyvä että edes joku on sitä mieltä... :LOL: Ja sitten vielä antoi "takarajankin", eli jos ei toukokuuhun mennessä mitään ole tapahtunut, niin sitten ruvetaan selvittelemään tarkemmin. Silloin sitten aloitettaisiin kierron kartoituksella, verenkuvalla ja miehen sperman tutkimisella, mutta totesi että ei niihin vielä kannata rahaa laittaa kun todennäköisesti ovuloin säännöllisesti, ja yksi raskaus on jo takana, niin ei ole mitään syytä, miksi en tulisi uudestaan raskaaksi. Että nyt vain pitäisi olla rauhallisin mielin ja harrastaa tarpeeksi sänkypuuhia, kuitenkin ilman että kalenteria tuijottaa. Voisiko joku kertoa mulle, että mitenköhän se onnistuu, kun tähän asti se ei oikein ole sujunut :ashamed:

No joo, anteeksi omanapainen viesti, mutta nämä nyt oli päällimmäisimpänä mielessä.

maikkis, kiva kuulla että olet pirteämmällä mielellä! ihana lääkäri sinulla, varmasti rauhoittaa kun ammattilainen sanoo noin. ja uskon että ihan oikeassa hän on.

itsekin olen alkanut miettimään, että pitäiskö jossain vaiheessa taas hakeutua gynelle. mutta plääh, ei ehkä vielä. ajattelin että otan ihan rennosti (niin just varmaan :kieh: ) kesään asti, ja sen jälkeen jos ei mitään ole tapahtunut niin voisi mennä tutkimuksiin. jos tulee toinen kemiallinen tai kolmas keskenmeno, niin sitten toki menen heti lääkäriin. toivoisin vaan niin kovasti, että vastoinkäymiset olisi tällä saralla jo takanapäin. välillä menee usko onnistumiseen, jotenkin ne kaksi keskenmenoa kummitelee aina huonoina päivinä mielessä. meillä tulee ensi kuussa vuosi täyteen yritystä, mutten jotenkin koe sitä kauhean ahdistavana. olen jo hyväksynyt sen, että meillä odotuksen odotus ottaa aikansa. sen kestän, mutta en tiedä kestänkö enää positiivista testiä, joka ei johda mihinkään. yritän tukeutua lääkärin sanoihin ja tilastotieteeseen, että tämä on vain huonoa tuuria. siskoni sanoi hyvin, että vaikka tässä menisi aikaa ja vaikka vielä tulisi vastoinkäymisiä, niin on kuitenkin todennäköisempää että me saamme lapsen/lapsia kuin että jäisimme kokonaan lapsettomiksi. tuo toteamus on kauhean lohduttava minusta.

hille, en ole mikään asiantuntija, mutta olen käsittänyt että naisella tuo aika oviksesta kuukautisten alkuun on jotakuinkin vakio. mutta aika ennen ovista voi vaihdella, ja siitä juuri johtuu jos kierron pituus vaihtelee. eli onhan se mahdollista että sulla olis ovis aiemmin, oletko ovistestejä käyttänyt koskaan? tää on kyllä ainaista itsensätarkkailua ja analysointia, jokainen nippaus ties missä on oltava merkki jostain mukamas. mut hei, täällä meitä on liuta samassa veneessä joten kaikki nippaukset otetaan vakavasti. :LOL:

voi vitsi, jospa tästä tulis kaikkien aikojen plussakevät! kyllä, sellainen siitä taitaa tulla, päätin juuri. B)

Yhteistyössä