Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

Nyt tarvitaan apua: clearbluen ovistestit näyttää negaa, mutta tavalliset liuskatestit antaa heti saman tien jopa kontrolliviivaa vahvemman tuloksen! Mitä testiä pitäisi uskoa?!? Clearbluen testiin yleensä luotan, mutta nyt epäilyttää, koska tiputin sen maanantaian kylppärissä lattialle ja mietin, josko sieltä sisältä hajosikin jotain...Ei muuten, mutta kun pitäisi tietää tarkalleen, että milloin aloittaa terolutit - ne kun pitäisi aloittaa 3pv oviksen jälkeen... :headwall: Ovistuntemukset nyt tosi epämääräisiä, mutta niin oli viime kierrossakin, josta kuitenkin tuli se plussa. Ne on nää clomit, kun tekee vissiin mitä haluaa - että joko on oireita tai ei. Salome ja Maikkis: Myös meidän kohdalla gyne toiveikas ja hokee aina, että tervetuloa alkuraskauden ultraan. Tosin itsellä alkaa usko mennä siihen, tuskin tulee koskaan alkuraskauden ultraa. Niin ja viimeksi se jo puhui tosiaan niistä jatkotutkimuksista, jos vielä alkaa raskaus ja menee pöntöstä alas....

Vadelmaunelma mä en tosta clearbluesta tiedä, mutta mun heikolla menestyksellä ovistestirintamalla sanoisin, että jos niihin perustesteihin saa plussan, niin kyllä silloin aika hyvin pitäisi asioiden olla. mä oon siis tässä yrityksen aikana ja aika monen testin käyttäneenä saanut niihin jopa kaksi melkein yhtä vahvaa viivaa ;)

gynellä näkyi, että ovis oli ollut, ja jo nyt kuvittelee rinnoissa jotain arkuutta. näköjään tästä tulee tulee oikea piinakiertojen äiti ;)

Taalla nayttaa tulevan kaikki huonot uutiset yhdessa kasassa ja sitten taas alkaa hyvien uutisten aalto. Eiks me hyvia uutisia olla jo vailla?

Halit kaikille huonoja uutisia saineille.

Kuukautisia ei vielakaan prkl! Ajattelin kohta kylla soittaa terkkariin, mutta oon jo varautunut, etta ne vaan kaskee laihduttamaan. Tuntuu etta puhun laihduttamisesta koko ajan etta pitaisko sille tehda jotain... No lauantaina tulee cross trainer laite. Nyt on nannit kipeytyneet. Se luo jotain toivoa joko kuukautisista tai tosi epatodennakoisesta raskaudesta.

Vautsi Sharona. Tosi nopeeta toimintaa!

Vadelmaunelma, mulle lekuri sanoi että hän ei suosittele Clearblueta, koska sillä saattaa ovulaatio mennä ohi kokonaan. Käski testailla ihan näillä perinteisillä. Ja jos viiva on jo vahvempi niissä liuskoissa, niin luottaisin kyllä niihin.

JoJo79. Toivottavasti saat kierron kuntoon... Oletko muuten kokeillut laihduttamiseen keventäjien tms apua? Mä tiputin painoa viime kesänä keventäjien avulla 7kg ja hyvin on nyt pysynyt paino siitä asti samoissa. Ja täytyy sanoa ettei ole edes ollut kovin vaikeeta, vaikka sitä aina ennen pelkäsin. Ja suosittelen kyllä lämpimästi tollase palvelun apua, siellä on tosi paljon hyviä reseptejä ja tietoa ruokavaliosta, mikä ainakin mulla sai aikaan paljon kun tuli niin konkreettisesti esille se mikä omissa tottumuksissa oli pielessä. Ja kuitenkaan herkuista ei oo tarvinnu luopua kokonaan :p Kiloklubihan on sit ilmainen vastaava palvelu.

Sitten vähän omia fiiliksiä....Huh mua jännittää ja en jaksais odottaa enää. .. Menin eilen apteekkiin hakemaan monivitamiineja missä on sitä foolihappoa myös. Tuli siinä apteekin täti neuvomaan ja kysyin siltä mitä se suosittelee kun me yritetään saada lasta. Ensimmäistä kertaa sanoin sen ääneen jollekin muulle kuin mun miehelle... tuntui vähän oudolta ja piti heti kattoo ympärille ettei vaan ketään tuttuja ole hyllyjen välissä, se kun rupes kauheen kovaan ääneen selittämään että on erikseen raskaana oleville vitamiinivalmisteita.... hmmmm on alkanut tuntua etten vielä halua kertoa kenellekään ystävälle tästä, vaikka aluks tuntui että heti pitäis jollekin sanoa.
No enhän mä päässyt sieltä apteekista ulos ilman raskaustestiä vaikka olin päättänyt et ostan sen vasta jos ei kuukautiset ala ens viikolla. Ostin 2-packin Clearblueta, menin siihen halpaan että voi testata jo ennen kuukautisten alkamispäivää... Mitä ootte mieltä tosta Clearbluesta? Moni näillä palstoilla tuntuu vannova sen Apteekin raskaustestin nimeen... Tiistaina tulee se 30 päivää, mikä oli mun kierto joskus 6 vuotta sitten kun en käyttänyt ehkäisyä. Yritän nyt pinnistää sinne asti ennen kuin testaan. Mitään oireita en oo huomannu, että eipä silleen oo odotukset ainakaan vielä kauheen korkeella. Voihan se olla että kun testin tekee niin sen 2min odotuksen aikana vasta tärähtää tunteet pintaa kunnolla.

Moikka kaikille, mä tuun kommentoimaan tänne pinoon kun mulla on vähän tylsää.. Mahatauti kestänyt jo 5 päivää (tosin nyt tuntuisi kyllä jo vähän paremmalta, toivottavasti on loppumassa..), luulin eka et synnytys alkoi mut ei, se oli ihan vaan perus mahatauti.

Tää nyt ei ole vauvajuttua, mutta noita Keventäjiä voisin mäkin suositella, laihdutin vajaa pari vuotta sitten niiden avulla muistaakseni 8 kiloa ja pysyivät kauan poissa. Voi olla, että auttoi myös siihen ekan plussan saamiseen että olin kevyempi. Muutama kilo kyllä tuli takaisin sitten keskenmenon jälkeen, mutta eivät kaikki. Tämän raskauden alussa olin ihan normaalipainoinen. (Tai normaalipainoinen mä oon kai ollut aina, mutta silti välillä oon ollut "löysempi".) Se keventäjien sivusto on aika helppo käyttää kun siihen tottuu. Alussa tuntui vähän monimutkaiselta ja hitaalta, mutta varsinkin kun usein tulee syötyä samoja ruokia (esim. aamupalaksi) niin siitä se käyttö nopeutui. Palvelu myös kannustaa liikkumaan, koska sitten saa "palkinnoksi" syödä enemmän, mulla ainakin toimi tuo tosi hyvin! Monesti tuli illalla lähdettyä kävelylle ihan vaan sen takia, että saisi hyvällä omallatunnolla ottaa iltapalaksi pari leipää :) Vinkiksi voisin vielä sanoa siihen, että todellakin kannattaa kirjata ylös IHAN KAIKKI mitä suuhunsa laittaa jos tuloksia haluaa. Mun äiti on ollut siellä useasti ja se "huijaa" itseään, että ei kirjaa ylös kaikkia tai laittaa pienempiä määriä sinne. No, yllättäen se ei olekaan laihtunut... :/ Eli ennemmin kannattaa laittaa isompi määrä kuin pienempi.

Hallama, noista CB:n testeistä on ollut täällä palstalla tosi paljon juttua. Niihin saattaa noiden mukaan tulla haamuja ilman syytä. Tossa ainakin yksi ketju aiheesta, CB-jutut oli sivulta 3 alkaen:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1294437,50

Mihinkäs se Unico on menossa herkuttelemaan? Ai vitsi mäkin haluaisin :) Kumpa tää maha nyt asettuisi kunnolla niin uskaltaisin poistua kotoa...

Kvartti ja Taotao 38+3

laihiskeskusteluun: uskon että minulla painonpudotus auttoi, koska tärppäsi heti kun ekat kolmisen kiloa olin karistanut. nyt olen kyllä melko normaalipainoinen ja sopusuhtainen, painoindeksin mukaan juuri täpärästi siellä ylärajoilla, mutta yritän päästä vielä muutamasta kilosta jotka tuntuvat ylimääräisiltä. tämä uusi terveellinen elämä tuntuu kaikinpuolin todella hyvältä ratkaisulta, helpotusta on tuonut siskoni joka aloitti saman projektin minun kanssa. kiloklubista olen kuullut hyvää, itse raportoin kiloja ja senttejä pudottajissa, mutta se ei kyllä ole kovin toimiva palvelu. tai siis sivut tökkii aika usein, mutta koska olen sinne profiilin luonut ja painoja raportoinut, en enää jaksa vaihtaa. kirjasin syömiäni kaloreita vain ekan viikon, siitä sain jo hyvän käsityksen missä mennään ja missä pitäisi mennä. tsemppiä kaikille, jotka sille taipaleelle ryhtyvät! se kannattaa aina. =)

eilen juteltiin miehen kanssa, ja olin aika ällikällä lyöty. hän kun on sellaista sorttia, ettei kauheasti vaikeista asioista oma-alotteisesti juttele vaan minun pitää osata kysyä oikeat kysymykset. hän kertoili, että tuntee riittämättömyyttä kun näkee että suren keskenmenoa eikä hän voi tehdä mitään auttaakseen. hän sanoi myös että joskus murehtii kuinka hyvin kaikki olisi jos olisi tärpännyt heti ja meillä olisi nyt vauva. jotenkin sain myös sellaisen käsityksen, että hän murehtii onko jossain vika kun tämäkin meni kesken (olen siis kertonut aiemmasta keskenmenostani hänelle jo aikoja sitten). hmmm... tuli sellainen olo että hän haluaa että menisin tutkimuksiin, vaikka kun kysyin suoraan niin hän sanoi että ihan miten itse haluan. mutta kun en oikein haluaisi, tai ehkä olen hölmö mutta haluan uskoa seuraavaan onnistumiseen. no ehkä täytyy jutella aiheesta vielä tänään, kun se jäi minua vaivaamaan. sanoin hänelle että tärppi tulee sitten kun tulee, emme voi siihen paljoa vaikuttaa. ja ei meillä ole mikään kiire, olemme suhteellisen nuoria ja hänellähän on vauvakuume vasta nousemaan päin. ehkä näen maailman jotenkin eri tavalla, koska en tunne katkeruutta siitä että aikaa kuluu. voisinhan murehtia myös että miksi en tavannut miestäni 18-vuotiaana tai miksi hän ei pyytänyt minua jättämään ehkäisyn jo kaksi vuotta sitten, mutta eihän se sitten olisi ollut tämä elämä. olen kai hölmö ja naiivi, koska olen kiitollinen kaikesta. tämä kuumeilukin on enimmäkseen kivaa. sori että jauhan joka viestissä keskenmenoista, se ei varmaan ole kauhean hauskaa kaikkien mielestä. meinasin jo mennä tuonne km:m jälkeen kuumeilevien pinoon, mutten kuitenkaan halua kirjoitella muualle kuin tänne. ehkä juttuni muuttuvat positiivisimmiksi ajan kanssa, kun tuo suru väistyy.

vu, mäkin luottaisin noihin liuskoihin. mitäs sä täällä heilut, peittojen alle siitä ;)

hallama d :) b en ole ikuna cb:llä testannut, luotan vakaasti apteekin omaan.

kvartti, sullahan on jännät hetket käsillä. tsemppiä!

tulen aina muka pari sanaa kirjoittamaan, ja lopulta siitä tulee tälläinen romaani... :LOL:

Kvartti sääki jonoin pitkällä :) harmi tuo mahatauti, jaksuja!
Tuonne pääkaupunkiin lähössä :D ihan muille normi herkkuja hakemaan (berliininmunkkeja. lihapiirakoita laskiaispullia :)) mut ku emmää saa niin kunmuut kun niissä on jotain ylimääräistä normaaleissa.

salome, sittenkun susta tuntuu kuuntele itseäs, ne tutkimukset voi olla isompi ressi jos ei oo ite ihan valmis. Jauha ihmeessä, jos saat ittestäs sen ulos ja paremmin käsiteltyä.

äh voisin mää ihan pikkasen jauhaa itestä, vaiks ei uskalla =) mahaa nipistelee, mut tuhrut on ihan et onko ollenkaan vai normi valkovuotoa ehkä himpun rusehtavaa, joten kai ne menkat jossain vaiheessa alkaa, mutmielikuvitus laukkaa kumminkinvaiks kuin yrittää toltkuttaa itelleen. Siis elelleeään aikaa et ne vois alkaa koska vaan seuraavan kahenviikon aikana, ärsyttävää nää epäsäännöllisyydet...

Osaisikohan joku auttaa täällä, vaikka laitoin tuosta oman avauksenkin... Elikkäs olen onnistunut saamaan takareisi-pakaralihakset todelliseen solmuun, niin että sekä liikkuminen että istuminen tekee kipeää, liikunta ja venyttely vain pahentaa tilannetta. Kotoa löytyisi Voltaren-tulehduskipulääkettä, jonka tiedän auttavan, mutta uskaltaako sitä syödä? Sen tiedän että oviksen aikaan sitä ei saa käyttää, sillä niillä voi olla ovulaatiota häiritseviä/estäviä vaikutuksia, mutta miten on kun ovis on jo ollut, mutta siitä ei ole kuitenkaan niin kauaa, että voisi vielä olla raskaana. Voiko tulehduskipulääkkeillä olla jotain raskautta estäviä vaikutuksia tässä vaiheessa?

maikkis, olisiko mobilatista tai vastaavasta apua? itse vältän särkylääkkeiden syöntiä ovulaatiosta kierron loppuun, ihan vain varmuuden vuoksi. kärsin pahoista päänsäryistä, ja joskus on kyllä vaikeaa selvitä ilman lääkettä. olenkin miettinyt miten selviän migreenikohtauksesta ilman migreenilääkettä sitten kun olen raskaana. no se on sen ajan murhe.

maikkis ootko kokeilu ensin kylmää ja sitten varovasti venytystä ja rentoutusta ihan pienissä erin. ja lämmintä lihasta (nojoo mielenkiintoinen et kylmäkäsittelyn jälkeen lämmintä, mut meinaan liikkunnan lämmintä kylmän jälkeen) olipas nyt epäselvä.

täytyy varmaan tosiaan kokeilla noita geelejä ja sitten kylmähoitoa & venytystä. ja yrittää antaa lihaksen levätä, kun aina jumpan jälkeen se on pahempi. pitää vain yrittää jotenkin selvitä huonosta omatunnosta, kun ei liiku tai yrittää tehdä jotain, missä jalkaa ei tarvita ;)

Mietin vain sitä, että monessahan noissa geeleissä käytetään samoja vaikuttavia aiheita kuin tulehduskipulääkkeissä, tai niiden teho perustuun samaan kuin tulehduskipulääkkeillä, mutta ehkä niiden käyttö ei haittaa, kun käyttö on paikallista?

ja sitten muistin, että sain km:n kipuihin panacodia, joka on siis parasetamolia, sitä voisi illalla kokeilla (se kun on kolmiolääke, niin ei päivällä viitsi)

Täällä on ovulaationgelma ratkennut: clearblueen pärähti plussa aamusta ja on kyllä ihan ovisolokin! Limaa tulee ja vatsa on hellänä...Toivottavasti ajoitus osuu nyt oikeaa: puuhasteltu eilen aamulla klo 6, koska mies työreissussa ja nyt pitäisi illalla vielä kun tulee...Mitä luulette, onko liian myöhään vai oisko eilisistä apua vielä? Ja jos joku nyt miettii mielessään, että miten joku pystyy aamulla klo6, niin ilmeisesti kaikki on mahdollista ja kaikkeen pystyy kun on niin kamala vauvakuume :LOL:

Ja tohon painokeskusteluun: Mulla ilmeisesti tilanne päinvastoin eli oon ehkä liian timmissä kunnossa... Tai paino on just siinä ja siinä, että onko alipainoa ja lääkäri sanoi, että pitäisi vetää oliiviöljyä, että tulee varmasti riittävästi hyviä rasvoja jos syön muuten niin terveellisesti tai jotain...En tiedä...Mä on varmaan vaan laihtunut tänä hoitorumban myötä, kun mikään ei tunnu miltään, on huono olo ja muuta niin ei maistu ruoka eikä mikään, vaan närkin vain jotain pientä.

onnitttelut o-plussasta vadelmaunelmalle. kyllä mä suosittelen vielä tänään varmistelemaan, eläähän se munasolu kuitekin sen n. 12 h ovulaatiosta. olen ihan varma, että meillä viime kertainen tärppi tuli, kun myöhään illalla tunsin oviksen, mutta en enää jaksanut ruveta puuhiin, ja aamulla klo 6.30 sitten varmisteltiin. eli aikaisia aamuja on meillä muillakin ;)

Moi vaan kaikille. Täällä eletään kp 29/30(?) ja kuukautisia odotetaan alkavaksi. Tein malttamattomana testin tänään aamupissasta ja tyly tulos oli. Ei mitään plussaan viittaavaakaan tullut testi-ikkunaan. Tunnelmat vähän sekavat, toisaalta olin varautunut tähän mutta kyllä se pieni pettymyskin tuolla taka-alalla tuntuu olevan. No nyt ei tarvi enää jännitellä, paitsi sitä että milloin ne kuukautiset tulee. :/

Hallamalle :hug: negasta. Mutta toivoahan vielä on, kun ei tätiäkään vielä näy! :whistle:

Mua jänskättää nyt oikeesti tosi paljon. Nyt on vasta ehkä dpo6, mutta silti rinnat on arat, ja yöllä jossain vaiheessa joutui vaihtamaan asentoa, kun rintoja aristi sen verran. Sen lisäksi alavatsa tuntuu "hassulta", eli vähän jomottelee ja nippailee, mutta ei menkkamaisesti, ja ehkä sitä oloa voisi myös painontunteeksi kutsua. Hui! Vessassa saa myös ravata vähän väliä.

menkkoja odottelisin joskus ensi viikonloppuna, ja alunperin oli tarkoitus testata vasta joskus ensi viikolla, mutta nyt onkin lauantaina kaverin polttarit, joten täytyy sitten miettiä, että testaako jo silloin, jos siis siihen on edes tarvetta...

On kirjoittaminen tähän pinoon vähän jäänyt, kun ei ole oikein ollut mitään kerrottavaa. Ei ole menkkoja tullut eikä muutakaan. Tänään sitten ajattelin testata ja selvisi miksi menkat ei ole alkanut. Testiin piirtyy plussa. Uskomattomalta tuntuu. Toisaalta on iloinen olo, mut toisaalta pelkää et onko kaikki hyvin. Mut jännittämistä oli ennen tätä ja nyt se vain jatkuu.

Plussatuulia kaikille ja :hug: !!!

Salomelle muuten, listalla plussissa oleva Niiskunenä sai pojan reilu viikko sitten. Ja Moccamaster kävi ilmoittamassa tuolla odotuspuolella jokin aika sitten että on vaihtanut foorumia. Eli ne voi varmaan poistaa listalta, jos haluutte sitä siivota. Nyt odotellaan jännityksellä Memmun jakaantumista :)

Plussapuhuria tänne toivottelen! :heart:

Onnea plussasta Nasuli08! Nyt on aivan pakko kertoa likaisia yksityiskohtia ;) Mulla oli siis perjantaina aivan taatusti ovis. Limaa tuli aivan tolkuttomasti ja alavatsa oli niin kipeä että ja vielä molemmilta puolilta. Yleensä mulla vain oviskivut toisen munasarjan puolella, mutta nyt taisi irrota kaksi! Mullahan clomit kasvattaa parhaimmillaan 2 rakkulaa, mut ekaa kertaa oli tunne, että molemmilta puolilta irtosi, oli sellaista tylppää ovulaatiokipua. Tänään aloitettu taas kiltisti terolutit ja nyt ei auta muuta kuin odotella. Tosin sellainen huoli on, että sain tänään myös tosi pitkän antibioottikuurin, että kuinkakohan käy - pilaako se mahdollisesti hedelmöittyneen alkion.

Kiitos onnitteluista. Ei tätä tahdo uskoa todeksi. Alavatsalla on pientä tuntemusta koko ajan.

hallama80 Kierto oli jo monta päivää yli. Kp:t taisi olla päälle 50 ennen kuin tein testin uudelleen. Noin kp 36 sain vielä negan testiin. Kierto on ollut aikaisemmin aika säännöllinen. Toivottavasti saisit plussan.

Yhteistyössä