Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

Onnea Adalle :heart:

Täällä sitten kp2/yk6 ja musta maanantai, joten jos ei halua kuulla avautumista, kannattaa lopettaa lukeminen tähän... Ehti toiveet vähän nousta tuossa viikonloppuna, kun tuhruttelu loppui välissä kokonaan, mutta niinhän ne kivut ja lopulta menkatkin sitten alkoi eilen. Aika väsynyt tähän touhuun... Tähän kiertoon olisi sitten se lugesteron-resepti odottamassa, mutta enpä oikein jaksa uskoa siihenkään. Ja siinä on vielä jonain side- tms. aineena käytetty maapähkinäöljyä, ja olen pähkinäallergikko, joten vähän mietityttää niiden aloittaminen. Täytyy varmaan soittaa alkukierron aikana gynelle ja vähän kysellä tilanteesta.

Vadelmaunelma, mulla on kanssa samanlaisia fiiliksiä tästä touhusta. Mä olen nykyään niin väsynyt koko ajan, kun illalla ei saa unta kun vatvoo tätä asiaa, öisin heräilee ja murehtii asiaa, mutta aamulla kuitenkin on herättävä töihin. Tänään olisin varmaan jäänyt kotiin itkemään ellei olisi ollut aivan pakko tulla töihin, ja koko työmatkan vain pidättelin itkua. Ja töissä ei ole tarpeeksi haastavia/mielenkiintoisia tehtäviä, niin että saisi "jotain muuta mietittävää". Ja tuo Adan kirjoitus siitä, kuinka nykyään tuijottaa naistuttavien mahan seutuja on kuin suoraan mun elämästä. Jos joku ilmoittaa olevansa "väsynyt, mutta onnellinen", olen ihan varma että siellä ollaan paksuna, ja itku tulee jo pelkästä ajatuksesta. Rupesin eilen lukemaan yhtä kirjaa, jossa nainen kärsii lapsettomuudesta. Aiemmin, useampia vuosia sitten, pidin hahmoa ja sen ajatuksia vain vähän hölmönä, mutta niin ne tilanteet muuttuvat, ja nyt ajatukset olivat kuin omasta elämästä. Sääli vain että kirjassa on onnellinen lopputulos, joka ei menkkakouristusten syövereissä yhtään lohduta :/

Ja mieskin välillä ärsyttää, eilenkin se "lohdutti" sanomalla, että älä ole murheellinen, mutta miksi en saisi olla? Pitäisikö vetää joku tekohymy kasvoille ja esittää että kaikki on kunnossa, vaikka ei olekaan? Sehän se vasta tekisi hyvää parisuhteelle...

Hei,

Tulin vain huikkaamaan maikkikselle, että jos olet pähkinäallergikko, pyydä gyneltä reseptiä Progesteron-nimiselle lääkkeelle. Se on vastaava kuin Lugesteron, mutta ei sisällä maapähkinäuutetta. Voimia! :hug:

Näyn muuten olevan edelleen tämän pinon listoilla, kiitos siitä. Pyörin kuitenkin enemmän tuolla lapsettomuuspuolella, joten voitte siivota minut pois. :flower:

Mukavaa kevään odotusta kaikille! :wave:

maikkis :hug: ja voimia...

Kvartti, en mää mutmun kone sekos :) eilen se kirjoitti tänne ja pariin muuhun paikkaan oikealta vasemmalle. Pikkusen oli ärsytttävä, kun oli yön kiinni niin alkoi pelata oikein :LOL:

toivo, :hug: ja uutta sitten jännäämään vai?

Sitrus, tsemppä sine ja kiva kuulla välillä kuulumisia.

Täällä ei kummempaa ei kummempaa eilisen jälkeen. Päää on vaan ei niin oma koko ajan tunne et olis vähän lämpöä, iitseasiassa ollu jo pidempään, mut en oo antanut sen häiritä. No mittasin ja 37,1 oli et ei ihan hukkateillä tuntemus, no sais mennä pois tahtos oman pään takaisin :) ja juu menkat oli ja meni ettei oo niistäkään :D

Iso rutistus kaikille sitä tarvitseville! Ja kaikille uutta uskoa tulevaan =)

Mulla ei tilanteessa mitään muutosta. Nyt on kuukautiset viikon myöhässä, eli eletään kp37/30. Kolme testiä olen tehnyt, kaikki negaa. Taitaa tää eka luomukierto nyt venyä mittaan arvaamattomaan.. Toivottavasti kuitenkin kierto tasaantuis pian. Positiivista on se että nyt väkisinkin täytyy rauhottaa tätä vauvakuumetta, koska mitenkään ei tähän kiertoon pysty itse vaikuttamaan.
Päivä kerrallaan. Tsemppiä ja rauhaa myös muille kuumeisille. Ihanaa, kun päivät alkaa taas pidentyä. =)

Toivo79...........29........kp 2/27-32............yk 3
maikkis123......28.........kp 3/24-26..........yk 6 (km 09/08)
JoJo79............29..........kp 5/37.........yk 6
delfis...............29........kp 17/30-36..............yk 6
Gilmore...........29.........kp 17/30-35............yk 16
salome............28.........kp 22/33-37............yk 2 (km 12/08)
piki80.............28..........kp 24/27-31...........yk 4 (km 10/08)
vadelmaunelma..29.......kp 25/25-26...........yk 17
Hille79.............29.........kp 25/28-34..........yk 5
Sharona..........28.........kp 34/28-40...........yk 4
Sun Rise..........28 .........kp 34/31-35.............yk 2 (km 10/08)
Hallama80.......28.........kp 37/30.................yk 1

Taustalla:

Piglet..................30
Lupu...................29
Minna77.............31
Janis...................30
Hammy...............28
Kevätesikko........29
Unico..................29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Iines80...............28
Postimestari.......30

Plussanneet:

Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009
Nasuli (yk5) 02/2009
Ada (5/07) 02/2009

[/quote]

Ada: Ikävä kyllä kohdun limakalvossa ei ole ongelmaa. Siis sehän ois helppoa jos olisi...voisi tehdä jotain. Limakalvoni on kuulemma jo luomukierrossa aivan ihanteellinen paikka kiinnittyä - näin sanoi gyne. Ja lisäksi mulla on noi terolutit vielä estämässä tuhruttelua ja vahvistamassa keltarauhasta.

Haleja kaikille niitä tarvitseville :hug:

Mua on alkanut ärsyttämään viime päivinä ne mun kaksi kemiallista raskautta, koska en pysty olemaan miettimättä koko ajan, että tuntuuko nyt musta samalta kuin niissä kahdessa tärppikierrossa. Ei tunnu oikein ei...eli onko tulossa nega?!? Vai voisiko onnistuva plussakierto ollakin toisenlainen? Alavatsa kramppaa toisinaan aika pahasti - niin että en voi liikkua. Ärsyttää, jos ne terolutit tämän tekee eikä tuleva vauva. En halua testata vielä, koska nuo kaksi plussaani olen todellakin saanut jo ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa. Perjantaina on viimeinen terolut päivä ja sitten lauantaina ois pakko testata, koska jos nega, niin pitää sitten pitkittää kiertoa vielä hieman teroluteilla, jotta ajoittuu ovis sopivasti, koska seuraava kierto ilmeisesti IUI -hoitokierto...Ärsyttää, kun näin joutuu laskelmoimaan!!! Voi miksi mä en vaan tule tuosta noin vaan poks paksuksi ja se ois sitten siinä. Ärsyttää, että taas pitää mennä sitten ultraan ja varmaan lääkitystäkin ronkitaan IUI:n vuoksi...Sinne meneekin sitten taas satoja euroja - ja tilauksen toimittamisesta perille 9kk sisällä ei ole mitään takuita. Kenelle tästä voisi tehdä jonkun valituksen?

Mulla on nyt jo paljon rauhallisempi olo, varmaan rauhallisempi kuin moneen kuukauteen. Ehkä se että laatikossa odottaa se luge-resepti noutamista auttaa, mutta muutenkin pahin ahdistus on taas vähäksi aikaa työnnetty jonnekin nurkkaan odottamaan sopivaa hetkeä. Sillä kyllä niitä taas tulee, siitä voi olla ihan varma. Lisäksi nyt on pitkästä aikaa ollut runsaammat menkat, niin että parina päivänä on tamponi päästänyt läpi kun ei todellakaan ole muistanut että sellainenkin on mahdollista...

Kuulostaa vadelmaunelman lääkitykset ja laskelmoinnit melkoiselta matemaattiselta optimoinnilta. Eikä tuotteelle tosiaan ole takuuta eikä kuluttajasuojaa... Jenkeissä varmaan joutuisi allekirjoittamaan jonkun lapun, että on tietoinen että kaikki ei välttämättä onnistu, eikä asiasta voi haastaa ketään oikeuteen. Mikä muuten IUI, ihan kaikki lyhenteet ei vielä ole hallussa ;)

Mulla on muuten ihan sama, että yritän miettiä mitä oireita mulla oli ennen plussaa ja sitten tarkkailen itseäni ihan hulluna, että miltä vaikuttaa. Etenkin näppylöiden määrää ja rintojen arkuutta, ja välillä tissejä puristelee niin ahkerasti, että ne tulee pelkästään siitä kipeäksi :LOL: Ja eihän sitä edes tosiaan tiedä, toistuuko ne oireet samoina joka kerta...

Halaus kaikille sitä kaipaaville!! :hug:

Noista oireista ennen plussaa, mulla ainakin on ollut ihan erilaiset oireet. Ekalla kerralla oli tissit aivan tajuttoman kipeät, toisella kerralla ne oli vaan vähän arat ja vatsaa juili. Mutta tottakai niitä oireita kyttää, se vähän niinkun kuuluu siihen hommaan.. ;)

Plussautuulia kaikille myös! Ja anteeksi muuten, jos jotakuta ärsyttää kun roikun täällä vielä lasketun ajan jälkeenkin, mutta mulla on tällä hetkellä aika pitkät päivät.. :ashamed:

Voi Kvart Över! Musta on ainakin kivaa, että jaksat käydä meitä täällä moikkaamassa ja kommentoimassa. Olisi kiva, jos muutkin sieltä ehtisivät ja innostuisivat! Voi, että sulla on jännät paikat. Toivottavasti pikkuinen tulee pian ja sun odotus päättyy. Toisaalta toivoisin, että et ihan vielä sittenkään poksahtaisi, vaan ehtisimme sittenkin samaan pinoon sun kanssa hetkeksi ;) . Ja nyt omasta tilanteesta muuten: heräsin tänään aamulla aivan karmeisiin alavatsakramppeihin, ne oli siis jotain aivan järkyttäviä ja nyt on vatsa turvonneen oloinen. Vilkas mielikuvitus lähti heti tietysti liikkeelle ja kirosin jo mielessäni, että nyt siellä on sitten kysta! Että kiitos vaan clomien! En tiedä, mutta oikeasti pelotti kun oli niin älyttömät kivut. En pystynyt edes seisomaan ja piti sännätä suihkusta takaisin vuoteeseen. Oli mikä oli, mutta kunhan ei ennakoi sitä, etttä mulla on jatkossa tuollaiset menkkakivut - tai mietin siis sitä, että jos noi krampit ennakoi menkkoja, niin millaiset mahtaakaan olla sitten kivut. Salaa mielessäni tietysti toivon, että siellä olisi pieni kyytiläinen, mutta pahaa pelkään. Toisaalta aiemmin ei kyllä näissä terolut -kierroissas ole tällaista esiintynyt ja kivut oikeastaan ovat lievittyneet...Mutta tällaisin aatoksin ja tunnelmin tähän päivään. Käytän jälleen hyväkseni yliopiston mukavia työetuja ja jään kotiin suunnittelemaan opetustani. Ei kait sitä nyt hyvä ihme joka päivä mihinkään työpaikalle raahautua viitsi =)

Toivo79...........29........kp 4/27-32............yk 3
maikkis123......28.........kp 5/24-26..........yk 6 (km 09/08)
JoJo79............29..........kp 7/37.........yk 6
delfis...............29........kp 19/30-36..............yk 6
Gilmore...........29.........kp 19/30-35............yk 16
salome............28.........kp 24/33-37............yk 2 (km 12/08)
piki80.............28..........kp 26/27-31...........yk 4 (km 10/08)
vadelmaunelma..29.......kp 27/25-26...........yk 17
Hille79.............29.........kp 27/28-34..........yk 5
Sharona..........28.........kp 36/28-40...........yk 4
Sun Rise..........28 .........kp 36/31-35.............yk 2 (km 10/08)
Hallama80.......28.........kp 39/30.................yk 1

Taustalla:

Piglet..................30
Lupu...................29
Minna77.............31
Janis...................30
Hammy...............28
Kevätesikko........29
Unico..................29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Iines80...............28
Postimestari.......30

Plussanneet:

Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009
Nasuli (yk5) 02/2009
Ada (5/07) 02/2009

Vieläkö saadaan pidettyä meidän listalla? ;) Entä miten Vadelmaunelma sun krampit, toivottavasti ovat jo helpottaneet? Toivottavasti ne olisivat merkki jostain hyvästä!

Mikä on Hallaman tilanne? Ja Sun Risella ja Sharonallakin näyttäisi olevan kp:t aika pitkällä, mitä teille kuuluu?

Täällä ei tilanteessa muutoksia. :|
Eli menkkoja ei kuulu eikä oo mitään oireita. Ehkä valkovuotoa vähän enemmän kuin normaalisti, mutta en oo siitäkään ihan varma että kuvittelenko vaan. Viime lauantaina tein siis viimeks testin ja se oli nega. |O KYLLÄSTYTTÄÄ TÄÄ ODOTTELU! mutta eihän se muukaan auta.

Täällä ollaan kuin tulisilla hiilillä... Huomenna kp28 ja ainakaan vielä ei ole mitään menkkamaisia tuntemuksia. Yleensä mulla alkaa menkkakivut kuin salama kirkkaalta taivaalta ja sitten tietää, että menkat alkaa parin tunnin sisään. No, tosin pillereiden lopettamisen jälkeen kierto on ollut se 28-34, joten turha tässä on vielä ruveta innostumaan tai masentumaan. Pelkään kyllä, että koska odotan menkkoja alkavaksi, ne myöhästyvät sen takia eikä siksi että olisin raskaana...
Testaan kyllä vasta ens viikolla jos menkat ei siihen mennessä oo tullu, sen oon päättäny! En jaksa enää, että joka kerta tulee nega!!

Jaksamista kaikille!

Mä käyn kans lukemassa edelleen tätä ketjua ja toivon kaikille isoa mehevää plussaa! Toivottavasti nyt kaikki piinailijat plussaavat jonossa heti kättelyssä. Odotuspuolelle kaipaillaan lisää porukkaa, kun tuo Kvarttikin kohta saa paaperon kainaloon. :heart:

Vadelmaunelma
, mulla oli vähän reilu viikko oviksen jälkeen mystinen muutaman tunnin kestävä mahakipu. En tainnut muistaa mainita siitä täällä, kun oltiin mökkeilemässä silloin huonon nettiyhteyden kanssa. Heräsin siis yöllä ja valvoin varmaan kolme tuntia, kun mahaan sattui niin mielettömästi eikä mikään oikein auttanut. Kävin vessassa, mutta maha ei ollut sekaisin, yritin laittaa kylmää vatsan päälle, mutta sekään ei auttanut, kävelin kaksin kerroin kippurassa edes takas ja lopulta herätin sitten miehen, joka sanoi, että se on vauva se, mitä mä en tosin silloin vielä uskonut, mutta jälkeenpäin oon miettinyt että ehkä se oli jotain kiinnittymiskipua. Lopulta kipu hellitti ja sain jatkettua unia. Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä, että sulla on nyt sama juttu tuon kivun suhteen!!

Täällä jatkuu alavatsan kramppailut. Nyt tosin olen vetänyt parasetamolia, jotta pystyn paremmin tekemään töitä. Nyt kivuton olo. Tänään luulin jo, että menkat alkaa - sain nimittäin negan tänään kun dpo14 - kun tuntui päivällä, että lorahti jotain pikkuhousuihin ja paljon. Syöksyin vessaan siinä pelossa, että nyt on verta housut täynnä, mutta eipä ollutkaan, kun valui kuumaa (!) maitomaista valkovuotoa. Epäilen, että mun lääkekoktailit tekee nyt tällaista. En oikein jaksa uskoa raskauteen, vaan odottelen alistuneesti menkkoja. Huono tuuri jatkuu siinäkin mielessä, että joudumme jatkamaan tällä ovulaation induktiolla, koska klinikalla on talviloma juuri silloin kun ois ovis...Eli IUI jää välistä. Tämä olisi sitten 4. clomikierto, mikä mun mielestä saisi riitää. Sitten ois se IUI eli inssi. Tosin haluan ensin keskustella lääkärin kanssa, että kannattaako sitä oikeasti yrittää meidän kohdalla, jos ovulaation induktiollakin saadaan kyllä raskaus alkamaan, mutta ne on vaan kemiallisia. Mietin siis sitä, että jos vikaa onkin jotenkin alkioiden laadussa, niin IVF hoidoilla voitaisiin saada juuri se huippualkio istutettua - kun siinähän on usein varaa, mistä valita, jos muniksia kypsyy ja hedelmöittyy kunnolla. En tiedä, mutta vakavaksi ja ahdistuneeksi vetää. YK 20 lähestyy pelottavasti...Ja itsestä tuntuu siltä ,että mun ehkä pitäisi alistua ja siirtyä tuonne lapsettomiin. Olisi muuten kiva tietää, että miten te muut pitkään yrittäneet ootte raivanneet mielessänne tilaa muullekin kuin tälle vauvaprojektille, vai olenko ainut jonka elämän tämän asian märehtiminen täyttää?!?

Moi pitkästä aikaa!

Olen käynyt aina lueskelemassa juttujanne, mutta en ole viitsinyt pahemmin tuolta odotus-puolelta kommentoida. Voi kun täältä tulisi oikein plussa-aalto! Meillä odotus on nyt päättynyt ja pieni poika (2835 g ja 48 cm) syntyi 23.1. eli 3 viikkoa ennen laskettua aikaa :heart: Nyt on tuo ihanuus jo 3 viikon ikäinen ja aika kuluu kuin siivillä. Toivoisin niin kovasti teille kaikille tuon saman onnen :hug: Erityisesti haluan kiittää teitä kaikkia täällä kuumeilupuolella ja odotuspuolella myös, että olette tehneet tästä matkasta paljon mukavamman. Kannattaa pitää tästä yhteisöstä kiinni, koska täältä on aina saanut niin kovasti tukea vaiheessa kuin vaiheessa.

Hyvää jatkoa kaikille ja erityisen paljon onnea plussautumiseen :heart: :heart:

Niisku ja pikkumies 3 vko

vadelmaunelma, musta se aurinkomatkojen mainos vähän muunneltuna kuvaa aika hyvin mun tuntoja: ainahan se on mielessä. vauva. :LOL: Välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta koko ajan se tuolla takaraivossa koputtelee. fiiliksetkin vaihtelee aika laidasta laitaan, välillä on tosi hyvä tsemppi ja välillä vain miettii kaikkia niitä asioita jotka voi olla pielessä. vielä en ole mitään ihmelääkettä tähän keksinyt, liikunta auttaa viemään ajatuksia muualle, ja yleisestikin aktiivinen tekeminen. vähänkään jos on aikaa miettiä asioita, niin sen vauva-asian pariin kyllä ne ajatukset aika nopeasti liikkuvat.

nyt pitäisi ruveta siivoamaan. yhtään ei jaksaisi/kiinnostaisi/huvittaisi...

Hyvää ystävänpäivää kaikille! :heart:

Yhteistyössä