Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

maikkis, lisäsin itseasiassa ikää jo vuoden lisää muutama viikko sitten kun päivittelin listaa. täytin siis 28v. :)

mitkä ovistestit sulla on käytössä? kaikillahan ne halpisliuskat ei näytä haamuja kummempaa vaikka sitten tuohon digitaaliseen sais plussan. eli jos sulla on niitä käytössä, niin älä tee vielä suuria päätelmiä niiden pohjalta. varmaan se digitesti olis hyvä hankinta, jos asia huolettaa. sehän on kai kohtuullisen arvokas, mut on se varmasti hintansa väärti jos luotettavasti oviksen löytää. tsempitykset sulle, että varmistelut tuottais tulosta!

aaa... sitä on noin hissukseen täytetty vuosia :LOL: korjasin sun iän listaan, niin ei se 30 ihan vielä kolkuttele :D

mulla on nyt ollut noita mammaksin liuska- ja puikkotestejä, ja niillä puikkotesteillä olen jopa kerran tai kaksi saanut sen plussan. kotitesti.fin testit, joita kokeilin aiemmin, eivät näyttäneet juuri mitään... ja en tosiaan ihan liikaa jaksa noista testeistä stressata, kun kuitenkin ovuloin, ja suunnilleen tiedän milloin, mutta olisihan se kiva joskus saada varmistus niille tuntemuksille :)

Jouduin tänään ikävä kyllä toteamaan, että olen vajonnut tässä lapsettomuuskriisissä jonnekin tosi syvälle ja pohjamutiin: Kuulin nimittäin tänään, että siskoni on taas raskaana ja meinasin tukehtua. Se tunne oli aivan kamala. Ihan kuin ei saisi henkeä, tekisi mieli kirkua, raivota ja tuntuu, että ei kohta enää kestä. Onneksi kuulin asiasta puhelimiste, niin pystyi teeskentelemään iloista. Tosi asiassa on sellainen tunne, että en halua tietää mitään koko asiasta, en halua kuulla vauvasta, en halua edes nähdä sitä. Olen tosi järkyttynyt, miten alas voin vajota, mutta tunne on suorastaan sanoinkuvaamaton...Jälleen kerran on sellainen olo, että mitä pahaa minä olen tehnyt ja olenko jossain väärässä jonossa, kun muut menee koko ajan ohi ja jo useammalla kierroksella....?

täällä kp 2. :'( lauantaina tosiaan tein testin, ihan selkeä nega. ja eilen sitten padot aukes, olin kyllä taas ihan hajalla. tuli itkettyä aika lahjakkaasti, kun ehdin jo hetken toivomaan että olisinkin raskaana. mutta täytyy siis todeta, että tuo tissien arkuus ja kipuilu voi viitata sekä raskauteen että tädin tuloon... eipä tartte siis oireita kyttäillä, kun ei niistä hullua hurskaammaksi tule. toivo on taas kadoksissa, mutta eiköhän se ehdi loppukiertoon mennessä taas löytyä.

vadelmaunelma :hug: ihan normaaleja nuo sinun tunteet on, onhan se täysin epäreilua että vieläkään ei ole teidän vuoronne kertoa ilouutisia. tuo on varmasti ihan kauhea tilanne, en kestäisi sitä itsekään. tietääkö siskosi teidän yrityksestä? jos tietää niin kyllä hänkin varmaan ymmärtää, että sinä et välttämättä jaksa kuulla jokaista oiretta, ultraa ja vauvahössötystä. en tiedä mitä muuta sanoa, kuin että yritä vain jaksaa, juttele aiheesta niille joille voit ja anna kaikkien negatiivistenkin tunteiden tulla. ja vuodata tänne niin paljon kuin jaksat, täällä kyllä taatusti ymmärretään noita tunteita. et ole väärässä jonossa, sun vuoro tulee vielä, jotain mutkia on vaan matkassa. älä luovu toivosta. miten teidän asiat on muuten etenemässä? tuliko nyt välikierto ja sitten kokeillaan inssiä?

salome............28.........kp 2/33-37............yk 3 (km 12/08)
vadelmaunelma..29.......kp 9/25-26...........yk 18
Hallama80.......28.........kp 10/30.................yk 2
Hille79.............29.........kp 11/28-34..........yk 6
Toivo79...........29........kp 15/27-32............yk 3
Sharona..........28.........kp 16/28-40...........yk 5
maikkis123......29.........kp 16/24-26..........yk 6 (km 09/08)
JoJo79............29..........kp 18/37.........yk 6
delfis...............29........kp 30/30-36..............yk 6
Gilmore...........29.........kp 30/30-35............yk 16
Sun Rise..........28 .........kp 47/31-35.............yk 2 (km 10/08)

Taustalla:

Piglet..................30
Lupu...................29
Minna77.............31
Janis...................30
Hammy...............28
Kevätesikko........29
Unico..................29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Iines80...............28
Postimestari.......30

Plussanneet:

Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009
Nasuli (yk5) 02/2009
Ada (5/07) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009

Salomelle pahoittelut tädistä :hug:

Ja Vadelmaunelmalle lähipiirin vauvauutisista :hug: Sain itse kanssa v-loppuna juhlissa kuulla vastaavia uutisia. Ekaksi piti mennä yksinään istuskelemaan, että sai kerättyä itsensä ettei siellä juhlissa revennyt itkemään, ja sitten illan mittaan alkoholi ihan hyvin lievensi niitä fiiliksiä. Se toimi silloin siis ihan hyvin, mutta enpä kyllä jatkuvaan käyttöön suosittele ;)

Täällä ollut hiukan lusmu olo. Lukemasa kyllä käynyt, mutta ei tekstiä tuu kyllä :/ Jotenkin on vaan olo et ei meille kuitenkaan koskaan mitään tuu, huoh. No josko se taas tästä lähtis. Lähinnä odottelee aikaa sinne et kattovat et mikä se ylimääräinen möykky on ja onko sillä mahollisesti vaikutusta. No joo ja toisaalta sen jälkeeeen saa taas alkaa odottamaan. Ja toisaalta vielä ei tiputtele :) joten onko kierto pitkä vai onko se alkanut rauhoittumaan (joka kertoisi sen sittenkinjohtuneen lääkkeistä, jota lääkärit ei myöntäneet.) eli katsellaan katsellaan, kuikuilen täällä kyllä mut katotaan mitkä fiilikset saa et saako sitä kirjoiteltua.

Tsemppiä ja onnea plussaan kaikille! Ja Henkistä jaksamista!

Heippa taas,

Olen hävettävän harvoin ehtinyt taas tänne kirjoittelemaan... Mutta nyt oon sitten kaks päivää testaillu niillä kotitesti.fi:n ovistesteillä ja ainakaan vielä ei oo mitään näkynyt. Tosin en ovista vielä odotakaan, kun on vasta kp 12. Joku tuossa aiemmin mainitsi, ettei nuo kotitestin testit olisi kauhean luotettavia... Saa nähdä, saanko sieltä plussan lainkaan tässä kierrossa. Haluaisin kuitenkin vahvistuksen, että edes ylipäätään ovuloin, niin olisi yksi ongelma vähemmän... :hug: kaikille!

En oikein tiennyt että kirjoittaisinko tänne ( tämä tuntui parhaimmalta ) vai aloittaisinko uuden ketjun. Olen hieman alle tuon kolmenkympin ja on uutta ihmeellistä tämä kaikki. Marraskuusta asti yritetty ja on se vaan aikamoista yrittämistä. Hö

Tulin tänne mukaan jännäämään :) Täytän kesällä sen maagisen 30 ja toiveissa on plussa raskaustestissä ennen sitä. Nyt on menossa kp 23/31-39. Jätin e-pillerit pois marraskuussa ja nyt siis menossa yk4. Tässä kierrossa oli eka kertaa käytössä ovulaatiotikut ja LH-huippu oli pari päivää sitten. Nyt sitten jännään ja toivon, että viikolla 11 raskaustesti näyttäisi plussaa. Odottavan aika on niin kovin pitkä!!

salome............28.........kp 4/33-37............yk 3 (km 12/08)
La Mer.............28..........kp 10/26-29..........yk 3
vadelmaunelma..29......kp 11/25-26.........yk 18
Hallama80.......28.........kp 12/30................yk 2
Hille79.............29.........kp 13/28-34...........yk 6
Toivo79...........29.........kp 17/27-32............yk 3
Sharona..........28.........kp 18/28-40...........yk 5
maikkis123......29.........kp 18/24-26...........yk 6 (km 09/08)
JoJo79.............29..........kp 20/37.................yk 6
teetee.............29..........kp 23/31-39...........yk4
delfis...............29.........kp 32/30-36.............yk 6
Gilmore............29..........kp 32/30-35.............yk 16
Sun Rise..........28 ........kp 49/31-35............yk 2 (km 10/08)

Taustalla:

Piglet..................30
Lupu...................29
Minna77.............31
Janis...................30
Hammy...............28
Kevätesikko........29
Unico..................29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Iines80...............28
Postimestari.......30

Plussanneet:

Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009
Nasuli (yk5) 02/2009
Ada (5/07) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009

[/quote]

Tervetuloa La Mer ja teetee :wave:

On ollut tässä vähän hoppua enkä ole ehtinyt paljon vauva-asiaa miettimään. Sen olen päättänyt, että tässä kierrossa en vielä ovista testaa. Se tuntuu jotenkin hankalalta. Eikös sitä pidä testata pitkin päivää eikä vain aamuisin? Jotenkin ei halua töihin ottaa niitä mukaan...

Hallama kyllä se kerran päivässä testaaminen piisaa ihan hyvin, jotkun testaa useammin jos heillä on niin nopsa LH-piikki etteivät muuten meinaa löytää. Minä testaan aamuisin, kun en viitsi tosiaan töihin niitä ottaa.

Täällä elellään megakiertoa, joten älkää ihmetelkö jos päivät paukkuu yli.

Ja tervetuloa teetee ja La Mer!

Ei mullakaan se testailu mennyt ihan ohjeiden mukaan: käytin liuskamallisia testejä ja niiden piti antaa olla vaakatasossa puhtaalla alustalla 10 minuuttia ennen luotettavaa vastausta...no hiukan hankalaa sitä oli sitten toteuttaa töissä iltavuorossa ja ainakin noissa testeissä oli suositus, ettei aamupissasta kannata: LH kun syntetisoituu öisin ja se vääristää tulosta. No testasin ensin puhtaan valkoisen tikun, sitten jäi pari päivää välistä ja seuraavaksi tulikin jo selkeä viiva - hyvää tuuriakin siis mukana. Tosin osasin arvioida ajankohdan melkolailla jo jojomaisesta valkovuodosta ja menkkamaisista vatsakivuista. On ollut itseasiassa todella mielenkiintoista tämä "löytöretki" oman elimistön toimintaan - 10 vuoden pillereiden syönnin jälkeen!

heippa ja kiva on olla täällä mukana touhuissa! Eikös tuo kp ole kiertopäivät? Olen hiukka näistä vielä pihalla kun on kaikki niin uutta! Olen 28- v ja kp 10/26-29, yk 3. Päivitättekö te aina noita kp päiviä täällä? Minä en ole noita ovistikkuja käyttänyt, kun jotenkin olen ollut tietäväni ovulaationi, eikös se sijoitu tuohon puoleenväliin kiertoa. Miten te olette jaksaneet yrittää? Eikö pettymys ole ollut suuri menkkojen aikaan? Minulla näitä tunteita on ainakin ollut jo nyt, vaikka ei olla edes kauaa yritetty, aikamoista touhua. Mites teidän miehet? Ahdistuvatko he yrittämisestä tiettynä aikana? Meillä semmoista on vähän ilmassa. Aikamoista hienosäätöä koko homma. :whistle:

tuntuu, että olen kokoajan raskaana vaikka en ole, keho valmistautuu ja huijaa minua ihmeellisillä oireilla. Piti oikein tehdä testikin kun olin jo varma että tämä homma onnistuu vaikka menkat tulivatkin, mutta ei. Silti tämä väsy, oksetus, mahakivut ovat ihme hommaa. Miten prosessia voisi auttaa ruuan tms. muodossa? Onko vinkkejä? Tuon greippimehun kuulinkin! Ihanaa että täällä on sielun siskoja! :eek:

Hei taas tännekin puolelle! :heart:
Maikkis voi siivota samalla pluslistasta Hazelinkin, heille syntyi tyttö pari päivää meidän jälkeen. :D

Meidän rakas Taotao siis viimein päätti syntyä viime viikon tiistaina rv 41+0. Tyttö painoi 3920g ja oli 52 senttiä pitkä. Synnytys meni hyvin, vaikkakin kesti säännöllisten supistusten alusta tytön syntymään 27 tuntia. Siinä meinasi alkaa loppuvaiheessa jo vähän väsyttää... Alku on lähtenyt mukavasti käyntiin ja harjoitellaan tätä kotona olemista.

Toivon kovasti plussia teille kaikille ja että pian saisitte myös kokea tämän onnen! Kaikkea muutakin hyvää elämään

toivottelee pikkuhiljaa kokonaan vauvapuolelle siirtyvä Kvartti ja Tao-tyttö 8vrk :heart:

Onnea kvart över :flower:
Ja Hazelille kanssa!
La mer, sepä se kroppa on hyvä kertomaan myös vääriä toiveiden mukaisia viestejä. voimia.
Tänne ei kummempaa, ei jaksais, hiukan on alakantissa mieli, mutta aikanäyttää.
Plussa onnea kaikille!

Tervetuloa uusille! Vastailen nyt joutessani esitettyihin kyselyihin...Suosittelen edelleenkin kaikille clear bluen digitaalisia ovulaatiotestejä, tulos on selvä eikä tarvitse arpoa että onko se nyt vai ei...Sen voi myös tehdä aamuvirtsasta eli suoraan herätessä, mikä on mun mielestä tosi kätevää. Me ollaan ikävä kyllä jo niin pitkällä tässä vauvaprojektissa, että ollaan lapsettomuusohoidoissa ja klinikallakin suositellaan tuota clearbluea. Uusille tiedoksi, että meillä yritystä jo syksystä 2007 ja hermo alkaa mennä jo - tai se on mennyt jo ajat sitten ja tilalle on tullut suuri suru, ahdistus ja pelko. Olin 28v kun aloitimme ja 30 on täällä ihan just...Ja mä kun tyhmänä luulin, että mulla olisi vauva ennen kuin täytän 30 - ja niinhän sitä mulle on moni gynekologi povannutkin, että pitäisi tulla nopeasti raskaaksi, kun mulla on luomukierossakin kaikki oikein mallilaan...Mua helpottaisi huomattavasti, jos joku 100% varmuudella pystyisi sanomaan, että saan vauvan edes joskus, mutta kun kukaan ei voi sitä luvata. Kaksi hoitojen myötä saatua kemiallista raskautta on aiheuttaneet sen, että suorastaan pelkää raskaaksi tulemista, koska kaksi viivaa tikussa ei tarkoitakaan välttämättä mitään. Joskus mietin, että olisi helpottavaa, jos löytyisi joku vika selvästi, niin hoidot voitaisiin suunnata sen mukaisesti. Mutta kun diagnoosina on selittämätön lapsettomuus, niin kaikki on yhtä arpapeliä ja kokeilua. Mellä nyt menossa 4. clomikierto + terolut -yhdistelmähoito ja saa kyllä olla viimeinen. Ensi kierrossa varmaan taukoa clomeista ja muutenkin ns. välikierto ja mietitään jatkoja. Minä olisin jo valmis suoraan siihen IVF -hoitoon ja unohtaisin inssit ihan mielelläni, koska itse kerran maksamme tämän ilon. Tänään clearbluen ovistesti näytti plussaa, mutta mulla ei kyllä ole yhtään sellainen olo. Ei edes tee mieli...Kiva taas harrastaa pakkoseksiä, jee....Tuleekohan sillä väkisin vääntämisellä edes raskaaksi?!? Olisi suorastan helpottavaa, jos kaikki hoitouisi labrassa biologien avulla, niin loppuisi tääkin. Niin, kun kauan joutuu yrittämään ja vielä ajoittamaan seksin, niin alkaa mennä siitäkin alunperin niin ihanasta jutusta maku. Toisaalta se, että ei edes tee mieli tai ei ole ovisolo, voi kertoa siitäkin, että munis irtoaa vasta huomenna. Sen verran hyvin tunnen kroppani, että toisinaan lh päivän jälkeisenä päivänä vasta tapahtuu irtoaminen...Mutta joo, päivän jatkoja kaikille ja toivotaan, että aurinko paistaa joskus tännekin risukasaan! Ja uusille tiedoksi jo etukäteen, että kirjoittelen varmaan aika kyynisiä kommentteja ja valitusvirsiä, mutta tää on oikeastaan ainut paikka, missä sen voin tehdä :/ .

Päivitin tiedot vielä eileseen listaan.

Ja rankkaa touhuahan tämä on, etenkin jos yritystä jatkuu pitkään. Meillä on nyt vähän päälle vuosi yritystä, ja takana yksi km. Aloitin tässä kierrossa lugesteronit (keltarauhashormonia) tiputteluvuotoihin, mutta... "/&#@£$?$"% :kieh:

Tänä aamuna ensimmäiset tuhruilut havaittu :( Ja vaikka tiesin, että luget saattaa aiheuttaa jo itsessään tiputteluvuotoja, ja että gynekin sanoi että lääkkeiden vaikutus kertaantuu kierto kierrolta, ja että ekasta ei kannata odottaa liikoja kun vaikutukset ei välttämättä vielä tähän ehdi, niin silti ottaa päähän. Lisäksi maha tänään ollut ihan törkeän kipeä, ja sekaisin, toivottavasti se nyt olisi "vaan" jotain vatsatautia eikä lääkkeiden sivuvaikutusta...

mutta ihanaa että on tämmönen foorumi missä voi näitä asioita purkaa. Voimia matkaan. Varmasti on rajua, ettei tiedä mistä nämä elämänristeykset johtuu ja että aikaa kuluu ja haikaraa ei näy. Mä olen tosi alussa tämän homman kanssa, mutta ymmärrän, että matka voi olla pitkä. Oma äitini minua neuvoi, ettei väkisin vauvoja tule, mutta vaikeaahan sitä on olla ajattelematta, etteikö yrittämällä yrittäisi.

vaikeita asioita todella. Minä ajattelin lähinnä vähän oman pääni kannalta pitää taukoa, etten ole kokoajan valeraskaana. Vaan että otan varmanpäälle ja jätän nyt väliin, ettei ne menkat ole niin iso suru...ehtiihän tuota. Voimia kaikille yrityksiin ja onnistumisiin, toivon. :hug:

Tervetuloa minunkin puolestani uusille!
Mä tuskailen niiden ovistestien kanssa tällä hetkellä... Nyt kp 15 ja ainakaan eilen en saanut pissittyä tikkuun muuta kuin sen kontrolliviivan. On se nyt p...kele, etten saa mihinkään tikkuun kahta viivaa... Ehkä oon vähän hätäinen (kärsivällisyys ei oo koskaan kuulunut mun hyveisiin), tää on kuitenkin vasta yk 6. Tänä aamuna ajattelin, että laittaisin nää vauvajutut vähäksi aikaa telakalle, koska mustakin tuntuu, että olen koko ajan "valeraskaana"... Eilen illalla (kun oli kp 14 ja kaikkea) ajattelin, että varmuuden vuoksi pupuillaan vaikka ovistesti ei näyttänytkään mitään, mutta sitten loppujen lopuksi en vaan jaksanut, kun väsytti niin pirusti. Tällainen "pakkopulla" ei tosiaan sovi mulle! Miks tän täytyy olla näin vaikeeta?!?

Yhteistyössä