Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

Myrtle Kyllä nuo sun oireet voivat viitata endoon. Ystäväni oli pitkään "selittämättömästi lapseton", mutta hänellä myös samankaltaista oireistoa kun sulla. Loppujen lopuksi hän tuli raskaaksi IVF-hoidolla. Ilmeisesti hänelläkin endoa sittenkin...Ainahan endo ei tuki munatorvia ja endolle annetaan eri asteikkoja ja se vaikuttaa myös hoitotuloksiin.

Itse olen hoitanut omia menkkakipuja siten, että aloitan särkylääkkeiden popsimisen 2-3pv ennen oletettuja menkkoja. Menkkojen 2-3 päivänä vedän sitten sekaisin buracapsia ja panadolia esim. buracapsia eli ibuprofeiinia 2x400mg + parasetamol 500mg eli tuo on mun kerta-annos. Näitä "annoksia" sitten otan sen verran päivän aikana kun tarvitsen. Olen todennut, että parhaiten mulla auttaa opiaattipohjaiset eli ns. kolmiolääkkeet, esim. Panacod yhdiestettynä ibuprofeiiniin. Mullakin kivut aina vaan pahentuneet. Nyt tosin 2 viimeisintä kiertoa olleet kivuttomammat. Löysin nimittäin tieteellisen jutun, jossa oli testattu suurten e-vitamiiniannosten vaikutusta kuukautiskipuihin. No, nyt on 2 kiertoa popsittu Ido-E -valmistetta 3x100mg/vrk...Mä olen kyllä aivan kamala kotiapteekkari :LOL: En ole ihan villi,vaan saan näitä suosituksia ja lääkkeitäkin suvun lääkäreiltämme...
 
Ai niin ja piti vielä todeta, että mun mielestä ei ole todellakaan normaalia, jos joutuu käyttämään suuria kipulääkemääriä ja vahvoja lääkkeitä kuukautiskipuihin. Ja mulla kipujen syy on endossa eli se pitäisi hoidella pois, jos kivuista haluaa eroon :(

Niin ja en tiedä, onko sattumaa vai ei, mutta tosiaan tuo E-vitamiini on ainakin nyt 2 kierrossa ollut käytössä eli joka päivä syön sitä...
 
myrtle, kiitos kannustuksesta. en oo jättäny pillereitä pois, koska luomuna tähän asti menty B) kai se on ihan sama testi periaatteessa kun kotona tai labras, mutta ainakin se sanoi että jos noin myöhässä on (viikko)niin sen pitäisi kuulemma jo näkyä...eihän tuo varmaa ole, moni on saanu myöhäsiä plussia, mut voi olla tietty mä en...odottelen nyt ja kattelen tilannetta ennenku meen gynelle. en vaan halua uskoa tuota negaa. katsotaan mitä mies tuumaa, en oo vielä sen kaa jutellu.
 
Pahoittelut Mirnalle ja Kaapolle negasta. Jos Kaapo sulla olikin tänään vähemmän herkkä testi kuin eilen, ja sen takia ei näy? db

Jaaha, täällä kävi nyt sitten niin kuin mä vähän hiljaa mielessäni pelkäsin, eli miehestä löytyi vikaa. Mies yrittää nyt saada lääkärille soittoajan, että voisi kysellä mitä tulos oikeasti merkitsee. Ihan toivoton tilanne ei nähdäkseni ole, kertoohan siitä jotain jo se tuulimunaraskaus, mutta vaikeuttaa varmasti tilannetta. Tavallaan olo on osin helpottunut, että tälle asian pitkittymiselle löytyi syy, mutta myös ahdistaa, että mitä tämä nyt tarkoittaa: mitä hoitoja, kuinka suuret mahdollisuudet raskautumiseen on, voiko itse tehdä jotain jne jne. Kesän jälkeen olisi tarkoitus ruveta miettimään jatkoa, ja mennä jonnekin klinikalle ensikäynnille, ja katsotaan sitten miten tästä eteenpäin. Ensi viikolla ollaan lähdössä lomalle, ja ollaan melkein koko aika reissussa, joten toivottavasti siellä saa lomaa myös tästä.
 
:hug: Maikkis Ikävä kuulla tästä tuloksesta, mutta toisaalta se voi olla helpottavaakin tietää missä on vika. ja samalla se varmasti auttaa avun saamisessa Kun on vika löydetty, niin varmasti teihinkin suhtaudutaan vakavasti lapsen saannin vaikeuden kanssa. Olen ainakin jostain lukenut, että jossain apua hakeviin suhtaudutaan todella nihkeästi.

koita nauttia lomasta ja unohtaa ainakin hetkeksi tämä yrittäminen!! Paljon jaksamista!! :hug: :hug:
 
Vadelmaunelma ohhoh, melkoiset lääkeannokset! Mä vaan napsin niitä kasisatasia puolen tunnin välein niin kauan kun helpottaa, paitsi nyt nekin loppui, niin nelisatasia sitten tuplamäärä. (tähän semmoinen oivoi ja ohhoijaa-silmienpyörittely -hymiö ) Eikä ne ees aina auta. Pah.. No perjantaina, vaikkei mitään löytyisikään, niin toivottavasti muuten saadaan rattaat liikkeelle.

Maikkis :hug: Mutta hyvä että vika löytyi, nyt voidaan alkaa asialle jotain tekemään.

Voisko joku jo pikkuhiljaa plussata ihan oikeasti? Kaapolle peukut edelleen pystyssä, jospa kuitenkin....
 
memememememememe-menkat-menkat-menkat!ettäs näin taas vaihteeksi. :ashamed: olipa kurjaa eilen sanoa miehelle kun tuli töistä jäätelöiden kanssa, että nega sieltä tuli. mutta tulipa jäätelö tarpeeseen ainakin lohdutus-mielessä. ja eilen illalla sitten ennen nukkumaanmenoa, kas, vaaleanpunasta paperiin...tjoooo....olin surullinen, mutta äkkiä se vaihtui hermoiluksi. mietin että koska sitä vois oikeen alottaa yrittämään. aluksi mies oli iloinen jos se tulee, eilen olikin sitten sitä mieltä että ei vielä, ehkä vuoden päästä...ehkä mä tuun salaa kurkkimaan mitä teille kuuluu :) moikka! :heart: ++++++ :whistle:
 
Voi Maikkis :hug: Jos haluat, niin tule ihmeessä kertomaan tarkemmin, kun tiedät mistä onkaan kyse. Sen verran voisi varmaan todeta, että jos vikaa on miehessä, niin vaihtoehdot ovat seuraavat:

1) Lievässä spermaviassa IUI eli inseminaatio
2) Vaikeimmissa IVF ja ICSI eli IVF on koeputkihedelmöitys ja ICSI mikrohedelmöitys.

Tuossa on Maikkis oikein hyvät nettisivut: www.lapsettomuus.com

Toisaalta esimerkiksi meidän klinikalla kuulemma tekevät IVF -hoidossakin aina siten, että vähintään puolet kerätyistä munasolusta mikrohedelmöitetään eli se siittiö laitetaan jollain neulalla munasoluun suoraan. Tavallisessa IVF -hoidossa sperma "saa itsenäisesti" joko hedelmöittää tai olla hedelmöittämättä munasoluja. Haluavat tuolla menettelyllä varmistaa, että ei ainakaan homma jää kiinni siitä, jos munasolun kuori on esim. liian paksu...

Sori, nyt menee taas tänne lääketieteen kummallisuuksiin. No, mutta tällaista tekniikkaa ja biologiaa tää meidän lapsenteko on - ikävä kyllä :(

Myrtle Meidän suvun lääkärit kyllä suosittaa, että jos on kovia kipuja, niin ottaa suoraan isomman annoksen, niin ei tarvi koko ajan olla popsimassa niitä lääkkeitä - pääse lopulta vähemmällä määrällä. Suosittelevat kuulemma yhdistelmää parasetamol+ibuprofeiini, koska niistä tulee parempi yhteisvaikutus. Ainakin itsellä toiminut. Mutta parasta hoitoa olisi kait raskaus, joka mahdollisesti kuivattaa koko endon hiiteen ja se saattaa sitten kokonaankin vaimentua...
 
Ai niin Maikkis, unohdin sanoa, että ilmeisesti sperman laatua ainakin voidaan kohentaa ruokavaliomuutoksin ja elämäntavoilla. Eli jos mies tupakoi, niin nyt pitäisi kyllä lopetaa, samoin lisätä kasviksia ja hedelmiä. Ilmeisesti joillekin miehille määräätään myös clomifen -ääkettä eli samaa, jota naisille munasloun kypsyttämiseksi. Älkää kysykö, miten tämä on mahdollista...? Mutta mun käsitys on myös se, että poikkeava spermatulos edellyttää uuttaa näytettä jonkin ajan kulutta - ts. kontrollia. Mutta voimia teille! Tiedän tuon tunteen, kun on samalla helpottunut ja huolisaan, että mitä nyt! Saako muuten kysellä, että onko teidän mahdollista hakeutua yksityisen puolelle hoitoon - siellä nimittäin asiat sujuvat nopeaan, joskin rahaa kuluu. :(
 
Kiitos kaikille, ja etenkin vadelmaunelmalle tiedoista. Ilmeisesti tilanne ei nyt ihan niin huono ole, kun aluksi näytti. Eli vikaa on siittiöiden muodossa, jolloin niiden pääsy munasoluun vaikeutuu. miehellä on normaalin muotoisia siittiöitä vain noin kymmenesosa viitearvosta... Simppojen liikkuminen on kuitenkin erinomaista, ja samoin niiden määrä, joten sanoivat että ne on ne tärkeimmät tekijät, ja että tuo muodon yksinään ei pitäisi estää raskautumista ilman apukeinoja. Tärkein tekijä muodon suhteen on se indeksi, minkä verran niitä normaaleja on suhteessa siittiöiden määrään, ja se miehellä oli vain 0,02 yli viitearvon, eli sen suhteen tilanne ei ehkä tosiaan ole ihan niin paha. Itse oon ehkä vähän skeptisempi tämän homman suhteen, ja vähän enemmän varauksella suhtaudun, mutta onneksi miehen ahdistusta tämä tieto helpotti. On se kumma, että se on aina miehille niin kova paikka, itse olin henkisesti valmistautunut siihen, että jommassa kummassa saattaa olla vikaa, ja että sitten mennään vain sen mukaan, mutta miehelle tulokset tuli melkein yllätyksenä... :/

Mutta päätettiin nyt sitten miehen kanssa, että yritetään tosiaan syyskussa lomien jälkeen mennä ensikäynnille jonnekin klinikalle, kun silloin tulee myös 1 v siitä km:sta. Samalla tulisi sitten varmaan se kontrollinäytekin otettua. ja kanssa sitten varmaan enemmän siirtyä tuonne lapsettomuus-puolelle, vaikka tässä kevään olenkin siellä jo käynyt kurkkimassa. mutta koitetaan ottaa kesä ihan rauhassa, eipä tarvitse tässä ainakaan piinailla...

Olin aluksi sitä mieltä, että varmaan mennään julkiselle, mutta mulla ei varmaan kestä pinna siihen odotteluun. Eihän sitä rahaa tietysti koskaan ole liikaa, mutta miehen kanssa puhuttiin, että tuskin koskaan tulee tätä parempaa kohdetta säästöille, joten luultavasti sitten sinne yksityiselle puolelle päädytään. Olen vähän miettinyt tuota väestöliittoa, mutta täytyy noita vaihtoehtoja loppukesästä tarkemmin tutkia.

Mitä nyt olen tässä nettiä tutkinut, niin ilmeisesti tuo ICSI on yleisin hoitokeino tähän ongelmaan, jos siis hoitoihin pitää lähteä. itseä vähän kauhistuttaa se hoitojen rankkuus naisille, jotenkin ei yhtään huvittaisi sekoittaa kropan ilmeisesti suht normaalia hormonitoimintaa. mutta tietenkin jos se on ainoa keino saada oma lapsi, niin pakko se kai on kestää. mutta on siis itselläkin tietenkin vähän miettimistä tässä asiassa. hankalaahan se on, kun itse haluaisi sen raskauden joskus kokea, mutta kuinka pitkälle on sen asian hyväksi sitten menemään. no, onneksi päätöstä ei tarvitse juuri nyt tehdä.

Ja miehen laitoin jo c-vitamiini kuurille :) ja jostain luin että sinkki tekee kanssa hyvää, joten täytyy tässä joku päivä käydä ostamassa miehelle kunnon napit, vaikka sanoivatkin, ettei ruokavaliolla tms. ole merkitystä. mutta eipä noista haittaakaan ole. Onneksi kumpikaan ei tupakoida, mutta mun mielestä miehen saunakaljojen määrää voisi vähentää, vaikka siis kohtuukäyttöä se nyttekin on. mutta ehkä sen vähänkin voisi jättää ottamatta, sen verran tärkeistä asioista tässä on kyse....
 
Maikkis Minä ainakin olen hirmu onnellinen, että nykylääketiede on oikeasti tosi mahtava juttu! Joskus 70-luvulla ei tällaisista tiedettykään...Tai no eka IVF -vauva taisi Suomessa syntyä 78...Mutta ICSI on muistaaksni jotain 90-luvun juttuja. Jos asutte Hgin seudulla suosittelen Felicitas klinikkaa, joka on kyllä hintava, mutta Suomen paras - melkein kaikki väitelleitä ja osa professoreja, vähintään dosentteja ja pisin kokemus koko maassa näistä hoidoista. Mulle siis nuo akateemiset arvot kertoo näin tutkijana jotakin siitä, mikä on tieto- ja osaamistaso ja siksi arvostan ne aika korkealle. Itse menisin sinne ehdottomasti jos siellä asuisin, mutta nyt meillä uutena hoitpaikkana siis AVA Tampereella.

Mua kans pelottaa vähän tuo IVF/ICSI, koska meillä tehdään vielä ns. pitkä kaava mun endon takia. Eli käytännössä kp21-25 aletaan ajamaan nenäsumutteen avulla alas omaa hormonitoimintaa eli tehdään vaihdevuodet!!! :eek: Sitten kesken sumujen alkaa menkat ja kp2-5 aloitetaan pistokset, joita otetaan jotain norsuannoksia 10-14vrk ja siinä välissä ultrataan ja edelleen sumutellaan jarrua, jotta tulee mahd. tasalaatuisia soluja eikä endo villiinny...Mä olen kyllä pääättänyt kestää vaikka mitä, että saan oman vauvan. Toki välillä harmittaa, että tuttavat ei yhtään ajattele, miten onnekkaita ne on, kun vauvoja tulee melkein "tilauksesta". Kevätvauva tulee, jos sellaisen haluaa tai jouluksi :headwall: Mulle on ihan sama, kunhan tulisi!!!
 

Keskiviikko 24.6



Murmelin............ 29.......kp 9/28-38................yk 5 (km 1/2009)
Gilmore...............29.......kp 23/30-35..............yk 20
Myrtle.................27.......kp 23/28-29...............yk ?
päpsy78.............30.......kp 24/29-33...............yk 4
Cladoceran.........29.......kp 27/37-42(-51).......yk 5
Unico..................29.......kp 28/30....................yk 01/07
vadelmaunelma..30.......kp 32/25-26...............yk 22
Hallama80..........28.......kp 33/31-34...............yk 5
Hille79................29.......kp 43/28-34..............yk 9
Kaapo80.............29.......kp 44/30...................yk 2
Toivo79..............29........kp 57/27-32.............yk 2





Taustalla:

maikkis123.........29
teetee................29
Sharona.............28
Sun Rise.............28
Lupu...................29
Minna77.............31
Piglet..................30
Janis...................30
Hammy...............28
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28



Plussanneet:

la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009
Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009


Plussa tuulia kaikille ! ++++++++++++++ !





 
:wave: huomaa että Unico lomailee... mä siis koitin tota listaa päivitellä, en vaan osannu sillai hienosti kopsata ku Unico on aina tehny.. mutta onpahan taas päivät laskettuna (ainakin suurinpiirtein) kannattaa kyllä tarkistella..

Maikkis kiva juttu,että syytä löytyy, ja näin ollen hoitojakin sitten pystyy suunnitteleen, eikä tuo nyt niin toivottomalta kuulostanut tuo teidän tilanne, onneksi :heart:

Täällä taas alkanu nipistelyt molemmin puolin vatsaa, ovistikkuja ajattelin jo huomenna alkaa testaileen, ettei sitten pääse livahtaan ovis ohitse. Miehen kanssa vaan on ollu hiukan kärhämää, musta on kuulemma tullu nalkuttava akka.. höh :ashamed: Hieman kyllä täytyy myöntää, että on viimeaikoina ollut pinna kireellä ja tullu sanottua hieman typeristäkin asioista ja vedettyä herneitä nenään..eikä nää clomit tunnu yhtään ainakaan mua säyseämmäks tekevän, eilen oli ainakin niin kaikki päin v.... että rupes oikeen itteensäki pelottaan oma raivopäisyytensä.. Jospa sen ukon nyt sais jotenkin lepyteltyä..niin pääsis taas harjotteleen sitä vauvan tekookin :p

Onko täällä tosiaan noin monta jolla päivät yli?? Nyt sitten ilmoituksia niistä plussista kiitos :heart:
 
Kiitos Murmelin listan päivityksestä. Itse täs pari tuntia sitten pähkäilin, että miten tuo Unico on tuota listaa päivittänyt. Ehkä minäkin sen vielä opin =)

No jopas täällä on porukkaa ollut kuin pipoa :LOL: Ja välil oli niin hiljaista, että huh sentään.

Toivottavasti nyt saatais tähän pinoon niitä plussia ja paljon :heart:

Itsellä ei mitään erityistä, muuta kuin, että limaa tulee ja tulee (sorry..). En oikeen sit tiiä, että mitä tää nyt tarkoittaa. Ihme juttu...

Oikein paljon ++++ :whistle: kaikille.
 
:headwall:

Fiilis on nyt tämä. Taas aamulla nega. No soitin sitten työterveyteen ja sieltä ei pääse verikokeeseen kuin lääkärin kautta, joten minulla on nyt sitten tänään lääräri, joka toivottavasti laittaa lähetteen labraan. Mitä muuta se lääkäri voisi tehdä??
 
No voi hitto Kaapo, inhottavaa! Varmaan katsotaan ensin labran tulos, ja sitten saat reseptin teroja, että menkat tulee. Tai sit kehottaa odottelemaan vielä.

Tänne ei mitään uutta. Tädin tuloon alan jo henkisesti valmistautumaan, vaikkei sen nyt ihan heti pitäiskään tulla. Missään ei tunnu miltään erityiseltä, eikä ole kovin raskautunut olo. Epäily siitäkin, etten välttämättä ovuloinut ollenkaan tässä kierrossa, joten katsotaan vaan, niin mun tuurilla kiertokin venyy. Välillä pieniä menkkanipsuja ja tissit aristaa. Oviksen jälkeen oli nännit herkät, nyt oikeastaan enempi tuntuu tuolla sivuilla. Eli ei mitään normaalista tädin enteilystä poikkeavaa. Pah. Sitä kun on niin malttamaton, että heti pitäis olla jotenkin ihmeellinen olo kun jotain tapahtuu. :D
 
huh, toivottavasti ei kehota odottelemaan, sillä mulla ei kohta enää pää kestä... kattookohan ne labrassa mitään muuta kuin sen HCG:n? no onneksi ei ole montaakaan tuntia enää odotettavana. Onneksi sain sen lääkärin jo samalle päivälle.
 
Mulla on huono olo, mutta se varmaan johtuu ihan vain toimiston kuumuudesta näin hellepäivänä. Synti ja häpeä, että tämmöisellä ilmalla joutuu istuun töissä!

Saatko Kaapo tulokset jo tänään? Verinäytekö otetaan? En kyllä tiedä, mitä muuta voisivat katsoa. Mun kokemuksella kovin ovat nihkeitä tutkimaan yhtään ylimääräistä, kuin on pyydetty.. :p
 
Myrtle On kyllä inhottavaa, jos on töissä liian kuuma (tai kylmä). Meillä on yllättäen melko sopiva. Tarkenee hihattomalla paidalla ja hameella ilman sukkia. No ehkä lounaan jälkeen tulee vähän vilu, mutta tee auttaa :)

En usko, että vielä tänään labraan pääsen kun se lääkäri on niin myöhään...
 
Kävin lääkärissä ja huh mikä kohtelu. lääkäri ihmetteli että miksi olen siellä, jos kerran toivon raskautta. oli sitä mieltä ettei tässä ole mitään ihmeellistä. Sanoi, että odota vain ja tee ensi maanantaina uusi raskaustesti. Jos sekin on negatiivinen niin sitten siitä viikon päästä gynen tutkimuksiin. Ei siis laittanu lähetettä labraan, että olisivat tehneet verestä testin.

Tuli niin typerä olo siellä, kun se vaan ihmetteli että miksi olen huolissani. Tottakai minä olen huolissani, jos kuukautiset on myöhässä!!! Se vaan sanoi, että eihän me haluta alkaa mitään huuhtomaan lääkkeillä pois jos siellä jotain on... voi hitto sentään! Tekis mieli lähteä himaan itkemään, mutta töissä on oltava, kunnes saan yhen homman tehtyä, jonka DL:n luulin olevan vasta huomenna... prkl... menee lämpimät säät ihan hukkaan...
 
TORSTAI 25.6



Murmelin............ 29.......kp 10/28-38................yk 5 (km 1/2009)
Gilmore...............29.......kp 24/30-35..............yk 20
Myrtle.................27.......kp 24/28-29...............yk ?
päpsy78.............30.......kp 25/29-33...............yk 4
Cladoceran.........29.......kp 28/37-42(-51).......yk 5
Unico..................29.......kp 29/30....................yk 01/07
vadelmaunelma..30.......kp 33/25-26...............yk 22
Hallama80..........28.......kp 34/31-34...............yk 5
Hille79................29.......kp 44/28-34..............yk 9
Kaapo80.............29.......kp 45/30...................yk 2
Toivo79..............29........kp 58/27-32.............yk 2





Taustalla:

maikkis123.........29
teetee................29
Sharona.............28
Sun Rise.............28
Lupu...................29
Minna77.............31
Piglet..................30
Janis...................30
Hammy...............28
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28



Plussanneet:

la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009
Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009


Plussa tuulia kaikille ! ++++++++++++++ !





:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Kaapo olipas tökeröö kohtelua :hug: Kannattaa varmaan kääntyä ihan oikeen gynekologin puoleen,jos ne menkat ei kohta ala tuleen, ja jollei testiviivaa ala tuleen.. Ei tollaset työterveyslääkärit oikeesti tajua ihan kaikesta kaikkee (sorry, jos joku teistä on työterveyslääkäri...)

Mä alotin tänään ovistikuttelut, eikä sitten minkäänlaista viivan viivaa tullu testikohtaan..että ehkä tässä saa muutaman päivän testailla.. 14 testiä mä nyt ensihätään ostin, että riittäähän niitä nyt sitten aika pitkille päiville.. Kovia nipistelyjä on kyllä..kai ne sitten taas on niitä kasvukipuja, toivotaan :heart:

Mä olen kans ollu melkein 11 tuntia töissä..hiukan ottaa aivoon,kun niin mieluummin makaisin jossain rannalla ja ottaisin väriä tähän kalpeeseen kroppaani.. Onnkes viikonlopuks on luvattu yhtä ihanaa keliä, jos vaikka heti töitten jälkeen suuntais terassille, kun vielä voi vapaasti vetästä siideriä nassuun :p

+++++++++++++++++++ :whistle:
 
Voi Kaapo :hug: :hug: Ja missähän mahtoi olla sen lääkärin ammattitaito ja työmotivaatio, toinen on huolissaan ja sitten vaan vähätellään. Muhunkin se lekuri suhtautui jotenkin tympeästi, ihan kun turhasta tulisin vinkumaan ja häiritsemään. Tänään sitten se gyne, toivottavasti sielä ollaan hieman asiallisempia.
 

Yhteistyössä