Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

heipparallaa. tulipa eilen sitten käytyä huvipuistossa, tänään kp 36, menkkoja ei näy. tulispa maanantai äkkiä, jotta voisin testata uusilla testeillä...on ollut niin kuumottavat ajat tässä piinaavassa jännityksessä. enpä ossoo ny muuta sannoo...plussatuulia kaikille :whistle: :heart:
 


Murmelin............ 29.......kp 6/28-38................yk 5 (km 1/2009)
Gilmore...............29.......kp 20/30-35..............yk 20
Myrtle.................27.......kp 20/28-29...............yk ?
päpsy78.............30.......kp 21/29-33...............yk 4
Cladoceran.........29.......kp 24/37-42(-51).......yk 5
Unico..................29.......kp 25/30....................yk 01/07
vadelmaunelma..30.......kp 29/25-26...............yk 22
Hallama80..........28.......kp 30/31-34...............yk 5
Hille79................29.......kp 40/28-34..............yk 9
Kaapo80.............29.......kp 41/30...................yk 2
Toivo79..............29........kp 54/27-32.............yk 2





Taustalla:

maikkis123.........29
teetee................29
Sharona.............28
Sun Rise.............28
Lupu...................29
Minna77.............31
Piglet..................30
Janis...................30
Hammy...............28
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28



Plussanneet:

la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009
Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009


Plussa tuulia kaikille ! ++++++++++++++ !







 
Huomenta!

Minua (ja miestäni) alkaa jo huolestuttaa tämä pitkä kierto. Viimeksi negatiivinen testi on tehty muistaakseni torstaina. Uutta testiä huomenaamulle, ellen sitten tänään illalla innostu. Minulla ei ole mitään oireita, ei raskaus- eikä menkkaoireita. Mitähän tässä pitäisi ajatella? Tai tehdä. Tilanne on siis, että pääsiäisen aikoihin lopetettiin minipillerit, eka kierto oli 28 päivää, toka 30, nyt menossa 42. Eniten pelottaa, että minussa on jotain vialla...

TK:hon en pääse, kun en ole arkisin kotipaikkakunnalla, työterveys ei varmaankaan tällaisia asioita käsittä?! Eli ainoa vaihtoehto olisi yksityinen, ja sinne en viitsisi turhaan mennä, kun maksaa niin paljon. Onko kellään ideoita/ehdotuksia miten edetä? Tai jakaa jotain kokemuksia...

.tuskastunut kaapo
 
Heippa, ja lämpimät kesäterveiset kaikille :wave:

Piti vaan Kaapolta tulla kyselemään, että huomasitko että ovuloit tässä kierrossa? jos sinulla onkin ovuloimaton kierto, joita tulee silloin tällöin kaikille? voihan olla, että edelliset kierrot on menneet vielä pillereiden piikkiin, vähän kuin "vanhasta tottumuksesta", ja kroppa rupeaa vasta nyt heräilemään omaan hormonitoimintaan. jos ne menkat ei nyt kohta ala, niin sitten varmaan se gyne tulee kyseeseen, valitettavasti se ei ole ihan ilmaista... mulla on käynnit maksaneet noin 100 e. olen itse huomannut, että näissä asioissa kuitenkin ihan mielelläni maksan käynnistä lääkärillä, joka on erikoistunut näihin kaikkiin naisen kropan kummallisuuksiin :)

ON. täällä ei mitän uutta. kohta lomalle! B)
 
Tänne ei ihmeempiä. Juhannus oli ja meni, mukavaa oli, vaikka melkoista häseltämistä, kun koiralla kiima ja kissakin karkas.. Tuli sentään takaisin.

DPO 7 kaiketi nyt, eikä pahemmin muista kierroista poikkeavia oireita. Tissit vähän kipeet, valkkari alkaa taas lisääntyä, kuten viimekin kierrossa dpo7, ja ajoittain mahassa nipistää, aika harvoin tosin. Piinaviikko tässä nyt käynnistyy ja testit kuumottelee kaapissa. Perjantaina gyne, ultrataan taas kun musta tuntuu, että kysta on kasvanut, tai jotain vikaa ainakin on kun oli niin kipee ovis. Eli tuskin mulla plussia näkyy tässäkään kierrossa, niin on kummallinen koko kroppa nykyään.

Kaapo Mä en kans usko, että sussa mitään vikaa on, aika yleistä on kierron epäsäännöllisyys alussa, kun palataan kehon omaan hormoonitoimintaan. Mullakin oli aika pitkä kierto ekat puol vuotta, sitten vasta tasaantui tuohon 28-29. Ja serkulla tais kajahtaa jo päälle 60pv mittariin, ja sitten plussa. Mutta jos tätiä ei kuulu, eikä plussaakaan tule, niin sithän ne menkat täytyy jossain välissä käynnistää.
 
Kiitos näistä kannustavista viesteistä!!

Olin tuntevani oviksen kp 17 kieppeillä ja siitä viikon päästä jotain muitakin ihme oireita, jotka voi myös näin jälkikäteen olla ovisoireita. Ovistestejä en ole tehnyt.

Ja tosiaan voihan se kroppa olla sekaisin, kun lähes 10 vuotta tuli hormonalista ehkäisyä käytettyä, sekä e-pillereitä, rengasta että minipillereitä.

No ehkä tässä nyt vielä hetken jaksaa odotella!

Tsemppiä Myrtlelle piinaviikoille!
 
kukkuu!

täälä jännätään edelleen. 5 vko ja 2 päivää tänään edellisistä menkoista, eli kp 38!!!!viime torstaina tein testin joka siis nega. odottelin jo tänään niitä testejä postista, mutta paskanmarjat seltä mitään tullu, pelkkiä laskuja. tänään kyllä sitten haen apteekista uuden! paitsi tulipa vain mieleen, että eikös varminta ole ottaa näyte aamupissasta?!mä en kyllä jaksa aamuun asti odottaa!täytyy pidätellä ainakin se 4 tuntia siis. nyt on odotukset niin korkealla, että en tosiaankaan halua pudota nyt! mies on kauhusta kankea kans, pikkasen eilen tunteet heilahteli ja miniriitakin saatiin aikaseks. oon kuulemma liikaa vaan selittänyt tilanteesta ja oireista eikä oltu juteltu kunnolla että mitä mies tuumaa asiasta :( raasu. oon niin keskittynyt tähän jännittämiseen että en huomaa kuinka toinenkin on paniikissa. tai siis hyvällä tavalla paniikissa :heart: kyllä mieskin sen lapsen ilolla vastaanottaa jos se nyt on aluillaan.

viikonloppuna huippaili oikeen kunnolla ja oli huono olo. tänään ei pahemmin. housut kinnaa ja menkkatuntemuksia on. mun kierto on kyllä normaalisti n.32 päivää,eli ne ois nyt viikon myöhässä. milloin sinne neuvolaan pitäs soittaa? oishan se hyvä sielä varmistaa vielä...

no,palataan taas!! :heart:
 
minä ainakin mirna jännitän sun kanssa täällä. Ihan samaa pohdin, että voisko testin tehdä muulloin kuin aamusta, kun ei jaksais aamuun asti odottaa ja mieluummin uutisen (siis positiivisen) kuulisin iltapäivällä/illasta kuin aamusta. En halua lähteä töihin ajatukset sotkussa... ;)
 
Älä Kaapo vielä luovu toivosta jospa se ovis olikin vasta kp 24, eikä silloin 17, niin sittenhän testi saattaakin vielä negailla. Koita taas parin päivän päästä uudestaan. Onhan tommonen kyllä tosi ahdistavaa. Tsemppistä!

Yäh, mulla vähän taas jomottelee mahaa. Kävin aamulla lekurissa vinkumassa gynelähetettä, ja ilmeisesti viel tää käynti menee työnantajan piikkiin. Se työterveyslääkäri sielä sitten paineli mun mahaani, niin sen jälkeen hetken jomotteli, ja nyt alkoi taas.

Nyt perjantaina on gyneaika, mitähän kaikkea kannattais kysellä, että varmasti saa infoa "koko rahan" edestä? Ja jos kaveri ois jollain ihmeen kaupalla tarttunut matkaan, niin joko se näkyis ultralla? Perjantaina on 11 päivää oviksesta, ja oisko se sitten viikon jo majaillut kohdussa? Turha toivo varmaan. :'( Pessimisti ei pety. (ja pskat :p)
 
Kaapo Jos kierrot meinaa ruveta heittämään, niin hae gynelta Terolutit, niillä tulee vuoto ajallaan. Ei tarvi hermoilla sitten sitä...
Myrtle Jos vasta perjantaina on dpo11, ei vielä oikein edes pitäisi tuntua miltään eli älä menetä toivoasi. Mä olen ne kaksi plussaani saanut dpo12, mutta joillakin menee reilusti yli dpo14 ennen kuin näkyy mitään; hcg:n eritys on niin yksilöllistä.

terv. gynelogiksi ryhtyvä Vadelmaunelma
 
huomenta.

nukuin pommiin, joten nopea päivitys samalla kun syön aamupalaa. testasin kiireessä ja se näyttää haamujen haamulta, mutta en osaa varmaksi sanoa mitään...

Nyt on kyllä ajatuksen sekaisin... just tän takia en haluaisi aamulla testailla, kun pitäisi töihinkin lähteä. täytyy yrittää ehtiä jossain vaiheessa miehellekin soittaa.
 
Hiii Kaapo, jännää!!

Vadelmaunelma mun toivoni meni jo joskus viime syksynä, mutta lähinnä mietin, että kuinka aikaisin ultrassa on mahdollista mahdollinen masukki nähdä? Ja mitähän muuta sieltä voisi näkyä, mahdollinen pco ainakin, mutta näkyykö endo? Sitä vissiin ei näe ilman varjoaineita, onko putket tukossa vai ei.. Pitää kirjoittaa lista, mitä kaikkea täytyy muistaa kysyä ja kertoa.
 
moiiiiiii!

kaapo hienoa, sait haamun!!!! :heart:

mä en ostanutkaan eilen sitä testiä, vaan päätinpä lampsia suoraan terkkarin juttusille. antoipa mulle lähetteen labraan, jonne sitten tänä aamuna vein pissanäytteen...tänään sitten tuloksia soittelen iltäpäivällä.nyt kyllä jännittää!!!!!!

tietysti haluan sen plussan :heart: mua on alkanut vaan pelottaa kauheesti kuitenkin se plussan jälkeinen tila...koska mulla on 1 keskenmeno takana pari vuotta sitten. se meni vkolla 10 kesken :( ja onhan mulla sielä kohdussa kyhmykin, myoma joka voi aiheuttaa keskenmenoja. että en sitte tiedä oonko edes onnellinen plussasta enneku vasta vkolla 12!!! :) no, kuten huomaatte, pää on aikas sekasin täälä hetkellä.
kaikki on varmasti ihan hyvin.niiku kaapollaki :heart: :heart: :heart: :D
 
Myrtle Ultralla ei näe, ovatko torvet tukossa vai eivät, mutta esim. ns. suklaakystat näkyvät. Nämä ovat endon pesäkkeitä munasarjoissa. Mulla niitä ei kuulemma ole - onneksi! PCO näkyy myös. Sisätutkimuksella selviää, aristaako jostain. Esim. mulla aristaa tietyistä paikoista, jotka sopii endoon. Samoin gyne voi katsoa, paistaako endoa läpi emättimen eli että onko sitä suolen ja emättimen seinämien välissä - tai jotain sellaista...Parhaimman tuloksen aukiolosta saa tietysti SSG -tutkimuksella ja laparoskopia sitten paljastaa "koko komeuden" eli endon laajuuden jos endoa epäillään. Lisäksi mulla ainakin AVA -klinikalla gyne näki myös rakossa olevan endon. Osittain kait löydökset ovat siitä kiinni, osaako lääkäri niitä etsiä! Tuliko teillä muuten miten pian vuosi täyteen yritystä?
 
Ada
Myrtleen osaa sanoa miten aikaisin asukki voidaan nähdä ultralla, mutta mulle on sanottu n. vko ennen menkkojen alkua, että menkat on tulossa viikon päästä. Eli sen ainakin näki, ettei ole tärpännyt. Riippuu kamalan paljon laitteesta. Putkien kuntoa ei juu näe. Muihin kysymyksiisi en osaa vastata. Aa, kohdun muodon varmasti näkee, sitä kannatta ehkä kysästä.

Kaapolle hurjasti onnea, toivotaan että haamujen haamu vahvistuu!
 
Voi Kaapo :flower: Varovaiset onnittelut!

Itsellä oli mitä täydellisin ovisbongaus. Alkukierron aamulämpö lähes poikkeuksetta 36,3. Sunnuntaina ovisplussa ja pupu, eilen aamulämpö 36,2 ja tänään 36,9! Nyt siis dpo 1 ja alkaa sietämätön odottelu...
 
Vadelmaunelma Varsinaista yrittämällä yrittämistä on takana puoli vuotta, mutta maaliskuussa 08 jäi ehkäisy pois. Muutama eka kuukausi jännitti ja toivoi kovastikin, sitten koko homma kesän mittaan oikeastaan unohtui. Viime syksynä vasta pamahti pelko takaraivoon, kun paras ystävä kertoi raskaudestaan, ja käsittääkseni tämä tapahtui ilman mitään yrittämistä. Silloin aloin jo ajattelemaan, että nyt on jossain jotain vikaa. Ja sitten heti perään helmikuussa serkku yk 2:lla tärppi. Sen jälkeen onkin yritetty aika apinan raivolla, tai minä lähinnä, mies tulee kiltisti perässä. Nyt oli toinen kierto ovistestien kanssa.

Mulla alkoi menkat olemaan vielä normaaliakin kivuliaammat 3-4kk pillereiden lopettamisen jälkeen, plus kivut alkavat jo viikkoa ennen tädin saapumista. Nykyään pieniä kouraisuja saattaa tulla pitkin kiertoa. Eikä niihin menkkakipuihin nykyään auta edes Burana 800, ennen riitti normaali 400, eikä kipuja ollut enää ekan päivän jälkeen, puhumattakaan, että ennen olis tarvinnut kaksinkerroin vaikertaa jossain lattialla. :( Eikös tommoset vois endoon viitata?

Kiitos Adallekin vastauksesta. Täytyy tosiaan vähän tehdä listaa kysymyksistä..
 
jaahasjaahas...postipa toi mulle testejä ja mä äkkiä menin testaamaan. nega! kp tänään 39...noo, soitin sinne hoitajalle labratuloksesta...nega! nyt siis käski kääntymään lääkärin puoleen...jo on kumma!kyseli vaan onko stressiä tai ruokavalio muuttunu... :whistle: :( mulla nyt vaan on sellanen olo että raskaana oon,mutta kai mä sitte kuvittelen!...kurja tilanne. osaatteko sanoa jo heti että mitä tää nyt vois olla. onko jollaki käyny samoin?
 
mirna olitko sä vasta vähän aikaa sitten jättänyt pillerit pois? Monilla kierto ensin venyy. Ja eihän Kaapollakaan plussa näy vieläkään kunnolla. Toivottavasti se siitä kuitenkin vahvistuu, ja sinäkin mirna saisit kohta ilouutisen. Ja jos ne labrasta katsoi virtsanäytteestä, niin ei se taida paljoa tarkempi olla, kuin kotitestitkään. Verestä ehkä olis voinut näkyä.
 

Yhteistyössä