• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

meidän pikkuperheessä on nyt pillerit syöty ja menkatkin alkoi heti perään. Minulla on nyt kp3. Kierron pituudesta ei ole hajuakaan, kun eka luomukierto on kyseessä. Meillä ei varsinaisesti yritys vielä alkanut. Tarkoitus on aloittaa yritys kesä-heinäkuussa, mutta en tiedä kuinka paljon jaksetaan olla varovaisia. Yrittämistämme pitää kurissa erossa oleminen, olen reissutyössä emmekä näe joka päivä, joskus emme edes pariin viikkoon.

Minulla on vielä paljon uutta opeteltavaa tästä yrittämisestä varsinkin jos ei heti tärppää. En meinaan ymmärtänyt mitään tästä pistos/hormoonihoito tms. keskustelustanne. Täytyy varmaan jossain vaiheessa itseään valistaa myös näistä asioista.

Meillä äitini on jo pidemmän aikaa vihjaillut (tai oikeastaan sanonut suoraankin) että hänen mielestään meille voisi jo tulla lapsia. Itseäni se ärsyttää todella paljon, mutta onneksi en ole vielä kertaakaan räjähtänyt asiasta. Katsotaan kuinka hyvin osaan pitää itseni kurissa nyt kun olemme tällaisen päätöksen tehneet. Minä en aio kertoa äidilleni, että aloitamme yrittämisen. Sen jälkeen koko kylä tietää sen, enkä jaksa muiden uteluita.

Voin vain kuvitella kuinka vaikeaa on istua keskellä raskaus/vauvakeskustelua, kun itsellä ei ole tärppäämistä tapahtunut pitkäkään yrittämisen jälkeen! Omaa reaktiotani vastaavassa tilanteessa pelkään... en yleensä ole kovin korrekti tällaisissa tilanteissa... saattaisin töksäyttää myöskin hautapaikkaan viittaavaa... :LOL:
 
kaapo laitoin sut listalle, mut tollai vähän erilleen jos et vielä halua että on yk 1. kelpaako? ihan hyvä ettet ymmärrä mistä me pitempään yrittäneet täällä höpistään, nauti huolettomasta kuumeilusta! =) kun tänne palstalle reilu vuosi sitten löysin, aloin heti lukemaan myös lapsettomuuspuolen juttuja. tuntuu että vuoden aikana on syntynyt aika kattava käsitys siitä, miten edetään jos hoitoihin joudutaan lähtemään. ehkä noista asioista lukeminen ja puhuminen aiheuttaa joillekin ahdistusta, mua pikemminkin helpottaa kun tietää niistä ja näkee että onnistumisia tapahtuu silläkin puolella.
 
:wave: Aurinkoinen ihana kevätpäivä taas! Ja mun kevät pongaukset jatkuu: Havainto nokkosperhosesta liihottelemassa :flower:

Hille negasta :hug: toivoahan on kunnes...joo, itsekin juuri viikonloppuna negan testanneena tiedän, että kyllä se tuntuu, että toivo on tällä kierrolla jo menetetty.. mutta eihän sitä koskaan tiedä..

Mä keittelin eilen kuukuppini, ja kuivaharjottelin :| hiukan oudolle se tuntu ja jotenkin alko kutittaan, se antennihärpäke taisi hieman hiertää, katkoin sen niin siististi ku vaan sain kokonaan pois. Tänään oli tarkotus se laittaa jo varalle, mutta veikkailin menkkojen alkavan huomenna, joten jos sitten huomenna sen aamulla virittelis paikoilleen.. Ei kai siitä haittaakaan ole, jos menkat ei vielä alakaan.. positiivisen mielin nyt jo sen negan jälkeen toivois että menkat alkais, niin pääsis tota kuppia sitten oikein tositoimissa testaileen :kieh:

kaapo nauti tosiaan nyt kuumeilusta ilman sen kummempia yrittämisiä :) Muistan kun itekin kohta jo 2vuotta sitten... lopetin pillerit ja ne ekat kerrat ilman mitään ehkäisyä tuntu niiin jänniltä, että jos oikeesti tärppäiskin.. Mun sisko on joka kerta tullu pillereitten lopettamisen jälkeen melkein heti raskaaks.. aika useinhan kuulemma niin saattaa käydä kun kroppa herää hormooniunestaan. Toivotaan, että sullekin kävis niin ihanasti :heart:

Toi hautapaikka-kommentti oli todella ihana, täytyykin pitää mielessä :LOL:
 
Joo, kyllä maar täällä nokkelaa sanottavaa ja ikävää kysyttävää keksitään :LOL: Tai täti-ikäisiltä ihmisiltä voi varmaan sitten yhtä lailla tiedustella, että no joko pukkaa vaihdevuosia päälle ja onko kenties kuumia aaltoja, kun noin posket rusottaa ;) Että vastineena sille vatsanseudun tuijottelulle ja kyselyille, että onko haikaraa näkynyt. Yksi sukulaiseni kerran töksäytti, että taidan pelätä haikaroita!?!?

Ja Kaapo Nauti rauhassa kuumeilusta, älä vielä mieti turhaan piikkejä, ultria ja muita ikäviä. Toivottavasti et joudu niitä koskaan miettimäänkään! Tai toisaalta jos tuntuu siltä, että haluaa silti tietää, miten meidän ns. lapsettomuusdiagnoosin omaavien lastenteko oikein onnistuu, niin suosittelen tosiaan perehtymistä lapsettomuuspuolen juttuihin. Tai kyllä varmaan täälläkin voin mäkin niistä hoidoista jotain kertoilla.

Olen tosiaan monesti miettinyt, että pitäisikö mun jättää tämä ryhmä ja siirtyä lopullisesti tuonne lapsettomiin, koska mun jutut on vauvakuumeilun sijaan enemmänkin vauvapaniikkiosastolle kuuluvia juttuja nykyisin. Pelkään myös, että annan liian negatiivisen kuvan asioista ja pelottelen turhia. Toisaalta joskus toivoisi itse, että helposti ja nopeasti raskautuneet vaivautuisivat edes hieman perehtymään siihen, mitä me joudumme käymään läpi. Jokin aika sitten valitin ystävälleni hormonilääkkeiden aiheuttamasta pahoinvoinnista ja unettomuudesta - nuo iki-ihanat clomit! - ja hän sitten yritti lohduttaa toteamalla, että kyllä hänelläkin on ollut alkuraskaudessa pahoinvointia ja nyt ei saa nukuttua kun maha on niin iso. Joo, ymmärrän kyllä...No, hieman hermostuksissani totesin sitten, että no joo, sulla on sentään luvassa joku PALKINTO eli vauva noista kärsimyksistä, mulla ei välttämättä yhtään mitään. Tai että valitetaan, kun pitää odottaa ylimääräistä ultraa vielä viikko - mitä sitten, jos kerran kaikki on hyvin, miksi tästäkin pitää mankua? Jotkut joutuu odottamaan melkein vuoden jossain julkisen puolen IVF -jonossa, että pääsevät edes hoitosuunnitteluun! Toivottavasti ymmärsitte, mitä tarkoitin. Ainakin itse olen aika lailla vereslihalla tämän oman lapsettomuuskriisin kanssa ja siksi monet hyvälläkin tarkoituksella sanotut asiat satuttavat ja ajattelen kyllä, että osin kyse on tietämättömyydestä. Siksikin voisi ollla ihan hyvä kaikille piipahtaa tuolla lapsettomien puolella. Olen muuten itse jo aika alusta lähtien lukenut sen puolen juttuja - en niinkään odotuspuolen. Ja todellakin tiesin sitten, mitä oli luvassa kun hoitoihin sitten jouduttiin.

Ja vielä yksi juttu: aloitin tänään ne pistoshoidot ja itkeä tirautin sitten aamusta kun Menopuria tökättiin yhteistoimin miehen kanssa masuun... :( Jos jotain hyvää täytyy tästä kaikesta sanoa niin se on kyllä parisuhteen lujittuminen ja vahvistuminen tämän kriisin myötä.
 
Vadelmaunelma, mä toivon että et vielä jätä meitä (okei odotuspuolelle on sallittua poistua) sun juttuja on kaikesta huolimatta mukava lukea ja se toivo vielä löytyy takaa :) Tsemppiä piikityksiin!

kaapo onnea matkaan. Nauti uudesta ja ei kannata alkaa heti ressaamaan kattelee hissukseen mitä tuleman pitää :D Ymmärrä hyvin että et halua äitille kertoa koska sen jälkeen tietää koko kylä (täällä vähän samanlaisia fiiliksiä et ei se osaa kumminkaan suutaan pitää)

Murmelin, voimia ja jaksuja noihin kommentteihin ja ympäristäöön.

Totta tuo hyviä nasevia vastauksia uteluihin mutta kun ne mustais sillon kun on aika ja niitä tarvitsee. Täällä on onneksi kysely jo laantunut. saa nähdä millon alkaa uudelleen. Voihan se loppuakkin, kun oon joskus sanonut et jos niitä lapsia tulee niin tulee ennen kun täytän 30 no enää ei ehi siihen junaan. toisaalta tuntuu raskaalta ja muutenkin kun pitää alkaa ajattelemaan asiat vielä kerran uudelleen. Sekä jos asiat olis mennyt niinkun halus niin olis jo pari pikkuista et se siitä huoh. tuntuu kun sais sen yhden olis lottovoitto, mutta silti kumittelee että kaks olis hyvä homma. Kun ne sais, aikaisemmin ajatellu et kaksosten kanssa vois olla hankalaa et mielummin eriikäiset, mut nyt olis jos valmis niihin kaksosiin kun tuliskin edes. No aika näyttää mitä tulee josko tulee ollenkaan mut tervetuoloa tänne vaan vauvat :D No saa nyt nähä nyt on kohtu vedetty tyhjiin ja kun alkaa uudet kujeet niin jos se vaikka haluias tärpätä kun on kerta rassattu ja putsattu se tyhjäksi möröistä :LOL: Hiukan kyllä itkettää ja mietityttää, mut vastausta tähän oloon ja muuhunkaan ei anna kuin aika. Sen kanssa kun vaan jaksaa ollaja odottaa... (plääh ja pitää rätit housuissa kulkea ei saa ees kupista kaveria :( saako murjottaa ;)) No tulihan taas synkkää mutta kyllä se taas kaunistuu joku päivä :D ja tuleehan se kevät kumminkin. Aamulla katselin järvelle sumussa, kaunista kumminkin ku jäät jo lähteneet.

Plussa tuulia kaikille! Voimia ja energiaa keväästä!
 
Meille ei vielä ole kovin paljon lapsensaantipaineita ladattu, koska miehen puolella muut on jo hoitaneet lapsenlapsi vajetta ja mulla on isosisko joka joutuu noita juttuja kuuntelemaan enemmän kuin minä. Mä olen joskus aika monesti sanonut että en välttämättä halua ollenkaan lapsia, niin luulenpa että mun vanhemmat ei pidä mua kovinkaan potentiaalina tässä suhteessa. Ei sitä vaan joskus pari vuotta sitten voinutkaan kuvitella miten se mieli muuttuu ja nyt on "kärsii" pahasta kuumeesta. :LOL:

Viimeksi kun kirjoitin niin sanoin, että on seesteinen ja rauhallinen olo tän yrittämisen kanssa. No.... eipä ole enää. Viime torstaina, kun ajelimme sukulaisiin pääsiäiseksi mulla alkoi pirullisen kova kipu oikealla puolella alavatsassa. Kun välillä pysähdyttiin huoltoasemalle ja nousin seisomaan niin tuntui etten voi kävelläkään, jokaisella askeleella kipu vaan yltyi ja paikallaan seisominen oli tuskaa. Istuallaan pystyi olemaan suht normaalisti. Tätä kipua kesti varmaan jostain klo 17:stä siihen asti kun nukahdin joskus puolen yön aikaan. Oliko tämä oli nyt sitä ovulaatio kipua?? No, näin päättelin ja hoidettiin hommat perjantai aamuna, ja nyt täällä kuumeisesti mietin että ehdittiin ajoissa.. Eli missä vaiheessa tuo kipu tulee, olisko pullan pitänyt olla jo uunissa ennen sitä??
Tänään on ollut pinna heti aamusta asti T O D E L L A kireellä ja pahoin pelkään että onko se ystäväni pms, joka tätä aiheuttaa. Myös tissit on ollut vähän arat.
Kääääk! Miten kauheeta, kun pitää ainakin ens keskiviikkoon odottaa (silloin on kp34, mikä oli edellisen kierron kesto) ennen kuin voi testata, ellei nyt sitten täti tule ennen sitä..

Sori taas tuli vaan omaa napaa....
 
Mun suvussani on näitä vanhojapiikoja ja lapsettomia pariskuntia useitakin. Olenkin ajatellut, että se on sukuvika jos lapsia ei tule. Eli, ei mitään stressiä sen asian suhteen, vielä ainakaan. Pari tätiä on asiasta udellut, että eikö niitä lapsia vois jo tulla. Oon vaan todennut, että voi olla sukuvika, että ei oo taaperoita näkynyt. Tuon koommin ei kysymyksiä ole tullut... Arka paikka varmaan heillä ja ovat tajunneet jättää kyselyt sikseen.

Sit taas toisaalta miettinyt, kun usealla tuttavalla ollut vaikeuksia raskauden kanssa ja sitten sen jälkeen tullut masennus ja parilla ero. Niin, ajatellut asian näinkin, että jos ei lasta tule niin säästyy näiltäkin murheilta. Ikävästi sanottu, mutta totta kuitenkin. Sit taas kyllä tulee muut murheet, että miksi justiin meille ei tuu... No ei siitä sen enempää.

Tänään ois kp 15 ja ovis tähtäimessä. Selkäkipua ja nipistelyä vähän ollut. Testit näyttää haaleeaa viivaa vaan. Hmm... Jatkan testailua.

Plussatuulia kaikille :saint:
 
Minä yritän nauttia kuumeilusta, ei vaan jotenkin nyt tunnu yhtään kuumeilulta... Hyvä niin, pitää meinaan yrittää keskittyä töihin ja kaikkeen muuhunkin. Olen seuraillu tuolla toistakin pinoa (keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittavat tai jotain sinne päin). Vaikka täällä osaa jutuista en ymmärräkään, niin silti tämä tuntuu paljon enemmän omammalta ketjulta. Täällä ei hössötetä liikaa ja kuumeilla liikaa. Toivotaan, etten koskaan niin pitkälle "pääse" että on pakko alkaa hoitoihin tutustuu, muuten kuin omasta mielenkiinnosta.

Älä Vadelmaunelma jätä meitä ainakaan tämän takia! siis odotuspuolelle sopii siirtyä!
 
Heippa! Täällä kp 12/28-32 ja ovistikkuun tuli eilen ja tänään plussa, joten nyt jännäillään tärppääkö tässä kierrossa joka ois nyt sit yk 1.

En tiedä edes onko tämä oikea paikka kysyä asiaa mutta te jotka olette plussanneet:millaisia oireita teillä on ollut?
 
Mikäs tilanne Hille, Murmelin ja teetee? Teillä taitaa kierto olla jo aika pitkällä?

Mulla alkaa jännityskäyrä nousta. Eilen illalla tuntui menkkamaista kipua vatsassa, mutta vuotoa ei ole kuulunut. Keittelelin kupin aamulla valmiiksi ja tuolla se käsilaukussa odottelee. Yöllä heräsin pari kertaa, kun vihloi alaselkään ja nyt työmatkalla ja tässä työpöydän ääressä istuessa on tuntunut muutamia äkäisiä vihlaisuja vasemmalla alavatsassa. Huh, kun alkaa ajatus lentämään ja toivo nousee. :eek:
Tiputtakaas mut maanpinnalle ettei tule liian korkea pudotus.

Vadelmaunelma aivan hyvin voit tähän ketjuun jäädä kirjoittelemaan, kun olet ollut jo niin kauan mukana! Ja sitä paitsi eihän se fakta ole muuttunut että olet lähes kolmekymppinen ensikertalainen. Meillä vaan on kaikille erilainen matka kohti perhettä ja mä ainakin haluan uskoa että me jokainen löydetään perille!! :)
 
toivo, peukut pystyssä täällä toivossa on hyvä elää...

hallama, toivottavasti tulee ilo uutisia.

Täällä mahaan koskee onneksi ei niin paljon kun eilen mut kuitenkinjosko se helpottais. Vain aika näyttää mitä tulee.
 
hallama mun peukut on pystyssä!

näin pöhkön unen: tein raskaustestin, johon piirtyi plussaviiva. ajattelin kyllä mielessäni et aika aikaisin näyttää, kun ovulaatiosta on vasta pari päivää... huvittavaa oli se, että testi oli oikeasti pikkuhousunsuoja (eikä se tietenkään unessa ihmetyttänyt pätkän vertaa!) ja eipä punainen viiru pikkuhousunsuojassa kauhean positiiviselta oikeasti vaikuta :LOL: kaapo, toivottavasti tämä hössötys ei nyt pelota sinua pois, se oli kuitenkin ihan tiedostamatonta kun kerran unta vain oli. olen kyllä ihan samaa mieltä siitä että tää on paras pino. :D
 
Täällä on jo kaks päivää oltu töissä kuppi-valmiusasemissa, siis paikoillaan odottamassa vuodon alkua.. eikä vieläkään mitään.. nyt kyllä ihan kuollut olo ja päätä särkee, että veikkaisin huomisaamuks sitte tätsyn tuloo.. raskaustoiveet tältäkierrolta meni jo niitten negatestien saattelemana.. Ihmettelen vaan, että mikä se mahakipu sillon kp 13 sitten oli, ei kai luteaalivaihekaan voi ihan hirveen pitkä olla, et jos se ovis olis ollu,niin olis kai jo menkatkin alkanu tai ollu edes testi plussaa.. höh :(

Aatteloin, että jos tää enskierto mennään viä tälläi,kun mies on nyt tosipaljon töissä,ei varmaan kovin usein ehdi mun vauvantekotalkoisiin osallistuun.. ja sitten ku sen nää työkiireet hieman helpottaa niin sitten hakisin reseptin ,lopun clomeja ja ajos niillä sitten taas yrittäis.. jotenkin mulla on sellanen olo, että munasolu jotenkin yrittää irrota aina joskus, mutta ei sit kuitenkaan kunnolla onnistu.. en tiä, tekis mieli heittää hanskat naulaan hetkeks..

Hallamalle peukut on täälläkin pystyssä! Toi on jotenki ihanaa aikaa, kun on jännitys huipussaan ja toivo korkeella :heart:

Salome monethan näkee unessa raskaudestaan tärppikierrossa, toi sun testi kuitenkin oli aika epäluotettava :LOL: Kaikkee sitä unissaan näkeekin..

Toivo79 mulla ei mitään hirveen ihmeellisiä oireita ollu marraskuun plussasta.. ainoo selkee heti oviksen jälkeen ilmeentyny oli se, et oli rinnat ihan älyttömän kipeet, ja vilu ja väsymys alko sitten kans aika pian.. ja voi, kuinka noita oireita ikävöinkään...

Tää on kyllä todella mukava pino, ootte kaikki tosi hyvin ottanu mutkin uutena mukaan, kiitos siitä kaikille! Ollaan niin samassa elämäänvaiheessa,että on niin helppo samaistua kaikkien juttuihin yleensä :heart: Mulla on vielä yks työpäivä ja sitten talviloma!! todella tunteekin olevansa loman tarpeessa! Vielä kuppikysymys te,jotka sitä käytätte, ootteko uinu tai ollu esim. kylpytynnyrissä kupin kans?? Mulla olis viikonloppuna yhdet pippalot kaverin mökillä ja sinne on vuokrattu iso kylpytynnyri, että jos ne menkat nyt sitten saapuu,niin pysyykö se kuppi oikeesti paikallaan, vai värjääntyykö vesi yhtäkkiä punaiseks..?

++++++ :whistle: :wave:
 
Salome :LOL: Hiukan nauroin tota sun testiä, mullakin tollasia negoja kyllä näkyy aika ajoin... hihi. Ihan huippu.

Murmelin kyllä kupin kanssa voi mennä uimaan ihan hyvin. Mulla saattaa joskus kuppi jäädä jotenkin vinoon tai muuten vinksalleen ja silloin saattaa tulla ohivuotoja, mutta jos se on kunnolla paikallaan, niin sitten pulipuli vaan, ei sillon mitään ohi tule. Musta on paljon parempi ku esim tamponi. Ei ainakaan vety. Että paa kuppi paikalleen tunti-pari ennen tynnyriä, niin ehdit huomata, tuleeko ohi mitään.

Täällä edelleen lenssu, viikko takana ja taitaa olla mennyt poskionteloihin :snotty: Ainakin sen verta on tänään alkanut sattumaan tuohon silmän alle, että huh. toivottavasti menis kohta ohi, niin pääsisi nauttimaan ovikseen valmistautumisesta ja mukavasta harjoittelusta. Kyllä kevät on kiva, ei tautikaan jaksa haitata niin paljoa. B)
 
murmelin, hetkonen pitäiskö sun tehdä uus testi...? mä oon täällä aina yllyttämässä testaamaan, sori vaan. ymmärrän kyllä ton hanskojen naulaan heittämis-fiiliksen, sitä on ilmassa aina välillä täälläkin. mut älä nyt kuitenkaan, kyl se sieltä tärppää vaikka sitten niiden clomien avulla. kesä on tulossa ja kaikkee, eikös valolla oo jotain hyvää vaikutusta hedelmällisyyteen... ;) kuppikyssäriin: kun vaan saa sen paikoilleen asettamisen sujumaan niin kuppi pitää ja hyvin. mulla ei ole koskaan vuotanut pisaraakaan ohi, ja olen kohta neljä vuotta sitä käyttänyt. cladoceranin vinkki oli hyvä!

heittäydynpä syvälliseksi tähän loppuun. kuulin eilen ajatelman, joka jäi mieleen:
"kaikki surut voidaan kantaa, jos ne on osa tarinaa."
 
Murmelin, mä oon uinut mut en runsainpina päivinä ja hyvin on pysynyt paikoillaan jopa vesiliukumäessä kun oli jyrkkä ja hurja onneksi sillon ei ollu kunnon vuotoa, meinaan kun poistuin altailta ja tyhjäsin niin hups oli täynnä vettä :) tosin jos olis ollu niin olisin sen tyhjännyt laskun jälkeen kun kävin tarkistaas et on paikoillaan. Ja tyhjää se sit sen jälkeen kun oot kylpenyt :D Ja tohon vielä et heitä hanskat tiskiin ;) mut muista touhuilla silti ja nauttia :D tiiä vaiks kävis vahinko :D Missäs ne su päivät meni et kuis paljon jo on yli? jos ne testit huijaa :D

Cladoceran, parantumisia sinne!

Salome, ihan testi sulla :) toi ajatelma tottahan se on ...

Sit kysymys, kelleen tehty kaavinta? miten se vaikutti kiertoon/menkkoihin /olemiseen ja oireet sen jälkeen jälkivuoto tai muuta? Miten niin nyt on tutkittu mikä möykky oli ja patologilta odotellaan vastausta. sitä vaan mietin et pitäskö mun soittaa ennenvastausta sille lääkärille et mitäs nyt vai odottaa kiltisti se vastaus olin himpun verran pihalla kun se kävi puhumassa ei mitään havaintoa... sekä mulla ei oo kotiutumisen jälkeen tullu yhtään veristä vuotoa (kuuluis kai ees hiukan en mä tiiä) maha on kyllä kipuillu urakalla. ja runs vaölkovuotoa ollu mut sekinhennon ruskeaa (sorry limailu jutut) et oliskohan sitten se ovis käsillä? tosin sitä kai vois hyödyntää kun ei oo vuotoa ollut? (se loppumisen jälkeen sai alkaa mut kun sitä ei tullu) tosin tuskin sillä olis mihin kiinnittyä kun se kohtu on tyhjätty et ei kai sillä oo sillee merkitystä onko ovis vai ei jos nyt ei kokonaan sekoa tää kierto ja ala kipuilemaan urakalla. Ja ju edelleen on vaieka puhua tästä yrittämisestä ääneen vaikkakin siellä tutkimuksen jälkeen kun kyseli nin se oli vaikeaa, myöntää et ei onnistu ja ääneen vieraalle huoh. Olipa sekin herääminen sen muistan kun nukutuksesta heräsin niin itkin et huh ja ku luulin et siitä tulee ihan ok olo kun nukutetaan ja herää iloisena (juu ei piä paikkaa mulla) mut että tälläistä sainpas kirjoitettua edes tänne. mulla on nyt muka jotenkin vaikeeta kaikki asian suhteen (ja todennäköisesti se on vaikeeta vaan mun nupin sisällä) mut kun muka itkettääkin ihan syyttä suotta. kai tää tästä

Plussa tuulia kaikille!
 
unico :hug: varmasti on vaikeeta, eikä mitenkään muka. itke jos itkettää, se helpottaa. sinuna varmaan odottelisin sitä vastausta patologilta ja sitten keskustelisin lääkärin kanssa tilanteesta oikein perusteellisesti. sanoiko ne milloin saisit kuulla tuloksesta? teillä on kuitenkin niin kauan ollut vauvatoive, että kyllä siitä kannattaa rohkeasti ääneen puhua. kaikki tuntuu aina paljon ahdistavammalta, kun yksin mielessään vatvoo. toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa, ja pääsette yrityksessä taas vauhtiin! tsemppiä!
 
Unico :hug:

Tässä kaikille piristystä päivään
http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY

Mulla tuli ihan tippa linssiin kun katsoin ton. Vähän on tyttö taas herkillä näköjään, enteileekö se kuukautisia vai jotakin iloisempaa en tiedä. Vatsan vihlonnat loppuivat eilen illalla ja tänään ei enää mitään tuntemuksia.... Mutta uskon positiiviseen ajatteluun ja vielä haluan ajatella, että nyt on pulla uunissa. Itketään sitten, jos kuukautiset alkaa....
 
salome, sano ne et noin kuukausi menee :/ ja kotiin tulee se vastaus. Muuten hyvä mt sen ekan käynti kerran jälkeistä tekstiä ei oo tullu joten en ihan kaikkea muista... Mut joo joka tapauksessa soitanet mitä nyt. Jos sitten odottelis sen vastauksen ensin. voihan se nopeamminkin tulla, tai jos hermot menee niin soittaa sitte :) nyt olisin vaan hetkeksi tyytyväinen jos toi maha ei olis noin kipeä saa taas mennä pilleripurkille huoh. Mut eiköhän tää vielä tästä muutu :) ja nyt tietty odottaa sitä menkkoja ku kuutanousevaa et saa jatkaa kunnolla yritystä kun tarvii sen limakalvon mikä vietiin et kiinni ottaa, nyt saa vaan löysäillä ja harjoitella :) ja juu kylä se siellä papereissa jo lukee se vauva toive onneksi sen sai sillon kakistettua ulos huoh. Miksi se aika ei voi mennä sille et kaikki tapahtus just nyt ja heti ei jaksais odottaa... no josko tää funtsiminen helpottus kun toi mahakipuloppus vois kehitelläkaikkea muuta ajatuksia. huoh. No joo tuli sekava teksti ja omaa napaa tällä kertaa.

hallama, tuo on hyvä ajatusmalli
 
Ada
:flower: Hyvä Unico, että sait sanottua vauvatoiveen. Ensi kerralla se on helpompi ottaa puheeksi, esim silloin kun se lääkäri soittaa tuloksia. :hug: Voimia, toivottavasti mahakivut lakkaa pian!
 
Ada, kiitos. No nythän ne lukee siellä ja mä voin perustella itselleni et tietää ne kuitenkin :D Alkaa olemaan jo parempi olo. Nyt kun vaan jaksaisi odotella, malttamattomuus meinaa nostaa päätään. Mut vuoristorataa tää elämä on.

plussatuulia, kaikki on tainneet olla kartuttamassa niitä kun hiljaista on :)
 
Heippa ja pahoittelut, etten ole ehtinyt taaskaan käydä täällä päivittämässä tilannetta melkein viikkoon... Viime tiistaina sen negatestin jälkeenhän ne menkat sitten alkoi. Se on kyllä kumma juttu, miten mä saan aina negan testaamalla menkat alkamaan... Ja oon kyllä vuotanu ihan huolella koko tän viikon, joten ei mitään toivon rippeitäkään.. Eli kp6 täällä.
V...tuttaa! Taidan huomenna varata ajan lääkäriin, niin saa ultralla katsoa, että onko mulla edes munasarjat olemassa... Huoh!
Jaksuja teille muille!
 
Hei taas kaikki iha-naiset! Nyt on lomailtu: hiihdetty, laskettu, nautittu auringosta (& D-vitamiinista ;) ), hiljaisuudesta, raikkaasta ilmasta ja iki-ihanista automatkoista B) Oli siis tosi ihana reissu, ja onneksi tässä on vielä keväälle kaikkea kivaa ohjelmaa vielä tiedossa.

Kiitokset salomelle listan päivittämisestä, en pidä sitä mitenkään yksinoikeutena, eli kaikki vaan jotka kynnelle kykenevät... :D Päivittelen listaa jossain vaiheessa jos joku ei ennen ehdi.

Pahoittelut kaikille tädin yllättämille, ja etenkin pahoittelut vadelmaunelmalle, ettei inssi tuonut toivottua tulosta. toivottavasti näistä rankemmista hoidoista on teille apua. ja ei meidän takia tosiaan tarvitse kokonaan lapsettomuuspuolelle siirtyä, mielellämme kuuntelemme kaikkien iloja ja suruja.

Unicolle voimia ja jaksamista tulosten odotteluun. Toivon niin että kaikki on hyvin, ja että pääsette jatkamaan yrittämistä ihan kunnolla :heart:

Ja sitten, voi hyvät naiset. Täällä mennään niin ristiriitaisissa tunnelmissa että... Pienenpieniä pilvilinnoja taas rakennellaan, joten jonkun pitäisi vähän palautella maanpinnalle ennen kuin tää tipahtaa kovaa ja korkealta... Ovis oli tosiaan luultavasti silloin torstaina, ainakin alavatsa oli niin pinkeänä ja tärinäherkkänä, etten taas vähän aikaan muista näin vahvoja ovisoireita. Luget aloitin lauantaina, ja oikeastaan melkein siitä asti on pientä rusehtavaa tuhrua jäänyt paperiin (anteeksi kuvaukset). Nyt perjantaina vuoto muuttui taas verisemmäksi, ja valtava masennus iski, ettei taaskaan...

Mutta sitten eilen kuitenkin rupesi rintoja vähän aristamaan sivuilta, ja tuhruilu muuttui takaisin rusehtavaksi, ja ehkä vähän vähäisemmäksi. Lisäksi nälän tunne tulee tosi voimakkaana. Toisaalta naamassa (ja selässä ) on tuttuakin tutummat näppylät, eikä ole mitenkään vahva "nyt on tärpännyt" -olo (vaikka ei kai sellaista tarvitsekaan olla). Ihan perus menkkaolo ei siis ole, mutta en tosiaan tiedä mitä ajatella. Luget loppuu huomenna, ja menkat alkaisi sitten tiistaina, jolloin alun perin ajattelin testata jos on aiheellista. Toisaalta kovasti ne testit tuolla kaapissa polttelee, mutta nyt on kuitenkin vasta kp23/dpo10, joten eipä niistä mitään iloa vielä välttämättä ole... Huoh, pitää yrittää keksiä jotain muuta mietittävää. Mitenköhän se onnistuisi... ;)
 
No niin, täällä on pistelty itseä kiltisi päivittäin. Kuulostaa kamalalta, mutta tietyllä tavalla tykkään näistä Menopureista siksi, että olo on parempi kuin clomeja popsiessa. No, se onkin ainoa hyvä puoli näissä. Kun kaikki kerran menee tässä lapsenteossa pieleen, niin menee vissiin tämäkin: Nimittäin tilanne on se, että olen ilmeisesti ovuloinut kesken Menopur -pistosten!!! :eek:

Mun siis pitäisi pistää Menopuria kp5-kp10 ja ultra on kp11 eli huomenna ja sitten follien koon mukaan lääkäri päättää, milloin otan Pregnylin eli munasolut kypsyttävän ja vapauttavan pistoksen. Mutta ehei, voi olla että huomenna ei ole enää mitään nähtävää! Mulla nimittäin tuli ihan ovisolo perjantaina - siis limaa ja muuta - ja testasin tuolloin cb:n digitaalisella negaa, mutta eilen plussaa :eek: Mä olen nyt ihan hämmentynyt, että miten tässä nyt näin kävi, sillä tänään oli vasta viimeinen Menopur päivä! Ja nyt tulee kaikkein paras: Olen pulittanut näistä piikeistä yli 160 euroa tässä kierrossa saadakseni harrastaa seksiä kotona! Olen ihan sanaton.

Kyllä sitä ihminen on typerä, kun rahaa heittää menemään näin. Teksi mieli lopettaa koko paska, kun mikään ei suju. En edes halua tietää, mitä tapahtuu, jos mennään IVF hoitoon. Kasvatanko kenties 100 follia alle vuorokaudessa minimiannoksilla ja maksan taas maltaita?!? Sekoan kohta - ihan oikeasti. Nyt en kyllä kestä, jos klinikalla huomenna ehdottavat, että yritetään inssiä seuraavassa kierrossa ja jatketaan pistelyä. Pitäiskö mulle muka sitten tehdä inssi jo heti menkkojen mentyä ohi ja parin pistelypäivän jälkeen?!? Tai nyt ei ole mitään käsitystä, oliko ovuaatiossa irroneet edes oikeita munasoluja vai nopeasti kasvaneita, ns. tyhjiä folleja. :headwall: En kyllä käsitä kohta yhtään mitään...
 
Pahoittelut vadelmaunelmalle, kaikkea sitä joutuukin kestämään :headwall:

täällä alkoi vuoto runsastumaan tänään, tietenkin. kivut ei vielä ole alkaneet, joten en vielä osaa sanoa onko tämä kp1 vai vasta huomenna. ärsyttävää vain, kun eka on jo alistunut kohtaloonsa, sitten nostetaan toiveita, ja sen jälkeen tiputetaan suoraan asfalttiin ja heitetään vielä piano päälle. meikä lähtee peiton alle itkemään :'( :headwall:
 

Yhteistyössä