Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

kysyn vielä teiltä arvoisilta asiantuntijoilta. kun huomasin lääkärin kirjoittamasta jutusta (jossa siis selitti mitä ultrassa näki), että limakalvo oli 6 mm. Ja veikkasi ovista tapahtuvaksi lauantaina. Mitään hän ei limakalvosta sanonut, enkä tajunnut kysyäkään. Onko tuo paksuus siis ok tässä kierron vaiheessa, ja kasvaako se vielä ja jos niin mitä vauhtia?

Onpas ihanaa, kun täällä ollaan hyvissä fiiliksissä! Pääsiäisreissu lähenee ja lenssu pahenee :snotty:, täti tuli illalla, joten nyt siis kp 2/37-42 yk 4. Omat fiilikset ei siis ihan katossa. Mutta pää pystyyn ja ovista odotellen!

sporttia, bodia ja tsemppistä!

cladoceran, päivitin sun tiedot. pahoittelut tädistä ja taudista :hug:

salome, mulla on sellainen mielikuva, että toi ois aika hyvä, kun jostain muistaisin lukeneeni että oviksen aikaan hyvä paksuus olisi luokkaa 7-10 mm. ja sullahan on ovikseen vielä pari päivää :) oviksen jälkeen limakalvo kasvaa progesteronin vaikutuksesta, valmistaa sitä sitten kiinnittymistä varten. tai näin ainakin ymmärsin, että mulla niiden lugesteronien yksi tehtävä on myös kasvattaa limistä. eli en usko että on syytä huoleen! :)

Salome: Mulla oli ultrassa kp11 limakalvo 13mm, mikä on kuulemma oikein ihanteellinen eli mulla ei ainakaan clomit ole ohentaneet limakalvoa, kuten joillekin käy. Niin ja mullahan nyt siis ns. välikierto eli vain terolutit käytössä. Käsittääkseni munikset ja limakalvo kasvaa vuorokaudessa sellaiset 2mm eli ehtii vielä kasvaakin sulla. Ja luulisi kyllä, että gyne ois sanonut, jos ois ollut liian ohut. Mukava kuulla, että lääkärireissusta jäi hyvät kokemukset.

Täällä on kovia vatsakramppeja ja tuhruttelu jatkuu. Ei muuta. Söin eilen viimeisen terolutin - loppuivat kesken, jäi 1 tabu syömättä, mutta ei siitä mitään haittaa oo. Oltiin eilen miehen kanssa klinikalla opettelemassa pistämistä ja lääkefirma ihan "lahjoittaa" meille itsemme piikittelijöille värkit, neularoskiksen ja tarvikepussukan. Vähän hirvitti, kun mulla on niin karmee piikkikammo. Menopurissahan pitää sekottaa toisiinsa lääkeaine ja liuotin erillisellä neulalla ja sitten vaihtaa toinen neula pistosta varten ja sitten se neula pitää upottaa masunahkaan. Kyllä ällötti. Tuli myös sellainen tosi surullinen olo, että no niin, tässäkö se sitten on, että meidän pitää oikeasti pistää piikkejä, jotta ois edes pientä toivetta saada vauva...IVF -hoidossahan pistetään sitten kunnon hevoskuureja - tässä selviän toivottavasti vaan sillä piikki per päivä ja vain 5 päivän ajan + irrotuspiikki...Pitäisi vielä tänään soittaa klinikalle, että joko vuoto on alkanut, mutta kun ei tuu kuin vähän ruskeaa mönjää - sori suora kuvaus... :ashamed: Että vois varata jo uutta ultra-aikaa inssiä varten. Turhalta tää tuntuu, satoja euroja vetää vessasta alas - ihan konkreettisesti. No, kattellaan...

maikkis tsemppiä ja toivottavasti tulee hyviä uutisia

Cladoceran voi ei voimia sinne! ja toivoa uuteen! Paranemisia!

Vadelmaunelmavoimia pistelyyn ja jaksuja odotteluun!

Tää kävi tankkaamassa suklaamuna varaston tänään täyteen joten onpahan pääsiäiseksi jotaion herkkuja :D mämmiä ei löytynyt tänävuonnakaan :( mä vaan tykkään, jos en svuonna yrittäs ite keitellä sitten :) no kohta pääsiäisen jälkeen olo helpottaa mua jännittää ihan hirveästi huoh. Ja kaiken huipuksi mä en tiiä kuka mut hakis pois kun ei saa yksin tulla. No on vielä muutama päivä aikaa selvitellä :)

Hauskaa pääsiäistä!

ps tää söi yhen star wars munan mut sai R2-D2 känny korun vaiks olis yodaa toivonut :)

kiitti tiedoista, ehkä mä tosiaan luotan siihen et se on ok kun ei lääkäri mitään sanonu. ja on tosiaan vielä aikaa paksuuntuakin. vitsit mä alan taas toivomaan ihan liikaa, kun tuntuu että kaikki tekijät ois kohdallaan niin josko nyt tärppäis... tuolla odotuspuolella ois nyt enemmänkin tuttuja, olis niiiiiin kiva päästä sinne jo juttelemaan.

vadelmaunelma, oletko testannut? eikö sulla ole jo piinapäivät täynnä? eihän tuhru vielä mitään meinaa. mä roikun vielä siinä viimesessä toivonrippeessä kiinni. :ashamed: voimia sulle kauheasti tohon piikittelyrumbaan ja hoitoihin muutenkin. varmasti on surullista ja raskasta, mutta jos sitä kautta saisit sen halutun lopputuloksen. askel kerrallaan, päivä kerrallaan on hyvä taktiikka. :hug:

Unico: Sulla ei oo nyt sitte muuta mahdollisuutta, kun syödä lisää niitä munia, että saat sen haluamasi tavaran :LOL: Mulla jäi suklaata jo viime sunnuntailta, kun virpojia ei käynytkään niin paljoa kun odotin. No, parempi näin kuin toisinpäin!

[/b]Salome: Tänään on pp14 ja olen todellakin ollut testaamatta. Ja toisaalta: ei ole edes yhtään r-testiä koko talossa että pitäisi ensin raahautua apteekkiin sitä hankkimaan. No, täytyy varmaan hakea se testi joka tapauksessa, koska en uskalla piikittää ennen kuin on testinkin puolesta lupa. No, toisaalta pistokset aloitetaan kp5 eikä vielä ole edes kp1 eli aikaa on, mutta haluan hankkia piikit jo nyt ettei pyhänä tarvi lähtä apteekkiin. Ja ei mulla kyllä hermo kovin montaa päivää kestä ilman testaamista, jos eukkoa ei kuulu. Pysyis vaan poissa. Epätoivoisena syyllistyin jo kn:n tutkiskeluun - ja nyt varoitus kaikille, älkää lukeko jos ette kestä - ja totesin, että välillä se on ylhäällä ja kiinni, mutta sitten taas välillä alempana ja pehmeämpänä. Niin, ja ruskeaa limaa valuu. Voi ällö...Mun mielestä tämä ei voi olla mitään raskautta, vaan eukko vaan kiertelee ja rysähtää sitten kaikista luukuista sisään ja pilaa mun pääsiäisen.

vadelmaunelma nyt testin ostoon! koko pääsiäisenkö sä meinaat pitää meidät piinassa...? ei oo reilua ei. tosta tuhrusta ja vatsakrampeista ei voi päätellä yhtään mitään, yhtälailla ne voi olla raskausoireita kuin enteillä tätiä. mä tsemppaan täällä kunnes toisin todistetaan. :)

Salome: Eikö tätä viikkoa kutsuta pääsiäisen aikana muutoinkin piinaviikoksi, että hyvin sopii tämäkin piinaaminen tähän. Kauppaan täytyy lähteä, joten yritän samalla hakeutua myös apteekkiin ja testin ostoon, niin päästään kaikki tästä piinasta - ainakin hetkeksi ;)

Mä olen samaa mieltä kun Salome, eli testiä vaan kehiin Vadelmaunelma !! Tää on niiiin ihanaa, kun aina on joku, jonka puolesta saa jännätä!!

Ihan ok limis sulla ollu Salome ja oviksen jälkeenkin se vielä paksunee ja kestäähän se oviksesta oman aikansa, että alkio sinne limakalvolle kiinnittyy!! :heart:

Cladoceran suuren suuret pahoittelut tädistä, toivottavasti saat lentsun selätettyä ja nautit reissusta!!

Munarikasta pääsiäistä kaikille!!! JOspa tän pääsiäisen aikana Tädit tajuais lentää luutineen pois meiltä 9kk ajaksi :p :wave:

vadelmaunelma :hug: :hug: :hug: Voimia ja onnea piikittelyyn! (ja toivottavasti se testi olis väärässä)

;) siis huomenna kauppaan kattoon olisko munat laskeneet hinnoiltaan :) niin pääsis ettimään yodaa

munarikasta pääsäistä ja tehkäähän ne taiat niin et plussia ropisee!

Täällä ollaankin oikein oltu pääsiäislomalla, kun oltiin kakkossivulle pudottu, täytyypi nostella meitä vähän ylöspäin :wave:

Pääsiäinen on menny rauhallisissa tunnelmissa.. oli niin raskauttava olo eilen, että päätin huvikseni testata, ja niiin nega,kun voi nega olla.. dpo kuitenkin on luultavasti 13.. olis se jo näkyny,jos olis jotain nähtävissä, että ottaa päähän :headwall: Onneks muistin eilen ostaa pikkukattilan kuppia varten, jos sen sitten jo huomenna keittelis valmiiks, jos vaikka ei ihan hirmu pitkäks tää kierto venyisi..

Oltiin tänään mun vanhempien luona syömässä ja isosisko on taas raskaana, viidettä lasta odottaa ja pikkuveljen vaimo odottaa ensimmäistään..ja niin puhuttiin sitten raskauksista.. Luojan kiitos kukaan ei multa kysyny, että no koskas te rupeette niitä lapsia hankkiin.. oli niiin vaivaantunut olo ja suoraan sanoen vitutti siinä vaan istua ja hymyillä ja kuunnella niitten juttuja.. En tiedä mitä olis suustani päässy, jos olis kysytty jotain, en tiä huomasko veljen vaimo, että olin jotenkin kovin vaivaantunu ja vaisu siinäkohtaa, kun usein oon kyllä todella puhelias tapaus.. Sisko tietää km:sta ja siitä, että pitkään on yritetty, se kyllä koitti välillä jostain muustakin puhua, mutta muut ei tiedä mitään.. Tottakai mä olen onnellinen niitten puolesta, mutta tulee vaan niin surkee olo,kun niin paljon haluais itekin :ashamed: Ja niiin ottaa päähän ja harmittaa nyt kyllä, miks tän pitää olla näin saakelin vaikeeta :headwall:

Kiitos ja Anteeks purkaukseni, nyt vaan on tällänen noita-akka-fiilis... :(

Mä ymmärrän sua vallan hyvin Murmelin: minäkään en jaksaisi kuunnella, kuinka kaikki jutut aina pyörii mun siskon, hänen lapsensa ja uuden raskauden ympärillä. Jopa mun anoppikin on vain kiinnostunut heistä - meidän kuulumisia ei kiinnosta kysellä. Ottaa aivoon. Kävin eilen apteekissa ja omavastuuosuudeksi tämän hoitokierroksen lääkkeille tuli 102,07 euroa...Ja sitten päälle tulee vielä IUI eli päästään johonkin 450 euroa - ja vessasta vaan alas nekin rahat...Eikö sillä sais jo jonkun finnairin plussalähdön + hotellin Euroopasta?!? :headwall: :headwall: En sinällään mieti rahaa, mutta mietin kuitenkin, että mitä järkeä näissä on, kun takuita ei ole...

murmelin :hug: kuulostaa ahdistavalta tuo tilanne. hyvä jos olet pystynyt pitämään hymyn huulilla ja mölyt mahassa, itse olisin varmaan räjähtänyt tai juossut vessaan itkemään. huomaan että olen alkanyt jännitämään tiettyjä tilanteita ja ihmisiä siinä pelossa että joku sattuisi utelemaan meidän lisääntymissuunnitelmia. ollaan oltu jo tovi yhdessä, molemmat avoimesti lapsirakkaita ja nyt vielä kun on iso kämppäkin ostettuna, niin johan alkaa ihmisten päässä johtopäätökset syntyä. vielä ei ole pahempia töksäytyksiä tullut, ehkä kun perhe ja lähimmät ystävät tietävät yrityksestä ja etäisemmät ihmiset eivät sitten varmaan uskalla sanoa ajatuksiaan ääneen. olen varautunut kysymyksiin neutraalin vihjailevilla 'tulee jos tulee', 'tulevaisuus näyttää' tai 'katsotaan nyt'. ärsyttää vain että tuhlaan energiaani tuollaiseen jännittämiseen, että tuleekohan sellaisia kyselyitä. mutta ymmärrätte varmaan, sitä haluaisi olla sanavalmis ja laittaa kysyjälle jauhot suuhun, toisaalta ei olisi kiva jos kummin kaiman koirakin tietäisi meidän yrityksestä.

nyt on suuri ärsytys ja hämmennys päällä. lääkäri veikkaili ovista tapahtuvaksi lauantaina (folli siis ke 13.8 mm). lauantai tuli ja meni, ilman minkään maailman ovisoireita. eilen vihloi munasarjoja molemmin puolin, mutta ovislimat loistavat edelleen poissaolollaan. nyt luin netistä että follikkeli kasvaa noin 1-2mm/vrk ja yleensä irtoaa 22-25mm. eli tuossa laskukaavassa ovis voisi ollakin vasta keskiviikkona (joka on kp 20 jolloin yleensä on ovis).
ihmettelinkin kovasti sitä että ovis olisi jo kp 16, siitähän tulisi lyhyin kierto kautta aikain. ärsyttää että kotoa ei löydy ovistestejä, nyt haluaisin ehdottomasti tietää milloin se on/oli/onko ollenkaan. no mut ei auta itku markkinoilla, kaippa tässä täytyy vaan jäädä odottelemaan mahdollisia selkeitä ovisoireita ja olla murehtimatta ajoituksia sen enempää. tädin tulohan se viimeistään kertoo milloin ovis oli oikeasti. ensi kiertoon hommaan ovistestit, halpisliuskat on jo kokeiltu ja huonoiksi havaittu, nyt otetaan vinkkejä vastaan mikä olisi se paras. hinnasta viis! :kieh:

Salome Mulla oli siis kp11 follit 17mm ja 19mm ja siitä vuorokausi myöhemmin tuli ovisplussa clearbluen digitaalisella eli olivat varmaan kasvaneet juuri n.20mm kokoisiksi. Suosittelen sitä digitaalista, ei tarvi arpoa tulosta ja myös meidän klinikalla suositellaan sitä. Jos uskoisin liuskojen tuloksia, aloittaisin terolutit aina liian aikaisin. Ja sen cb:n digitaalisen voi tehdä heti aamusta - mä teen aina niin, niin ei tarvi päivällä muistaa tai pidätellä pissaa. Mä on myös alkanut pelätä erilaisia tilanteita, jotka mahdollisesti houkuttaisi kyselyihin. Meiltä on joskus aiemminkin jotkut sukulaiset kyselleet - muutamia vuosia sitten, jolloin ei edes yritystä ollut - että "milloinkas aiotte lisääntyä?" Pidin niitä kyselyjä jo tuolloin tosi loukkaavina ja epäasiallisina. Nyt en todellakaan tiedä, mitä vastaisin. Sanoin miehelle, että melkein pelkään, miten reagoin, koksa käyttäydyn yleensä niin korrektisti. Voisin jopa töksäyttää takaisin, että jokos sitä on hautapaikkaa ja arkkua valittu tai että, kun tätä sukua kattoo ja kuuntelee, niin ei paljon kannata tällaisia geenejä jatkaa... :headwall: Nytkin aion jättää välistä kälyn valmistujaiset, koska se on taas sellainen tilaisuus, jossa taatusti on melkein "oikeutettua" tivata tulevaisuussuunnitelmia. Ja varsinkin kun nää hormonihoidot tekee musta oikeesti arvaamattoman, niin en tiedä, mitkä on seuraukset. Eniten pelkään ns. julkista romahdusta - eli että rupean itkemään hillittömästi. Ja sitä paitsi: mähän oon jatkossa naimisissa näitten piikkien kanssa eli että menot sen mukaan, että ehtii kotiin ajoissa pistämään. Ja jos on pregnylin pistopäivä, niin sitä pitäisi sitten säilyttää jääkaapissakin...Kyllä tämä on niin hohdokasta touhua tämän "lapsenteko".

Heippa vaan kaikille.
Pääsiäiasestä on palattu taas arkeen... Tänään olisi jo kp 31 ja tänä aamuna käytin sitten viimeisen raskaustestinikin ja negahan sieltä tuli... V...tuttaa! Ei ole yhtään menkkaolo, mutta mä olen kyllä monesti ennenkin saanut menkat alkamaan testaamalla negan...
Eilen anoppi "ilmoitteli" kuinka mieluusti hän haluaisi jo lapsenlapsia... Mitä siihen sitten sanomaan. Onneks sitä ei jääty mitenkään sen enempää jankkaamaan, vaan tilanne meni melko äkkiä ohi. Huomasi varmaan, että olin hiukan vaikeena.
Sori, taas vaan omaa napaa...
Jaksuja kaikille! :hug:

Kaapo80...........28....kp 3/??..........yritys alkaa 06-07/2009

vadelmaunelma..30......kp 5/25-26...........yk 20
Cladoceran.....29..........kp 7/37-42............yk 4
Gilmore............29.........kp 11/30-35..........yk 18
Unico..............29..........kp 13/28...............yk 01/07
päpsy78........ 30..........kp 14/29-33............ yk 2
maikkis123......29.........kp 18/24-26...........yk 8 (km 09/08)
salome............28.........kp 19/33...............yk 4 (km 12/08)
Hallama80.......28.........kp 26/30................yk 3
Murmelin........ 29........ kp 29/28-38........ yk 3 (km 1/2009)
Hille79.............29.........kp 31/28-34...........yk 7
Toivo79...........29.........kp 38/27-32
teetee.............29..........kp 40/31-39...........yk 5

Taustalla:

Sharona.............28
Sun Rise.............28
Lupu...................29
Minna77.............31
Piglet..................30
Janis...................30
Hammy...............28
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30

Plussanneet:

salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009
Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009

törkeästi varastin maikkikselta listan päivityksen... sori vaan, oli pikkasen luppoaikaa. :saint:

hille, toivoa on vielä kun ei ole päivät täynnä ja tätiä ei näy. bongasitko ovista? nuo utelut ottaa kyllä koville :hug:

jatkan ovishössötystä: melkein heti kun olin eilen tänne kirjoitellut, ilmestyi ovislimat ja munisvihlonnat, jotka kesti iltaan asti. eli siinä se kai sit oli, kaksi päivää myöhemmin kuin lääkäri epäili, mutta kuitenkin. eli tätiä odottelen kp 32 tai 33, kierto siis lyheni ainakin päivällä mikä on ihan iloinen juttu. yksi päivä vähemmän piinailtavaa :LOL:

vadelmaunelma, kiitti vinkistä! cb:n digitaalinen siis ostoslistalle. toi oliskin hyvä näpäytys takaisin toi hautapaikasta vihjailu... :kieh: yhtä henkilökohtaisella ja aralla alueella kuitenkin liikutaan.

Yhteistyössä