Kultukimallus, mä oon kyllä käyttänyt alkoa ihan normaaliin tapaan. Oviksen jälkeen olen koittanut olla juomatta paria lasillista enempää kerralla, mutta kyllä tässä vuoden aikana on niitäkin iltoja ollut, että ovis on ohi ja perskännit tullut vedettyä...
Oon miettinyt asian niin, että jos tässä kuitenkin kestää kauan, en viitsi olla "elämättä" tätä odotuksen odotuksen aikaa. Ei niin, ettei ilman alkoholia voisi elää, mutta tykkään tosi paljon viineistä ja mun mielestä ne ikäänkuin kuuluu ruokaan.
Alkiohan ei ole äidin kanssa samassa verenkierrossa ennen 6. raskausviikkoa, joten en usko mitään vaaraa normaalista alkoholinkäytöstä olevan. Runsas alkoholinkäyttö tosin lisää keskenmenon riskiä, ja luulisin tähän vaikuttavan jo ennen tuota 6. viikkoa käytetty alkoholi. Mutta tosiaan, perskännit koitan itse pitää loitolla, mutta lasin tai pari kyllä aion nauttia, kunnes se plussa taas napsahtaa.
Tuossa mun keskenmenneessä raskaudessa join uuden vuoden aattona puolikkaan lasillisen shampanjaa. Alkio oli kuollut juuri tuolloin ja tietenkin syyttelin itseäni, että tapoin sen sillä skumpalla :/ . Lääkäri kuitenkin vakuutteli, että vikaa oli ollut jo aiemmin, eikä tuollainen määrä vaikuta mihinkään, mutta jos tässä joskus vielä raskaaksi tulen, en kyllä aio haistaakaan mitään myrkkyjä :saint: