Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Postimestari: Ai kun on jännää =) ! Entäpä jos marssisit huomenna lääkäriin ottamaan verikokeet, niin jos sillä varmistuisi nopeammin? Sitten ei tarvisi spekuloida, että ottaako vai eikö ota - clomeja siis. Mulla kp 24. Mun päivän hyvä uutinen on se, että ei ainakaan vielä ole tuhruttanut! Huomisesta ei taas tiedä, mutta se on jo eri juttu se. Olen vaan ollut huolissani sekä kierron lyhyydestä - tai lähinnä luteaalista - ja tuhruttelusta. Nyt näyttäisi siltä, että ovis on auttamattomasti ollut liian myöhään, mutta tuhrua ei kuitenkaan näy. Mut kyllä mä silti toivon sitä plussaa! Ja teille kans! Laitetaan vielä tätimuuri postimestarille :attn: :attn: :attn:
 
Voi harmi Kevätesikko!! Ikäviä tollaset takaiskut, kun kuitenkin tuo tutkimus vaatii kunnollisen henkisen valmistautumisen! Nyt joudutte sitten uudelleen käymään sen kaiken läpi. Toivottavasti "toisella" kertaa ei jännitä enää niin paljon kun suurin osa asiasta on jo käsitelty kertaalleen nupissa.. :hug:

Unico, tosi harmi uudesta kierrosta!!! Mä niin toivoin että nyt kun kerran venähtikin noin niin olisi se plussa tullut! Kumpa kokisit jonkin ihmeparantumisen niin ei tarvitsisi tuota aikarajaa stressata! :hug:

Ja Postis, mä jännään kyllä ihan täysillä mukana! Se voi olla just hyvä "pahakarma" että ostaa clomit samalla! Yleensähän se pahakarma on just se testin osto ja siitä aukee hanat. Nyt eliminoit sitten sen niillä clomeilla :D Hyvä homma muuten, että sieltä niitä clomeja saa, täällä on kaikkialta loppu, oon lukenut kun jengi koittaa tilailla jostain Rovaniemeltä niitä kun muualla ei oo.. Toivon niin teille nyt plussaa!!

Vadelmaunelma, hyvä ettei tuhruta! Pikaista plussaa siis sinnekin suuntaan.

Nyt olisi jo aika taas seuraavan plussaryöpyn, näköjään tulevat aina tuollalailla ryhmäsä noi hyvät uutiset. Eikä pahoja uutisia enää yhtään, kiitos!

Mä meen vonkaamaan, kun tänäänkin tuli aika vahva toinen viiva ovistestiin. Jospa se vaan olisi tooooosi myöhässä.. Kävisi sillein hyvin, että ensi kuussakin oltaisiin sitten oviksen aikoihin samalla mantereella. :D
 
Kvart över: Toivotaan parasa sinne!

Tää alkaa oleen ihan loppu näitten asioitten kanssa. Alkaa olemaan ihan sama mitä tapahtuu, kuhan jotain tapahtus. Lähinnä ei enää olis kipeä. Kai se aikansa otti ennen kun voi myöntää et pitää tauko pitää jos mitään ei tapahdu. Ja onhan sitten vissiin paremmat mahollisuudet kun saa tän kropan kuntoon ensin.

Toivottavasti niitä plussia alkas ropisemaan ;) sais hiukan piristystä...
 
Maanantai 24.3.

Janis...................30
Hazel..................28
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006
Gilmore...............29..........kp 15/.............................yk 6

Toivo79...............28...........kp 29/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Iines80...............28............kp 1/26-35...................yk 2
Unico..................28............kp 3/25-37...................yk 16
MemmuLiina........26...........kp 7/28-34..................yk 5
Ada.....................29............kp 7/26-30.......toukokuusta 2007
Citrus..................28...........kp 11/28.......................yk 2
Drömma..............29............kp 12/28.......................yk 5
Hammy................28...........kp 14/29........................yk 4
Piip......................29...........kp 15/29-30.........syksystä 2006
Kevätesikko........28...........kp 19/28-34...................yk 14
Lilla My................28...........kp 19/29-31...................yk 11
Kvart Över..........28...........kp 24/30.......................yk 1
Piglet..................29...........kp 25/27.......................yk 5
JuneGrace...........28...........kp 25/28-31..................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 25/25-26..................yk 5
Postimestari........30...........kp 27/23-28..................yk 12
Kaa.....................29............kp 30/30-32..................yk 3
Pilvilinna.............29............kp 38/28.......................yk 5
Kultukimallus.......27...........kp 69/..................lokakuusta 2007



Plussanneet:

Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)


Poistin Susanna sinut plussanneista, ajattelin ettei ole kiva olla siellä :hug:
 
Hei! Mahtuuko tähän ketjuun mukaan? Olen 28-v., yrityskierto 2 meneillään, kp11/28 (tuo 28 oli ekan yrityskierron pituus, saa nähdä onko jatkossa yhtä säännöllinen).
Oviksen tikutuksen aloitin eilen ja kyllä tämä vauvakuumeilu on jatkuvasti päällimmäisenä mielessä :p
 
Huomenta kaikille!
Huomenna onkin sitten tasan kp 70, millähän sitä juhlisi??

Seuraava kysymys liittyy alkoholin käyttöönne tässä vauvakuumeillessa. Eli, käytättekö alkoo vauvaa yrittäessä vai ei? Itse oon ollut juomatta jo monta kuukautta, mutta nyt pääsiäisenä sitten ruoalla join pari lasia viiniä, saunakaljaa sekä illanistujaisissa ihan viskiä. Jotenkin sit ajattelin, että jos mun tuuriin on uskominen, niin munhan pitäis olla nyt sit raskaana justiinsa, että voisin potea huonoo omaatuntoa alkon käytöstä raskausaikana B)
No en kyllä ole...
 
Tervetuloa Citrus :wave:

Kultukimalluksen kysymykseen alkoholista: Aluksi vahtasin tarkastikin sitä, etten kierron puolivälin jälkeen juonut alkoholia, ostin kotiin holitonta olutta jne. Nyt olen ajatellut, että elän elämääni normaalisti, kunnes ne kaksi viivaa testiin pärähtää. En mikään himoryyppäilijä ole muutenkaan, mutta en myöskään ota turhaa stressia asiasta. Muutenkin olen pyrkinyt koko ajan siihen suuntaan, että elän elämääni normaalisti eteenpäin. Se vähentää huomattavasti koko asian tuomaa stressiä ja helpottaa pettymysten kohdatessa!

Huomaatteko miten fiksu ja rauhallinen olen taas kun kierto on alkupuoliskolla! :LOL:
Voitte muistuttaa minua sitten parin viikon päästä että mihin katosi stressittömyys!!

Miten meni listalaisten pääsiäinen? Itsellä lähinnä rentoutuessa, kyllä väsytti ihan mahdottomasti kun piti nousta töihin tänään. Onneksi paistaa aurinko taas!
 
Kultukimallus, mä oon kyllä käyttänyt alkoa ihan normaaliin tapaan. Oviksen jälkeen olen koittanut olla juomatta paria lasillista enempää kerralla, mutta kyllä tässä vuoden aikana on niitäkin iltoja ollut, että ovis on ohi ja perskännit tullut vedettyä...

Oon miettinyt asian niin, että jos tässä kuitenkin kestää kauan, en viitsi olla "elämättä" tätä odotuksen odotuksen aikaa. Ei niin, ettei ilman alkoholia voisi elää, mutta tykkään tosi paljon viineistä ja mun mielestä ne ikäänkuin kuuluu ruokaan.

Alkiohan ei ole äidin kanssa samassa verenkierrossa ennen 6. raskausviikkoa, joten en usko mitään vaaraa normaalista alkoholinkäytöstä olevan. Runsas alkoholinkäyttö tosin lisää keskenmenon riskiä, ja luulisin tähän vaikuttavan jo ennen tuota 6. viikkoa käytetty alkoholi. Mutta tosiaan, perskännit koitan itse pitää loitolla, mutta lasin tai pari kyllä aion nauttia, kunnes se plussa taas napsahtaa.

Tuossa mun keskenmenneessä raskaudessa join uuden vuoden aattona puolikkaan lasillisen shampanjaa. Alkio oli kuollut juuri tuolloin ja tietenkin syyttelin itseäni, että tapoin sen sillä skumpalla :/ . Lääkäri kuitenkin vakuutteli, että vikaa oli ollut jo aiemmin, eikä tuollainen määrä vaikuta mihinkään, mutta jos tässä joskus vielä raskaaksi tulen, en kyllä aio haistaakaan mitään myrkkyjä :saint:
 
Hammy, hyvä hyvä, rauhallinen pitää olla :D Toimiskin tosiaan tässä lopppupuoliskolla myös...

Me oltiin pääsiäinen maalla. Oli ihan luksusta hiihdellä, oli kunnon jää järvessä ja metsässäkin yli 40 senttiä lunta! Piti oikein silmiä hieraista kun perille päästiin, kun täällä ei ollut kun musta maa ja +5, eikä matkaa kuitenkaan ole kuiten 270 km. Ja ilmat oli ihanat, väriäkin tuli jo naamaan! B)

Tultiin sunnuntaina sitten jo kotiin kun on ihan kiva olla joskus vapaalla kotonakin.
 
Heijssan alla! Pääsiäinen vietetty ja takas töissä. Kyllä väsyttää. Loma meni ihan hyvin, syödessä, juodessa, ulkoillessa ja nukkuessa.

Juu, kierto senku jatkuu. Tänään on soittoaika gynelle ni kysyn josko vois alottaa ne terot. Ja olen kyllä testaillut, ei ole tullut kuin roskishaamuja (joihin en todella usko)

Kivaa alkavaa viikkoa kaikille ja nyt niitä plussia kehiin!!! :attn:
 
Kultukimallus: No alkon käyttö täällä ollu normaalia, en sen kummemmin ole katellu missä mennään. No tällä hetkellä se on kokonaan käyttämättä mut ei suinkaan tän kuumeilun takia, muut syyt siihen.

Hammy: Alkukierrossa on hyvä olla rauhallinen ja seesteinen :D kun kaikki on vielä edessä.
pääsiäinen meni rauhassa töllöä katellessa ja ihmisten kanssa seurustellessa, suklaa munia unohtamatta :D

Pilvilinna: Voimia!
 
Olen kyllä ollu tässä kierrossa aika rauhallinen, ku mahikset on niin pienet. Jotenki tuntuu että "loma" tästä touhusta teki hyvää. En edes muistanut soittaa gynelle, vaikka sovittiin että soittelen parin viikon kuluessa jos kuukautisia ei näy. Nyt sitten terot kehiin ja sitten uutta yritystä päin isommalla annoksella clomeja.

Olen ihan missannut Unicon kp:t :ashamed: . Pahoittelut sinne ja voimia uuteen yritykseen :hug:

Postiksellahan on jännät paikat käsillä :p Tsemppiä!
 
Moi!

Citrukselle tervetuloa!

Sama suhtautuminen kuin muillakin tuohon alkoholiasiaan. Juon melko harvoin, joten en ole nähnyt tarpeelliseksi, että pitäisi lopettaa kokonaan. Eli silloin kun on jotain tapahtumaa, niin olen kyllä juonut.

Pääsiäinen meni reissun päällä ja eilen sitten tein jo töitä kotona. Rankka viikko tulossa, paljon kaikkee keskenerästä, mitä pitäisi saada valmiiksi :S
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! =)

Tänään olen tehnyt töitä kotona ja ei ole siten työt kamalasti edenneet, kun en saa mieltä pois vauva-asioista! :p No, huomenna menen työpaikalle niin siellä pysyy ajatukset kurissa.

Tuohon alkoholiasiaan, minä käytän muutenkin vähänlaisesti alkoholia, ja nyt vauvaa haaveillessa ei ole tehnyt edes yhtään mieli juoda mitään. Joten olen ajatellut, että jos tosi paljon tekee joku päivä mieli juoda esim. siideriä, niin sitten voin juodakin, mutta jos ei oo mielitekoa, niin en aio juoda mitään.
 
Hei,

Olen 28-vuotias esikoisesta haaveileva nainen. Jätin pillerit jo joulukuussa pois, kun gyne suositteli, että oma kuukautiskierto palaisi normaaliksi ennen lapsentekoyritystä. No nyt ollaan pari kiertoa oltu ilman ehkäisyä ja taas tuli menkat ja iso pettymys :(

Olin jostain syystä kuvitellut paukahtavani heti raskaaksi, kun siskollani asia on käynyt nopeasti...mutta näin ei näytä minulla käyvän. Eli jos voin liittyä keskusteluun niin kaipaisin vertaistukea ikäisiltäni lapsista haaveilevista naisista :) Aihe on kuitenkin niin arka ja henkilökohtainen, ettei siitä voi/halua puhua esim. työpaikan kahvipausseilla, vaikka jatkuvasti asia pyörii mielessä. Ollaan pyritty ottamaan tähän lapsentekoon TJOT-asenne (tulee jos on tullakseen) ja miehellä se näyttää onnistuvan.. mutta itse mietin ihan jatkuvasti mahdollista raskautta ja vauvaa, koska tuntuu ettei mikään elämässä ole niin tärkeää kun oman lapsen saaminen.
 
Hei Iines! Tervetuloa! Minäkin olen uusi täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Iines80:
itse mietin ihan jatkuvasti mahdollista raskautta ja vauvaa, koska tuntuu ettei mikään elämässä ole niin tärkeää kun oman lapsen saaminen.
Kuulostaa tutulta, ajatukset pyörivät jatkuvasti mahdollisessa raskaudessa ja vauvassa ja tosiaankaan ei töissä enkä edes kavereideni kanssa halua asiasta puhua, kun se on niin henkilökohtaista. Täällä helpompi jutella samassa tilanteessa olevien kanssa. :)

 
Iines80: Tervetuloa! Juuh ei tää aihe oikein tunnu sopivalta kahvipöytäkeskusteluun...
Välillä kun tuntuu vaikealta edes myöntää ulkopuolisille et on yritys menossa (ja kauan kestänyt), mut joskus on pakko ja se sattuu.

Otatteko muuten päikkäreitä? Tää otti just muutaman tunnin ja hyvää teki :D
 
Tervetuloa myös Iines80! :wave:

Uskon että täältä löydät oikeinkin sopivaa vertaistukea, sen verran samankaltaisia ajatuksia pyörii täälläkin päässä! Itse olen kertonut vain muutamalle ystävälle heikkona hetkenäni että meille toivotaan vauvaa. On ihana välillä jutella jo lapsia saaneiden ystävien kanssa asiasta! He palauttavat kyllä maanpinnalle jos alkaa mieli liihottelemaan liiankin korkealla tai matalalla. Toinen pari yritti neljä vuotta ja toinenkin melkein vuoden ensimmäistään.
Mutta onneksi on tämä palsta, sillä ei niille kehtaa joka päivä soittaa ja vonkua kuumeissaan! :LOL:

Päikkärit maistusi todellakin tänään, olen kateellinen Unico! Mutta ei niin ei, kotiin pääsen vasta iltasella kun päivän ohjelmat on hoidettu pois jaloista...
 
Kiitos kaikille ystävällisestä vastaanotosta :)

Kiva, että en ole ainoa uusi täällä. Meillähän on Citruksen kanssa aika samanlainen tilanne :)

En ole vielä kovin perehtynyt näihin keskustelupalstoihin, mutta näköjään tuolla on listaa keskustelijoiden tiedoista. Eli tässä olisi mun tietoja. Ikä 28 kp 1/26-35 (pillereiden jälkeen kierto ollut tosi epäsäännöllinen välillä jopa 45 päivää, nyt 26) yk 2. Ovulaatiota on tosiaan aika mahdotonta arvailla/laskea kun kierto heittää välillä 20 päivällä.

Mukavaa päästä keskustelemaan aiheesta kanssanne :) Mieskin joutuu varmaan nyt vähemmän kuuntelemaan vauvahöpinöitäni. Tuli myös heti parempi mieli kun lukee muiden kokemuksia aiheesta :)
 

Yhteistyössä