Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

kiitos haleista! kyllä mä täältä taas nousen, vaikka eilen oli ihan mieli maassa. tuli itkettyä varmaan enemmän kuin puoleen vuoteen yhteensä... :'(

nyt on taas taistelumieli päällä! kestän nämä pettymykset, jos vaan joku päivä koen sen onnen minkä plussa testissä voi antaa. tänään mennään kylään, jossa on pieni vauva. imemään vähän lisää vauvakuumetta, niinkuin sitä ei olisi jo tarpeeksi :D

kroppa kyllä osaa yllättää, eikös noi päivät ovulaatiosta vuodon alkuun ole yleensä vakio? no joo mitäpä minä mistään tiedän, ihmettelen vaan miksi vuoto alkoi kaksi päivää etuajassa. minkään sortin mahakipuja ei ole, yleensä tutut krampit alkaa jo muutama päivä ennen vuotoa.

salmis, mikäs siellä on tilanne?

tsempit kaikille, joilla vielä toivoa tässä kierrossa! päivittelen listaa huomenna, nyt ei jaksa. yk 7 alkoi, olkoon se nyt sitten onnenkierto kun on mun onnennumero :heart:
 
Onnea onnenkiertoon simppu!
Meille tulee tänään kylään 5kk tyttövauva (vanhempineen, mutta he ovat sivuseikka ;) ) Jos siitä sitten saataisiin vähän intoa pupuilla... Nyt ollaan odotettu, että minulle tulee kiima :LOL:
 
Eli olen täällä pää pyörällä ja odotan että ensi viikolla olen viisaampi tämän asian suhteen!

Nyt seuraa vuoto-vuodatusta, joten ohita tekstini jos ällöttää :x

Keskiviikko iltana tuli tippa ruskehtavaa vuotoa. En kiinnittänyt huomiota asiaan, ajattelin sen johtuvan petipuuhissa tulleesta nirhaumasta tms.
Torstaina tein uteliaana aamupissistä testin ja nega tuli. Sitten tuli ihan hyvin vähän ruskehtavaa, kuin kuivunutta verta. Ja illalla taas tippa ruskehtavaa vuotoa. Ajattelin kuukautisten alkavan etuajassa, vaikka tiputtelua ei ole koskaan aikaisemmin ollutkaan.
Perjantaina tuli taas tippa ruskehtavaa vuotoa pikkareihin.
Lauantaina myös aamulla oli pikkuhousuissa tippa.

En tiedä mitä ajattelin, ainakin etteivät nämä tipat taida kuukautisia olla ja tein testin.
Testi oli haalea plussa!

Tänään ei ole tullut tippaakaan. Nyt sitten odottelen alkaako kuukautiset ensi viikolla, ja jos ei, teen uuden testin.

Älkää naiset onnitelko minua, ainakaan vielä. Kaikki on vielä ihan auki. Toivotaan parasta!
 
salmiakkitassu En onnittele, mutta...

Saman tarinan kuulin eräältä ystävältä ja syykin "oireisiin" selvisi. Täytti juuri 6 vuotta. :) Pidetään siis peukkuja.

Meillä tuo ukko on ihan hölmö... Kysyi sitten tänään, että no miltä se nyt tuntuu olla raskaana??? Nii-in, olihan sitä jo kerran "laskettu lasti sisälle". :LOL: :LOL: :LOL:
 
Salmari, mä kyllä onnittelen, vaikka kielsitkin :D Eli ONNEA PLUSSASTA!!! :heart: :flower:

Tota tiputteluvuotoa on ollut tuolla meidän helmikuisissakin niiiiiiiin monella, että etköhän sä nyt raskaana ole! Ei se testi näytä haaleetakaan viivaa ilman istukkahormonia.

Oon niin iloinen aina kun joku täältä plussaa, toivoisin, että ihan kaikki saisi äkkiä plussan :)

Omaa napaa sen verran, että ollaan ihan kohta lähdössä rakenneultraan. Vähän jännittää, mutta Pikku B kyllä monottaa sen verran kivasti parhaillaan mun virtsarakkoa, että luulisin sen olevan ainakin suht ok.

Plussia myös muille!!

:heart: KÖ 19+6
 
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 9
Sitrus79..............28................................kesästä 2006
Kevätesikko.........29............................................2/07
Unico..................28...............................tauolla (01/07)
Maikkis123......................................................taustalla

Oliva..................27.........................aloitus syksy 2008
Toivo79.............29......kp 39/27-55..aloitus syksy 2008

delfis...................29..........kp 2/26-29....................yk 2
Simppu82............27..........kp 3/31-35.....................yk 7
Gilmore...............29..........kp 10/30-35...................yk 12
Citrus..................28.........kp 12/?.............................yk 7
Hannie.................28.........kp 14/28..........................yk 1
Pilvilinna..............29..........kp 14/?.......................09/2007
Vadelmaunelma...29.........kp 19/25-26....................yk 12
Piglet..................30...........kp 24/28........................yk 9
Ada.....................29.........kp 26/24-30....................5/07
Sun Rise..............27........kp 27/29-35.....................yk 3
JoJo79................28...........kp 42/37..................yk 3

Tähtisäde.............29.........kp ?/25-?...................11/07
Zeria.............29........kp ?/29-34...........n. 2 v
Piip.....................29...........kp ?/29-31..syksystä 2006
Kultukimallus.......27..........kp ?/.............lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13

Haamuilleet:

salmiakkitassu (yk 2)

Plussanneet:

Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
 
salmiakkitassu, vautsi minkä teit! onnea mielettömästi :heart: kivaa saada plussa tähän pinoon... laitoin sut haamuilijoihin, mutta kyllä se ihan plussa varmasti on.

itsellä mieli vaihtelee toivosta epätoivoon ja ahdistuksesta suruun... voi kunpa tämä olisi helpompaa. jotenkin ei auta muu kuin kerätä toivon rippeet pettymyksen jälkeen, ja yrittää työntää pelko taka-alalle. eihän tässä vielä pitäisi olla moksiskaan, mutta tällä hetkellä vaikea kuvitella että seuraavat kierrot toisi mitään muuta kuin sen ainaisen verisen paholaisen. ääh, anteeksi valitukseni, tänään on tälläinen päivä. plussalistalla on kyllä aika monta vähän isommilla yk:lla plussanneita, jospa minäkin kuuluisin siihen joukkoon joskus.

mutta nyt kun salmis avasi syksyn plussahanat, voitaisiin ottaa mallia ja saada aikaan oikein massiivinen aalto. :D
 
Wau Salmis! :heart: No, jos kerran vielä ei saa, niin tulen sitten parin päivän päästä vasta onnittelemaan, eikös niin. :D :flower:

Uusille heippa minunkin puolestani, oli tullut niin monta että menköön tällaisena yhteistoivotuksena- :wave:

(.) Oma napa on jotenkin ihan lukossa, noin niinkun henkisesti. (Henkinen napa?). En ole viitsinyt kirjoitella mitään, koska tällaisen räytymisen lukeminen olisi varmaan karkottanut tehokkaasti sekä uudet että vanhat muihin pinoihin. Vadelmaunelman kanssa mennään aika samassa tilanteessa, tosin meillä vasta odotellaan tuloksia. Harmi kuulla että teillä jotain pientä häikkää oli, mutta tietysti hyvä, jos syy löytyi, koska varmaankin on asia autettavissa. :hug:

No, jos me ei kuuluta siihen 90 % enemmistöön, joka saa lapsen ilman hoitoja, niin ehkä me edes kuuluttais siihen 75 % enemmistöön, joille hoidoista on apua?

Noh, menen muualle masistelemasta. Seurailen kyllä sitä Simpun lupailemaa plussa-aaltoa näin niinkun kannatusjäsenenä. Hauskaa alkuviikkoa, leidit!
 
Gilmore :hug: saa täällä masistella, eikä tarvitse miettiä josko pelottelee uusia pois. tämä vauvayritys on sellaista tunnemyllerrystä, ja siihen mahtuu myös ne huonot fiilikset. toivon sinulle voimia odotteluun, ja uskoa siihen että lapsi/lapsia teillekin suodaan. aivan varmasti, ennemmin tai myöhemmin. lähetän sinulle tänään toivonkipinän, älä anna sen sammua :heart:
 
minä täällä taas, yksinäni keskustelen... :kieh: tuli vaan mieleen, että jossain vaiheessa reagoin tädin tuloon poistumalla palstalta muutamaksi viikoksi. nyt ei vaan pysty, enkä tiedä olisiko siitä enemmän hyötyä vai haittaa. vauva-asiaa en saa mielestäni vaikka tekisin mitä, ja on niin helpottavaa saada purkaa täällä tuntojaan. ystävistäni kukaan ei ole samassa tilanteessa, eikä mieskään koe tätä samoin kuin minä. toki hänkin on suuri tuki ja turva, mutta tämä palstailu antaa kuitenkin jotain mitä hän ei ehkä voi ymmärtää. kiitos kaikille vertaistuesta, lupaan hakea kirveen kaivosta viimeistään kierron puolivälissä ja alkaa taas jännäämään uudella innolla ja energialla! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja simppu82:
aivan varmasti, ennemmin tai myöhemmin.
Kiitoksia simppu, kiva että jaksat kannustaa.

Mutta tuohon lainaamaani kohtaan on pakko kommentoida: kaikki eivät raskaudu aivan varmasti ennemmin, myöhemmin eivätkä koskaan. Tässä vaiheessa "yritysuraa" sen alkaa tiedostaa jo varsin hyvin. Kaikille ei lapsia suoda, ei biologisia, eikä välttämättä olosuhteiden vuoksi muutenkaan. Onneksi valtaosalle kuitenkin.

Tämän ei ollut tarkoitus olla näsäviisastelua, vaan muistutus siitä että asioita ei kannata ottaa itsestäänselvyytenä.
 
Gilmore, ymmärrän mitä tarkoitat. tarkoitukseni ei ole vähätellä sitä tuskaa, mitä epätietoisuus ja pitkä odotus aiheuttavat. olen pahoillani, jos viestini antoi sellaisen kuvan. haluan kuitenkin olla toiveikas, itseni ja muiden suhteen. halusin rohkaista sinua, vaikka tiedän että osa pareista jää ainiaaksi lapsettomaksi, toivon sydämestäni ettette ole yksi niistä. elämä on lahja ja suuri arvoitus, ainoa mikä on varmaa on toivo, tuo pirulainen. voimia sinulle tässä koitoksessa. :heart:
 
Salmiakkitassulle varovaiset onnittelut (kiellosta huolimatta), toivottavasti plussa vahvistuu, ja kaikki menee hyvin!


Simpulle voima- :hug: Tiedän hyvin tunteen, kuinka jotkut päivät ovat parempia kuin toiset, ja etenkin tädin aikaan niitä "mustia ajatuksia" riittää. Onneksi taas oviksen aikaan fiilikset ovat paljon paremmat ;)

Gilmorelle myös jaksamista. Tänne vaan avautumaan kun siltä tuntuu, sitähän varten me täällä ollaan, että kuunnellaan huolia ja iloitaan mukana. Toivottavasti sitä jälkimmäistä on teillekin jossain vaiheessa tiedossa.

ON: olen taas tuskaillut julkisen terveydenhuollon kanssa. Ainakaan meidän terveyskeskukseen ei saa aikoja, ellei pää ole irti. Vähän pistää ihmetyttämään, mihin ne mun verorahat menee, kun itse en sitä juurikaan kuormita, niin jotenkin ajattelisi, että sen kerran kun niitä tarvitsee, niin rahoilleen olisi kiva saada jotain vastinetta. Tästä paras esimerkki on tältä syksyltä, kun ennen km:a yritin saada aikaa tk-lääkärille, että olisin saanut lähetteen naistenpolille tuulimunaepäilyn selvittämiseksi, niin mulle todettiin, että koska asia ei ole akuutti, niin seuraavat vapaat ajat on kolmen viikon päästä... Nyt pitäisi päästä labraan, mutta sekin tuntui menevän niin vaikeaksi, että suosiolla varasin jälkitarkastusajan yksityiselle.

Ohhoh, tulipa avautumista, mutta joskus vaan vähän ärsyttää :D
 
Halit Gilmorelle :hug: Ja onnittelut Salmikselle: mähän sanoin, että ei täällä uudet kauan viihdy, vaan saavat onnellisesti siirtyä odottajiin =) . Toista se on meillä "pitkän linjan" yrittäjiltä. Olen viikonlopun aikana yrittänyt epätoivoisesti googlailla miehen tulosten perusteella, että mikä meitä ehkä auttaisi. En kyllä oikein ole varma, että googletinko oikeita asioita. Lausunnon mukaan siittiöiden elinikä on alentunut, mutta en saanut tolkkua, mikä hoito silloin auttaa. Toisaalta lausunnossa oli maininta, että siittiöiden liikkuvuus on aluksi erinomainen, mutta päättyy nopeasti lähes kokonaan. Ja vielä: 24h kuluttua ei ole LAINKAAN nopeita, eteenpäin liikkuvia, on vain hitaita, paikallaan kaartelevia ja niitäkin vain 11% :( Olen niin huolissani enkä jaksaisi odotella loppuviikon lääkäriaikaa. Mä jo mielessäni kuvittelen kaikkea kamalaa ja olen ihan varma, että meidät lykätään suoraan johonkin IVF tai ICSI -hoitoihin kun meinaa vekkulit kuolla jo alkumetreille :( Niin ja mun omat tutkimukset on vielä osin kesken, että aika näyttää onko tää ihan epätoivoista touhua....
 
Taalla KP4. Yritin jo parina paivana kayda lahettamassa viestia, mutta ei taa kone meinaa lahettaa :kieh: Nyt ensimmaista kertaa mieskin oli allapain. Nyt on greippimehut jo kaytossa. Kai niita ovistikkujakin pitaa ostaa.

Tyot ja eritoten palkka ottaa niiiiin paljon paahan. Vois jopa kiroilla. Ma jo sanoin miehelle, etta raskauta mut niin sinnekaan ei tartte menna vahaan aikaan. Ei turhia paineita miehelle. :whistle: Joku kirjoitteli miehen suorituspaineista, musta tuntuu etta makin olen syyllinen tahan. Viime kierrossa kun sanoin suorin sanoin, etta sankyyn ja housut alas, niin koskaan ei ollut halukas. Heti kun tarppipaivat oli ohi, niin silloin teki alotteita. Ehka mun taytyy olla vahan iisimmin. :ashamed:

Sori Maikkis kun sun piti tulla takaisin :'(

Toivoa kaikille testeihin menijoille ja tuloksien odottajille. :)

Ja tietty isot alkuonnittelut Salmiakkitassulle :flower:

Tervetuloa kaikki uudet. Nythan taalla alkaa olla vilsketta. Oikein hyva.

Pitaa lukea kaikki jutut viela huolella, kun noi hiton tyo jutut viela pyorii paassa.
 
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 9
Sitrus79..............28................................kesästä 2006
Kevätesikko.........29............................................2/07
Unico..................28...............................tauolla (01/07)
Maikkis123......................................................taustalla

Oliva..................27.........................aloitus syksy 2008
Toivo79.............29......kp 40/27-55..aloitus syksy 2008

delfis...................29..........kp 3/26-29....................yk 2
JoJo79................28...........kp 4/37...................yk 4
Simppu82............27..........kp 4/31-35.....................yk 7
Gilmore...............29..........kp 11/30-35...................yk 12
Citrus..................28.........kp 13/?.............................yk 7
Hannie.................28.........kp 15/28..........................yk 1
Pilvilinna..............29..........kp 15/?.......................09/2007
Vadelmaunelma...29.........kp 20/25-26....................yk 12
Piglet..................30...........kp 25/28........................yk 9
Ada.....................29.........kp 27/24-30....................5/07
Sun Rise..............27........kp 28/29-35.....................yk 3

Tähtisäde.............29.........kp ?/25-?...................11/07
Zeria.............29........kp ?/29-34...........n. 2 v
Piip.....................29...........kp ?/29-31..syksystä 2006
Kultukimallus.......27..........kp ?/.............lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13

Plussanneet:

Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
 
Huomenta,

Kunnon plussa tuli. Raskaana! :heart:
Oi mitä ihanaa tunnemyllerrystä! Eihän tätä vielä edes ymmärrä todeksi!

Tottakai ymmärrän ettei tässä vaarattomilla vesillä liikuta, mutta eteenpäin parasta toivoen.
Soitan heti tänään äippäneuvolaan ensimmäistä aikaa ja kysyn samalla siitä vuodosta.

En mä tiedä osaanko lähteä täältä palstalta tuonne odottajien puolelle vielä. Olis helpompaa jos joku teistä tulis mun kanssa ;)

-Salmis ja salamatkustaja-
 
salmis, onnea vielä kerran! :flower: mahtava juttu! siirrän sinut plussanneisiin. mielelläni lähtisin odotuspuolelle kanssasi, josko se onni tännekin osuisi jossain kohtaa...

vadelmaunelma, yritä malttaa lääkäriaikaa, sieltä saatte asiantuntijan arvion tilanteestanne. googlettaminen ei aina poista huolta, vaan voi jopa turhaan lisätä sitä. toivotaan parasta.

jojo, no voi pöh! mutta uutta taistoa kohti, samoilla päivillä mennään!

tsemppiä kaikille tasapuolisesti, ja kiitos tästä pinosta. minulle siitä on tullut yhä tärkeämpi, kiitos että jaksatte tsempata. :heart:
 
Luettuani taaksepäin, huomasin että täällä itsekullakin on mustat fiilikset. Se lapsen kaipuu on vaan niin hirveen kova että kaikki itku ja epätoivo on välillä sallittua. Ja on hyvä että tänne voi purkaa ne synkimmätkin tuntemukset. Aina koittaa kuitenkin uusi mahdollisuus ja meillä kaikilla on vielä ainakin 10 vuotta tehokasta peliaikaa! Tsemppiä kaikille ja :hug:

Vadelmaunelma
Niin tuttua tuo googlettaminen. Joskus on ihan epätoivoissaan yrittäny löytää sieltä vastauksia asioihin, mutta nyt oon jo hieman hellittäny ja yrittäny luottaa siihen että lääkärit kyllä kertoo sitten mitä tehdään. Paljon voimia :hug:

Myös Gilmore ja Simppu ja Jojo saavat vielä oman halinsa :hug: :hug: :hug:
 

Yhteistyössä