Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Vadelmaunelma: Tervetuloa!
nanna81: Juuh tai miten sen ottaa aamupissillä pyyhkiesä tulee punasta mut muuten ei ... Ja tänään siis toistui. No täytyy kattoa htiikö tikun nokkaan kokeilemaan tänään enne yötä (mulla pikkusen heittäänää testi ajat kun yritin oll atestamattaaamusta ;)) Täytyy testata sit illalla kun on taas kotona (töissä en ala :LOL: No mut eipä tässä olis ollu vaan aikaisemmin, kunei tota ukkoa nää hereillä ennen kun torstaina, ei kehtaa herättää kesken unien ;) tai jospa se ottas päikkärit ja odottas mua tänään :)

Tervetuloa vadelmaunelma! Taalla edelleen kyykistelen teidan pystyttaman tatimuurin takana suojassa. Ei siis vielakaan akkaa kylassa! vatsassa sama tunne kuin eilenkin, olin illalla varma etta nyt on kylla ei-toivottu vieras tulossa, mut se meni ohi, samoin kuin toissailtana. En uskalla viela testata, katson tilannetta viela taman paivan ja ehka huomisenkin. Periaatteessa viela vois huomenna alkaa menkat ilman etta olis myohassa mun tapauksessa. On helppo olla kylmapainen testauksen kanssa, koska mulla ei ole kotona testeja, ja saa olla aika painava syy etta raahaudun apteekkiin toiden jalkeen. :D Ja samalla yritan suojella nuppiani mahdolliselta pettymykselta. Eli edelleen odottavalla mielella taalla. Ja nyt pois omasta navasta..
Mitkas on fiilikset cokella? kohtahan sullakin alkaa paivat tayttya, ja oliko tahtisilma myos? (en nyt viitsi palata edelliselle sivulle katsomaan listalta)? Entas Unico? vielako tuhruttaa? Ja Kvartin viivatilanne?? Kertokaa!! etta saan ajateltavaksi muutakin kuin tan oman navan B)

Joka kerta, jos näen että Postis on kirjoittanut viimeks tähän ketjuun, niin jänskään, että olet saanut plussan siihen tikkuun! No pidetään täti loitolla.

Mä pidin siinä ovistestauksessa 4 päivän tauon, kun meni hermo niihin tikkuihin. Tänään tein testin ja nyt (!!) siinä oli plussa. Viikko sitten oli melkein..., mutta ohjeissa toki sanotaan ihan selvästi, että jos ei viivat yhtä tummat = nega. En tiedä, mikä siinä luetun ymmrtämisessä on niin vaikeaa. No, nyt sit odotellan vaan miestä kotiin |O

Samoin mä jänskään Postiksen puolesta ihan hirveesti. Samalla saan omia jännityksiä syrjäytettyä ja lievemmäksi.. :)

Kysyit Postis fiiliksistä. No mä olen ajatuksissani jotenkin koittanut syrjäyttää asian, mutta aina se sieltä vaan puskee mielen syövereistä esiin. Tässä kierrossa musta tuntuu kuitenkin, että mies jännittää ja odottaa enemmän ku mä. Se kyselee joka päivä, että koska voi testata (ikään kuin se päivien edetessä muuttuis ;) ) En tiedä mitä voodoo -meininkejä se on harjoittanut mun tietämättä ku sanoo et kaikkensa on tehny ainakin asian eteen.

On epistä miksei tahdon voima auta tässä asiassa? Se auttaa monissa muissakin fyysisissä ponnistuksissa. Jos tahdon voimalla voisi edesauttaa raskautumista niin me oltais kaikki jo varmaan suurperheen äitejä! :LOL:

Ada
:flower: Tervetuloa Vadelmaunelma ja onnittelu hyvästä ketjuvalinnasta! Tällä pinolla on perinteisesti ollut hedelmällinen vaikutus vasta-alkajiin ;) !

Seison teidän rinnalla tätimuurissa. Mulla on nyrkki pystyssä, banderolli, megafoni ja anarkistin asenne... vai ei ole tahtolaji :LOL:

Kysymys ovistestistä: Sain nyt yhtä tumman viivan, mutta se ei ole yhtä leveä kuin testiviiva. Onko se nyt positiivinen vai halpamainen harhautusviiva?

Tervetuloa munkin puolesta Vadelmaunelma! :heart:

Ada: Mielestäni tulos on positiivinen, jos testiviiva on yhtä tumma kuin kontrolliviiva. En tosiaankaan ole mikään spesialisti noissa ovistikuissa, mutta tämä käsitys mulla on. Ainakin mammaksin ovisliuskoissa testiviiva tuli aavistuksen kapeampana esiin. Korjatkaa jos puhun ihan puppua...

Niin Ada, banderolleineen ja megafoneineen tämä totisesti on tahto- ja asennelaji! :LOL: Ja toisaalta positiivisella asenteella eteenpäin, niin yleensä kaikki luonnistuu. Meikäläisen lyhytjänteisen asenteen kanssa saattaa vaan banderollit lentää ja megafoneista kaikua turhan kärkästä tekstiä, jos tahtoni ei rupea menemään läpi. ;)

Kikia huijaan taalla kun kirjoittelen ilman plussauutista ;) Ihanaa tytot kun jaksatte tsempata! ja tosiaankin, Coke, jos se sun miehes tanssii salaa sadetansseja ja tekee muita taikoja.. mitenkahan tan meidan muurin sais tatitiiviiksi? rautalankaa ja sahkoaita? :LOL: ja Vadelmaunelmalle kanssa Adan kanssa vihjaan, etta kuten listasta voipi katsella, naa meidan uudet jasenet tulee tanne kiertonsa keskivaiheilla, pissii tikkuun kun on huono olo ja vot! plussa on siella ja sitten ne katoaa odottaviin ennen kuin kissaa ehtii sanomaan. Sulla on siis hyva karma taalla meidan joukossa. Ma lahden tasta kyykistellen takaisin tatimuurin taa kyykkimaan.. :wave:

Iltaa!

Jännittäviä hetkiä täällä taas elellään. Piip ja postis, pidän peukkuja! :wave:

Tervetuloa, Vadelmaunelma, mukaan kuumeilemaan. Tämä on tosiaan perinteisesti ollut hedelmällinen pino uusille tulokkaille. :D

Ada: Kyllä mä uskoisin, että kyseessä on ihkaoikea ovisplussa. Ymmärtääkseni testiviivan paksuudella ei ole väliä, ainoastaan tummuudella. Korjatkaa viisaammaat, jos olen ihan hakoteillä.

Olit, piip, kysynyt mieheni ekan simppatestin tuloksia. Meillä miehen "tuomio" oli Oligo-Astenotsoospermia. Sanahirviö tarkoittaa, että siittiöitä oli alle viitearvojen ja niiden liikkuvuus oli heikentynyt. Mieheni sanoi, että kontrollinäytteen anto "meni paremmin" kuin ensimmäisen näytteen, joten toivotaan, että tuloksetkin ovat parempia. :whistle: Jos tulokset pysyvät samanlaisina, meillä on edessä IVF tai ICSI.

Olkaahan ovuloivat ahkeria makuukamarin puolella ja tulkaahan loppukiertolaiset kertomaan haikarauutisia! Tätimuuriin liityn minäkin!

:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:

hei, mitä teen? Olen lopetanut ehkäisyn viime kuun 14. eikä menkkoja kuulu vieläkään, raskaana en voi olla.
Voiko olla ettei menkat tuukkaa takas heti kun hormoonit lopettaa?? kauhee olo, että ois joteki muuttunu vialliseksi :'(

Mitä tarkoittaa IVF ja ICSI? Täälläkin tätiä odotellaan tulevaksi päivänä minä hyvänsä mutta päinvastoin kun muut toivon että täti tulisi koska lopetin pillerit elokuussa oottelöen ekaa luomutätiä tyhjennysvuodon jälkeen. Toivottavasti kierto ois suht normaali. Olen kannatusjoukoissa pitämässä täti muuria pystyssä teille muille!

Kiitos, Sitrus, vastauksesta! Toivo: IVF ja ISCI on kaksi erilaista keinohedelmöitystapaa. Muistaakseni ero on siinä, kunka monta siittiötä istutetaan. Toisessa useampi, toisessa vain yksi. Korjaa Sitrus, jos meni väärin. Toivottavasti saatte oikein hyviä uutisia labrasta! Onko sun kohdalta kaikki jo tutkittu?

Tervetuloa Vadelmaunelma!

Oliva, tuo on ihan normaalia. Odottele muutama viikko ja ota yhteys gynekologiin, jollei muutosta ole tullut. Et ole viallinen, kroppasi vaan hakee takaisin normaalitilaan. Jos olet ollut vuosia hormonalisella ehkäisyllä, voi ottaa aikansa, ennen kuin olet taas luomutilassa. Toisilla kestää kauemmin, toisilla vähemmän aikaa.

Kiitos paljon tätimuureista - nyt kuitenkin haluaisin, että ne räjäytettäisiin. Onnistuisiko? En nimittäin ole raskaana ja haluaisin yhdet kuukautiset ennen kuin menisin gynelle. Tännepäin, täti, tännepäin! Et sinä noita muita näekään, kun hyppelehdin tässä tiellä! (Et varsinkaan postimestaria.)

Tervetuloa vadelmaunelma!

olen samaa mieltä tuohon Adan kysymykseen eli minulla on ollut ovistesteissä yleensä kapeampi ja tummempi testiviiva kuin kontrolliviiva ja siitä olen päätellyt että ovistesti on näyttänyt plussaa.

Täällä on peukut ja isovarpaatkin pystyssä postiksen puolesta!!

).( Omassa navassa ei mitään uutta valtakunnassa. Ei oireita ja vielä monta päivää jännäämistä taas jäljellä, ensi viikon alussa taas piinailen.

Oliva: juu et tosiaan ole viallinen. Ekojen menkkojen tuloon voi mennä monta kuukautta ja se on ihan normaalia. Joillain muuttuu kierto normaaliksi heti, joillain ei. Mulle sano gyne, että kannattaa odottaa 3 kk ilman menkkoja ja sit ne käynnistetään lääkkeillä. Mutta voi niitä droppeja tietty aiemminkin pyytää, jos ei malta odottaa :)

Postimestari: Miltäs näyttää? (juuh pitää olla utelias, niin kovasti peukutetaan)
PiiP: Lähetellään , sinne joko myöhäistä plussaa (aina saa lietsoa toivoa) tai siten se täti kyläilemään :hug: Jotain edes!!!
toivo79: Toivottavasti kierto ei hirveitä heittele!
Sitrus79: voimia sinne! ja parempia tuloksia peukuttaa!

Jaahas, eilen illalla oli ovistestissä taasen haalenemaan päin viiva aavistus enää. Saankohan mä koskaan kunnon ovis plussaa, kun ei oo voimakkaan väristä tullu yhtäkään. No yks testi jälellä ja mietintä et millos testais. Tänä aamuna ei oo näkyny enää tuhruilua.

Hei taas kaikille ja kiitokset tervetulotoivotuksista...Toivotaan tosiaan, että tämä on hyvin hedelmällinen ketju =) . Ja tässäpä kiertotietoni: nyt 9/25-26. Itseäni hieman huolestuttaa tuo kiertoni pituus; epäilen nimittäin, että luteaalini voi olla liian lyhyt kiinnittymiselle :'( Mutta ehkä tämä on vain omaa pessimismiäni, johon niin helposti syyllistyn. Hormoniehkäisyä en ole käyttänyt yli kahteen vuoteen. Tosin viime talvena menkat meni jostain syystä sen verran sekaisin, että käytin muutaman kuukauden NuvaRingiä kierron tasaamiseksi. Nyt kierto ollut tuon 25-26pv. Ovulaation kuvittelen ainakin bongaavani limojen, kipujen ja halujen perusteella ;) . Mutta kattellaan nyt miten tämä tästä lähtee...

Tiistai 23.10.2007

Janis..................30
Sitrus79.............28..................................kesästä 2006
Oliva..................27............kp 1/ ?...............aloitus syksy 2008
Vadelmaunelma.28...........kp 9/25-26................yk 1
Ada....................28...........kp 13/26...................yk 7
Kvart över..........28...........kp 18/28-30............yk 8
Pilvilinna.............28...........kp 19/41-43............yk 2
Unico..................27...........kp 19/28.................yk 10
Matarena............29...........kp 20/27.................yk 7
Nanna81.............26...........kp 20/29-37............yk 11
Pupuvaimo..........29...........kp 20/33.............pari vuotta
Kevätesikko........28...........kp 22/28-32.............yk 9
Coke...................29...........kp 23/24-29.............yk 3
Tähtisilmä...........27...........kp 25/31-33.............yk 7
Toivo79...............28...........kp 27/27...........aloitus syksy 2008
Postimestari........29...........kp 28/23-27.............yk 6
Kiki80..................27...........kp 29/40...................yk 3
Piip......................28...........kp 49/49...........syksystä 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Siilura (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)

Okohan mulla ovis?!? Näin viime yönä unta että sain kaks viivaa ovistikkuun! Kaikkea sitä vauvakuumeinen ihminen näkee unia :LOL: Koskaa en ole edes nähny ovistikkua, saatikka käyttäny! Hehhe! Täytyy varmaan vähentää tätä palstojen lukemista.... :whistle: Hmm... tissit on kyl vähän kipeet....

oliva: Komppaan edellisiä. Hormonaalisen ehkäisyn jälkeen saattaa mennä tovi ennenkuin kroppa tottuu uuteen tilanteeseen ja kierto alkaa tasaantua. Toivotaan, että sinun kohdallasi tasaantuminen tapahtuu nopeasti. :hug:

piip ja toivo: IVF ja ICSI ovat tosiaan erilaisia hedelmöityshoitomenetelmiä. IVF:ssä eli koeputkihedelmöityksessä käsiteltyä ( pestyä ) siemennestettä lisätään maljalle, jossa munasoluja viljellään. Siittiöt uivat munasolujen luokse ja hedelmöittävät ne. ICSIssä eli mikrohedelmöityksessä ruiskutetaan mikroinjektiotekniikalla yksi ainoa siittiö suoraan munasoluun. Näin lyhyesti selitettynä. :)

piip: Mut on tutkittu ja vikaa löytyi minustakin. Mulla on pco-tyyppiset munasarjat enkä ainakaan joka kuukausi ovuloi. Pieni vika, mutta oleellinen... :headwall: Toivottavasti teidänkin tilanne etenisi johonkin suuntaan. Pidän peukkuja myöhäisen plussan puolesta! Ja jos ei niin onnellisesti ole, toivottavasti täti ei viivyttele matkalla kamalan pitkään, että pääset gynen pakeille. Tsemppiä! :heart:

Ehkäpä et, pilvilinna, tarvitsekaan mitään alkeellisia testejä ovulaation tunnistamiseen. Intuitio saattaa olla tehokkaampi menetelmä. Kannattaa varmuuden vuoksi johdatella miehesi makuuhuoneen puolelle tänään. :D

Toivotaan, Unico, että ovistestit vain pitää sua jännityksessä. ;) Oletko kokeillut muun merkkisiä testejä?

Vieläkö olet, postis, malttanut olla testaamatta? :wave: Jännittää sun puolesta...

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille!

Vadelmaunelma: Korjattu, hyvä kun sanoit niin saadaa muutettua :Dootko mitä vuosimallia? (ja tää tuli vaan mun uteliaisuudesta)
Sitrus79: toivotaan, ihan yhtälailla vaikkei tikkuun viivaa saanukkaa sellasta oikeeta niin toivo elää hiukan ennen menkkoja... Ja juu vaan yhden merkkisiä oon kokeillu, täytyy miettiä miten jatketaan siten kun noita on vain yksi jälellä, aattelin jos tekis kun illalla tulee kotiin, sit olis käytetty kaapista. Ai juu ja kvaikken sitä ovista pongannut niin tänään ajattelin alkaa sitten punkun lipityksen :x toivottavasti saan loppu kierron menemään alas...

heippa!
No en tietenkaan malttanut enaa odottaa testaamista vaan hain apteekista testin ja nega tuli.. En osaa oikein muuta sanoa kun etta "aha". Ihmetyttaa vaan missa se tati on? mun taytyy kai Piipin tavoin anoa semmoista pienta tadin mentavaa kohtaa siihen muuriin mun kohdalle. Tassa kuitenkin edelleen odottelen, tama vahvistaa teoriaani siita etta meen kyl sinne laakariin kohta, alkaa toi kierron pituus heitella siihen malliin.. Tsemppia teille muille! :flower: vahan petyin, mutta uuteen nousuun greippimehun ja ovistikkujen kera! (tai uuden testin mikali mitaan ei tapahdu) odottavan aika on pitka :)

Yhteistyössä