Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset toukokuussa

Kiva kuulla etta muitakin hikoiluttaa. Tai siis sinansa ei. Ei ihan viela ole niin kuuma, etta alasti haluais ulkona liikkua. Noi Kvartin rintojen hajut ei oikein kuullosta kovin kivoilta. Toivottavasti paaset pian eroon.

Voi Salmis kylla alkaa sulla olla niin jannat paikat. Ota vaan Kvartin neuvosta vaarin ja jarjestat tuhat tapaamista.

Tervetuloa Aurinko! Olenkin miettinyt milloin saadaan uusia kavereita. Kai tuolta kuumepuolelta joku pian kanssa plussaa, vai mita.

Kaksi yota ultraan! En onneks kovin innoissani odota... Onneksi se on jo klo 9, ei tartte koko paivaa odottaa. Voi kun joku veis mun nuhan pois ja antais energia piikin. Alkaa pikku hiljaa arsyttamaan. Ei kylla yhtaan auta oloa tai syontia, kun mikaan ei oikein maistu.
 
JoJo
http://www.jojomamanbebe.co.uk/
Tunnetko oheisen linkin liikkeen? Minkähänlaista tavaraa sieltä saa? Ku joku oli tilannut ja se jäi vielä arvoitukseksi, että minkälaista tavaraa sieltä voi tilata. Mä en oo paljon ostellut äitiysvaatteita, vanhoilla isommilla vaatteilla oon mennyt ja muutamilla mitä oon ostellut. Nyt pitäis alkaa pikku hiljaa hankkimaan varmaan vähän vaatetusta kesää varten.
=)

Salmikselle hurjasti tsemppiä - tiiä vaikka olisit jo synnärillä! :heart:

 
tervetuloa Aurinko! Ai jettä Jojo, se ultra on niin huippista! ja Salmikselle rentoa hengittelyä ja voimia sitten kun hetki koittaa!

Juu eiköhän kisut totu vauveliin, pitää aloittaa jo nyt kissojen pois makkarista-projekti, se tulee olemaan hankalaa!

Mä sain laitokselta kirjeen, jossa tuli hyvät tutkimustulokset, itku pääsi kun niin helpottaa ja alkaa tämä olla todempaa ja todempaa!

mun tekis niin mieli lähteä tanssitunneille, mutta en oikein tiedä mikä olisi "hyväksi" afroa olen tanssinut mutta siinä on niin niitä hyppyjä..mitä mieltä olette, eihän tuo vaavi nyt viä iso ole, mutta varmuudenvuoksi...

Tuo kertomisasia, se on totta, että sitä jännittää kertoessaan, ettei kenenkään tarvitsisi pettyä, mutta suruhan on silloin oma, eikä sitä tarvitse siinä ketään muita miettiä.

paljon kevättä rintoihin ja masuun! :)

La Mer ja ...12+1
 
La Mer, mä oon harrastanut ihan kaikkea suuremmin hidastelematta. Siis tanssitunneilla (esim. baletti) oon ehkä vähän pehmentänyt hyppyjä, mutta en oo jättänyt niitäkään pois, kun ei oo (vielä!) pahalta tuntunut. Afro sopii varmasti tosi hyvin, kunhan tekee oman fiiliksen mukaan ja pienentää vaikka liikkeitä, jos alkaa huipata tms. Liikuntaa kannattaa ehdottomasti harrastaa oman ja vauvan hyvinvoinnin vuoksi ja onhan se äitin liikkuminen tosi pitkään ainoa aistiärsyke, minkä vauva kokee, joten mä oon ainakin halunnut tarjota mahdollisimman monipuolisia aistikokemuksia mun masuasukille liikkumalla monipuolisesti, ja tanssihan on ihan loistava tapa toteuttaa tuota. :) Eli siitä vaan tanssitunneille, niin vaavi saa vähän aistimuksia! Aisteista tuli mieleen muuten, että makukokemuksia kai vauva alkaa saada siinä vaiheessa, kun alkaa niellä lapsivettä ja myöhemmin joskus puolen välin jälkeen myös kuuloaisti alkaa toimia. Musta tuntuu että mun masuli on alkanut nyt kuulla jotain, ainakin musiikin soidessa kovaa alkaa semmonen jumppa masussa, että oksat pois. :) Niin ja La Merille vielä onnea myös hyvistä seulontatuloksista!

Jojo, tulehan heti huomenna kertomaan ultrakuulumisia!

Siis miten Kvartin tyttö voi olla jo 12 viikkoa. :eek: Justhan sä synnytit!! Miten aika voi mennä näin äkkiä. Mutta hyvä kuulla, että kaikki on mennyt ilmeisen hyvin. Hajukkaasta rintojenvälistä huolimatta. ;)

Salmikselle tsemppiä loppumetreille! Nyt tosiaan alat buukata tapaamisia kalenterin täyteen - vaavi päättää syntyä ihan varmasti just sinä päivänä, kun oot joko panostanut tapaamiseen tosi paljon jollakin tavalla (esim. ostamalla kalliitkalliit teatteriliput) tai tapaat ihmisen, jota et oo nähnyt aikapäiviin! Eikös ne semmosia ketkuja ole nuo meitin masuasukit. :D

Nuutti, mun mielestä voi kyllä ihan hyvällä omatunnolla ottaa saikkaria tuossa vaiheessa, jos tuntuu että kroppa/pää ei jaksa enää. Nyt ei oo ollenkaan oikea aika urheilla työasioiden suhteen, kun sitä on vastuussa myös siitä masussa kasvavasta pikkuihmisestä. Oma ja vauvan terveys menee ainakin mulla kaiken muun edelle.

Mulla on vähän semmonen fiilis, että Aurinko kirjoitteli väärään ketjuun, mutta tervetullut toki olet seuraan! Ilmoittele vielä uudemman kerran itsestäsi, jos haluat listalle mukaan. :)

Milloinkahan se Salome uskaltautuu tälle puolelle..

Mua ei hikoiluta, mutta musta tuntuu että mulla on jotain pientä liitoskipuilua tuolla häpyluun tuntumassa. Ei mitään pahaa, mutta siis jollakin tavalla jokin siellä ilmoittelee olemassaolostaan. Vauvan liikkeet alkaa myös selvästi voimistua. Eilen oli aika teräviä monotuksia jo. Kateltiin taas miehen kanssa ihmeissämme liikkuvaa masua. :heart:

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

Rosehip ja töppöjalka poksuu taas 23+0

Huh, kun tuli taas kirjotettua.... Soriii :)
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta! :flower:

Jojolle pikaista paranemista!

La Mer onnea hyvistä seulontatuloksista!

Liikunnasta sen verran että kävin juoksemassa ja kuntosalilla ennen raskautta ja raskausaikana tein mulle tehtyjä mammaohjelmia salilla ja tein kävelylenkkejä, nyt on ollut salikortti hetken hyllyllä, kävelyjä teen edelleen ja vähän jumppailen lisäksi kotona. Olisin tullut varmaan hulluksi jos olisin lopettanut liikunnan kuin seinään raskauduttuani, sen verran tottunut kroppa on. Eli liikunnan iloa oman fiiliksen ja voinnin mukaan! :) Ainakin keskiraskaudessa saattaa sujua mukavasti, kun pahoinvoinnit takana eikä maha ole vielä pahasti tiellä. Uintia on pitänyt muuten kokeilla monta kertaa, mutta aina se on jäänyt, se lienee mainio laji raskaana oleville?

Hih, mun tarttee nyt miettiä jotain ohjelmaa huomiselle, jos se vaikka vauhdittais vauvaa :D

Voi kerron vielä... soitin äidille tänään... se niin jännittää mun puolesta. Ekat sanat kun se vastasi puhelimeen oli "No nytkö?" :D Ja jos musta ei kuulu päivään-pariin, niin se soittaa että "Ajattelin vaan soittaa ku ei susta oo kuulunu, ettet vaan oo jo synnyttämässä"





salmis ja massumasuliini 37+5
 
Hei viisaammat ja/tai pidemmälle ehtineet mammat, nyt olis vähän kysyttävää eritejutuista! Eli jos ällöttää, niin skipatkaa. :D Oon tässä havainnut iltana muutamana, että nännien päässä on ollut sellasta niinku, no mitä nyt silmiin tulee unihiekkaa tai sellasta kovaa rähmää. No tänään sitten putsasin noita pois ja huomasin, kun nännin sisältä tuli sellasta paksua vaaleaa oranssihtavaa eritettä, siis molempien nännien. Sitä ei tullut paljon eikä mitenkään vuotamalla, vaan vähän silleen kuin puristaisi finniä. Ilmeisesti tuo erite on aiemmin kuivunut noihin nänneihin siksi "rähmäksi". En nyt tiiä pitäiskö tästä olla huolissaan vai voiko tuo olla jotain esimaitoa? Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia? Aika hurjalta kyllä näytti, taisin ihan kiljaista ääneen!

Hämmentynyt rosehip ja sätkypampula 23+1
 
Rosehip kyllä toi mun mielestä vois olla maitoa, sitte kun sitä varsinaisesti alkaa tulla, niin väri on alkuun vähän kellertävä. Ja sullakin raskaus on jo edenny yli puolenvälin :)

Salmiksella on kohta nyytti kainalossa :heart: ja se potkiminen tuntuu miljoona kertaa paremmalta mahanahan toisella puolella. Kannattaa nyt tavata ihmisiä, siivota, shoppailla ja kaikkea muutakin mitä vaan mieleen tulee, koska pienen kanssa menee alussa pitkään vaan toistenne ihmettelyyn. (Mussu on 10 vk ja saatan vieläkin istua typerä ilme naamalla tuijottamassa kun toinen nukkuu..) Ja tosiaan se pakastin kannattaa täyttää valmiiksi, koska sairaalassa oleminen on väsyttävää ja kotiinpäästessä haluat varmasti nukkua. Sitte kun pääsette kotona elämään oman rytminne mukaan, niin elämä helpottuu huomattavasti.
 
Iltaa!

Nyt on ultrassa kayty. Siella se pikkunen kollotti. :heart: :heart: :heart: Oliko vahan ihanaa. =) Viime yona en paljon nukkunut.

Ma otin ton tayden rakon vahan liian tosissaan. Mulla oli liian tays rakko ja piti kayda "puolpissalla". :LOL: Sattuko muuten vahan kun se paino siihen ihan tayteen rakkoon. Ma siina voihkin.

Taalla ei kuunneltu sydanaania ollenkaan. Kuulemma viela ei kuulu?!? Mita hah?!? Meinasin sanoa, etta kylla talla palstalla ollaan kuunneltu. :LOL: Millon te olette sitten kuullet?

Laskettuaika muuttui 29.11. Tata ma ajattelin, etta tulee aikaistumaan. Kunhan vauva syntyy, paivalla ei ole niin valia.

Nyt on tosi kiva kertoa tyokavereille ja muillekin. Kaikki on tarjoamassa tavaraa ja vaatteita.

Sielta sai semmosen pakkauksen mukaan missa oli kaikenlaista salaa ja kuponkeja. Siella oli yksi pieni vaippa. Pakko oli tutkia sen pienta kokoa.

Sori taa oli vaan omaa napaa.

JoJo ja :heart: 11+4 (ma oon aina halunnut laittaa viikot)
 
:ashamed: Sori tytöt, on jäänyt tämä kirjoittelu vähän vähemmälle viime aikoina... mutta jos nyt jotain saisi aikaiseksi.

Jojo onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower: . Kyllä se taitaa niin olla, että noilla viikoilla varmemmin syke näkyy ultrassa, kuin kuuluu dopplerilla.

Kissoista oli ollut juttua, meilläkin on 2 kissaa jotka ihan varmasti haluavat omia pinnasängyn, jos se laitetaan ajoissa valmiiksi. Muutenkin niiden yksi ikkunan viereinen kiipeily/nukkumateline sijaitsee tulevassa vauvan huoneessa. Emme oikein vielä tiedä, missä vaiheessa laitetaan huone valmiiksi ja miten kissat siihen totutetaan. Hyvä että nuo ovat sen verran tottelevaisia kissoiksi, että muutaman kerran kielto tehoaa useimpiin tilanteisiin. Kunnon komennus aiheuttaa sen, että molemmat ovat meidän sängyn alla paniikissa ja tyttökissa vapisee... näitä tilanteita ei onneksi ole ollut montaa.

(.) Jee, me lähdetään reissuun ensi viikolla! B) Ajateltiin lähteä vielä kerran kahdestaan, kun sitten menee ehkä se pari-kolme vuotta ennen kuin päästään koko porukka lähtemään. Jos on enää varaa siinä vaiheessa :whistle: . Nyt päästään herkuttelemaan fetasalaatilla ja muilla ihanuuksilla :p . Aion ottaa melko rennosti tuon ruoan suhteen, tietysti normaalit käsidesi-maitohappobakteeri- ym. varotoimenpiteet huomioiden. Raskaus on edennyt ihan mukavasti, repäisykipuja ja muita vihlomisia on kyllä alkanut olemaan ihan kiitettävästi. Ilman doppleria olisin jo ihan hermoheikko, kun muuten olo on lähes normaali =) . Reissun jälkeen olisi sitten neuvola ja reilun viikon päästä siitä rakenneultra :eek: . Uskomatonta, että ollaan päästy jo näinkin pitkälle! Ja silti tuntuu vielä nuo Salmiksen viikot tosi kaukaisille.

Lämpenevää viikonloppua kaikille mammoille!

Piki ja pikkuinen 16+5
 
Helou,

Eiköhän tuo rosehip kuulu asiaan. Rinnat treenailee tulevaa tehtävää varten.

Kiitos vinkistä

Myrna :) Pitää tosissaan leipoa jotain valmiiksi pakkaseen ja mennä ja tavata ihmisiä nyt kun sitten jonkun ajan päästä sitä varmaan vaan istuu pää pyörällä kotona ja tuijottaa sitä ihanuutta. Voi kun mä haluaisin jo nähdä hänet!!! :heart:

Jojo on nähnyt mussukan ultrassa, ihanaa :flower:

Oi
Piki pääsee reissuun! B)


ON: Koitan olla rennosti ja miettimättä että koska, koska... Ihanaa kun on kevät, aurinko paistaa ja vihertää. Grillikausi avattu ja kivaa pientä ohjelmaa viikonlopulle kehitelty :)



salmis ja POKS! 38+0
 
Heippa kaikille!

Käyn vain pikaseen merkkaamassa, että täällä ollaan kunnossa. Anteeksi, etten sen kummemmin jaksa kirjoittaa. Tämä viikko oltu edelleen saikulla ja nukuttu lähes kellon ympäri. Kiroittelen taas enemmän kun tästä toivutaan :D

Mukavaa viikonloppua kaikille! Nauttikaa auringosta! B) :heart:

väsy delfis ja pikkudee 11+3
 
heipat kaikki!

Delifis lepäile kovin ja hyvällä omallatunnolla! rosehipjuu mä ajattelin nyt palata "tanssiareenoille" kun on ollut vähän väsymystaukoa, mutta nyt ajattelin mennä just afroon tai vastaavaan! salmiakkitassulle kertoisin, että oon käyny tosi paljon uimassa ja se on näin raskaana vielä huipumpaa, saa jotenkin kontaktin eritavalla veteen! :)

Piki80 juu meilläkin taitaa syksyllä sitten alkaa kissankoulutus...kissat pois makkarista, mä luulen että ne repii välioven hajalle! Sen verran ne on kainaloisia!

Ihana kevätpäivä! Kävin pyörälenkillä ja ohhoh kun ei jaksa ylämäkiä polkea! Tää raskaus vähän heikentää kuntoa!

mä ostin jo ekat äitiyspolvihousut! mulla maha kasvaa, vaikka viikkoja vasta vähäsen! aika outoakin.

mutta voimia tytöt!

La Mer, viikkoja huomenna poks 13
 
Toivottavasti delfis sun olo alkaa pian helpottamaan! Sullahan on jo hyvin viikkoja, joten saattaapi olla että pian voit jo paremmin. Itellä ainakin helppasi 12 viikon tienoilla huomattavasti.

Voi La Mer mä hengästyn välillä jopa sängyn petaamisesta :D Aika hassua kyllä mutta niin se vaan on. Yks päivä tässä siivosin meidän kämpän, siis ihan perus viikkosiivous imurointi, moppaus, vessan pesu ja pölyjen pyyhintä ja nukahdin sen jälkeen :D Olin aivan puhki!

Musta kuulkaa naiset tuntuu että mä olen VALAS. Tai sitten mä olen 9. kuulla raskaana :whistle:




Mukavaa alkanutta viikkoa!
toivoo salmis ja massu 38+3
 
Hei taas!

En saanut nukuttua enää kun ukko lähti töihin ja pätin tulla surffailemaan. Mahassa on taas kunnon jumppa käynnissä :heart: Voi miten sitä rakastaa toista, vaikkei ole vielä tavattukaan :) Tapaamista odotellessa... Tänään taitaa olla sadepäivä, olis just sopiva päivä käpertyä hyvän kirjan ja karkkipussin kanssa peiton alle ja ottaa vielä kissa kainaloon... hmm...


päivän enemmän kuin eilen eli salmis ja masu 38+4
 
salmiksen suunitelmat kuulostaa hyvälle! :heart:
Tää yrittää raahautua tästä töihin... Jee! Eka kolmannes on nyt takana ja huomista np-ultraa jännätään!


Mukavaa päivää kaikille!

Delfis ja pikkudee 12+0 POKS!
:heart:
 
Ada
Moikka kaikille ihanille odottajille! Toivottavasti voitte hyvin ja onnellisesti!

:flower: Onnea Jojolle hyvistä ultrakuulumisista ja Delfikselle poksautuksesta!!!

Me oltiin tänään ekassa neuvolassa. Oli ihanaa ja täti oli tosi lämmin ja mukava. Mutta mun mies :eek: ... siis se oli niin tohkeissaan omasta isyydestään kai ja jännitti, että flirttaili neuvolan tädille. :headwall: Sille iskee tuo flirttailu päälle, kun se ei ihan tiedä mitä tehdä ja miten olla ja kai se sovinistisesti ajattelee, että naisten kanssa oudoista tilanteista selviää sänkykammari-ilmeellä. Mitenhän se meinaa selvitä synnytyksestä jos siellä on naiskätilö :LOL: .

Voisiko tuohon etusivulle laittaa LA 10.12.

:heart: :lla Ada ja Neppis 10+5
 
Voi Adan miesta :LOL: Ma taalla oon kunnolla nauranut. No missa sita flirtilla ei parjais. Kiva kun sullakin on nyt LA.

Kiitos onnen toivotuksista kaikille.

Toivottavasti Salmiakkitassulla oli kiva paiva kirjan ja karkkien kanssa. Tammosista paivista kai siis pitais nauttia viela kun voi.

Onnea Delfikselle huomiseen ultraan! Voi kun se on niin jannaa.

Hengastymisesta. Joo ei paljon tartte tehda. Varsinkin kun taa nuha viela roikkuu tassa mukana, etta varmasti on hankala hengittaa.

Otin tan paivan vapaaksi. Muuten ois ollu 7 paivan putki ja vasyttaa niin pirusti. Sainkin aika hyvin nukuttua. Tein jopa makaronilaatikkoa ja pinaattikeittoa. :D

JoJo ja :heart: 12+2 (taytyy keksi pikkuselle tyonimi)
 
Onnea uusista ultrakuulumista!! :flower:

Muuten, onko teillä siihen isyyspakkaukseen löytynyt jotain uutta juttua?
Olin ystäväni kanssa kaupungilla ja hän löysi kirjakaupasta siihen sellaisen vauvan "teknisen" hoito-ohjekirjan. Se oli aivan valtavan hauska - oikein insinöörille rakennettu kirja. Niin huumori!! :p
Mut nyt pitää alkaa nukkumaan - pitkä päivä takana ja kohta uusi edessä.

Me lähdetään vähän lomailemaan pariksi yöksi huomenna! iHANAA!!
:heart:
Nuutti ja Ville Vallaton (ei enää vallaton, kun on niin rauhoittunut - mikä uusi nimi hänelle?) 31 + 1
 
kukkuu! :wave: nyt viimein uskaltaudun tänne, joku olikin jo huudellut mun perään. kivaa :)

eilen varhaisultrassa pampatti pikkuinen sydän, ja itkuhan siinä pääsi. viikkoja nyt 7+3 ja la 3.1.2010. katsotaan josko tämä menisi nyt hyvin loppuun asti. täytyypi lueskella vähän teidän juttuja ja oppia tulemaan tänne puolelle tuon kuumeiluosion sijaan.

mukavaa päivää kaikille!
 
Isot onnittelut Salomelle!! :heart: Kävin tuolla kuumeisissa sua kurkkimassa mutten viitsinyt siellä onnitella :flower:

Kättärin lyhenne on muuten KOS (Kätilöopiston sairaala).

Meillä on kohta 3kk neuvola, saa nähdä paljon toi pikkupulska on taas ottanut painoa. Leuat on ainakin lisääntyneet. :D

Salmikselle jaksamista, kohta pulpahtaa!
 
Nyt on kyllä paljon ihania ultrakuulumisia! Onnea kaikille ja Salomelle lämpimästi tervetuloa! Lisäsin sut ja LA:n listalle. :) Samoin päivittelin Adan ja La Merin sairaalatiedot. Jos jonkun päivitykset on unohtuneet, niin hihkaiskaa!

Täällä käynnistyi tänään seitsemäs kuukausi! :eek: Se rinnoista tuleva neste on muuten muuttunut kirkkaaksi ja kyllä se vaan taitaa olla niin, että mun rinnat valmistautuvat tulevaan tehtäväänsä. Kyllä sitä taitaa vaan olla nisäkäseläin. :D Masussa käy hurja melske joka päivä, pari viimestä päivää mötkylä on ollut ihan mahdottoman villi! Ai niin ja masu on alkanut vähän pyöristyäkin jo. :heart:

Pikille ja Nuutille ihania ja rentouttavia lomareissuja!

Nauttikaahan mammat masuista!

Rosehip ja pötkylä 24+0 *poks*
 
Ada Hienoa että on mukava neuvolatäti. Juu kyllä nuo miehetkin jännittää, ja niillä saattaa sitten olla hassuja keinoja purkaa sitä jännitystä :headwall: Kyllä se siitä! :)

Mä en kuulkaa uskaltanutkaan syödä eilen karkkia (paitsi ihan vähän suklaata ku katottiin illalla leffaa, mutta niin pientä määrää ei oikeestaan lasketa...) ku jännitin tämän päivän punnitusta neuvolassa. No jaa painoa oli tullut taas melkein kilo! Nooh...

Mä en oo keksinyt uusia juttuja isyyspakkaukseen... pitäis kai oikeen istua alas ja miettiä sitä... hmm...

Kiva että tulit



salome :flower:

Kvartti... neuvolassa just sanoi aamulla ettei vauva ihan vielä tulis, kun ei ole päätään kiinnittänyt, vaikka matalalla jo onkin. Laskettuun aikaan meinas että vauva tähtää. No jaa, mutta sehän kyllä on pian :D Onko sulla muuten käsitystä mitä nuo painoarviot on yleensä viikoilla 36-37? Mulla oli 36+6 2800g painoarvio...
Oi sun pieni on jo 3kk! :heart:

Vitsi rosehip on jo noin pitkällä! :)

Mukavia reissuja reissuun aikoville! B)









salmis ja massu 38+5
 

Yhteistyössä