Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset toukokuussa

Salmis, tehtiinkö se painoarvio ultralla vai ihan käsikopelolla? Ei mulla noin yleensäottaen niistä mitään hajua ole, omat kokemukset vaan. (*kaivaa neuvolakortin esiin*) Mulle tehtiin vika ultra-arvio viikolla 29+3 ja silloin se oli 1300g. Käsikopelolla sitten loppuvaiheessa terkkari veikkasi muistaakseni noilla viikoilla n. 3 kiloista ja 40+ terkkari, Kättärin kätilö ja Naistenklinikan kätilö sitten synnytyssalissa veikkasivat kaikki nelikiloista. Tyttö painoi 3920, että aika nappiin meni arviot.
 
Voi Salome ihanaa! Tervetuloa ja onnea vielä kerran!

Ultrakuulumisia: Kaikki hyvin!
Pikkuinen vastasi täysin viikkoja 12+1 ja turvotuskin oli vain 0,98mm
:heart:

On vaan äidiltään tainnu periä unenlahjat. Kauan joutui täti masua tökkimään ja heiluttamaan, ennenku heräs. Sit alko tsembalot! Pirskatti ku mut joku herätti!
:D


Delfis ja vihainen, herätetty pikkudee 12+1 :heart:


*muoks* lisään tässä vielä kuvan pikkuisesta.

 
Onnea Delfis ihanista kuulumisista! Ja ihanan kuvan saitte :heart: Alkaa itellekin tulla taas vauvakuume... Tai siis raskaana olis toisaalta ihan kiva olla taas :whistle: Ehkä ei nyt ihan vielä oikeasti, mutta saa kai sitä haaveilla :D
 
Tosi hyvä ultrakuva Delfis ja onnea hyvistä kuulumisista! Kyllä mäkin vaan oisin kiukkunen, jos joku jättiläinen tulis tökkimään ja herättämään mut päiväunilta, että ymmärrän kyllä hyvin pikkudeetä. ;) Meillä on ollu kaikki kuvat tosi suttusia, mutta viime kerralla tuo mies kuvas digipokkarilla sitä ultrausnäyttöä, joten meillä on vähän piraattivideota vaavista. :D :heart:
 
Ada
:heart: Oii, miten ihanan Pikkudee!!! Onko sillä käsi tuossa naaman edessä? Paljon onnea Delfis! Onnea myös Jojolle hyvistä ultrakuulumisista, vai onnittelinkohan mä jo? No, se ei haittaa uudelleenkin onnitella.

Mä haluan myös sanoa, että kiitos Kvartti kun pysyt porukassa!

:flower: Tervetuloa ja onnea myös Salomelle! Kivaa, kun tulee porukkaa lisää ja erityisen hienoa, että elämä tai kohtalo tai mikä nyt hyvänsä, näyttää kääntäneen teille paremman puolensa. Luin sun juttuja kuumeilupuolelta, mutta en kehdannut sinne kommentoida, vaikka olisin halunnut lähettää voimahaleja.

:attn: Voimia Salmiksen loppusuoraan!!

Ja mukavaa päivää kaikille, toivottavasti aurinko pullahtaisi esiin! Tosin mä en saa siitä nauttia, sillä on PAKKO kirjoittaa ne hel¤¤tin todistukset, tai jään luokalle ja joudun häpeään :ashamed: .
 
Kiitos tytöt! Täytyy sanoa, että alkaa tämä vähän todelllisemmalta tuntua nyt kun näki toisen noin. Olihan se varhaisultrakin kiva, mutta kun siinä toinen oli vaan pieni liikkumaton papana :D

Ada meinas se ultratäti, että ois peukku suussa Toisessa kuvassa pikkudee vilkuttaa. :heart:
rosehip saatiin tosi selkeenä tuo vielä koneelle, kun ystävällinen naapurin setä (joille iltsellekkin vauva tulossa) skannasi nuo kuvat koneelle. =)
 
Oikein paljon tervetuloa Salomelle! :flower:

Delfis Ihanan selkee kuva. Ihan kateeksi kay. Onnittelut hyvista kuulumisista.

Kvartti on kiva kun kayt taalla. Sulla on aina niin hyvia neuvoja. Olethan itse taman kaiken jo kokenut. Vai on sulla jo vauvakuume. :)

Pitaisko menna ottaa pienet iltatorkut. :whistle: Jaksaa sitten yolla nukkua. Narastaako teita muita? Tanaan oon saastynyt, mutta muuten se kylla tapahtuu monta kertaa paivassa. Luulin, etta narastys on vasta loppuraskauden murhe. Tanaan kylla turvottanut sitten senkin edesta.
 
Kvartti toi viimesin painoarvio tehtiin käsikopelolla, aikasemmin 33+2 tehtiin ultralla ja silloin oli arvio 2140g. Vauvan on arveltu syntyvän hyvin lähellä laskettua aikaa ja painavan silloin lähemmäs 4kg. Saapas nähdä kuinka käy, toki jo 3600g on lähempänä neljää kiloa kuin kolmea.

Voi miten ihana kuva delfis! :heart: Siellä hän köllöttelee :) Onko sun naapuri jo pitkällä raskaana, jos saan olla utelias?

Jojo Täällä närästää, nyt vasta tosin ollut pari viikkoa tätä vaivaa. Ajattelin että johtuu appelsiinimehusta ja muusta voimakkaasta, mutta enpä tiedäkään. Välillä tuntuu ettei tarvi kuin vettä juoda, niin johan polttelee, ja välillä voi syödä ihan illallisen pitkän kaavan mukaan eikä mitään... ? Ja turvottelee... sormet ja varpaat on kuin nakit. Jalat pursuaa kengistä ja kädet on punavalkokirjavat ja sormet jäykät, varsinkin aamulla. Noh, jospa tästä pian pääsisi.

Mutta tästä mahasta ja vauvan liikkeistä en malttaisi luopua, on tää nyt niin spesiaalia aikaa kuitenkin! :heart:




salmis ja massu 38+6
 
Mullakin on Myrna niin sanottu varasormus käytössä, oma ei oikeen mahdu. Jospa kesemmällä sais sitten taas sitä omaa käyttää, toivotaan niin.

Tänään on ollut ihan kurja päivä, vastoinkäymisiä, ei mitään vakavaa, mutta niin blääh! Ja huono olo vielä... väsy ja jotenkin oksu olo. Taidan mennä takaisin peiton alle. Huomenna on varmaan taas ihan jees päivä :)




salmis ja POKS 39 :heart:
 
Voi vee! Aivan jarkyttava hammas sarky alkoi viime illalla. Yolla valvoin kolmeen itkien kipua. Siis aivan jotain kamalaa. Tottakai taalla maanantaikin on pyhapaiva. Kipu vienyt voimat aivan taysin. Semmosta pienta kivaa taalla. Pari parasetamolia oon ottanut ja kaytin semmosta geelia hampaaseen.

Salmis toivottavasti eilen oli jo parempi paiva ja myos tanaan. Toi turvottelu on varmaan tosi ikavaa. Mun turvotus on vain mahassa viela.

JoJo ja :heart: POKS 13
 
Voi ei Jojo, koitahan päästä pian hoidattamaan se hammas kuntoon. Hammassärky on ihan kamalaa, joten saat kaikki sympatiani. :( Kuuluuko teillä muuten siellä raskausajan hoitoihin jotain hampaisiin liittyviä tarkistuksia tai muita? Meillä (ainakin täällä kotikaupungissani) pääsee kunnalliselle puolelle jonojen ohi suuhygienistin juttusille, joka sitten tekee tarkastuksen ja kertoo muutenkin raskausajan hammashoidosta ym. Raskausaikana kannattaa kyllä hoidattaa molempien vanhempien hampaat kuntoon, ettei vauveli saa heti kariesta itselleen.

Huih, Salmis jo neljännelläkymmenennellä viikolla! Ei mee enää kauan, että pikkunen on sylissä! Joko tuntuu siltä, että massumussukka haluaa katsomaan äippää ja isiä? Vai onko tunne vielä yksipuolinen? ;) Noista painoarvioista tuli mieleen, etten kyllä yhtään tajua, miten kätilöt tai lääkärit osaa arvioida vauvan painon käsikopelolla, kun ei ne pysty kuin vähän jotain tunnustelemaan.

Tänne kuuluupi flunssaa. Dedä od dukodda, yskittää ym. Kuumeelta oon säästynyt onneksi. Ostin semmosen sarvikuonokannun avuksi tukkoiseen oloon ja sehän auttaa ihan mahtavasti ja tuntuukin ihan mukavalta. Harmi, ettei ennen ole tullut kokeiltua. Nenä pysyy auki paljon pitempään kuin nasolineilla sun muilla, enkä oikein tiedä saako niitä edes käyttää raskausaikana. Lämpimästi voin suositella! Oon tässä flunssapäivien ratoksi alkanut myös neulomaan vauvalle peittoa. Kohta on 1/4 valmiina, eli vielä riittää työnsarkaa. :) Lepposaa puuhaa tuo neulominen, vaikka taidot olikin alussa vähän ruosteessa, kun ei ole muutamaan vuoteen tullut puikkoihin tartuttua.

Mukavaa ja aurinkoista sunnuntaita mammoille!

Rosehip ja pumpeli 24+4
 
Heippa pitkästä aikaa!
JoJo toivottavasti sait hammassärkyyn apua!

Rosehip - sinulla on samanlainen harrastus kuin minullakin. Olen neulomassa pienoiselle peittoa villalangasta. Tosin nyt harmittaa, etten tehnyt siitä värikästä ja jostain puuvillalangasta. Kiire tulee, kun pitäisi ommella verhot meille ja sit pitäisi tehdä kastemekko - jonka olen mennyt päättämään tekeväni vähän liian monimutkaisen. Ehkä jatkan sen tekemistä sit ku vauveli on jo maailmaa ihmettelemässä - ellei koko suku tuu kylään jokainen eri päivänä niin kuin vähän jo etukäteen pelkään.


Myrna - minulla ei mahdu enää kihlasormus sormeen, mut vihkisormus vielä menee. Ne ovat samankokoisia, mutta eri levyisiä, joten leveämpänä kihlasormusta en uskalla pitää, kun välillä se tulee ulos sormesta ilman pesuainetta ja välillä pesuaineella. Milloin se ei tuu edes pesuaineella niin en uskalla koittaa... :LOL:

Delfis - ihana kuva!
Jaksuja taasen kaikille! Töihin aamulla, joten nyt on kiire sulkea kone.

Nuutti ja Ville Vallaton 31 + 6 kohta pokssss
 
Toivottavasti Jojo sai avun hammassärkyyn. :hug: Täällä meidän kaupungissa julkinen hammashuolto on niin toimimaton ja palvelu huonoa, että ollaan siirytty yksityiseen, ja ollaan siihen ratkaisuun tyytyväisiä.

Toivottavasti rosehipin flunssakin on helpottanut. :hug:

Saa nähdä koska vauva aikoo tulla maailmaan, nyt taas tuntuu ettei se tuu pitkän aikaan. Mutta saattaahan tuo tullakin sitten yht äkkiä. Huomenna neuvola, mielenkiintoista kuulla onko vauvan pää lähtöasemissa, hope so!

Koittakaahan jaksaa töissä ja muutenkin mukavaa alkanutta viikkoa! :)






salmis ja massu 39+3
 
hih, delfis, ihana kuva! ihan on jo vauvan näköinen.

salmis, hyvät hyssykät, säkin jo noin pitkällä! tsemppiä vaan viimeisiin hetkiin ennen jakautumista. :)

omat kuulumiset: kauhea kärsimättömyys on vallannut mielen. katselen mahaa joka kulmasta peilin edessä, josko se pikkaisin jo pullottaisi. no kyllähän siinä se luontainen pömppö on aina ollutkin, ei niin mitään vauvamahaa... :LOL: tulee jotenkin mieleen se yksi mainos, "ei voi kestää..." täytyy kai nyt vaan nauttia joka päivästä ja luottaa siihen, että maha alkaa kasvaa sitten kun sen aika on. pahoinvointia ei oikeastaan ole, joinain aamuina on vähän "krapulainen olo" joka menee ohi heti kun syö aamiaista. no, ei kai pidä valittaa, jos näin helpolla pääsee. tai ehkä se on vasta alkamassa, mistäs mä tiedän. jotenkin haluaisin pikakelata seuraavat nelisen viikkoa, aika kuluu niiiiin hitaasti.

kärsimättömyyden kuningatar salome rv 8+1
 
Salome, ei sitä pahoinvointia välttämättä tuukaan. Mulla oli kans pelkästään tommosta krapulaista oloa, joka ei oikeastaan haitannut eloa ja oloa, kun tiesi mistä se johtui. Pidän peukkuja, että säästyt pahoinvoinneilta! :) Koita nyt vaan nauttia olostasi, kyllä se aika vaan kuluu! :D Kesähän kuluu aina ihan liiankin nopeasti, joten sikäli hyvä ajoitus sulla. Kesän jälkeen sulla onkin viikkoja kasassa jo ihan hurjasti!

Salmis, mä käytän tällä hetkellä itse asiassa ekaa kertaa sitten lukion julkista hammashoitoa. Oon tähän asti känynyt yksityisellä, kun siellä saa loistavaa hoitoa ilman jonoja. Nyt siis meen paikkauttamaan reiän ja poistattamaan hammaskiveä julkiselle puolelle. Saa nähdä, mitä siitä tulee... Ammattitaitoa en epäile, mutta kun jonot on pitkät ja painaa päälle, en tiedä miten intensiivisesti jaksavat keskittyä yhteen asiakkaaseen. Ens viikolla olis siis tuo porauskerta, jaiks!

Salmiakkitassun nimimerkistä tuli muuten mieleen, että kaupasta saa tosi hyviä salmiakkitassuja n. 100g pussissa. Siinä on mun mielestä 3 eri makua, yksi se perinteinen, toinen sellanen pienempi ja salmiakkisempi ja kolmas vähän tervahtava salmiakki. Mmm ne on hyviä! :p Mulla on ollut salmiakkihimo tässä jo jonkun aikaa, joka onneks laantuu aika pienellä määrällä, tuo pussi esim. riitti 3 kerraksi.

Nuutti, voihan siihen peittoon tehä sitten jälkeenpäin kirjailuja tai reunapitsejä tai muita juttuja värillisellä langalla. :) Mun peittoon tulee valkosia, suklaanruskeita ja tollasia jotain koivunvihreitä ruutuja ja toiselle puolelle ajattelin ommella jonkun fleecevuorin. Mukava neuloskella, vaikka vähän hitaalta tuntuukin... Mutta tosiaan, onneks on vielä hyvin aikaa. Ehdin tehdä varmasti vielä noista jämälangoista sitten jonkun myssyn tai nutun vaaville. Meinasitko siis neuloa myös tuon kastemekon? Itsetehty kastemekko on kyllä ihana ajatus. :)

Aurinkoista (ja kuumaa!) alkanutta viikkoa masunkasvattajille! :heart:

Rosehip ja vempula 24+5
 
hellou ja tervehdys Salome! hienoa! Mullakaan ei ole mitään pahoinvointeja ollut, vähän ellotusta vain. Ootan torstaita kun pääsee neuvolaan ja toivottavasti siellä kuunnellaan ne sydänäänet kun tuntuu oudolta kun ei saa laisinkaan vahvistusta vauvan olemassaololle..ultrastakin alkaa olla jo aikaa...

hieno kuva Delfis, meillä kans muutama kuva, ihanaa tommonen köllöttely

hurjaa, ostin eilen ensimmäiset vauvanvaatteet kirpparilta. Voi jestas, aivan ihania.

elämä alkaa todella hymyilemään kun viikkoja alkaa olla takana, ei väsytäkkään niinkuin ennemmin, kävin tanssitunnillakin ja vitsit oli ihanaa! suosittelen!

Aurinkoa arvon naiset!

La Mer 14 poksis
 
jokos on rosehipin lenssu parantunu? Täällä kans iski aivan järkky duha! Oon sitä lääkinny keittosuolatipoilla ja panadol hotilla. Kaikki nasolinit ja muut on kielletty. Finreksin myös, mut tota hottia saa käyttää.

Kuinkas meidän salmis voi? Mitään tuntemuksia?
Salomelle jaksuja ja kärsivällisyyttä. Kyllä kaikki hyvin menee. :heart:
La Mer ja moni muu on täällä poksunu! Onnea! :D


Delfis ja pikkudee 13 POKS! :heart:
 
Delfis, edelleen vaivaa se duha täälläkin, mut muuten alkaa olla jo ok. Ajattelin kuitenkin ottaa rennosti ja jättää jumpat ja lenkit vielä ainakin parin päivän ajan väliin. Mä voin kyllä edelleen suositella sitä sarvikuonokannua nuhaiselle nenälle. Periaatteessa kai se on sama kuin nuo keittosuolatipat, paitsi että sillä huuhdotaan nenän limakalvot. Panadol hottia multakin löytyy kaapista, mutta se on niin hiton pahaa, etten pysty juomaan sitä muulloin kuin niin kovassa flunssassa, että makuaistikin on jo mennyt. :D Toiset taas tykkää siitä enemmän kuin Finrexinistä. Mutta koitahan Delfis parannella ja muista levätä! "Uni paras lääke on" laulettiin pienelle karhunpojallekin, jonka häntää helli käärme, vai miten se nyt menikään. :LOL:

La Mer
kuulostaa ihanan aurinkoiselta. :D Selkeästi seesteinen keskiraskaus alkanut, hih! :) Totta kyllä, että tuo väli nt-ultran ja sen välillä, että alkaa tuntea liikkeitä, on aika hermostuttava, kun sille raskaudelle ei saa oikein mitään konkreettista tukea. Ja useinhan tossa vaiheessa alkuraskauden pahoinvoinnitkin on takana, että nekään ei muistuttele raskaudesta. Monilla alkaa masu kasvaa jo tuolloin, mutta mulla sekin oli ihan littana vielä pitkäänpitkään. Eikä kyllä edelleenkään ole kovinkaan iso. Mutta usko pois vaan, hyvin siellä kaikki on! Ja ihanaa, että pääset kuuntelemaan vauvan sydänäänet. :)

Kaunista toukokuun viimeistä tiistaita kaikille! :heart:

Rosehip ja käärylä 24+6
 
Hei,

Kyllä se massu rosehip alkaa siitä varmasti pian pyöristyä. On muuten kiva katsella tässä vaiheessa alkuraskaudessa otettuja kuvia ja seurata mahan kasvua kuvista. :)

Oi kun kuulosti hyviltä salmiakkitassut! :p NAM!

( . ) Täällä voidaan varsin muhkeasti ja tämän päiväisen neuvolakäynnin mukaan vauva on laittanut päänsä alas lähtöasemiin, jee :) Eli tässä sitä ollaan ja odotellaan. Tuntemuksia on vaikka mitä, mutta ei nyt jaksa hehkuttaa jos joutuu kuitenkin tässä vielä jonkun aikaa odottelemaan. Mutta lupaavalta tuntuu... :heart:

Hyviä vointeja naiset!








salmis ja massu 39+4
 
Kiitos kaikille kyselyista. Nyt tanaan vasta rekisteroidyin ja heti paasin sisaan. Eli nayttaa taalla hammaslaakarissa kaynti toimivan. Huonoja uutisia oli kumminkin. Hammas on tulehtunut ja pitaa poistaa. Nyt on valiaikainen paikka joka on ottanut kivun pois ja 5 paivan penisiliini kuuri. Sen jalkeen hammas poistetaan. Oikun on kivaa :kieh:

Voi etta kun monelle on tullut nuha. Pikaista paranemista kaikille. Ma paasin mun nuhasta jo eroon.

Rosehip "hantaa hellii kaarme" :LOL: Kavisko paremmin "hanta hellikaamme" =)

Salmiakkitassu oon monesti meinannut sanoa etta sulla on makea nikki. Samat karkit tulee mieleen kuin Rosehipilla. Onko kaikki jo valmista vauvalle? Onko tytto tai poika tuntemuksia? Onko nimia jo mietitty? Tsemppia loppurutistukseen jo!

Salome ymmarran hyvin kuinka aika tuntuu matelevan alussa. Pian se kumminkin kuluu.
 
Moikka! Kotona täällä ollaan edelleen.

Adalle onnea ultraan! :)

Jojo Kaikki on valmiina vauvalle, nimikin :D tai siis vaihtoehdot tytölle ja pojalle. Mulla on poikaolo, mutta tottakai tyttö on yhtä tervetullut! Kiitos tsemppauksesta. :)

Kertookaahan naiset kuulumisianne!

Jos musta ei kuulu, olen toivottavasti synnyttämässä... ;)
 
Ada
Moikkamoi,

niin kaunis pieni vauva nähtiin tänään ultrassa!!! Tämä on ollut mun elämän ehkä suurin päivä! Kaikki mitat ja ruumiinosat olivat kunnossa ja paikoillaan. Viikot vastasi päivälleen ovista, joka nähtiin myös ultralla silloin joskus. Oooi, mikä helpotus ja enne kaikkea onnenhuuma!

Kaksi työpäivää vielä ennen kesälomaa. Opettajan lapsi se näytti siellä kohdussakin aika paljon viittaavan :wave: . On oikeasti niin ihana ajatus jäädä lomalle ja odottaa rauhassa pienen kasvua.

Oi, onpa tehokkaat hammaslääkäripalvelut JoJolla! Kurja juttu kyllä tuo hammashomma :hug: .
 
Onnea Adalle ultranäkymistä! :) :heart: :flower: Meinasitkos nyt paljastaa työkavereille uutiset ennen lukuvuoden päättymistä vai ajattelitko yllättää ne syksyllä masun kanssa? Hyviä viimeisiä työpäiviä joka tapauksessa!

Ai hitsi Jojon hammaskipuilu kuulostaa kurjalta. Toivottavasti se saadaan nyt kuntoon, ettei tarvii enää kärvistellä. Multa varmaankin poraillaan ens viikolla hammasta ja odotan nyt jo kauhulla, kun oon vähän kokematon kaiken hampaisiin kajoamisen osalta, ne kun on pysyneet suht hyvänä tähän asti. Ja joo, ei se käärme taida karhunpojan häntää helliä, vaikka mun mielestä se laulu sais ihan uusia ulottuvuuksia noilla sanoilla. :D Ei oo kyllä ainoo laulu, jonka oon kuullut päin honkia!

Salmis, ne kaupan uudet salmiakkitassut oli ihan Leijona-merkkisiä. Vitsi, kun taas rupeskin tekemään niitä taas mieli.. Mua alkaa kyllä jänskättää jo sun puolesta, siis sullahan on huomenna LA!!! Iiiiiiks!

Rosehip ja höntti 25+1
 

Yhteistyössä