Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset tammikuussa

Kvartti Munkin mielestä kuulostaa nyt kyllä siltä että vauva tulee pian! :)

Muakin rassaa töissä justiin se että kun pääset istumaan niin johan pitää pian nousta hoitamaan jotain asiaa. Miksei anneta raskaana olevien naisten vain rauhassa istua :D

Mä olin sokerirasituskokeessa jo kun viikkoja kasassa 17+3 kun neuvolassa mitattu paastoverensokeri oli koholla. No rasituskokeessa sitten arvot hyvät, paitsi se paasto oli taas hilkulla. Meen uudestaan rasittamaan sokereita joskus 26-27 viikolla.

Kohtuulliselta painonnousulta kuulostaa pilvilinna Olis mullakin varmaan jo enemmän painoa jos en olis oksennellut niin lahjaakkaasti siinä alussa. Älä huoli!




Kivaa päivää kaikille!

toivoo salmis ja potkunyrkkeilijä 22+5
 
Salmiakkitassu mulle on ongelma nimenomaan se istuminen ja sitte kun löytää hyvän asennon, joku haluaa saada maksustaan kuitin. Ja kun vaivalla haen sen kuitin, tulee seutraavana jonossa viisi tämän ensimmäisen asiakkaan kaveria, jotka kaikki tilaa saman matkan ja haluaa sen saman saatanan kuitin. Niile olis itselleenkin halvempaa tehdä yksi kimppavaraus, josta tulostaisin sen yhden kuitin vaikka kymmeneen kertaan, mut kun ei voi avata suutaan siinä kohtaa kun se ensimmäinen apina on luukulla. Toisivat mulle oman sängyn ja jalkatuen, että saan jalat ylös, ja sitte oman tulostimen, jolle ylettäisin ihan vaan ojentamalla käden, niin voisin hyvin hymyillä asiakkaille. Ja jos vielä rakentaisivat mulle oman privaattivessan, johon voin juosta kymmenen minuutin välein, niin olisin varmaan jo mieluummin töissä kun kotona :D

Tänään tuli sitten jo oltuakin kaikki kolme tuntia ja taas hakemaan lisää sairaslomaa, tällä kertaa perjantaihin asti. Seuraava neuvola on maanantaina ja toivottavasti sieltä saisin sen kahden viikon loman, kun työterveydessä tuntuu olevan melko nihkeää. Ei edes lääkäri uskonut kun menin sinne, että olen jo 33 viikolla. Vasta kun heitin vaatteet pois ja kuunneltiin keuhkoja, niin sanoi että voihan se olla hyväkin jäädä jo töistä pois, kun varmaan selkää painaa. Silti en saanut pidempää lomaa, kun ensin pitä'ä kuulemma hoitaa flunssa pois alta, sen jälkeen voidaan jatkaa :headwall: Ja ei paina selkää, kaikki muut vaivat varmaan löytyykin.
 
Noniin, nyt aletaan jännäämään Kvarttia! Ihan selvästi lähtö vaavia hakemaan on ihan lähellä. :)

Salmiakkitassu kyseli siviilisäädystä; täällä ollaan ainakin neiti, eli avoliitossa asustellaan. Kohta ollaan 8 vuotta asuttu saman katon alla ja mukavaa on ollut oikeestaan aina. :)

Mulla oli tänään eka neuvola! Terveydenhoitaja oli oikein kiva ja juteltiin siinä reilu tunti kaikesta. Mun mies on yli 39 asteen kuumeessa, joten ei sitten päässy tällä kerralla mukaan, mutta toisaalta ei tuossa nyt mitään semmosta ihan maailmoja mullistavaa tullutkaan... Virtsakokeen otti ja se oli puhdas, punnitsi (60.9kg) ja mittas verenpaineen, joka oli 128/86 muistaakseni. Varailtiin lääkäri-, neuvola-, ja ultra-aikoja ja sain hurjan pinon kaikkea luettavaa, joihin ajattelin alkaa perehtyä nyt. On tämä jännää! :heart:
 
Täällä mahakipu vaan yltyy... Hmmm. Mistä ihmeestä sen nyt tietää, onko kyseessä "hyvä kipu" vai mahatauti..?? Pakki on ainakin ihan sekaisin, tuntuu ihan samalta kun joskus kuukautisten ekana päivänä kun vähän väliä kivistelee mahaa sekä selkää. Otin Panadolia, katsotaan auttaako. Mies ilmoitti, että viipyy töissä ainakin kuuteen eikä oo vieläkään tullut kotiin. Soitti kyllä et on matkalla. Ja eipä täällä nyt sen kummempia kyllä tapahdukaan, että yleisöä tarvitsisin. Haisen aika pahalta :x

Sori omanapainen selostus, katellaan yltyykö kivut ja tuleeko lähtö. Vähän jännittää, mutta ei paljoa. Jotenkin en usko että nyt se alkaisi.
 
Tsemppiä Kvartti! Onkohan vielä yhtenä kappaleena? :heart: Aika kyl menee nopeesti, ainakin muiden osalta. Tuntuu että just vasta Kvarttikin plussasi ja nyt alkaa jo h-hetki lähestymään. IIIK!

Itellä kyl tuntuu edelleen et aika matelee. Sitä aina vaan odottelee sitä seuraavaa etappia... liikkeet, ultra, neuvola jne.. :D
 
Täällä ollaan :) Taitaa olla ihan vaan ripulitauti. Aamulla kun nousin sängystä niin en ehtinyt kissaa sanoa kun oli jo pyykkiä :x Toivottavasti ei kestäisi kovin kauaa, nyt neljäs päivä jo menossa... :/

Niisku on kyllä ihan varmasti nyyttinsä saanut. Ovat varmaan vieläkin sairaalassa kun ei ole mitään kuulunut. Tuu sitten hetimmiten kertomaan uutiset kun pääsette Pikku-ukon kanssa kotosalle, jooko! :heart:

Onko Memmua muuten näkynyt? Siellä suunnalla kyllä saattaisi olla nyt toimintaa :D
 
Kvartti: Mä oon lannistunut kohtalooni, enkä viitsi käydä edes toteamassa, että olen edelleen yhdessä osassa :kieh: Tällä viikolla on ollut jonkinlaisia supisteluita ja juilintoja, mutta ei enempiä. Tiistaina kävin neuvolassa ja sain vielä huomiselle ajan, kun mulla oli verenpaineet aika korkeella. Huomenna terkka laittaa myös lähetteen yliaikakontrolliin. Se on sit luultavasti ens torstaina ja perjantaina sit käynnistetään. Mä en tosiaan jaksa uskoa, että tää otus osaa täältä ilman apuneuvoja tulla! Sun mahavaivat kuulostaa ikävältä :/ Työkaveri kertoi, että hän oli yliajalla hermostunut olotilaansa ja käynyt ostamassa apteekista jotain laksatiivia. Oli sitten synnytys käynnistynyt, kun maha kiersi oikein kunnolla. Että ei se kärvistely varmaan turhaa ole ;) Mä jätän silti laksatiivit väliin ja taidan ennemmin konttailla kylppärin lattian parissa taas. Kolmannet sukat on kohta muuten valmiit. Tilasin nettikaupasta lankoja lisää, kun kerran tämä otus ei halua tulla ulos... Onpa jotain tekemistä!
 
Moikka taas!

Nyt ollaan palattu sairaalasta, vihdoinkin... Nopeasti vain tulen ilmoittelemaan, että poika syntyi 23.1. klo 22.14. :heart: :heart: Painoa oli 2835g ja pituutta 48 cm. Tulen tarkemmin kertomaan synnytyksestä ja ensipäivistä kunhan löydän hieman aikaa :) Kaikki on nyt hyvin, vaikka ensimmäiset päivät olivatkin vähän hankalia.

Ihanaa olla kotona melkein viikon sairaalajakson jälkeen =) Vaikkakin rankkaa tulee olemaan 3 tunnin syöttövälin kanssa, kun yhteen sessioon menee kaikkinensa 1 h... No, mutta mitähän sitä ei tekisi söpöliinin vuoksi :)

Niisku ja pikku-ukko 6 vrk :heart:
 
Voi kumpa Memmu ne supparit nyt palaisivat! Mulle sanottiin neuvolassa, että loppuvaiheessa kannattaa nukkua päivällä aina kun voi, kun koskaan ei tiedä milloin lähtö tulee. Eli nyt vaan siellä päikkäreille ja toivotaan että säännölliset tulisi pian! :)

Mites paineet? Ei kai olleet nousseet lisää?
 
Kvartti: Paineet nousee edelleen; alapaine on nyt 91, kun odotuksen alkuvaiheessa se oli 72. Mut koska pissa puhdas, niin ei hätää. Pakko tässä on vähän silmiä lepuuttaa, ei muuten jaksa! Tosin ei mulla tälle päivää mitään suunnitelmia ollutkaan, mitä nyt vois vähän neuloo :p

Nyt sitten ronkittiin ja katsottiin tilannetta; kohdunsuu kahdelle sormelle auki, kaulaa pikkasen jäljellä, ja pää hollilla. Terkka oli toiveikas, ettei tartte käynnistellä. Laittoi kuitenkin lähetteen äitipolille, josta pitäis alkuviikon aikana tulla kutsu, kun sinne pitäs sit viimestään perjantaina päästäkin. Suppareita tulee jonkin verran, muttei säännöllisiä, eikä kipeitäkään. Aika napakoita ne kuitenkin on ja valmistaa siis koko ajan tulevaan. Terkka sanoi, että on hyvä homma, kun kohdunsuu on noin hyvin auki, niin ei tuu mielettömän pitkää synnytystä :)

Hyvällä säkällä mäkin saatan päästä kohta hommiin :)
 
myrna Joo työkaverit ymmärtää mutta asiakkaat ei kyllä yhtään päästä helpommalla raskaana olevaa naista. Mä oon eri alalla kuin sä, mutta me molemmat joudutaan kärsimään |O Koitetaan jaksaa! Toi on kyllä typerää etteivät kirjoita heti kunnolla saikkua, höh! :kieh:

pilvilinna Paljonko sulla on nyt viikkoja? :)



Memmu ja Kvartti Toivottavasti pääsette pian tositoimiin! :)

Niiskulle Onnittelut pojasta!!! :heart: :flower:


salmis ja massu 23+0
 
Salmis No empä oikeen tarkkaan tiedä noita viikkoja, mutta 16+ jotain. Lasketun ajan mukaan on 16+3, np-ultran koon mukaan 16+1, mut samapa toi, parin päivän heitto. Neuvolakorttiin ne ei vaan oo saanu sitä muutettua, siellä on vielä 15+4. Heh!

Ens viikolla on neuvola, ja siellä kyllä perskules täytyy kuunnella niitä sydänääniä :kieh: Ei tätä taas muuten meinaa uskoa et siellä mitään on elossa. En oo viel kuullu :snotty:

Hauskaa viikonloppua kaikille :wave: Memmulle tsemppiä d:D b täytyy viikonlopun aikana käydä kurkkimassa vieläkö Kvartti ja Memmu täällä viipyy.... :heart:
 
Kiitokset toivotuksista, katsotaan nyt, miten tää etenee! :D

Pikkasen verta vuotelee, muttei tosiaan mitään menkkamääriä. Joten outoa, kun viimeksi verta tullut viime huhtikuussa. Tähän ei nyt osaa suhtautua sitten ollenkaan!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Soittelitko Memmu synnärille tosta vuodosta? Eiköhän se menoa nyt merkkaa ;) Hienoa että edistystä tapahtuu, varmaan tosiaan vauhditti vähän tilannetta se sisätutkimus.

Pilvilinna, tuskimpa mä täältä mihinkään viikonlopun aikana katoan, supistuksia on viimeksi ollut toissapäivänä. Sen jälkeen on ollut vaan ihan normia mahakipua... Eli luulisin vauvelin vielä viihtyvän ihan hyvin tuolla sisuksissa. Vähän tossa juttelin kyllä jo sille, että nyt voisi alkaa valmistautumaan ulostuloon, sunnuntaina olisi hyvä päivä (ehtisin vielä levätä vähän ton mahataudin jäljiltä väsymyksen pois ja mies pääsisi huomenna moottoripyörämessuille :p ).
 
Valtavan paljon onnea, niiskunenä! :heart:

Memmulla ja Kvartilla jännät hetket käsillä! Jännittävää!
Ikävä vaan tuo Kvartin mahatauti :(

ON: uusin raskausoire on väsymys. Nukuin viime yönä kaksitoista tuntia, ja siitä huolimatta tänään päikkärit! Kyllähän se näin viikonloppuisin menee, mutta saa nähdä, miten työviikon aikana...
Eka neuvola mulla on viikon päästä maanantaina. Mieskin lähtee mukaan, niin onpahan kartalla siitä, mitä tuleman pitää :) Ja ihan innoissaan se onkin sinne lähdössä. Rosehip olikin jo ekan neuvolareissun tehnyt; entäs varhaisulltra, oletko käynyt?

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! =)
 
Tulin nyt tässä laittelemaan jonkinlaista synnytyskertomusta, hypätkää yli jos ette jaksa lukea :) Eli perjantaina noin puolen päivän aikaan lapsivettä alkoi tihkuttamaan ja soittelin neuvolaan josko menisin sinne tarkistuttamaan tilanteen. Laittaessani kenkiä jalkaan lähteäkseni sinne neuvolaan, tuli oikein kunnon lorahdus lapsivettä. Siinä sitten soittelin miehelleni, että olen matkalla neuvolaan ja lapsivedet taisi tulla, eli kannattaa varautua lähtemään töistä. Neuvolassa tarkistettiin tilanne ja tietysti siinä lapsivedestä oli kyse. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että voi ihan rauhassa mennä kodin kautta ja siitä sitten sairaalaan. No, mä olin neuvolasta kotona siinä vähän ennen yhtä ja parisen tuntia oltiin vielä kotona ja tuli mm. tyhjättyä astianpesukonetta, syötyä ja järjesteltyä paikkoja. Ja tietysti pakattua loput roinat sairaalakassiin, kun ei ollut täysin valmiina. Supistuksia ei varsinaisesti tuntunut, muuta kuin sitä "menkkakipua" ja selkää särki.

Sairaalaan tultiin kolmen jälkeen, josta sitten käyrille tarkkailemaan suppareita ja lapsen liikkeitä. Siinä sitten makoiltiin tunti ja tasaseen suppareitakin tuli, mutta olivat sitä voimakasta menkkakipua edelleen. Sitten kätilön tarkastukseen ja hän vähän oli sitä mieltä, että otatko nyt vielä sairaalan vaatteita vai käyttekö vielä vaikka kahvilla ennen. Mä sanoin, että kannattaisi nyt ainakin tsekata ne paikat, koska meidän suvussa synnytellään aika vauhdilla. Siinä sitten katsottiin tilanne, ja paikat olivat 3 cm auki! Totesi kätilö vaan, että laitetaanpa päälle tuo sairaalapaita, missä selkä auki - synnytys on käynnissä. Siitä jatkoimme sitten tarkkailuhuoneen puolelle, jossa kävin suihkussa (auttoi ihanasti suppareihin ja tuli hyvä olo), käytin kaurapussia ja vielä jumppapalloa. Klo 19 aikaan päätin, että haluaisin jotain kivunlievitystä ja siinä vaiheessa olinkin sitten 4-5 senttiä auki ja siirryimme synnytyssaliin, jossa sain epiduraalin noin 19.30. Laitto meni aivan nappiin ja ei sattunut ollenkaan se laitto vaikka pelkäsinkin tuota osuutta ihan hirmuisesti. Epiduraali auttoi tosi hyvin ja mulla oli jonkin aikaa aivan taivaallinen olo, kun usean kuukauden selkäsäryt katosivat ja totesinkin että haluan tuota lääkettä myös kotiin :) No, sitten siinä ysin pintaan alkoi taas sattua aika kunnolla ja pyysin saada epiduraaliin lisätehoa (oli sillä pumpulla tuo versio ) mutta siinä vaiheessa aloinkin olla kokonaan auki ja vaihtoehtona oli tuo kohdunkaulan puuduttaminen(?). Sen laittaminen oli mulle tuskaa ja kätilö joutui laittamaan sitä useamman kerran kun en pystynyt olemaan paikallani ja meinattiin jo luovuttaa. Mutta onnistu se sitten vihdoinkin. Pian sen jälkeen tulikin tarve ponnistaa ja se ponnistusvaihe pääsi alkamaan. Kesto oli noin 40 min ja oli kyllä lievityksestä huolimatta aika tuskaa ja meinasi jo loppua usko itseen. Mutta sieltä se poika vain syntyi klo 22.14 ja sai 9 pistettä. Painoa oli se 2835 g ja pituus 48 cm. Sen jälkeen istukka tuli ulos ja sitten suihkuun ja saimme kahvitarjoilut onnellisena perheenä. Pari tuntia meni salissa ja saimme siinä tiedon, että pääsemme perhehuoneeseen. Aivan ihana fiilis ja kivut tosiaan unohtuivat sillä hetkellä!

Lähdimme sitten kärräämään poikaa ja mua synnytysosaston puolelle ja siinä matkalla kätilö alkoi kuunnella pojan hengitystä, että kaikki ei olekaan kunnossa. Olin niin väsynyt synnytyksestä etten oikein tajunnut mitä tapahtuu. Pääsimme perhehuoneeseen ja sairaanhoitaja sitten sanoi, että ottaisivat pojan hetkeksi tarkkailtavaksi heidän huoneeseensa. Seuraavaksi sitten tulikin lääkäri klo 2 yöllä sanomaan, että poika on viety teholle ja hänelle on laitettu antibioottia menemään kanyylin kautta. Ei oikein osannut sanoa, mikä häntä vaivasi. No, surkea olohan siinä tuli ja sain sitten nukahtamislääkkeen jotta saisi edes hieman voimia kerättyä. Aamulla menimme heti sinne teholle katsomaan miten poika voi ja siellä hän oli lämpölampun alla piuhoissa kiinni, koska mitattiin myös happisaturaatioita ja sykettä. Koska siellä oli juuri lääkärikierros menossa, niin meidät ajettiin sieltä pois aika pian. Seuraavaksi menimme päivällä katsomaan poikaa sinne teholle, ja siinä vaiheessa hän sai jo lisähappeakin. Mä menin varmaan jonkin asteiseen shokkitilaan ja en pystynyt muuta kuin itkemään. Onneksi mies oli siellä mukana ja piti kasassa pakettia. Eivät siinä vaiheessa osanneet sanoa mitään tilanteesta ja jälleen poistuimme osaston puolelle odottelemaan. Iltapäivällä sitten poika olikin siirretty happikaappiin kaikkine letkuineen ja tippoineen ja siinä vaiheessa tuli jo aivan sairas epätoivo, kun ei vain tiennyt mitä tulee tapahtumaan. Onneksi kuitenkin seuraavalla visiittikerralla sanottiin jo, että lisähappea ei enää tarvita, mutta pidetään varmuuden vuoksi siinä happikaapissa. Siinä sitten meni pari päivää kun kävimme katsomassa poikaa siellä tehon puolella ja jotenkin olen ollut aika sumussa ne päivät kun näin jälkikäteen ei oikein muistakaan mitään. Sunnuntaina poika siirrettiin teholta tarkkailun puolelle ja pääsimme sitten auttamaan paremmin vaipanvaihdossa ja syöttämisessä. Onneksi sentään jonkin verran sai kontaktia ottaa.

3 päivän antibioottikuuri ei tehonnut vaan kuuria jatkettiin vielä 2 päivää. Maanantaina saimme pojan vierihoitoon sinne osastolle ja siitä sitten alkoi todenteolla se hoivaaminen ja ihanuus. Tarkkailuosastolta kävivät vain laittamassa välillä antibioottia. Torstai-aamuna sitten jännättiin onko poika kunnossa ja antibiootit tehonneet ja helpottavat uutiset tulivat aamupäivällä, jonka jälkeen saimme luvan lähteä kotiin. Ja mehän lähdimme välittömästi ?

Nyt jännättään puolestaan sitä lähteekö paino nousemaan. Kaveri kun ei oikein jaksa imeä vaan nukahtaa saman tien rinnalle. Mutta viikonlopun yli mennään ja maanantaina neuvolaan punnitukseen. Nyt vain yritetään nauttia tästä vauva-arjesta pienistä murheista huolimatta...

Niisku ja poika 8 vrk :heart: :heart:
 
Hui Niisku miten pelottavaa kun oma pieni joutuu heti teholle :eek: Onneksi sentään kaikki meni hyvin ja pääsitte jo yhdessä lähtemään kotiinkin.

Täällä on nyt koko päivä muutettu ja nyt alan odottaa maanantain neuvolaa, josko mulle viimein annettaisiin se sairasloma, ettei tarvisi enää tänä vuonna vaappua töihin..

 
Valitettavasti mä en ole vieläkään päässyt tästä kärvistelystä eroon, olen vain ollut nettipimennossa, kun rakas mieheni on koko päivän muokannut kotisivujaan. Nyt pääsin sitten minä koneelle!

Perjantai-iltana oli paikat tosi kipeet sen sisätutkimuksen jäljiltä ja mahaan sattui ihan sikana. Siitä kuitenkin selvittiin. Lauantaina iltapäivällä alkoi sitten tippua ilmeisestikin limatulppaa ja sitä on riittänyt. Veri ja tiputtelu on ruskehtavaa ja tuon TAYS:n lapun mukaan sen pitäisi pienessä määrässä olla normaalia. En siis ole soitellut sen takia. Suppareita tuli illalla lupaavasti viiden minuutin välein, mutta sitten ne loppuivat kokonaan. Jotain siis tapahtuu pikkuhiljaa ja voipi olla, että lähipäivinä päästäisiin OIKEASTI hommiin. Huomenna varmaan jatkuu herran nettisivujen muokkaus, joten hiljaisuus ei välttämättä tarkoita sitä, että meillä hommat etenisi :) Vaikka sitä tietenkin toivon :)

Kiitokset myötäelämisestä jo tässä kohdassa :flower:
 

Yhteistyössä