Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset tammikuussa

Vai on Myrna muuttamassa "maalle" :D Varmasti toimii paremmin pienemmillä paikkakunnilla nuo neuvolat ja ehkä siellä saa myös varmemmin mennä aina samalle terkkarille. Hyvä että oli mukava siis!

Mä kävin äsken siellä verikokeessa, tulokset pitäisi tulla kahteen mennessä, toivottavasti ei oo mitään kummempaa. Eilisen saunomisen yhteydessä tehdyn ihonkuorinnan ja huolellisen rasvauksen jäljiltä kutina on ainakin kadonnut.

Siis tosi harmi Niisku tollanen vuotelu! Voisko se olla sitä limatulppaa? Kun eikös se voi joskus sisätutkimuksen yhteydessä alkaa irrota ja voi kai tulla aika pikkuhiljaakin? Vai mitä jos soittelisit sinne sairaalaan ja kysyisit tosta? Sulla voi kyllä alkaa varmaan synnytyskin pikkuhiljaa jo käynnistymään, silloinhan myös saattaa tulla verensekaista limaa jonkin aikaa. Hui! :) Ja nythän tosiaan Murmelikin on sitten täysiaikainen, eli eiköhän se kohta sieltä ala ulos pyrkimään :D

Kivaa kun tulee viikonloppu ja mieskin on päivisin kotona. Pari kaveria on tulossa tänään tai huomenna kattomaan leffaa, sekin on mukavaa. Vaikka äitiysloma onkin, niin pakko on kehitellä jotain tekemistä tai hulluksihan tässä tulee.

Viime yönä oli taas aika mojovat supparit, eivät tosin kestäneet kauaa, mutta sen verran tuntuivat että hetken jo mietin että nytkö se lähtö sitten tuli. Vielä saisi viikon verran pysytellä kyydissä, mies saa nimittäin paremmat isyyspäivärahat jos Tao tulee vasta helmikuun puolella B)

Kvartti ja Tao 37+3
 
Jesh, toinen maksakokeista ainakin ihan normaali, toisen tulos tulee vasta maanantaina. Yleensä kuitenkin kuulemma hepatoosiepäilyssä kumpikin koholla (miten sulla oli ne, Niisku?) eli täällä tuskin mitään häikkää sen suhteen :D
 
Moikka! Tulin vilkasemaan, että mitä kuuluu tänne puolelle... Näyttää olevan osalla jo "eräpäivä" lähellä =) . Ja hienoa että on lisää porukkaa tullut oikeastaan koko aika! Memmu ne synnytyskertomukset tosiaan saattaa olla aika hirveätäki luettavaa, mutta jokainenhan kokee sen erilailla. Itselläki sillon olis voinu olla järkyttävä kokemus, mutta kiitos taitavan, osaavan ja kannustavan kätilön siitä jä vain hyviä muistoja. Ja se kipu mikä siinä tilanteessa oli, jäi sinne synnärille oikeastaan kokonaan. Tai sitten aika kultaa muistot ja naisen mieli on suunniteltu näin jottei jokaisella naisella jäis lapsiluku yhteen :D . Ei mutta tosissaan, se on hieno kokemus josta saa maailman arvokkaimman palkinnon =) .
Joko niisku on soitellu neuvolaan tai äippäpolille? Voiskohan tuo nyt sitte olla jo sitäki, että se synnytys on lähellä ja paikat kypsyy. Jos se sisätutkimus vähän autto asiaa?
Nanna + "Masa" jo 4kk!
 
Kävin just neuvolassa, ja sinne lapsivedet holahti. Nyt odottelen miestä kotiin niin lähdetään sairaalaa kohti!

Kvartti, en tiiä missä arvossa mulla oli häikkää, en itse koskaan nähnyt niitä tuloksia enkä tajunnut kysyäkään. Mut hienoa et kaikki kunnossa!

Niisku ja murmeli
 
Niisku Onnea matkaan! :heart: Ja tule sitten kertomaan kun jaksat kuinka meni.
Mä olen aina utelias synnytyskertomuksille, vaikka ehkä niitä ei tosiaan liikaa saa miettiä, mutta onhan se mielenkiintoista kuulla kuinka kelläkin on sujunut. Mä en osaa vielä yhtään pelätä synnytystä, sen verran vähän viikkoja kasassa. Toki olen asiaa miettinyt mutta ajatukset synnytyksestä lähinnä sitä luokkaa, että tulispa se alakautta ja auttaispa kivunlievitys. Varmaan kun viikkoja on enemmän ja mennään tutustumaan synnytysosastoon niin alkaa enemmän miettimään. Jaa no lisätään vielä että senkin olen miettinyt että toivottavasti sairaalassa ei ole sitten kuuma, koska mua alkaa kuumuus helposti oksettamaan.

Hyvää viikonloppua naiset! :)





salmis ja möyrijä 22+0
 
Paljon onnea matkaan niiskunenälle. Kohta sulla onkin jo pieni nyytti kainalossa. :heart: Tuleeko ne lapsivedet muuten silleen ryöpsähtämällä niinku elokuvissa? Oon vähän tietämätön näissä asioissa vielä. :p

Citrus, mä en oo vielä soittanut sitä varhaisultra-aikaa. Mä ajattelin etten tällä viikolla vielä halua ja ensi viikolla en ehdi, kun on työreissua sun muuta. Ensi viikon keskiviikkona on sitten se eka neuvola, sekin jänskättää jo ihan riittävästi. :D Mitäs jos siellä selviää, että mä en ookaan raskaana vaan oon vaan kuvitellut tämän koko homman?! Tuntuu nimittäin edelleen erittäin utopistiselta... Mitenkäs sun ultra meni?

Ihanaa, kun on viikonloppu! On ollut aika rankka ja hektinen työviikko. Tosin vähän väliä paukahtaa mieleen, että jos kaikki menee hyvin, en kesäloman jälkeen näitä hommia hetkeen teekään. :) Oon ollut nyt reilut 6 vuotta töissä saman firman palveluksessa, ehtinyt luoda vähän jotain urantynkääkin ja olisi niin tervetullutta saada ihan täysin muita haasteita omaan elämään!

Miten muuten muilla, pidättekö kertyneet vuosilomanne juuri ennen äippälomaa vai siirrättekö ne hamaan tulevaisuuteen? Mä oon ehtinyt tätäkin jo miettiä, oma mahdollinen tuleva mammikseni kun sijoittuisi ajankohtaan, johon voisi sopivasti yhdistää kesäloman, mutten tiedä onko se kannattavaa.
 
Niiskunenä paljon onnea ja tervetuloa takaisin kertomaan synnytystarinaa kun ehdit :flower:

Kvartti maalle joo, tänään tuli postissa lypsykone :D
Tilasin Ainun käsikäyttöisen rintapumpun siis.. Maanantaina pääsen hakemaan kaukaloa ja sen jälkeen puuttuu enää pinnasängyn patja ja lakanoita. Aika hyvällä mallilla alkaa siis jo olla hankinnat.

Rosehip En aio pitää kertyneitä lomia ennen äitiyslomaa, otan lopputilin kesäkuussa, koska en halua enää palata samaan työpaikkaan, niin saan sitten kaikki kertyneet lomat rahana. Helmi-toukokuussa saan vielä työnantajan maksamaa palkkaa, niin sen takia suunnittelin aikataulun näin :whistle:

Ja varasin jo viikon päähän ajan työterveydestä, aion hakea viimeiset kaksi viikkoa sairaslomaa, kun istuminen/käveleminen/pystyasennossa pitempään oleminen on jo melko hankalaa ja työ on pelkästään istumista ja kävelyä pöydän ja tulostimen väliä. En voi edes päättää taukoja itse, vaan mahdollisuus niiden pitämiseen riippuu asiakkaiden määrästä. Olen yrittänyt itselleni keksiä syitä miksi on hyväksyttävää jäädä pois töistä, vaikka kaikki on kunnossa, eikä mitään "oikeaa" syytä taida olla. Omasta tahdosta kiinni siis. Työpäivän jälkeen on kuitenkin tuskaa tehdä mitään, kun tuntuu että vauvan pää painuu kohta polviin asti.. eli sen pitäisi olla jo riittävä peruste.
 
Niiskulle onnea matkaan, vaikka tuskin ehdit palstailla enää ennen h-hetkeä. Jänskää, kohta kuullaan uutisia! Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Mulla oli tiistaina viimeinen työpäivä, jippii. Nyt olen sitten pyykännyt vauvan vaatteita ja aloin tekemään kestovaippoja, kun hain kirjastosta kaavat. Aiemmin tehdyt villapöksyt sain tänään pestyä käyttökuntoon ja harjoittelin harsojen taittelua :whistle:

Huomenna mennään juhlistamaan mammalomani alkua Aulangon kylpylään. Mukavaa viikonloppua kaikille tuleville mammoille!
 
Onnea matkaan Niiskulle :heart:

Kiva kuulla, että Hazelkin on päässyt lomailemaan :)

Myrna: Mun mielestä ei tarvi keksiä itseään, eikä toisia varten selityksiä siitä, miksi jää töistä aiemmin pois! Kyllä tän olotilan kans on ihan tarpeeks tekemistä ilman töitäkin.

Oma napa: Ei mitään tuntemuksia. Tässähän voidaan päästä helmikuulle saakka tämän mahan kanssa.... Minkähän kokoinen jättiläinen sieltä sitten oikein tulee, hui! No ei vaan, eipä tässä kohtaa nyt kannata toivoa heittää :) Joka tapauksessa päivät vähenee. Ja saanpa tehtyä ainakin vielä noi toiset sukat ja ehkä parit lapasetkin. Ai minuako purrut neulontakärpänen?
 
Memmu taidat tehdä ihan yötä päivää noita neuloksia ;) Ootko kokeillut tehdä muuten niitä hahtuvavillapöksyjä? Sellaiset saa aikaan ihan parissa illassa, kun siitä langasta sitä neulosta syntyy tosi nopsaan. Ja ohje oli niin helppo, että jopa minä sain aikaan ihan siistin näköiset pöksyt (jouduin kyllä katsomaan netistä, miten tehdään lisäykset, kun oli sen verran aikaa neulomisesta). Lankaa saa ainakin TaitoShopista, Ruohonjuuresta ja Ruskovillan liikkeestä.

Tänne on tullut ihan kivasti luntakin. Onkos kukaan päässyt hiihtelemään?
 
Niiskunenälle onnea! Toivottavasti kaikki on sujunut hienosti!

Minä en ole ehtinyt edes tänne tulla tiedottamaan, kun olen ollut niin tohkeissani torstaisen ultran jälkeen. Elikkäs alkio oli siellä missä pitikin ja sykekin löytyi :heart:
Viikkoja oli menkoista laskettuna 7+0 (jos nyt edes osaan laskea oikein) mutta tosiasiassa lähestulkoon viikko vähemmän, ihan niin kuin ovistestin perusteella saattoi olettaakin.
Rosehip jännitti kyllä tuo ultra etukäteen mutta oli kyllä niin hyvä kokemus kun kaikki oli hyvin! Teki paljon todemmaksi sen, että tässä tosiaankin ollaan raskaana! Kun edelleenkin pientä ällötystä lukuunottamatta on ihan hyvä olo. Niin ja tissit on edelleen arat, mutta siihen on nyt jo niin tottunut, ettei se haittaa :)
 
Ihanaa Citrus! :heart: Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :flower: :) Siellä se pieni kasvaa nyt kovaa vauhtia. Eiköhän niitä oireitakin ala kohta kuulumaan, oo vaan tyytyväinen jos vielä saat olla ilman. Mulla alkoi se paha olo muistaakseni joskus viikolla 7+. Toivottavasti säästyt siltä!
 
Hazel: En ole tehnyt hahtuvia, kun äitini teki kolmet ja lisäksi meillä on sitten muita kuori- yms. kestovaippoja. Katsotaan sitten, kun kaveri nyt eka tulis ulos, että minkälaisia ja -kokoisia vaippoja tarvitaan :) Ehkä sitten saan hahtuvatkin tehtyä :)

Tein sitten tänään ristiäiskakun kokeiluversion. Hassua kokeilla tässä kohtaa, kun kaveri ei ole vielä edes syntynyt, mutta nythän on toisaalta hyvää aikaa :) Täytteet meni kohdilleen, mutta kuorrutusta pitää vielä suunnitella. Onneksi tuli kuitenkin kokeiltua, ettei tarvitse sitten ristiäisviikonloppuna repiä hiuksia päästään! Ja niin, ne toiset sukat valmistuivat. Nyt olis kamala hinku lankakaupoille, pitää varmaan aamulla hakea lisämateriaalia, kun ei tämä syntymisasia tunnu edistyvän :) Tiistaina mulla on neuvola ja sit saa ajan seuraavalle viikolle yliaikakontrolliin.

Citrukselle isot onnittelut hyvistä kuulumisista :) Pieni syke on kyllä liikuttava näky ultrassa :)

Vielä Hazel: Minä en ole hiihtänyt yläasteen jälkeen, ja jää kyllä väliin tältäkin talvelta! Toissa talvena olin luistelemassa pariin otteeseen, mutta nyt en ole uskaltautunut luistimille, ettei käy huonosti. Olen "hieman" kömpelö tän mahan kanssa muutenkin. Mut ehkä tässä voi päästä vielä luistelemaan, jos kelit jatkuvat suosiollisina :)
 
Munkin alkaa tehdä mieli ruveta leipomaan kun monet kertovat leipomisistaan! Tuolla helmikuisten pinossakin porukka on tehnyt jos jotakin pakastimeen valmiiksi vieraille. Pitäisköhän itsekin... Mä olin ajatellut, että vieraat saa sitten itse tuoda ne leivonnaiset mukanaan :D Ristiäiskakkua ei meille tuu kun ei tule ristiäisiäkään, mutta tietenkin sitä voisi jotain tiikerikakkua väsäillä. Ei olla kyllä vielä puhuttu, että pidetäänkö pienelle jotkin juhlat vai miten hoidetaan tuo sukulaisiin tutustuttaminen.

Hazel, mä en oo myös uskaltanut enää hiihtää kun oon niin huono siinä eikä täällä kyllä ole ollut oikein mahdollisuuksiakaan. Mies kävi lauantaina laduilla ja sanoi että oli aika tahmeaa. Viime talvena pannutin oikein kunnolla Paloheinässä, ajattelin että nyt olisi ehkä tärkeää pysytellä pystyssä joten oon tyytynyt kävelyyn. Luistelua kyllä kaipaan, toivottavasti olisi edes tuo Brahen kenttä auki vielä kun Taotao on syntynyt. Pääsisi edes kerran talvessa kokeilemaan että osaako sitä vielä.

Hei mä en ymmärrä noita hahtuvahousuja? Miten ihmeessä ne muka voi pitää kosteuden sisällään?? Sain kahdet villahousut kaverilta vaippojen kanssa lainaan ja mulla kyllä olisi tuolla hahtuvaakin vaikka muille jakaa, mutta en oo alkanut neulomaan noita kun en ymmärrä että eikö sieltä muka tule sitten kaikki pisut läpi? Ainakin kun vauvaa nostelee..? Kertokaa tyhmälle että mihin se kuivuus perustuu?

Tuli muuten eilen miehen kanssa kunnon riita pitkästä aikaa. Kun mä olen nyt siivoillut kaappeja vauvan tavaroita varten ja kappas, niistähän löytyy aika paljon kaikkea erilaista askartelu- ja käsityötavaraa (tilkku- ja ompelutöitä, kirjansidontatarvikkeita, lankoja neuleisiin, vanua pehmoeläinten täyttämiseen, villaa ja hahtuvaa huovutukseen, paperia sekä muuta sälää skräppäykseen ym.)... Oon näköjään aikamoinen hamsteri noiden suhteen. Ostettiin sellaisia säilytyslaatikoita, mihin oon tavarat laittanut, mutta silti miehellä meni illalla hermo kun nyt niitä laatikoita siiten oli joka paikassa... No, huudettiin siinä hetki toisillemme (ja mä tietenkin aloin itkeä kun näköjään on vähän herkässä tuo itku nyt..) ja sitten siivottiin vaatehuone. Lopputulos: kaksi jätesäkillistä vaatteita ja kenkiä UFF:n, yksi jätesäkillinen huonokuntoista tavaraa roskiin sekä erinäisiä sukulaisille toimitettavia tavaroita. Ja vaatehuone, johon voi oikeasti kävellä sisään, kaikilla tavaroilla sekä liinavaatteilla on omat paikat (sellaisella korkeudella mihin mäkin yletyn) ja irtotavara on selkeästi jaoteltuna läpinäkyviin säilytyslaatikoihin :) Lisäksi jäi vielä reilusti vapaata hyllytilaa Taon tavaroille. Ja sovintokin tehtiin :)

Nyt tuli sähkömiehet! Mukavaa päivää!
Kvartti ja Tao 37+6
 
Onnea Citrus mukavista ultrakuulumisista :) Siitä se odottelu sitten alkaa.

En minäkään ole mennyt enää hiihtämään, taitaa olla pari viikkoa siitä, kun hiihtelin ja silloinkin yhtä urheilukenttää vaan ympäri. Ei sitä uskalla mennä mihinkään mäkiin, kun on tuo asento kuitenkin aika etupainotteinen, niin pelkää kaatumista. Meillä olisi luistelukenttä tässä lähellä, joten sitä voisi kokeilla, jos saisi mukaan "tukihenkilön".

: Ne hahtuvat perustuu siihen, että villa sitoo kosteutta eikä päästä sitä läpi. Ihan pienelle vauvalle suositellaan harsovaippaa ja sen päälle niitä hahtuvapöksyjä. Ne on mainosten mukaan pienellä kaikkein mukavimmat, koska ne hengittää, mutta kuten sanottu, pitää kuivana. Olen tehnyt kahdet niitä, joten pitää sitten kokeilla ja raportoida. Sitten sinne suositellaan jotain lisäimuja vähän isommalle vauvalle ja esim. yöksi. Hahtuvia voi tietty käyttää minkä tahansa sisävaippojen kanssa kuorina.

Teillähän oli kunnon siivoustalkoot. Jotain hyvääkin oli kuitenkin riidasta.

Pitäisikö sitä tosiaan leipoa pakastimeen vierasvaraa. Ja mulle sisko valisti, että kannattaa tehdä ruokia pakastimeen, ettei tarvi sitten laittaa ruokaa, kun tulee synnäriltä. Mutta onko kellään ehdotuksia, mitä voisi tehdä? Mulle ei tule mieleen kuin makaroonilaatikko ja lihapaisti. Oikein muita ruokia en ole yleensä pakastanut. Paitsi pizzaa, mutta sitä ei yleensä edes jää pakastettavaksi ;)

Me ei olla suunniteltu ollenkaan ristiäisiä eikä olla valittu edes kummeja :| . Onko teillä kaikilla jo tämä asia hoidossa?
 
Leipomiset: Minä tein pakastimeen mokkapaloja ja sit kuivakaapissa säilyy kaneliässät, jotka tein. Ne on siis vauvaa katsomaan tulevia varten. Lisäksi pakastimesta saattaa löytyä jotain pullia tms. Ne ovat kuitenkin ajalta ennen joulua. Ajattelin vähän leipoa jotain, kun pääosin kai katsojat tuovat tuliaisia vauvalle. Tietysti joku voi tuoda kahvileivänkin mukanaan, mut onpa edes jotain pientä sit laittaa.

Ruoat: Mulla on pakastimessa kaalilaatikkoa. Mies sanoi, et se on hänen makuunsa liian kosteaa, jos sen pakastaa, mut en mäkään oikein keksinyt sellaisia ruokia, joita voisi pakastaa. Toki esim. kinkkukiusausta varten voi varata pakastimeen valmista perunasipulisekoitusta ja kinkkurouhetta sekä jääkaappiin ruokakermaa. Sen saa sit ainakin nopeesti tehtyä ja maistuu hyvälle :) Se on varmaankin ihan hyvä idea tehdä edes jotain vähän valmiiksi pakastimeen, niin ei tarvi mikroruokia syödä, jos ei alkuunsa jaksa tehdä ruokaa. Ja sit voihan vaikka jauhelihakastiketta tehdä ja pakata pieniin pakasterasioihin ja sieltä sit lämmittää vaikka spagetin tai perunoiden kanssa syötäväksi.

Ristiäiset: Meillä on kummit mietitty, muttei olla vielä pyydetty. Minun siskoa ja miehen veljeä aiotaan pyytää. Miehen veljellä vaan on jo 3 kummilasta, joten voi olla, ettei hän suostu ja tietysti se sitten ymmärretään. Sitten on varalla kaveripariskunta. Mutta ei meillä ihan hirveästi ole vaihtoehtoja kummiksi "kelpaaviksi" henkilöiksi... Ristiäisten kahvitarjottavat on suurin piirtein suunniteltu, mutta lisäksi tulee ruoka ja olen pyytänyt äitiäni huolehtimaan siitä. Ristiäiset vietetään vanhempieni luona, kun meidän kaksioon ei oikein mahdu koko sakki...

Ja vielä Kvartin siivoiluihin: Meillä on kans tehty tuota vaatehuonesiivousta ja mies on puhissut mun jemmaamille tavaroille ja vaatteille. Selvittiin muistaakseni ilman tappelua, mutta jouduin kyllä niiskuttelemaan hänen puhinoilleen... Kumma, miten omat tavarat on aina niin tärkeitä, vaikka jossain määrin luovunkin tavaroista. En esim. säilö opiskelumateriaaleja tms. vaatehuoneessa, en keräile lehtileikkeitä tms. :)
 
Olen kanssa ajatellut tota leipomista, ja täyttäisin koko pakastimen muutenkin valmiiksi, ettei tarvi heti tuhlata energiaa ruuanlaittoon.

Heti kun pääsen aloittamaan loman ja muutto on ohi, ajattelin alkaa ompelemaan vaippoja. Kankaita on iso kasa valmiina odottamassa ja samalla saa hyötykäyttöön vanhoja vaatteita ja pyyhkeitä.

Siivous tuli hoidettua muuttokuormaa pakatessa, aika paljon turhaa lähti taas kaapeista. Varmasti paljon vielä jäikin..

Ristiäisiä ei tule, nimiäiset ehkä, niin saa tilaisuuden esitellä uuden tulokkaan myös niille vähemmän läheisille ihmisille, joita en alkuun halua elämäämme häiritsemään.
 
Onnea Citrus hyvistä ultrakuulumisista :flower: Ole vain tyytyväinen jos ei tule kunnon pahoinvointia :) toivottavasti säästyt siltä.

Leipominen ja ruoanlaitto kiinnostaa meikäläistä tällä hetkellä kovasti :p Painoa onkin nyt parina-kolmena viime viikkona tullut kilo per viikko. Paino noussut yhteensä 5 kiloa, eli ihan kohtuullista varmaankin. Joten saa jatkaa herkuttelua eikös juu :D

Ristiäiset aiomme pitää ja jotain ajatuksia juhlan luonteesta on. Ehkäpä pidämme ihan juhlat joissa syödään ja vähän juodaan illalla. No, saa nähdä. Kummeiksi ollaan mietitty mun lapsuuden ystävää ja hänen miestään, tosi mukavia ihmisiä molemmat ja heillä jo monta lasta, niin jotenkin sopisivat mielestäni pikkuiselle kummeiksi.

Siivoaminen on tällä hetkellä ihan perus viikkosiivousta miehen avustuksella. Jospa sitten mammalomalla jaksais siivota paremmin paikat kuntoon.

Hiihtäminen ei oo mun juttu, ei ole tullut hiihdettyä ylä-asteen jälkeen, mutta voishan tuotakin joskus kokeilla, jos se vaikka oliskin mukavaa kun ei ole sitä pakkoa. Pienenä likkana tuli kyllä kovasti hiihdettyä.

Harmi etten nähnyt Kvartin vauvamasua!

Mulla on aika kova hääkuume, tai miksi sitä nyt sitten sanoisi. Oottekos te muut rouvia vai neitejä? :)





salmis ja massu 22+3
 
Ihanaa! Niisku päässy jo tositoimiin :heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin!!!

Olen kans suunnitellu että alan kestoilemaan, mutta se vaippaviidakko tuntuu tosi monimutkaiselta. Pitäis löytää joku kaveri, joka vois kädestä pitäen näyttää miten homma toimii. Tai ainakin pitäsi päästä hypistelemään niitä. tuntuu et niitä on niin monenlaisia että mistä ihmeestä sen etukäteen tietää mikä systeemi sopii juuri meidän vauvalle. No ehkä se tässä vielä hahmottuu.

Täällä on paino alkanu hirveesti nousemaan :ashamed: Tullu jo neljä kiloa!!! En ole edes kauheesti herkutellu, mutta masu on jo kasvanu. Pelkään nyt kauheesti sitä diabetestä kun se riski on suurempi pco:nkin takia. Mulla on sokerirasitus vasta jotain viikolla 24-26. En mitenkään innolla odota sitä mutta onhan se hyvä selvittää.

Tuntispa jo kohta niitä liikkeitä ni ei tarttis miettiä että onko siellä elämää....

Citrus Onnea hyvistä ultrakuulumisista! ihanaa et kaikki oli just niinku pitääki :heart:

Pilvilinna ja pallero 15+5
 
Pilvilinna, mä tajusin noi kestovaippajutut vasta, kun kävin ekokaupassa kattelemassa ja se myyjä esitteli erilaisia vaippoja. Silloin koin ahaa-elämyksen ja ihmettelin vaan että miten nyt en noita juttuja aiemmin tajunnut. Ja tosiaan varmaan lopullisesti ne tajuaa vasta kun niitä oikeasti käyttää.

Leipomista myös mä nyt sitten suunnittelen, mies toi eilen vuoankin tiikerikakkua varten kun me ollaan sellaisia antijauhopeukaloita ettei sellaista omistettu.

Mulla on joku mahapöpö tai vaihtoehtoisesti kroppa valmistautuu synnytykseen. Tyhjennys toimii (onneksi alakautta) harvinaisen hyvin. Ja menkkakouristuksia on tullut eilisaamusta lähtien säännöllisen epäsäännöllisesti. Ei siis mitään kovia kipuja, mutta sen verran tuntuvia että heittää näköjään pakin sekaisin.. :x

Kvartti ja Tao 38+1
 
Jihii, Kvartti lähtee kohta tapaamaan haikaraa :heart: ei sulla mitään pöpöjä ole..

Tulin sitte tänään töihin, kun ei illalla ollut enää kuumetta, mut oli kyllä virhe, kun tuntuu että taju lähtee. Pää on niin tukkeessa, että kohta iskee joku poskiontelotulehdus :(
Päätin silti olla nyt kaksi päivää töissä ja perjantaille varasin lääkäriajan jo viime viikolla, eli sen jälkeen en enää aio tulla. Muutenkin hyvää asiakaspalvelua istua jalat harallaan, nojata taaksepäin ja hakea tulostimelta mitään vasta kun joku asiakas tarpeeksi pitkään kinuaa luukulla :LOL: silloinkin menee vähintään viisi minuuttia kun väännän itseni liikkeelle ja asettaudun uudestaan istumaan. Eli on se tosiaan jo aikakin lopettaa työt :)
 
Kvartti Täytyyki mennä ekokauppaan hypistelemään. Juu, ei sulla mitään pöpöä ole, Tao haluaa nähdä kohta mamin. Olen kuullu että just noin se synnytys lähenee.... :heart:

Hih! Mua ihan jännittää Niiskunkin puolesta :heart:

Tää on muuten tosi kiva pino myös siinä mielessä (eli sen lisäks että täällä on mahtavaa porukkaa) että tasaisin väliajoin joku poksahtaa.

Myrna Kuulostaa tosiaan siltä että nyt on aika siirtyä töistä muualle B) Tsemppiä ja jaksamisia!
 

Yhteistyössä