Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset syyskuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Unico, ne on ne vakuumipakatut kalat, joita ei suositella listeriariskin vuoksi. Jos ostat esim. kauppahallista/torilta tuoretta tai savustat ite, niin anna mennä vaan. :) Kuulemma niillä kaupan savustuspusseilla saa myös tehtyä tosi hyviä kaloja. Mä oon kyllä syönyt myös kaupan tiskiltä ostettua savukalaa.. Ei oo tullut mieleenkään, että olis vakuumipakattua. Mut eikös tuo listeriariski päde lähinnä kypsentämättömiin tuotteisiin, kun lämminsavulohihan on kypsennettyä. Eller hur?

Piki, ois hauska nähdä kuva noista vaunuista! Pistät vähän tuunaten niitä, niin saat varmasti megasiistit ja uniikit vaunut! :)

Piip, tosiaan kuulemma se kohdun etuseinämässä oleva istukka vaimentaa vauvan potkuja tosi tehokkaasti. Mä muistelen lukeneeni, että normaalisti sitä tuntee parhaiten just ne potkut, jotka kohdistuu eteen, kun tuossa mahan etuosassa on paljon pieniä hermopäätteitä. Se istukka sitten taas toimii sellasena patjana suodattamassa niitä monotteluja. Munkin mielestä on ihan järkevää tarkistaa se istukan sijainti, ettei sitten ihmettele turhaan vaisua vauvaa, joka saattaa oikeasti olla ihan härveli masussa, mutta majailee vaan sopivasti pehmustetussa yksiössään niin ettei äippä tunne härvellystä. :D Ainiin, mahan koko vaihtelee turvotuksen mukaan vielä tuossa vaiheessa, välillä näyttää isommalta ja välillä pienemmältä, mutta kyllä se kohtu sen pyöreäksi pikkuhiljaa kasvattaa. (Sanoo hän, joka sai pyöreän masun vasta viikoilla 32+! :D ) Ja varmasti nyt jo neuvolassa kuunnellaan sydänääniä teiltä! :)

Kauhia nälkä täällä, pakko mennä tonkimaan jääkaappia aamiaisen toivossa. :) Hyvää viikonloppua kaikille! (Eiks nyt ookin perjantai?!)

Rosehip ja pampula 39+2
 
Unico ja muut ruoka-aineita miettivät, mm. täältä löytyy lista vältettävistä ruoka-aineista:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190
Mun tulkinnan mukaan jos esim. itse savustaa, ei ole mitään riskiä.

Tuli mieleen että jokin aika sitten täällä oli puhetta tukivyöstä. Jos sellaselle on tarvetta, niin kannattaa tsekata, saako omasta terveyskeskuksesta sellaisen lainaan, täällä nimittäin saa.

Pikille onnea onnistuneesta vaunuhankinnasta. Meille tuli kyllä ostettua aika kalliit vaunut... :ashamed: mutta siis itseasiassa ostettiin jo rattaat ja sitten niihin rattaisiin saa vaihdettua vaunukopan samaan runkoon. Nyt ne on koottuna vaunukopan kanssa odottamassa käyttäjää :)

Täällä ei tapahdu mitään... Siis varmaan tässä vielä tovin joutuu synnytystä odottamaan. No, opettelenpahan kärsivällisyyttä :D

Citrus + möyriäinen 38+3
 
Citrus sama täällä myös toisinpäin! :D Mietin tuota aiempaa kirjottaessani, että pitäiskö laittaa vielä kysymystä sulle, että joko oot synnyttelemässä, mut toisaalta sitä varmaan kyselee jo moni muukin, niin päätin olla tekemättä sitä. :D

Ja joo, meillekin tuli vähän turhan kalliit vaunut... :ashamed:
 
Vadelmaunelma, ihania uutisia! Toivottavasti molemmat pienet kiinnittyy kunnolla ja raskaus alkaa etenemään :heart: Te olette sen kyllä jo ansainneet!!

ON: täällä on jo pahoinvointi helpottanut niin, että töissä olen pystynyt olemaan suht normaalisti. Ja ruokakin jo maistuu paremmalta. Viime yö ei tarvinnut herätä syömään, ja sain vihdoin 8h unta ilman keskeytystä. Olo on kuin uudella ihmisellä. :) Tosin kyllä se paha olo väijyy nurkan takana jos vatsa pääsee liian tyhjäksi... :kieh:

Piki, mistä löysit vaunut? Me ollaan vakaasti päätetty että mitään hifistelysikakalliita vaunuja ei hankita, vaan jollain perusmallilla mennään. Käytettyt käy myös, ja tollaset retrovaunut olis ihanat!

Unico toivottavasti pahoinvointi ei pahene! Mulla alkoi oksentelu vkolla 5 ja vielä tällä viikolla on muutaman kerran joutunut pulauttamaan.

Rosehip ja Citrus jännittääkö paljon? Mä katoin vähän aikaa sitten kakkoselta kätilöt ohjelmaa, hui KAMALA!!! Mua suoraan sanottuna hirvittää se edessä oleva koitos... Meinaatteko ottaa epiduraalia vai synnytättekö luomuna?

hallama ja pieni 10+1
 
Citrus No hienoa, jos sulle on sanottu noin varhaisultrassa. Tuo tsemppaa minuakin. :) Minä kävin varhaisultrassa viikolla 7 ja silloin syke näkyi. Kysyin gyneltä että pitääkö se suurempi keskenmenoriski paikkansa kerta on se pco niin totesi vaan että älä sitä nyt mieti. :D

Toivon kovasti että viikko menisi nopeasti, nimittäin viikon päästä olis nt-ultra ja jos sielläkin pikkuisella on kaikki hyvin niin uskallan ehkä iloita jo vähän enemmän. Ja ois kyllä ihanaa nähdä se pieni taas ja kuulla syke. :)

Mulla on nyt muuten pahoinvointi helpottanut aika tavalla. Se pahin olo loppui viime sunnuntaina (silloin 9+4), maanantaina taisi yökätä vielä pari kertaa, mutta sitten ei ole tarvinnut yökkiä, tosin on välillä olo ollut etova, mutta olen pystynyt jo elämään sen kanssa. Ja ennen kaikkea olen alkanut jo syömään huomattavasti enemmän. Vielä viime viikolla kuitenkin kävin tipassa sen takia kun mikään ei pysynyt sisällä, eli nopeasti se voi muuttua. :)

Väsymystä on ollut kyllä ihan tuhottomasti. Eilinen 11 tunnin työpäivä ei yhtään helpota asiaa. Onneksi on viikonloppu edessä ja aion todellakin nukkua sen. :D

Hapsiainen ja herne 10+2
 
Ada
:wave: Moi ja oi voi, miten ihanaa että on perjantai! Mulla riittää voimat aina hyvin keskiviikkoon saakka, mutta siitä eteenpäin on tervanjuotia töissä. Olen nyt nähnyt kaikki äityslomasij.ehdokkaat ja onneksi, onneksi, onneksi yksi heistä on ilmiselvästi oikea valinta. Mahtavaa, voi olla sen suhteen äitiyslomalla kaikessa rauhassa! Miten teillä muilla on mennyt sijaisen perehdyttäminen yms jutut?

Pikin vaunuvalinta kuulostaa tosi hyvältä ja Rosehipin kanssakin oli aikaisemmin puhetta vaunuista. Olisi tosi kiva kuullaa vaunuajatuksia ja -kokemuksia, sillä niiden valitseminen tuntuu aivan mahdottoman hankalalta.



Citruksen ja Rosehipin tilannetta tulin itsekin seuraamaan :D . Onko teidän vauvat vielä ihan liikkuvaisia, vai olisiko ne rauhoittuneet valmistautumaan tulevaan synnytykseen? Voi hurja sentään - tuleekohan meille viikonlopun aikana palstavauva/vauvoja :D ?? Kaikkea hyvää mammoille :heart: ! Näkyykö teidän miehissä hermostuneisuuden merkkejä?

Ada 25+6
 
rosehip, mistä mä tiedän (no okei kysymällä) onko se savukala tuoretta, siisi ostanut savustettua kalaa suoraan tiskiltä en sii svakuumipakattuna.

Citrus, hermoja odotteluun!

Hallama toivossa on hyvä elää. miten sulla se pahaolo?

Hapsiainen :) aika rientää kyllä mut joskus vähän väärissä kohin kohtahan se ultra jo on :)

Ada, kuin pitkän perehdytyksen sää annat sille sun sijaiselle?

Vaunokeskusteluun, täällä ei onneksi tarvi niitä miettiä :D on säilössä sellaseet 30 vuotta vanhat ja kun niihin laittaa uudet pehmusteet ja patjan niin kunnossa on :) kävin tänään kangaskaupassa kattelees vieläkö olis yhtä ihanaa kangasta mitä oon ajat sitten katellut et tosta tulis nätti vaunun sisus niin ylläri mun tuuria et ei enää ollut sitä kun en sillon ostanut (oliskohan kunmminkin se pari vuotta aikaa). Nyt meni pasmat sekaisin joten ahkeraan kierrellä ja miettiä uutta. Oli meinaan aivan ihanaa halinalle kangasta toisessa värivaihtoehdoss aoli vpun ja vsin ja toisessa kelt ja vihr. ja jos joku on bongannut saa vinkata :LOL:

pöh paha olo on mut pysynyt kurissa jatkuvalla mussuttamisella, mä oon tätä menoa pallo jo ennen ensimmäistä neuvolaa. namuja ja purkkaa vuorotellen meni kaupungilla mut selvisin. Kävin mä myös pitsalla, toivottavasti siinä en kämminyt jonkin verran opeteltavaa tässä syömis hommassa (simpukat jätin suosiolla pois). No toivossa on hyvä elää et on olon kanssa selviää, tosin miettii et mitäs sitten kun töissä ei voi mussuttaa koko ajan :/ saanko mä käydä sit mussutus tauolla kun muut käy tupakilla ;) siis useammin kun ruoka ja kahvitunti antaa luvan :D en oo muuten aikoihin syönyt fazerin parhaita ja tänään ne maistui niin hyvin ja maltto jopa imeskelläkkin kai se kun tavoitteena oli saada suu pysyyn makeana ja mahaan koko ajan vähän niin tepsi :D

hillitöntä turpoilua täällä havaittavissa meinaan aamulla housut on löysät ja nyt tuntuu ettei kiinni pystypitämään kun puristaa... ja sit aamu taas menee veskissä kun pissii kaiken pois et voi taas päivällä kerätä uudet :LOL:

( :ashamed: sorry tuli taasen romaani)
 
Unico, mä oon nyt jättänyt kaikki kylmäkypsennetyt kalat pois. :( Rakastan niitä, mutta kun terkalta kysyin, se oli vähän sitä mieltä, ettei neuvoisi syömään. Ja kysyit juustoistakin: en ole syönyt kuin pastöroituun maitoon tehtyjä kovia juustoja. Monissakaan juustoissa ei sanota, onko maito pastöroitu vai ei, mutta suomalaisissa sen pitäisi aina olla pastöroitua. Kaikkia listeriariskin vuoksi kiellettyjä tuotteita voi syödä, kunhan ne on kuumennettu läpikotaisin väh. 70 asteeseen. Olen itse päätellyt, että pizzassa voi siis syödä.
 
piip, ok eli täytynee jättää ne ihanat viron juustot suosiolla tiskiin. (paitsi se savu mitä myydään laivalla jos siihen sais selvyyden). ai juu mites ton kotijuuston kanss aon onko se pastoroitua? (en just nyt pääsy kurkkimaan vaan sitä on tulossa suoraan tekkaamatta, mut voi sen vieraille tajota jos ei ite, mut sekin on hyvää). Pähkäillessä menee tää aika :D mut onneksi kuluu...

Ai juu se tais vielä jäädä et minkä kierron mukaan neuvola laskee lasketun ajankunmulla se on heitellyt? mut jos laskee edellisen kierron ovisplussasta ja tän tärpänneen kierron kans samaa sorttia niin sit sen olis pitänyt olla 28 päivää et meneekö se sen mukaan vai vedetäänkö hatusta? :D riippuu siitä sit et miten lasketaan edellinen kierto oli sen 29 päivä mut ovis tuli täs plussakierrossa päivää aikaisemmin. Jos se lasketaan edellisen niin la menee toukokuun 1 päivään :D on se muka niin vaikeeta :D

jaajuu Unico + Toukkis 6+0 (sillä 28 päivän kierrolla)
 
Unico Sama homma täällä, paisun kuin pullataikina :LOL: Ja parin tunnin välein tarvii jotain suuhun laittaa, muuten tulee se yök yök yök olo. Karkkia olen koittanut välttää ja hedelmiä sitten kaupasta hamstrannut.

Huomenna vois mennä taas hiplailemaan vauvanvaatteita, ei kuitenkaan oikein uskalla ostaa mitään. Mutta voihan sitä hiplata :heart:
 
päpsy, mulle ei taida riittää se parituntia vaan tiheämpään huoh ;) karkki on kätsää ulkona liikkuessa mut heldelmiä tälläkin kotona, nopeat aamulla aloittaa niin saa leivät valmiksi ennen kun yökkää... mä ajattelin uskaltaa ostaa jos sopivia osuu kohille ;)
 
Unico, kotijuustohan on pehmeää, ja niitä kehotetaan välttämään kokonaan (paitsi suuret kotimaiset tuottajat ok). Olen myös suuri pehmeiden juustojen ystävä, mutta olen jättänyt nekin nyt pois. :( Ilmankos paino ei nouse vaikka syön kuin hevonen. Odotan kyllä helmikuun loppua monestakin syystä!
 
Ja neuvola laskee aina 28-päiväisen kierron mukaan. Jos ultran mukaan vauva sitten on merkittävästi eri ikäisen näköinen, laskettua aikaa muutetaan. Jossain kai rajana on 5 päivää eroa, jossain vähän enemmänkin.
 
piip, siis toi kotijuusto (juustoportin on tulossa meille) mikä myös leipäjuustoksi kutsuaan ei se ihan hirveän pehmosta ole, saa sitä purra :D piip kohtahan se helmikuu on ;) ok hyvä tietää et se menee noin noo siis mulla on toi huhtikuun aika sit suht paikkansa pitävä siinä tai odotellaan yt ja kattellaan reilu viikko vielä et on eka neuvola, hiukka jännittää...
 
Ada kyllä täällä on edelleen semmonen möyriminen mahassa, että mistään hiljentymisestä ei tietoakaan. Tää pampulainen saattaa myllertää monta tuntia putkeen ja sitten välillä tulee hikka ja taas jatketaan. Hikka on kyllä vähentynyt, enää on joku pari kertaa päivässä, kun aiemmin oli 5-6 kertaa. Täältä siis tuskin on viikonloppuvauvaa tulossa, ellei nyt sitten yllätä ihan täysin! Mutta senhän nämä vaavit osaa toisaalta ihan siitä plussasta asti. :)

Vaunuviidakko on kyllä sankka ja upottava. Me päädyttiin lopulta Crescentin uuteen yhdistelmämalliin (http://www.crescentbaby.fi/index.php?page=malli1 ), joka vaikuttaa tosi näppärältä, kun kaupungin keskustassa asutaan. Vaunut on monipuoliset, kevyet, näppärät, menee pieneen tilaan. Ja kyllä se ulkonäkökin vaikutti. Kannattaa miettiä se oma budjetti, haluaako uudet vai käytetyt ja se, mihin ympäristöön vaunut tulevat. Keskusta-asuja varmasti arvostaa eri ominaisuuksia kuin esim. maaseudulla asuva. Paljon on hyviä malleja olemassa ja kyllä sieltä ne omat lopulta löytää. Kannattaa mennä kyllä vaunuliikkeisiin kyselemään ja testailemaan. Me ainakin saatiin tosi hyviä vinkkejä ilman mitään tuputtamista.

Hallama, mua ei synnytys jännitä yhtään, kun en tiedä mitä tuleman pitää. Ihan hyvin ja rauhallisin mielin sitä odotan, kyseessä on kuitenkin niin ainutlaatuinen tapahtuma ja kokemus. Mulla ei siis ole mitään suunnitelmia synnytyksen suhteen. Synnytyksen kulku riippuu niin monista asioista, joihin mä en etukäteen voi vaikuttaa, joten siltä pohjalta sinne lähdetään ja katsotaan sitten, mitä vastaan tulee ja toimitaan sen mukaisesti. Haluaisin ammeeseen, mutta jos lapsivedet menee kotona, siihen ei ainakaan Tyksissä päästetä tulehdusriskin vuoksi. Epiduraali on tervetullut, jos siltä tuntuu ja jos se on mahdollista antaa - joissain tapauksissahan sitä ei edes ehditä antaa. Lämpimiä kaurapusseja, jumppapalloja ja ilokaasua pitää kokeilla, jos vaan mahdollista. Eli avoimin mielin oon menossa ja luotan siihen, että henkilökunta osaa mua opastaa, kun tehdään yhteistyötä meidän vauvan saamiseksi maailmaan. :)

Pitiköhän mun kommentoida jotain muuta... Kovasti tsemppiä pahoinvoiville, kyllä se siitä ennen pitkää helpottaa! :)
 
Unico raskauden kesto neuvolassa laskettaneen siitä, milloin viimeksi alkoi menkat. Ja sitten ultrassa tarvittaessa muutetaan laskettua aikaa. Mulla muuttui LA ultrassa ja sen etukäteen arvasinkin, kun mulla pitkä kierto ja eka LA tuli tavallisen pituisen kierron mukaan.

Mulle muuten on maistuneet marjat tosi hyvin raskausaikana. Jos siis raikkaat/kirpeät maut maistuu, niin marjoja mussuttamaan. :) Mä en ole ikinä syönyt niin paljon marjoja kuin tänä vuonna!

hallama komppaan rosehipiä, en voi sanoa että synnytys jännittäisi. Enemmänkin tässä odottaa, että milloin pääsee synnyttämään. Olisi voinut luulla, että ihan jännittäisinkin, mutta ehkä tässäkin suhteessa olen nyt raskaana tavallista tyynempi. Muutenkin samankaltaisia ajatuksia synnytyksestä kuin rosehipin viimeisimmässä kirjoituksessa. Paitsi että täällä pitää pärjätä ilman ilokaasua, sitä ei ole saatavana.

Ada ei ole vauva rauhoittunut, mutta ilmeisesti se voikin pitää vilskettä vielä synnytyssalissakin. On se tainnut alkaa miehelläkin jo synnytys pyöriä mielessä. :) Mutta kun ei luonteeltaan ole mikään stressaaja, niin ei suuresti näy. Mutta ihana kun nyt on viikonloppu ja mies kotona, niin ei tarvitse olla yksin tylsistyneenä! Mutta maanantaina sitten taas jo toivon varmasti tän pian syntyvän. :D Eli vielä ei näytä siltä, että viikonloppuvauvaa olisi tulossa.

Citrus + möyriäinen 38+4

 
citrus ja rosehip, voi teillä jo siis tosi jänniä aikoja kun kai ne kuitenkin yllättävät kun ottavat lähtölaskennan.

täällä tämä aamu ollut piirun helpompi vain hiukka yökötystä ;) ja sekään ei pahaa (toisin sanoen eioo ees tarvinnu mennä pöntölle arpomaan) Hirmuinen nälkä kyllä on jo :) ukkoseni keittelee puuroa täytyy kattoa meniskö se alas :D (meillä kun on ihan liikaa kaurahiutaleita jemmassa niin jos niitä nyt vähän vähentelis) juu ja vois sitä nyt sitten lähteä tonne puskiin jos sais puuron päälle tuoretta ja jättäis hillot talvelle :)
Jotenkin muka aamusta het pakko kurkata onko täällä tapahtunut mitään ;)
 
Kiitos kaikille tsempeista. Ootte niin ihania :hug: Ehka se elama joskus tasta viela voittaa. Nyt sisko ja lapset ovat yopyneet muualla. On ollut rauhallisempaa. Tanaan meni sangyssa maatessa klo 11.30 asti :whistle: Pakko levata kun saa kun ei viela tiedeta milloin he tulevat takaisin. Eilen sisko toi noin 20 jatesakillista vaatteita ja muuta tavaraa. Ja meidan tassa pitais lastenhuonetta laittaa... Kaytiin kaupungilla tanaan ja mukaan lahti amme ja lakanoita. Pikkuhiljaa alkaa kasa nurkassa leviamaan.

Ruuista olen vain valttanyt homejuustoja ja maksapasteijaa, kalaa en niin syo. Viime aikoina on tehnyt tosi paljon mieli valkoviinia! Oiskohan mikaan alkoholiton hyvanmakuista?

Taalla myos jos vauva potkasee eteen-alas-keskelle niin ma oikein sapsahdan, kun se tuntuu tosi paljon. Nyt alkaa tuntemaan joko pepun tai paan mahan lapi. En kylla erota kumpi on kumpi.

Niin kateellinen teille autoilijoille. Makin haluaisin auton, mut ei siina varmaan paljon jarkea ole. Onneksi meidan ei ainakaan tarvitse muuttaa, 4h+k paritalo.

Taallakin on kaikki ristissa Vadelmaunelmalle! Toivottavasti saat ansaitun plussasi!

Tervetuloa Hapsiaiselle!

Onnea Adan kaverille. Ajattele pian sullakin on oma. Sijaisuudesta, oon kaupungilla toissa ja ne lahettaa sielta jonkun paikkaamaan, mulla ei ole sananvaltaa. Meidan toissa kaikki on muutenkin solmussa. Niin paljon muutoksia tulossa, etta huh huh. Mun tilanne on muutenkin kimurantti ja sitten ma viela jaan aitiyslomalle :whistle: Mutta en todellakaan aio paatani silla vaivata.

Ma vihdoin ostin sen Nalle Puh palapelin ja taidan lahtea sen kimppuun. Tata rataa mita ma olen sita tehnyt se on ehka valmis lapsen 5 v synttareille.

JoJo 27+6
 
Täällä ainakin vielä yhtenä kappaleena. :D Ei mitään normaalista poikkeavia tuntemuksia edelleenkään. Jokohan sitä kohta alkais tekemään vyöhyketerapiaa, juomaan vadelmanlehtiteetä, hieromaan rintoja ym. kummallista synnytyksen eteen?! Vaikka mä uskon, ettei mikään kotikonsti auta, jos mun kroppa ei ole valmis synnyttämään eikä vauva syntymään.

Mä oon muuten myös syönyt marjoja tosi paljon raskausaikana ja laitoin niitä nyt pakkaseenkin talven varalle ihan ennätysmäärän. Alkuraskaudesta kaikki marjat ja hedelmät maistui tosi hyvältä ja piimää tuli juotua purkkikaupalla. Täytyy kyllä myöntää, että oon tehokkaasti kompensoinut tuon alun terveellisen ruokavalion vetämällä kamalia määriä suklaata näin loppuraskaudessa. :ashamed:

Ainiin, Adalle vielä, että mies ei tunnu stressaavan synnytystä täälläkään. Mietiskelee lähinnä, mitä tarvitsee mukaan sinne ja juttelee masukille muistutellen, että tulee sitten kohta jo pois. Se on kyllä hellyttävää. :)

Jojo hyvä, että teillä vähän rauhoittuu ilmapiiri. Meilläkin oli pitkään olohuoneen nurkassa tuollainen vauvatarvikekasa, johon pikkuhiljaa alkoi kertyä kaikenlaista, mutta johon kumpikaan ei oikein uskaltanut koskea. Nyt kasa on pikkuhiljaa hajaantunut ja tavarat löytäneet omat paikkansa. Ihanan iso koti muuten teillä! Meillä vaan kaksio, johon ajateltiin nyt mahduttautua niin pitkään, kunnes se jo mainitsemani unelmakoti kävelee vastaan.

Leppoisaa sunnuntaita kaikille!

Rosehip ja pampula 39+4
 
Täällä ei mitään erikoista. Eilen pukkasi kiukkua ja itkua vähän joka asiasta. Mutta nyt päivä alkanut toistaiseksi paremmin, mitä nyt vähän yököttää.

Rosehip, mekin meinataan mahtua 62 neliön kaksioon. Joskus sitten, kun sopiva rivari tulee vastaan, niin sitten muutto käyntiin =) Ei mitään kiirettä kuitenkaan.

Jaahas, se ois viikko taas mennyt rv 8+0 poks :heart:
 
Ei oo ylläreitä täällä vielä siis :D tsemppiä teille!

rosehip, kiva kunei ressiä oo pukannu ;)

jojo, huilaile vaan niin paljon kun tarvitset! ja voimia!

ada, ihania uutisia siellä, saat esimakua tulevata :D

päpsy, toivottavasti menee paremmin...

Täällä väsyä pukkaa ja ällöä oloa, tänään oli niin väsy ettei aamusta ihan heti jaksanut mennä syömään niin seuraavalla herätyksellä tuli kin sitten ylös :( ei kiva kun maha tyhjä eikä mitään mitä tulla, mut kyl se sit helpotti ja pääs syömään ja syömään ja syömään ja väsy :D pienoiset käynnistymis vaikeudet aamusella. Kauhulla odotan aamuvuoroja töissä et kuis käy.
Ja juu jänskättää se tallinan reissukin et miten riittää virta ja pahaolo pysyy poissa (eväitä kasa kumminkin mukaan)
 

Yhteistyössä