Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset marraskuussa

Toivotaan Salmis, että pahoinvointi nyt loppuisi. Minä ostin isänpäivälahjaksi paidan, kun tarvis niitä muutenkin. Mistä muuten tilasit niitä kestovaippoja ja millaisia?

Hyvää isänpäivää kaikille =)
 
Hei odottelijat. Varovaisesti kurkkailen tänne puolelle.... :D Plussasin tänään, vahvat kaksi viivaa oli apteekin testissä. Olo on ihan uskomaton ja onnesta soikea. Ja myös pelokas, että onko siellä oikeasti mitään ja onko oikeassa paikassa. Huoh! Pitää nyt yrittää nauttia siitä että ainakin se on nyt mahdollista saada vauva. Pitänee soittaa klinikalle että en nyt sitten aloita hoitoja, ainakaan vielä.

En oikein tiedä miten noi viikot lasketaan kun ovulaatio oli myöhässä, mutta ilmeisesti olen nyt 4+1, koska kaksi viikkoa sitten sunnuntaina oli ovulaatio. :D Olenko siis viidennellä viikolla? Mä oonki yhtäkkiä ihan ulalla vaikka olen lueskellu näitä juttuja jo toista vuotta :LOL:

Te ootte kaikki jo kauhean pitkällä, aika menee nopeasti. Tuntuu ku novellekin olis vasta plussannu ja nyt jo vauvaa hoitelee.
 
Paljon onnea pilvilinna :heart: Voi miten ihana uutinen maanantaiaamuun :)

Niin mitenkäs ne viikot nyt sitten laskettiinkaan... Eli katsot kalenterista koska sun viimeiset kuukautiset alkoi ja se on viikko nolla ja päivä nolla eli rv 0+0 :D sitten lähdet siitä laskemaan eli viikko sen jälkeen on rv 1+0 jne... Voi olikohan tuosta nyt mitään apua... Mulla esim alkoi viimeiset kuukautiset 22.8. eli se oli rv 0+0 ja 29.8. oli rv 1+0 ja nyt on rv 11+3
Ja kun viikkoja on vaikka 4+2 niin ollaan 5. raskausviikolla tai kun vaikka 6+6 niin 7. raskausviikolla. Raskausviikko on aina viikko + enintään 6 päivää, sitten pyörähtää taas uusi viikkoa käyntiin.

Toivottavasti sait jotain selkoa :)

Hazel tilasin NuppuLiinasta Kushies all in one kestovaippapaketin vastasyntyneelle, paketissa on 5 vaippaa.
 
Kiitos onnitteluista :heart: Eli nyt salmarin laskuopin mukaan on siis 4+5. Mut se varmaan muuttuu sitten ultrassa kun ovulaatio oli niin myöhään. Ei tätä vaan kyllä tajua yhtään.... Soitin lapsettomuusklinikalle että hoito oli tehokas, kun jo pelkkä suunnittelukäynti tehosi :LOL: Meen sinne sitte varhaisultraan.
 
PILVILINNA!!! Onnea ihan mielettömästi! :heart: :flower: Ihanaa, että pitempään yrittäneetkin plussaa!! :D Kävinkin just tänään aamulla kuumepuolella lueskelemassa ja näköjään unohdin sut tosta mun erityisterveislistasta, anteeksi. Mutta aivan ihania uutisia sulla nyt, niin hienoa!! Oon tosi iloinen sun puolesta!!

Saanko heti lisätä sut listaan? :D

Lisäisin vielä noihin viikkoihin, että vaikka se ovis olisi ollut muutaman päivän myöhemmin, niin harvoin ne kai sitä kuitenkaan muuttaa, täällä ei ainakaan muutettu. Mä luulen, että mullakin oli ovis vähän myöhemmin ja ekassa ultrassa oltiinkin muutama päivä jäljessä, mutta sittemmin se on kyllä tasaantunut ja nyt neiti on jo pitkän puoleinen ikäisekseen. Eli laskettu aika on mulla koko ajan laskettu neuvolassa kuukautisista, ei ovulaatiosta.
 
Kiitos Kvartti :D Tässä tulee ihan tippa linssiin. Laita vaan mut listaan. Mä oon päättäny nauttia jokaisesta minuutista kun olen raskaana enkä murehdi etukäteen mitään. (hyvä nyt sanoa) Oli ne kaks viivaa vaan niin ihmeellisiä....

Pilvilinna ja solukimppu 4+5
 
Minkäs lasketun ajan laitan sulle, Pilvilinna?

Ja terveisiä vaan kestovaippaviidakosta... Huh huijakkaa. Aikamoisen kalliita nuo tuntuvat olevan. Mutta kaipa ne itsensä sitten takaisin maksavat ajan kanssa. Tietäisi vaan, että ne vaipat mitkä sitten tilaan on varmasti sopivia meidän typykälle. Jos tilaan jotkut sikakalliit hienot kuosit ja sitten niistä vuotaakin kaikki ohi niin kyllähän se vähäsen masentaa... No, on täss vielä aikaa pähkäillä. Ja voishan sitä tilata yhden muutamaa eri mallia ja kokeilla.
 
Pilvilinnalle aivan älyttömän paljon onnea plussasta!! :flower: :heart: :flower: Siis aivan mahtavaa!! Mulla on nyt taas oikea herkkis-kausi menossa, että tippa tuli oikein linssiin kun luin uutiset :)

Salmis: Toivottavasti tosiaan tuo pahoinvointi olisi historiaa :hug:

Täällä ollaan talvilomalla tämä viikko :D Ihanaa, ettei tarvi mennä töihin ja saa touhuta voinnin puitteissa kaikkea kivaa. Selkäkin voi paljon paremmin kun voi olla vapaammin. Mullahan oli fysioterapia viime viikolla ja sain sen tukivyön, mutta siitä ei kyllä taida olla istumatöissä mitään hyötyä kun vaan painaa vatsaan. Kävellessä/seistessä se on oikein hyvä, koska tukee selkää napakasti. Huomenna pitäisi mennä taas neuvolaan, saas nähdä mitä siellä tällä kertaa tulee eteen. Toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin :heart: Ainakin potkujen määrästä päätellen kaikki on ok, koska tuolla masussa ei oikein hiljaisia hetkiä ole ollenkaan :LOL:

Palaan taas myöhemmin, voikaahan mammat hyvin :heart:
 
Salmis, mä oon hypistellyt sitä kirjaa pari kertaa kirjakaupassa, mutta en oo vielä kehdannut ostaa (Miehen mielestä ostelen koko ajan jotain vauvalle...). Nyt kun muistutit niin meen kyllä hakemaan sen! Se on ihanan näköinen!

Onneksi sun pahoinvointi on vähentynyt, toivotaan että nyt loppui! Älä muuten masennu, vaikka vielä tulisi muutama huonompi päivä väliin. Mulla ainakin meni niin, että loppui "pikkuhiljaa". Vieläkin saattaa joskus olla huonompi olo, mutta tosi harvinaisia jo ovat nuo päivät.

Mä oon ollut tänään ihan nuutunut. Tulin koulusta joskus kolmen aikaan ja parkkeerasin sohvaan. Äsken vasta nousin, kahdet unet ehdin ottaa.. :ashamed: No, kaipa sitä saa väsynyt ihminen levätä, mieskin lähti loppuviikoksi työmatkalle.

Taotaollakin on taas vähän hiljaisempi päivä, tuntuu siis kyllä liikkeitä, mutta ei mahanahassa kuten yleensä. Sillä on aina välillä näitä, oon järkeillyt että on varmaan toisin päin tuolla enkä tunne liikkeitä samalla lailla. Tai sitten se vaan nukkuu joinain päivinä (ja öinä...) enemmän kuin toisina. Kuten minäkin :)

Selkä on alkanut nyt vähän vihoitella, aamuisin on issias kireällä (helpottaa, kun muistaa venytellä iltaisin) ja iltaa kohden alkaa yläselkä väsymään, varsinkin jos joutuu istumaan paljon. Muuten olo on kyllä ihan yllättävänkin hyvä! Jotenkin tähän pötsiinkin on niin tottunut, että sitä ei välillä edes huomaa. Pitää muistaa pitää ryhti hyvänä ja venyttää myös lapojen välistä iltaisin, niin jos paranisi tuo yläselänkin vaiva.

Ällöosastoon: Tota valkkaria tulee välillä ihan käsittämättömät määrät!! :x Onko muilla sama homma? Nyt se on vielä alkanut "ohenemaan" niin, että soittelin jo perjantaina neuvolaankin, että paljonko sitä oikein voi tulla, ja mistä tiedän ettei ole jostain tihkuvaa lapsivettä. Ihan hajutonta ja väritöntä on, mutta yök minkä määrän sitä joinain päivinä onnistuukin tuottamaan... Tuskin se lapsivettä on, kun välillä kuitekin on kuivempaakin päivää välissä, mutta alkaa jo melkein häiritä toi. No, kai se viimeistään helmikuussa sitten loppuu... Sitten saakin taas muut vuodot tilalle :p

Nyt meen tilaamaan vaippoja, oon päättänyt Myllymuksuilta ja DreamNappiesilta tilaamaan parit kummastakin. Katellaan sitten mitkä on parhaita kun vauva on ulkona ja päästään testaamaan. ImseVimsejähän tulee äitiyspakkauksessa ja saan kaverilta lainaan muutamia Fuzzy Bunzeja. Ihan pienelle ajattelin, että jos riittäisi ne harsot ja kuorivaippa. Ei tarvitsisi ostaa erikseen newborn- ja S-kokoja. Yritän kovasti, että pärjättäisi kokonaan ilman kertiksiä. Saa sitten nähdä mikä se totuus on kun kaikki kortit on esillä :D

Mukavaa iltaa mammat! :heart:

Kvartti ja Taotao 27+0 (huii.. iso numero jo!)
 
Hellou pitkästä aikaa! Me ollaan oltu nettipimennossa, kun verkko ei ole toiminut. Toisaalta vapauttavaa, mutta ikävää, kun ei ole päässyt palstoilla käymään ollenkaa. Nyt on helpottanut myös tuo masennusvaihe. On ollut meinaan aika synkeää viimeiset pari viikkoa. Itkenyt olen ja olen ollut tosi väsynyt. Vissiin kuuluu asiaan näillä viikoilla. Hemoglobiinikin on tosin mitattu 3kk sitten...

Oikein paljon onnea Pilvilinnalle plussasta! :flower: Taas on uusi elämä alkanut =)

, teidän tuon valkovuodon... Taisin olla jotain 25+, kun alkoi nestemäinen valkovuoto. Jopas oli ällöä. Nyt mennään jo viikoilla 29+3... Lauantaina juhlitaan kolmikymppisiä :)

Me ollaan saatu anopilta tuo Mauri Kunnaksen vauvakirja. Tosi ihana se on. Kiva, kun sitä pääsee sitten täyttelemään. Nyt olen paljon valmistellut toukan huonetta. Pyykkiä olen pessyt pari koneellista päivässä. Muutama potkupuku pitää vissiin vielä hankkia, mutta muuten toukkelilla on vaatteet valmiina.
 
Salmis, meiltä löytyy kanssa tuo Kunnaksen vauvakirja :D Näyttää olevan erityisen suosittu meidän pinolaisten keskuudessa :D Ostettiin se muutama viikko sitten mutta vielä ei olla sitä alettu täyttelemään, jotenkin olen vielä hieman vainoharhainen siihen :ashamed: Mutta valmiina on, ja siitä tulee upea!

Kvartti: Täällä on kanssa tuota vetistä valkkaria alkanut esiintyä, eli oisko viikon ajan tullut. Olin kanssa tositosi huolestunut aluksi, kun tuli oikein lorahduksena ja siitä ei oikein ottanut selvää mitä se oli :x Mutta kun tosiaan on noita kuivia päiviä joukossa, niin eiköhän se ole ihan normaalia. Eilen en huomannut edes neuvolassa kysyä asiasta...

Pilvilinna, mulla oli kanssa ihan aluksi tosi kuivat paikat, vaikka monestihan sanotaan et olis just päinvastoin. Mutta sitten varmaan parin viikon sisällä plussasta alkoi se lorahtelu :x ja aluksi saikin rampata vessassa katsomassa että mitä sieltä tuli. Taisin tehdä tuota "tarkkailua" jonnekin viikolle 12 saakka.

Eilen kävin neuvolassa ja siellä oli mun painoa lukuunottamatta kaikki kunnossa. Eli hemppa oli 134 ja verenpaine 122/80, vauva potki paljon vai sydän sykki vahvasti. Sf-mitta tais olla 24,5, mikä on normaalin rajoissa hyvin, hieman keskikäyrän yläpuolella. Neuvolatäti oli tosi ihana tän mun painonnousun suhteen, kun sitä nyt on tullut ihan hirmuisesti (siis vaikka olen kärsinyt tosi pitkästä pahoinvoinnista). Mutta minkäs teet kun ruoka on maistunut (vaikka välillä oksu lentääkin) ja liikkumaan ei pääse. On ollut aika pudotus ja kunnon romahdus keväästä, kun liikuin 4-5 kertaa viikossa lenkillä tai salilla ja nyt hyvä kun pystyn kävelemään tuollaisen kilometrin ilman kovia kipuja :( Mutta mutta, sokerirasitukseen sitä sitten joudutaan, vaikka vieläkin taita olla painoindeksi ihan ok :snotty: Sain kyllä itse päättää haluanko sinne ja kyllä mä nyt sitten haluan varmistaa senkin puolen kuntoon.

Muuten on tosi kiva tämä lomaviikko, on tullut nukuttua ihan hirmuisesti ja puuhailtua kaikkea kivaa. Mutta kaikista parasta on, että selkä on ollut kohtuullisessa kunnossa! Jännä nähdä taas ensi viikolla töissä että tuleeko taas paluu särkylinjalle.

Eipä muuta tällä kertaa, palataan taas :hug:
 
Heippa kaikille! :wave:

Mä tulen tanne pilvilinnan kanssa kahdestaan jännäämään kesäksi, meillä sattuu la:t vielä samalle päivälle! :D :D :D
Eli 15.7 K-HKS, ja nyt taitaa olla menossa 4+6? (kai?) Esikoinen on tulossa.. :heart: :heart:

Pahoinvointi on löytänyt tiensä tännekin, koko ajan on huono olo, mutta onneksi ei ole mitään tullut vielä ulos.. sitä odotellessa.. :x Varasin ajan varhaisultraan yksityiselle joulukuun 3. päivä, jolloin viikkoja pitäisi olla kasassa n.8, saanpahan mielenrauhan että kaikki on hyvin. =)

Toivotaan että saataisi sieltä kuumepuolelta nyt tähän pinoon lisää porukkaa!
Tsemppiä ja jaksamisia kaikille! :flower: :flower:

Tiara ja ? 4+6
 
Niin ja pilvilinnalle vielä...

TODELLAKIN... ei oo miehen tarvinnut tulla metriä lähemmäs viikkoon.. Nyt on menossa niin anti-romantiikka ajat kunnon pupuilujakson jälkeen, että oikein säälittää mies-parka.. :LOL: :LOL:
 
Hiii! Kivaa Tiara kun tulit tänne, on kivaa ku on joku toinenki vielä näin alussa. Jokainen vessakäynti jännittää, kun mitä vaan voi viel tapahtua |O

Juu, mies parka varmaan pelkää että seksielämä loppui nyt, mutta ollaan me kyl juteltu ja sanoi ymmärtävänsä. Ja voihan sitä sekstailla muutenki ku yhtymällä :p ja onneks myös liukkarit on keksitty :xmas:
 
Omaa napaa: Voi tytöt! Me oltiin miehen kanssa tänään neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Mies kertoi että mun ilme oli näkemisen arvoinen kun vauvan sydämen syke alkoi kuulua. Heti neuvolan ovesta ulos päästyäni aloin itkeä vollottamaan kun tuntui niin mahtavalta! :heart: Tänään on ollut ihana päivä! Jos en olisi niin väsynyt niin tanssahtelisin pitkin kämppää :D

Vauvan syke on 166 lyöntiä minuutissa, viittaakohan se tyttöön vai poikaan? ;) Vaikka ei sen väliä aivan sama :)

Mitäs vielä... Mauri Kunnaksen vauvakirjaan taitaa tulla vielä tänä iltana tekstiä. Monen viikon päivittäinen laattaaminen on poikkeuksia lukuunottamatta takana. Jes! Ja liukkaria kehiin :D

Haleja kaikille!


onnellinen salmis ja massu 11+6 :wave:
 
Onnea Salmis sydänäänistä!! :heart: Mä oon vissiin vähän herkässä olotilassa kun alkoi ihan itkettämään toi sun ihanan iloinen viesti :) Ootko menossa niskaturvotusultraan ja jos oot niin eikös se jo kohta ole? Se se vasta ihanaa onkin kun sitten vielä näkee vauvelin mahassa ekaa kertaa :)

Noista sykkeistä ei kai voi vielä noin "alussa" sanoa mitään, meillä oli jossain vaiheessa kotidopplerilla ite laskettuna sykkeet jopa 180 pintaan. Ekan kerran neuvolassa kuunneltuna muistaakseni samat 166. Nyt viimeksi oli neuvolakorttiin ultraava lääkäri merkannut 150.

Tervetuloa Tiaralle! Lisäsin sut listalle.

Mun toissapäivänä tilaamani vaipat tuli jo postissa! Jee!! Ihania! Nauroin miehelle puhelimessa, et nyt ei puutu enää kun vauva, että pääsis oikeasti testailemaan niitä. Pitää pestä niitä muutamaan kertaan, jotta imukyky paranee. On kuulemma parempi, mitä enemmän niitä on pesty.

Ainiin, soitin Kelaan kun äitiyspakkausta ei kuulu ja sieltä puuttui mun raskaustodistus! Kiitokset pomolle vaan kun käski lähettämään sen palkanlaskentaan... Vaikka ei olisi kuulunut. No, nyt on matkalla suoraan Kelaan sieltä palkanlaskijalta (en kyllä tajua et miks ei se ollut voinut lähettää sitä samalla kun lähetti sen Y17-lomakkeen kun sillä oli se todistus pöydällä...) eli kaipa se pakkaus kohta viimein tulee. Onneksi soittelin perään.

Sasha, tuleeko sulla vieläkin sitä vetistä vuotoa? Ajattelin, että milloinkohan tämä loppuu (jos ennen helmikuuta...).

Mä ostin eilen sen Kunnaksen vauvakirjan. Piti ottaa oikein tänään mukaan esiteltäväksi kun kävin äidillä, oon niin ylpeä siitä :D

Mukavaa viikonloppua!
:heart: Kvartti ja Taotao 27+2
 
Huomenta naiset!

Tervetuloa tiara ja onnea sykkeistä salmari! Sen verran olen näitä keskusteluja lukenut, että sykkeistä ei kovin suurella varmuudella voi päätellä sukupuolta. Mutta en siis tosiaan tiedä, että kumpaan tuo syke viittaa. Meillä on vauvelilla ollut tasaista 150 sykettä.

Olin eilen töissä kehityskeskustelussa. Sain hyvät bonukset :) Eli voipi varata auton huollon ja sit pistää syrjään rahaa vauvan turvakaukaloa varten. Ajateltiin hakea se vasta joulun aikaan, kun meillä ei riitä tilat kaikenlaiset säilyttelyyn. Ja se kaukalo pitäs kuitenkin pitää sillai, ettei tuu kolhuja.... Mut tosi hyvät fiilikset jäi keskustelusta! Tällä tilikaudella meikäläisellä ei sit kovin suuria ammatillisia tavoitteita olekaan sattuneesta syystä. Kovin toivotettiin tervetulleeksi sitten äippäloman jälkeen takaisin ja jonkin verran tehtävät sitten muuttuu enemmän "esimiesmäiseen" suuntaan tai tiimien vetoon päin. Mut maanantaina olen menossa töihin, vaikka työsähköpostin avaaminen eilen lupailikin hyvää... alko meinaan heti supistaa. No, mut pommit on purettu eli siirretty toisten vastuulle ja mun tarvii vaan hengailla töissä neljä viikkoa. Kaikki mun työt on nyt sitten siirretty, joten ohjaan vaan muita, lueskelen raportteja ja annan rakentavaa palautetta!

Mäkin olen käynyt sitä Kunnas-kirjaa ihailemassa kaupassa, mut en ole ostanut. Puhuin siitä miehelle, joka sanoi, että jos jättäisin sen hänen huolekseen... Eli mahdollisesti hänellä on jokin suunnitelma asiaan liittyen. Jos pian pääsis täyttelemään... :)

Mut nyt pitää lähtee kädentaitomessuille. En ole käsityöihmisiä, mutta askartelujutut kiinnostaa senkin edestä. Mukavaa viikonloppua!

Memmu ja koo (30 + 0) hui, uudet kymmenet alkoi!
 
Huomenia taas :) Olipa Salmiksella ihana viesti :D Sulla on tosiaan lähellä niskapoimu-ultra, jos kunta sen maksaa. Meillä onneksi kuului 2 ultraa, vaikka muuten on hieman köyhät välineet, esim. neuvolassa. Meidän toukalla on sykkeet olleet myös jotain 145-160 luokkaa. Ei tietoa sukupuolesta.

Nyt taidetaan lähteä cittariin. Käydään ostamassa toukalle yökkäreitä ja sitten semmoinen cd -soitin, että voipi Toukan kanssa kuunnella musaa :) Pianon soitto voi olla hankalaa vauva sylissä...

, vetinen vuoto on loppunut jotain 3 viikkoa sitten. Nyt on siis rv 29+6. Uuh, huomenna paukkuu tasaluvut... Aika jänskää. Memmulle onnea kolmikymppisistä :D

Tiaralle tervetuloa!
 
Memmu, ihanaa että työkuvio selvisi ja ahdistus sen suhteen on tiessään! Kaikki kääntyis siis parhain päin :)

Sasha, laitat vaan toukan sitten lattialle tai sitteriin ja soittelet pianoa. Mun äiti soittaa ja ite kuulemma ainakin tykkäsin vauvana kovasti. (Tykkään toki vieläkin kuunnella kun se soittaa).
 
Huhuuu.. |O |O :wave: :wave:

Missähän kaikki viilettää, kovin on hiljaista täällä..
Selailin tänään IHANAA vauvakirjaa nimeltä "Kulta pieni - vauvan oma kirja", siis aivan ihana kirja!! Pakko hehkuttaa, ihania kuvia, tilaa omille kuville ja taskulokeroita kaikille papereille ym. Taidan huomenna mennä hakemaan sen kaupasta vaikka se vähän aikaista onkin vielä. En ole tutustunut tohon Mauri Kunnaksen kirjaan, sekin täytyy vilkaista! :)
...voi kun olisin jo siinä vaiheessa kun te muut..*hmph* Ei jaksais millään odottaa, ja ylipäätään jännitää onko tuolla minkäänlaista elämää. Eka ultra on vasta 3.12.. Sitten pääsis rauhoittuu ja tilailee kaikkia kivoja paketteja!! :LOL: :LOL:

No, pirtsakkaa perjantai-iltaa kaikille!
B) B)

Tiara 5+2
 

Yhteistyössä